Taktikák:
Naxxramas:
>video<
¤ Eye of Eternity
>video<
¤ Obsidian
Sanctum
¤ Ulduar
NAXXRAMAS:
- Arachnid
Quarter
- Rovar tanya, 3 bossal. Ez a legkönyebb quarter. A trash is
itt a legkevesebb.
Bossok:
Anub'Rekhan:
Dobáló bogár.
Grand
Widow Faerlina:
Mérgezö nö, hamar dühbe gurul.
Maexxna:
Szép nagyra
nött pók, behálóz.
A main tank a bosst a
másik
az addokat fogja amit a boss idéz. A bosst fogó tank egy
helyben áll, és háttal tartja a raidnek a bosst.
Az off tank(ok) elkapják az addokat amiket a boss idéz a
Locust után. Az addokat nem kell megölni, sok kis
bogár jön ki belöle ha meghalna, akkor azokat kell
elkapni.
A melee DPS a bosst üti
amíg a Locust Swarm-ot el nem kezdi
castolni. Akkor a Locust
Swarm-nál elfut hátra, de nem a ranged
közé
aki megkapja a locust, mert terjeszti. A
Locust sebez, lassít, altat.
Az addokat a boss halála uán lehet ölni, esetleg a
Locust Swarm
ideje alatt is, ha nem kapta meg a melee.
A raned DPS
középen áll félkörben, max
lötávra. Csak a bosst
lövi, folyamatosan, az addokal
nem törödik csak a boss halála után.
A healerek a main tankra
Locust alatt overhealt nyomnak, területi
heal is kell, a boss feldobál, és fall dmg-t kell
healelni.
E mellett áll 6 add. 10esen meg lehet öket ölni az
eleén 25ös raiden 2öt kell hagyni. A boss hamar
enrangel,
de le lehet nyugtatni, úgy, hogy egy add akkor meghal. Poisonnal
mérgez, ezt le kell szedni, célszerú a
sámán cleanesing totemmel.
Az off tank megfogja mind, a
main tank kiviszi a bosst. Az off tank
egyedül tartja az addokat, nem öli meg. Amikor enrangel a
boss egy addot kijelöl, amit megölnek gyorsan.
A melee DPS végig a
bosst öli.
A ranged DPS a bosst
öli amíg nem dühödik be.. enrange-nél
a kijelölt
addot öli meg mihamarább. Ez után
újra
a
bosst lövi.
A healnek itt nehéz
dolga van, enrange alatt overheal a tankra,
és folyamatos területi kell. A poisont szedni kell.
A bosst középen kell
tartani. Jönnek kissebb addok
amiket off tank szed.
A melee DPS a bosst
öli. A ranged DPS a bossz öli,
közülük 1-2 figyeli mikor kap el embereket a boss
és kiszabadítja
azokat
a gubókból.
(10
fös raiden 1 a 25ön 2 embert gubóz be a terem
két oldalán).
A healerek figyelnek az
épp begubózott emberre,
idönként mindenkit behálóz ezért
területi is kell némiképp. A 90%-os heal
csökkentö mérget célszerü szedni a
tankról.
(Necrotic Poison)
30%-nál enrangel a
boss. Ekkor egy Heroism nem árt, ha
van sámán.
Plague
Quarter
- Ez a rész mérgezett
lényeket,
élöholtakat tartalmaz, 3
boss lakik itt.
Bossok:
Noth
the Plaguebringer:
Addokat idéz, curse-t rak.
Heigan
the Unclean: Táncoltat.
Loatheb:
Óriás
spóra szörny.
Ez a boss elteleportál
egy páholyba
idönként, és folyamatosan addokat idéz.
Curset tesz az emberekre, amit
azonnal le kell szedni.
A main tank
középen tartja a bosst. A másik tank a
gyülekezö zombi áradatot foglalja le.
A DPS a bosst öli,
amíg el nem teleportál.
