|
|
|
Kimi-hírek Archívum - 2005 Augusztus |
|
2005 08. 31. Kimi bemutatja, milyen is egy kör Monzában!
Kimi: " Ahogy kezded a kört Monzában, váltasz felfelé a célegyenesben, hogy elérd minden pályák legnagyob sebességét, körülbelül 350km/h-át hetedik fokozatban. A jobb-bal Rettifilio sikán a célegyenes végénél helyezkedik el, és itt drámaian csökkenteni kell a sebességet kb. 115km/h-ra
egy-két másodperc alatt. Ahogy innen kimész, rögtön a Grande kanyarban találod magad.
Ez a hosszú hepehupás jobbos kanyar visz kifelé, és a sebességed itt eléri a kb. 290km/h-át hatodik fokozatban, mielőtt megérkezel a Roggia sikánhoz. Itt kb 335km/h-ról fékezel le 115 km/h-ra, hogy teljesítsd a bal-jobb sikánt, aminek a bejárata trükkös, mivel kicsit egyenetlen és csúszós.
Aztán egy másik rövidebb egyenes következik, ami a dupla jobbos Lesmo-kanyarokhoz vezet. Az elsőt kb 168km/h-val veszed harmadikban, aztán gyors gázadást követően növeled a sebességed 225km/h-ra, mielőtt fékeznél a második kanyarnál, amit szintén harmadikba veszel, kb 150km/h-val. Fontos, hogy a két Lesmóba jó sebességet tarts fenn, mivel utána egy hosszú egyenes következik, amibe van egy enyhe bal kanyar. Hetedik fokozatban itt eléred a 340km/h-át ahogy haladsz a Vialone kanyar felé. Egy újabb kemény fékezési pont következik, ahol lecsökkented a sebességed kb 145km/h-ra harmadik fokozatban, hogy átjuss a bal kanyaron, a híres Ascari sikán bejáratán, amit azonnal követ egy jobbos, ami szintén a következő bal kanyarhoz vezet. Ez egy elég izgalmas kanyargós rész, ami már a hátsó egyeneshez vezet, ahol eléred a 340km/h-ás sebességet hetedikben, ahogy megközelíted a híres Parabolicát. A Parabolica szűk bejáratát, ami a hosszú, lendületes jobbosba visz, kb 160km/h-val veszed, majd a kanyar kijáratánál növeled a sebességed és visszatérsz a célegyenesre, hogy megkezdhesd az újabb köröd."
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 31. Iceman nem adja fel!
Kimi: " Az autónk nagyon gyors volt Törökországban. Bár Monza kétségtelenül gyorsabb pálya, a leggyorsabb, 250km/h-ás átlagsebességgel és minden szezonban a legkisebb leszorítóerővel megyünk itt. Vannak részek, ahol nagyon határozottan kell menni ahhoz hogy gyors legyél, főleg a Parabolicában, ahol jó sebességet kell tartanod ahhoz, hogy utána jól fordulhass rá a célegyenesre.
A bajnokság még nyitott. úgy a pilóták, mint a konstruktőrök esetében, és senki sem tudja mi történik még az októberi utolsó versenyig. A kocsinak megvan a gyorsasága, hogy nyerjünk vele és én se adtam még fel, szóval meglátjuk ... "
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 30. Monzába is győzni megy a csapat!
Kimi: "Jó versenyt futottunk Törökországban, az új pályának köszönhetõen ráadásul szórakoztató is volt a futam. Az autó itt is erõs és gyors volt, ami roppant bíztató dolog egy ilyen nehéz pályán.
A pilóták és a csapatok bajnoksága egyaránt nyitott még, senki sem tudja, mi minden történhet az októberi szezonzáróig. Az autóban megvan a gyõzelemhez szükséges sebesség, én pedig nem adtam fel a harcot, úgyhogy majd meglátjuk."
Go KIMI!!!
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 25. Monza is jónak ígérkezik?
Tesztek , 3. nap :))
1. MONTOYA McLaren Mercedes 1'19"827 261.250 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'20"067 + 0'00"240
3. FISICHELLA Renault 1'20"772 + 0'00"945
4. WEBBER Williams BMW 1'20"967 + 0'01"140
5. M. SCHUMACHER Ferrari 1'21"066 + 0'01"239
6. ALONSO Renault 1'21"088 + 0'01"261
7. BUTTON BAR Honda 1'21"237 + 0'01"410
8. SATO BAR Honda 1'21"440 + 0'01"613
9. BADOER Ferrari 1'21"500 + 0'01"673
10. COULTHARD RedBull Cosworth 1'21"713 + 0'01"886
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 25. Kimi a Ferrarihoz tartana?