Amikor a boss elment területi sebzéssel megöli a
zombikat.
A healerek
esetleg egyéb aki tudja 1-2
ember a curset szedi,
amint megkapják. (10esen
random 3 före; 25ön random
10 főre kerül a Curse of the Plaguebringer). A curse, ha
lejárt akkor berobban, mindenkit sebez 30yardon belül.
A közelében minden
cast lassúl. A félkör
alakú termében, mely 4 részre van osztva,
láva loccsan fel mindig három cikkböl. Egy olyan
körcikk
van, amire lehet állni sebzödés nélkül.
A boss egy dobogón
áll a kör közepén (X), ezt a helyet foglalja el
a
ranged, az elsö körben.
Pahse 1
A bosst egy tank
sétáltatja. Az elsö
rész
ahol nem csap fel a zöld
láva az bejárat elött lévö
1. körcikk.
Innen indul a tank és a melee DPS,
minden
felcsapódásnál egyel arrébb.
1-2-3-4-3-2-1-2-3-4
Amikor a
második körben elértek a 3. cikkhez a melee
elhagyta a tankot és
felment a rangedhez a dobogóra. A tank még elmegy a 4.ig
és akkor a
boss felteleportál a dobogóra, ahonnan mindenki az 1.
körcikkre fut
rögtön.
A tank a szélsö
cikkek végében és a
középsök közepén halad. Ne legyen a
dobogótol olyan távol, hogy ne érjék el
onnan és ne legyen olyan közel,
hogy a lassító auráját megkapják.
A melee DPS a boss után
megy, és öli az 1.
részben. Az elsö részben a
tánc: 1-2-3-4-3-2-1-2-3
itt felmegy a dobogóra a
rangedekhez.
A ranged DPS a healerekkel
együtt a fal mellett feloson a
dobogóra a kezdéskor, hogy ne érje a castot
lassító aura. A dobogóról lövik a
bosst amíg az fel nem teleportál (amikor a melee-k
másodszorra érnek a 4. cikkhez).
Pahse
2
A tank a 4. cikkböl, a
többiek a dobogóról hamar az 1.
cikkre
kell, hogy jusson, ha a boss
felteleportál a kiinduló helyére. A rangedek
és a melee közösen végigtáncolja a 2.
részt, amíg a
boss újra le nem jön és kezdödik
elöröl.
A healerek a többi
rangedel együt mozognak, a közös
tánc alatt instant healeket dobálhatnak.
>video<
Ez a boss nem szereti ha
healelnek
körülötte.
Ezért 20sec-enként
3sec-ig
lehet csak bármien hp
töltést végezni, mert 20sec-enként 17sec 100%-os heal
blokkoló aurát tesz.
Több tank adogatja
egymásnak. Amikor nem lehet hp-t
tölteni átveszi egy több élettel
rendelkezö tank amíg a 3sec healelési
lehettöség nem jön és feltölthetik az
elözö tankokat.
A DPS közel áll a
egymáshoz. Az idönként
megjelenö spórák amik a boss felé tartanak
mindenkinek adnak buffot, ha közel
állunk hozzájuk a halálukkor (10 yard). 50%-al
növekszik ekkor a crit
esélye. A DPS
tehát a spórák
közelébe
helyezkedik.
Healerek figyelik a debuffot
(Nectotic Aura) anikor lejárni
készül kezdhetik castolni a healeket, hogy a 3sec healt
minnél jobban kihasználják.
>video<
Military
Quarter
- Ez a negyed a Death
Knight-oké, és
tanítványaiké. Itt is 3 boss
található. A trash ezen a részen a leghosszabb,
helyenként árnyékok bukkanhatnak fel (Shade of
Naxxramas).
Bossok:
Instructor
Razuvious: A DK-k
edzöje, a tanítványaival.
Gothik the Harvester:
Idézös
boss.



The
Four Horsemen:
Négy lovas...
Két Death Knight-tanonc
edz
mellette. Öket hívjuk
segítségül a megöléséhez.
10 fös raiden két
kristály kapunk
segítségül, 25ön két pap mind controllal
veszi uralma alá a DK-tanítványok
elméjét.
A tankok itt tehát:
két pap, ill. a két
leggyengébb DPS-t bízzuk meg a kristályok
használazával. Új
spellek:
1.
Auto
attac
2. Ütés
3. Taunt
4. Bone Barrier (pajzs)
A tank magára teszi elösször
a pajzsot, majd tauntolja
a bosst. Ha a pajzs lejár, a
másik tank teszi magára a pajzsot
és ö tauntolja a bosst. Ezt addig játszák
amig
valameik meg nem hal.
Ha a kontroll megszakad a
félretett tank
feltartja amíg újra át nem veszik...
A tank dpsel, nem veszi el a
bosst, de készenlétben
áll, ha a control megszakadna. A DPS üti a bosst.
A területi
healek hatnak
a kontrollált tankokra is
ezért azt használják a healek folyamatosan.
Ez a boss 5 percen át
egy páholyból figyeli ahogy
üljük az általa hívott katonákat. Ez
idö alatt mindenki a terem közepén várja, az
addok végét, amikböl egyre több jön.
Az 5 perc elteltével a
boss megunja és lejön. Ekkor
a melee ott marad a terem középen, a ranged a zárt
kapuhoz
áll. A boss a terem közepe és a kapun
túl közt portálgat ide-oda, amíg meg nem
öljük.
A négy boss egy
koponyákkal körülvett
dobogón áll. Az event indításakor a 4 boss
a terem 4 sarkába fut. A bossok debuffokat
raknak a közelükben lévökre, eltérö
debuffok nem rakódhatnak egy karakterre.
¤ A
terem hátsó sarkában 2 ranged DPS
elbújik, magukra tererelve az oda futó bossok
figyelmét.
¤ A
bejárattól jobbra 1 tank és heal-je
lefoglalják az oda futó bosst.
¤ A DPSek, a tank
és heal-je (a raid többi tagja) a
bejárattól balra mihamarább megölik az
odafutó 1. bosst. Ha van sámán ekkor mehet Heroism
is.
¤ Az 1. halála
után a raid a hozzá
legközelebbi koponya-díszhez megy, majd
végigsétál a lépcsön a jobb elsö
koponya-díszig. Ott megáll és megvárja
amíg lejár a
debuff.
¤ Ha lejárt a
jobb szélen levö tank és
heal átadja a raidnek a bosst amit fogtak, ök elmennek a
koponyához ahol megáltak a többiek, azok pedig a
bosshoz mennek a sarokba.
¤ Megölik a 2.
bosst is, ezalatt a jobb-elsö
oldalról induló tank és heal hátramehet
bosst ölni.
¤ A debuff
lejártával, hátra megy a raid a
hátsó bossokat ölni, a 3. boss halálakor
megvárva a debuff lejártát, mehetnek a 4. bosshoz.
A hátsókat tartó ranged DPSek akik eddig csak
elbújtak, ekkor kezdhetnek dpselni.
A hátsó
rangedek
meglövik a bosst
és csak elbújnak. A boss így
nem tudja öket löni, de a figyelme rájuk
irányul. A
bal-hátsó
boss mérgezö
köröket tesz le, a buvóhely elég nagy
hogy
ebböl kiáljon, és még fedezékben
maradjon az agro tartó.
Az egyes bossok
megölése után a raid pihenhet,
várhat kis mana reget és mindenkinek a hp-ját
feltölti.
Construct
Quarter
- Mérgezö,
kreálmányok, furcsa
összerakott teremtmények negyede. Négy boss
található itt. Trash van, de kihagyható. Itt van a
legtöbb figyelmet igénylö boss.
Bossok:
Patchwerk:
Erös
teremtmény.
Grobbulus:
Mérgezö szörny, addokat is gyárt.