Legújabb pletyka, hogy Kimi a 2007-es évtől a Ferrarinál fog versenyezni, személy szerint remélem hogy nem és sokáig szurkolhatunk érte még a McLaren színeiben :)
De hallgassuk meg erről az érintettet:
Kimi:" Tökéletesen boldog vagyok mostani csapatomnál, ezt már többször elmondtam, ebben a szezonban is, amikor erről a pletykáról kérdeztek. Nem kétséges, hogy jelenleg a mi autónk a leggyorsabb a mezőnyben, így továbbra is harcolhatok a világbajnoki címért. A csapatom is fantasztikus, kiváló a kapcsolatom a társaimmal. Ezért kérdem én: miért gondolkodnék a váltáson?
A Forma-1-es pilóták döntő többsége is ilyen helyzetről álmodik. "
Go Kimi!!
........................................................................................................................... |
|
2005 08. 22. Meglepő volt a fölényünk!
Kimi: " Magabiztos voltam, hogy meglesz a sebességünk, azonban soha nem lehet tudni, így bíznod kell az érzéseidben. Ez aztán kifizetődött. Azt gondoltuk, hogy a Renault azonosan jól fog menni, mint mi, azonban most már úgy gondolom, a sebesség terén nekünk egyértelmű volt a fölényünk az egész hétvége során."
Két pont jobb mint a semmi.. :
” Nem tökéletes de többet nem tehettem. A legjobbat hoztam ki magamból amit csak tudtam de nincs lehetőség több pontot szerezni. Ha Alonso állandóan a második helyen fut be, nekünk mindig a legjobbat kell tennünk, és nem tudhatjuk mi történik a verseny során. Két pont jobb mint a semmi.
Csak dolgoznunk kell keményen tovább, nyernünk kell több futamot és meglátjuk hol végzünk .. "
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 21. Megnyertük az első Török GP-t !!
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1h24'34"454 219.726 Km/h
2. ALONSO Renault + 0'18"609 218.924 Km/h
3. MONTOYA McLaren Mercedes + 0'19"635 218.880 Km/h
Kimi: "Nagyon örülök, hogy megnyertem az elsõ Török Nagydíjat. A hétvége során a központban végzett kemény munkának köszönhetõen erõs alapokra építhettünk, ami lényegesen megkönnyítette a helyzetünket. A rajtom az egyik kerék pörgése miatt éppenséggel nem volt a legjobb, ezért Fisichella meg tudott előzni. Késõbb a kör során lecsúszott az aszfaltról, és ez lehetõséget adott számomra, hogy visszavegyem a vezetést. Olyan gyorsan mentem, amennyire csak tudtam, de tudtuk, hogy a taktikánk be fog válni, ezért az elsõ boxkiállás után óvatosabb lehettem. Volt néhány meleg helyzet a forgalom miatt, ami mindig bosszantó, de nem kétséges, hogy a csomagunknak köszönhetõen igazán gyorsak vagyunk. Csapatként kicsit balszerencsések vagyunk a Juan-Pablóval történtek miatt. Az év végén két pont mindent megváltoztathat, és csak annyit tehetünk, hogy további gyõzelmeket szerzünk. Nagyszerû volt a Törökországi utazás számomra, és már alig várom a monzai versenyt."
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 20. Kimi a POLE-ban !!
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'26"797 221.482 Km/h
2. FISICHELLA Renault 1'27"039 + 0'00"242
3. ALONSO Renault 1'27"050 + 0'00"253
4. MONTOYA McLaren Mercedes 1'27"352 + 0'00"555
5. TRULLI Toyota 1'27"501 + 0'00"704
6. HEIDFELD Williams BMW 1'27"929 + 0'01"132
7. WEBBER Williams BMW 1'27"944 + 0'01"147
8. MASSA Sauber Petronas 1'28"419 + 0'01"622
9. R.SCHUMACHER Toyota 1'28"594 + 0'01"797
10. KLIEN RedBull Cosworth 1'28"963 + 0'02"166
Kimi: " Örülök, hogy én szereztem meg az elsõ Forma-1-es pole pozíciót Törökországban. A köröm jól sikerült, bár nem volt tökéletes, az utolsó szektorban vesztettem egy kis idõt, de tudtam, hogy jó köridõt tudok elérni. Az éjszaka v égrehajtottunk az autón néhány változtatást, és ma reggel minden jól mûködött, így tudtuk, hogy ha semmi nem jön közbe, akkor komoly esélyünk van az elsõ rajthely megszerzésére. A pálya nagyszerû, teljesen más, mint a többi, különösen, amikor fel-le hullámzik a terep. Kemény verseny lesz holnap, de már nagyon várom. Komoly célokért küzdünk, és remélhetõleg el fogjuk érni azokat az eredményeket, amikre szükségünk van, ugyanakkor jó versenyt láthatnak majd a török nézõk, akiknek ez lesz az elsõ Forma-1-es élményük."
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 20. Utolsó szabadedzés
:))
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'26"120 223.223 Km/h
2. BUTTON BAR Honda 1'26"599 + 0'00"479
3. ALONSO Renault 1'26"627 + 0'00"507
4. MONTOYA McLaren Mercedes 1'26"748 + 0'00"628
5. FISICHELLA Renault 1'27"240 + 0'01"120
6. SATO BAR Honda 1'27"308 + 0'01"188
7. WEBBER Williams BMW 1'27"335 + 0'01"215
8. R.SCHUMACHER Toyota 1'27"556 + 0'01"436
9. COULTHARD RedBull Cosworth 1'27"796 + 0'01"676
10. MASSA Sauber Petronas 1'27"829 + 0'01"709
........................................................................................................................... |
|
2005 08. 20. Harmadik szabadedzés eredmények
Lesz még jobb is :))
1. MONTOYA McLaren Mercedes 1'26"857 221.329 Km/h
2. BUTTON BAR Honda 1'27"031 + 0'00"174
3. ALONSO Renault 1'27"119 + 0'00"262
4. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'27"134 + 0'00"277
5. SATO BAR Honda 1'27"159 + 0'00"302
6. HEIDFELD Williams BMW 1'27"471 + 0'00"614
7. WEBBER Williams BMW 1'27"633 + 0'00"776
8. FISICHELLA Renault 1'27"921 + 0'01"064
9. COULTHARD RedBull Cosworth 1'27"953 + 0'01"096
10. MASSA Sauber Petronas 1'28"018 + 0'01"161
........................................................................................................................... |
|
2005 08. 19. Nyilatkozat a második szabadedzés után
Kimi: "Az új pálya egész érdekes és az első benyomásaim pozitívak voltak. A srácok a központunkban rengeted munkát végeztek, hogy megfelelően felkészüljünk erre a hétvégére és amilyen eredményt elértünk, úgy tűnik jó alappal érkeztünk. A kocsi egyensúlyán még mindíg javíthatunk, de messze van még a vége. A pálya kicsit csúszós volt, különösen amikor esett egy kis eső, ami úgy tűnt nagyban befolyásolja majd a tapadást. Meglátjuk mi lesz holnap, de azt hiszem jó formában vagyunk."
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 19. Török GP - Pénteki második szabadedzés
Fekszik Kimiéknek a pálya :))) Így tovább a hétvégén is!
1. ZONTA Toyota 1'25"578 224.637 Km/h
2. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'26"172 + 0'00"594
3. MONTOYA McLaren Mercedes 1'26"534 + 0'00"956
4. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'27"268 + 0'01"690
5. BUTTON BAR Honda 1'27"325 + 0'01"747
6. LIUZZI RedBull Cosworth 1'27"599 + 0'02"021
7. ALONSO Renault 1'27"607 + 0'02"029
8. FISICHELLA Renault 1'27"680 + 0'02"102
9. TRULLI Toyota 1'27"984 + 0'02"406
10. SATO BAR Honda 1'28"080 + 0'02"502
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 19. Hakkinen az AutoBildnek nyilatkozott
Hakkinen: "Ha autóversenyző vagy, akkor ki kell tartanod a technikai hibák, csalódások ellenére is.
Kimi mindenáron bajnok akar lenni, és tovább fog küzdeni, amíg el nem éri célját. Azok a versenyzők, akik nem a bajnoki címért küzdenek, könnyebb helyzetben vannak."
Hmm...