Gluth:
Állati
részekböl gyúrt lény, zombik sietnek a
segítségére az életét tölteni.
Thaddius:
Elektromos
töltéssel rendelkezö kreáció.
Elötte
állnak a tankok,
10fös raiden kettö, 25ön
három embert üt egyszerre.
A DPSek mögötte állnak, a melee is minnél
hátrébb.
A healereknek csak a 2-3 tankra kell figyelni. Egyszeü boss, de
erös.
Mérgezö felhöket
rak maga alá, ezért a tank körbe-körbe
sétáltataja. A boss elöreköp, annyi add keletkezik, ahány
embert
leköpött. (jó
esetben csak a tank van
elötte) Az off tank az addokat gyülyti össze
és
néhány melee segít azok
likvidálásában.
A melee DPS nem állhat
a boss elé, mert avval addot
teremt. A boss idónként méregfelhöt hullajt,
amiböl a tank elviszi, ezétz nem szerencsés
mögötte lenni, a méregben. A melee a boss mellett
halad, valamint addokat
öl.
A ranged DPS öli a bosst
a terem közepéröl.
A boss megmérgez
embereket, (Mutating
Inflection) ez koponya raid ikonként jelenik
meg a playeren, miközben kéken szikrázik (néha
bebugol és nem látszik, de a DBM kiirja, a
befuffot látjátok magatokon, és a kék
szikrázás akkor is rajtad lesz). A
mérgezett
ember a boss mögé fut, olyan
helyre ahol még nincs
méregfelhö. Amikor a koponya lejön a
plajerröl sebzést kap, és ö is letesz
1
méregfelhöt
oda
ahol lejön róla, ezért nem szabad másnak a
közelében lenni.
A healerek figyelnek a
tankokra, és a mérget kapot
emberekre.
TILOS:
- A terem közepére
méregfelhöt letenni.
- A boss elé
méregfelhöt letenni.
- Méregfelhöben
tartózkodni, áthaladni rajta.
- A boss elé állni.
- Koponyás player
közelében állni /
megközelíteni. (ha a tank kapna koponyát
minden
melee elfutna a közeléböl)
>video<
Addig nem tamad amíg meg nem
ütik.
A bosst két tank
váltogatja, és a terem
zárt kapujánál tartja. A tankra egy heal
csökkentö debuffot tesz ami 10%-onként emelkedik.
40%os heal csökkenéskor a tank átadja a bosst a
másik tanknak akire ezentúl teszi a debuffot. Ha az
elözö tankról lejárt a debuff és
40%-nál tart a heal effect csökkentés, akkor az
elsö tank visszaveszi a bosst.
Eközben zombik
jönnek, föleg a bejárat
felöl. Ezeket az offtank fogja meg.
A DPS csak
a bossal törödik, decimate-ig.
0o
DECIMATE o0 0o
DECIMATE o00o
DECIMATE o0 0o
DECIMATE o0
Ekkor mindenkinek
lecsökken a hpja a total 5%-ára. (a
zombiknak is) A zombik megindulnak a boss felé. Mindenki igyyekszik
megállítani,
minnél hamarább megölni a zombikat. Ha a zombi
eléri a bosst,
tölti életét.
A healek a tankokat hamar
feltöltik.
Hogy thadius-hoz jussunk két
elöbosst kell megölni
elöbb. Stalagg &
Feugen
egyszerre kell hogy meghaljanak, ha
valameik elöbb halna
meg, felélednek. A két kisboss egy-egy
feljárón található. A raid két,
azonos erejü csapatra oszlik, és egyszerre öli
öket.
A tankokat
egymásnak
dobálják
a kisbossok, ezéer a healereknek
figyelni kell a tank váltásra.
Ha az egyik kisboss gyordabban
hal, az öt ölö DPS
megáll.
Amikor a két
elöboss meghalt egyszerre, mindenki leugrik a tankok után
thadiushoz, és elé
áll.