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 19. Török GP - Pénteki első szabadedzés
Jó lesz ez :))
1. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'27"882 218.748 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'28"453 + 0'00"571
3. WEBBER Williams BMW 1'28"765 + 0'00"883
4. ZONTA Toyota 1'28"810 + 0'00"928
5. BUTTON BAR Honda 1'28"968 + 0'01"086
6. MONTOYA McLaren Mercedes 1'29"183 + 0'01"301
7. ALONSO Renault 1'29"283 + 0'01"401
8. M.SCHUMACHER Ferrari 1'29"766 + 0'01"884
9. SATO BAR Honda 1'30"050 + 0'02"168
10. FISICHELLA Renault 1'30"106 + 0'02"224
...........................................................................................................................
|
|
2005 08. 18. Nyilatkozat a Török GP előtt
Kimi: "Nagyon jó eredményt értem el a Magyar Nagydíjon, de már csak hat verseny van hátra, így maximum hatvan pontot szerezhetek. Az Istanbul Parkban nem volt lehetőségünk a tesztelésre, úgyhogy ezen a hétvégén fogom először látni a Török pályát.
Láttam képeket a pályáról és úgy tűnik jó a pálya elrendezése sok kihívással, lassú és gyors kanyarokkal, hosszú egyenesekkel, és szintkülönbségekkel.
Remélem jó versenyt tudunk futni a Török Nagydíjon a török szurkolók és a tévénézők örömére."
........................................................................................................................... |
|
2005 08. 14. Kimi a végső összecsapásra készül
Kimi: "Magyarországon megmutattuk, hogy gyorsan változhatnak a dolgok. Eddig nagyon sok problémám volt, sokszor kiestem. Ezután talán több szerencsém lesz, és ha Alonso kicsit pechesebb lesz, akkor még én is odaérhetek. Erős autóm van, a motor a leggyorsabb, amivel valaha is versenyeztem. A technika azonban sajnos három alkalommal is cserben hagyott. Ez persze bosszantó.
Ha a Renault megnyeri a világbajnoki címet, megérdemelten emelhetik magasba a trófeát. Nagyon jó csapatot hoztak össze idén."
........................................................................................................................... |
|
2005 08.07. Isztanbul és Monza döntő lehet!
Kimiék keményen dolgoznak tovább, hogy behozzák lemaradásukat:
Kimi: "A tőlünk telhető legjobb munkát fogjuk végezni, és persze reménykedünk, hogy fel tudunk zárkózni ellenfelünkhöz. A következő két verseny döntő lehet a világbajnokságban, így meg kell próbálnunk mindent elhódítani."
........................................................................................................................... |
|
2005 08.04. Hakkinen: Kimi világbajnok lehet!
Kimi honfitársa a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen így nyilatkozott:
Hakkinen: "Minden esélye megvan arra, hogy még ebben az idényben megnyerje a világbajnokságot, mivel rendkívül tehetséges pilóta. Fiatal, lelkes, és olyan csapat áll mögötte, amely a legmagasabb színvonalon dolgozik a sikerért. Vannak más erõs csapatok is, de a McLarennél egyik sem jobb.
A lehetõ legjobb alakulattal száll harcba a világbajnoki címért. A technikai hiba nem olyasmi, ami ellen a versenyzõ bármit is tehet, nem tervezheti át õ maga a dugattyúkat. Amit megtehet, az az, hogy igyekszik minél hatékonyabban együtt dolgozni a csapatával, ösztökéli az embereket, hogy fenntartsa a lelkesedésüket. Szerintem egy olyan teljesítménybõl, mint a hétvégi volt, nyilvánvaló, hogy Kimi képes erre."
........................................................................................................................... |
|
2005 08.02. Ismét esélyes vagyok!
Kimi a szülei előtt ünnepelte élete első magyarországi futamgyőzelmét. A remek boxtaktikának köszönhetően megelőzte az élről rajtoló Michael Schumachert és újra izgalmassá tette a vb-pontversenyt.
Kimi: "Ismét esélyes vagyok a világbajnoki címre, és meg is fogom nyerni a bajnokságot. A budapesti győzelemmel nagyszerű ajándékot adtam a szüleimnek és feleségemnek, akik nyaralásuk egy részét itt töltötték velem."
...........................................................................................................................
|
|
2005 08.02. Megfordulhat a pontverseny?
Kimi: "Sokkal jobb a helyzet, mint az előző verseny után. Hockenheimben elvesztettem tíz pontot, de Fernando ezt most visszaadta. Van még hátra hat futam, és ha ezeken szintén eredményesek leszünk, és esetleg Fernandónak is becsúszik egy-két eredménytelen futam, a javunkra fordulhat a világbajnoki pontverseny."
...........................................................................................................................
|
|
...........................................................................................................................
|
|
|
|
|
|