Az elsö
polusváltásnál aki
-
töltést kap a bal, aki
+
töltést kap a jobb
oldalra helyezkedik. Mindenki
két kupacra oszlik a boss elöé és
mögé.
- - - - - - BOSS + + + + + +
Amikor ujra
polusváltás jön, nem
kap mindenki új töltést csak néhány
ember. Aki +ból - ;
ill. -ból + lett, az a boss jobb
oldalán nagy
ívben megy át a vele azonos pólusú
csoportba a boss túloldalára.
A melee DPS is
távol
áll a bosstol, ezt lehet messziröl is ütni.
>video<
- Emelet
- Az emeletre akkor lehet feljutni, ha
az
összes negyedben
meghalt minden boss. Itt már nincs trash. Kel'Thuzad az insta
utolsó bossa.
Bossok:
Sapphiron:
Kel'Thuzad csont-sárkány öre.
Kel'Thuzad:
Naxxramas
vezetöje.
A
csont
sárkány akkor
rakódik össze amikor
belépunk a terembe.
A sárkány mögé nem
szabad menni, mert a farkával csapkod. A sárkány
elé se szabad menni, mert köp. A sárkányt oldalról lehet csak
megközelíteni, ezért a tank úgy
fordítja hogy az legyen a raid felé. A
blizzard-ból kiállni, ha eldob
A sárkány elrepül, és 3 playert jégtömbbe zár,
ekkor mögéjük
kell bujni, hogy ne sebezhessen. A bejáratnál van egy
nagyob jégtömb, ami mögé el lehet bújni,
itt gyakran lefagy a karakter, be kell írni /reload,
és megjavul.
Phase 1
Elösször mindenki
beáll a terem közepére a
zöld körbe. Addok jönnek, amiket hamar le kell ölni:
¤ Kis
csontváz (Soldier of the Frozen Wastes) -
Nincs
sok
élete, de ha közel
ér valakihez az egyész
raidet sebzi. Lassan
jön. Egy-két lövésböl meg lehet ölni.
Aki észreveszi messziröl löheti.
- ¤ Kövér
Szörny (Unstoppable Abomination) - Ez Mortal
Wound-ot
használ, amitöl -10% heal-t kap a targete. A debuff
halmozódik. Egy
random
melee célpontot választ. Normál sebességgel
jön. A melee DPS öli.
- ¤ Szellem
(Soul
Weaver) - Wail
of Souls-t
használ mindenki sebzödik,
és 30 yard-al hátráb dobódik. Ezt a
támadását csak akkor használja,
ha a targete a
közelében van.
Lassú mozgás. A
közeléböl ezért hátrálni, ranged
DPS öli. Shadow papok mind fray-el NEM lőhetik, ettöl
charge-olni fog.
Phase
2
A boss megindul,
megöljük a maradék addokat. A tank a
zöld kör közepére viszi, a rangedek a
nyolczög satkaira, ill. közé-hátrább
helyezkednek. A melee DPSek 1 csoportba, a tanktól 10 yardra
állnak. Minden player a többitöl legalább
10 yard
távolságra van.
-
Mana detonation-t
tesz egy-egy mana használó playerre és ez 10
yardon belül mindenkit sebez, csak azt nem akire
tette-attól manát vesz el.
- Egy-egy célpont
alá mérgezö
kört tesz,
amiböl azonnal ki kell állni.
-
Jégbe zár
egy
kiszemelt embert és az 4secen
belül az élete 104%-át elveszti, azonnal kell
healelni. A jégbe zárt ember ezt terjeszti 10 yardon
belül.
Phase
3
Amikor a boss élete 45%
alá kerül 10esen két,
25ös raiden négy bogarat
hív
segítségül. Ezeket az off tank
elkapja. A bogarak ütése (és mérete)
folyamatosan nö, erösödik. Eltünek, ha Kel'Thuzad
meghal.
by
Zorna