|
|
|
Kimi-hírek napról napra - Archívum
|
|
|
|
2006 07. 31. Kimi, Jean Todt kedvence is!
A tegnapi futamon Michael Schumacher az első, csapattársa Massa a második lett, Kimi pedig a harmadik, így ebben a sorrendben álltak fel a dobogóra.
A Ferrari sportigazgatója, Jean Todt a pódiumot nézve érdekes kijelentést tett: "Ezt a pillanatot mélyen megőrzöm az emlékezetemben, ugyanis kedvenc versenyzőimet látom a dobogón állni."
A kijelentés egyesek szerint úgy hangzott, mintha a Ferrari már meg is állapodott volna Kimivel, akiről Todt már egy ideje csak szuperlatívuszokban beszél. Todt cáfolta, hogy kijelentése mögött konkrét tények állnának.
Jean Todt: "Csak kommentáltam az eseményeket. Annyit mondtam, hogy a dobogón a három kedvenc versenyzőm áll, és ez senkinek nem lehet új. Talán azért gondolják, hogy ennek a kijelentésemnek komolyabb jelentőssége van, mert mindenki azt találgatja, ki hova tart. Azonban ha megnézik a két évvel ezelőtti nyilatkozataimat, akkor is szuperlatívuszokban beszéltem Raikkönenről. Szóval Schumacher az én hősöm. Massa is nálunk versenyzik, akihez nagyon közel állok, és remek munkát végez, aztán pedig nagy kedvencem Kimi. Ennek semmi más üzenete nincs."
|
|
2006 07. 31. Kimi: Nem foglalkozom Montoyával
Kimi úgy nyilatkozott, nem foglalkozik a Formula1-et elhagyó egykori csapattársával, Montoyával.
Kimi: " Igazán nem foglalkozom vele. Nem csinált velem semmit, miért kellene pazarolnom az időmet arra, hogy gondolkodjak ezeken a dolgokon? A Forma1-ben ez így megy, versenyzők jönnek és mennek. Teljesen normális.
Az F1-ben minden nagyon gyorsan megváltozhat.
Arra a kérdésre, milyen volt a viszonya kolumbiai csapattársával, így reagált: "Nehéz elmondani, mik voltak a legszebb és legrosszabb pillanataink, voltak jó és rossz időszakok közöttünk. Ilyen a versenyzés. De mindez már elmúlt és nem érzem, hogy aggódnom, vagy egyáltalán gondolkodnom kéne ezeken a dolgokon.
Kimi, a maga laza hideg stílusával kikerülte a kérdést, mely arra irányult, tudott-e róla, hogy Montoya napjai meg vannak számlálva a McLarennél: "Nem tudom, kérdezzék meg Őt erről, ez nem az én dolgom."
|
|
2006 07. 30. Hockenheim GP - Kimi a harmadik helyen végzett
Kimi: "A dobogó igazán a legjobb eredmény, amit ma elérhettünk, mivel több problémánk is volt. Az első kiállásom a szokásosnál tovább tartott, mert gond volt az egyik kerékkel, a második szett gumim szemcsésedett, és a hidraulikával sem volt minden rendben, ami azt jelentette, hogy az első kiállásom után Jenson Button könnyedén elém került. Ám ezek nem igazán számítottak, mivel sikerült visszahoznunk az elvesztett időt a harmadik szakaszban, ahol nagyon erősek voltunk. A mai eredmény azt mutatja, hogy az autónk mindenképpen javult, és remélhetőleg a következő versenyen mégjobbak leszünk."
Poz Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h27:51.693 2. Massa Ferrari (B) + 0.720 3. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 13.206 4. Button Honda (M) + 18.898 5. Alonso Renault (M) + 23.707 6. Fisichella Renault (M) + 24.814 7. Trulli Toyota (B) + 26.544 8. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 48.131 9. R.Schumacher Toyota (B) + 1:00.351 10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 11. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 13. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör 14. Monteiro MF1-Toyota (B) + 2 kör
|
|
2006 07. 29. Hockenheim GP - Időmérő edzés
Kimi idén először a Pole-ban!!
Kimi: "Remek, hogy sikerült megszerezni ma a pole-t, hiszen az autóm egész hétvégén nagyon jól működött. A múlt heti teszten kipróbáltunk néhány új fejlesztést, és mostmár egyértelmű, hogy ezek a megfelelő irányba mozdítottak el minket. Nyilvánvaló, hogy a mai nap csak a történet fele, de szeretem ezt a pályát, és majd meglátjuk mi történik holnap a versenyen. Sajnos az utolsó gyorskörömön kicsúsztam, tudtam, hogy lassabb voltam, mint az első próbálkozásnál, szóval egy kicsit keményebben nyomtam, és a kanyarban elfogyott a hely. Ilyen megesik, de semmin nem változtatott."
01. - Räikkonen - McLaren (M) 1:15.214 - 1:14.410 - 1:14.070 02. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:14.904 - 1:13.778 - 1:14.205 03. - Massa - Ferrari (B) 1:14.412 - 1:14.094 - 1:14.569 04. - Button - Honda (M) 1:15.869 - 1:14.378 - 1:14.862 05. - Fisichella - Renault (M) 1:15.916 - 1:14.540 - 1:14.894 06. - Barrichello - Honda (M) 1:15.757 -. 1:14.652 - 1:14.934 07. - Alonso - Renault (M) 1:15.518 - 1:14.746 - 1:15.282 08. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:15.789 - 1:14.743 - 1:15.923 09. - de la Rosa - McLaren (M) 1:15.655 - 1:15.021 - 1:15.936 10. - Coulthard - Red Bull (M) 1:15.836 - 1:14.826 -. 1:16.326 11. - Webber - Williams (B) 1:15.719 - 1:15.094 12. - Klien - Red Bull (M) 1:15.816 - 1:15.141 13. - Trulli - Toyota (B) 1:15.430 - 1:15.150 14. - Villeneuve - BMW (M) 1:16.281 - 1:15.329 15. - Rosberg - Williams (B) 1:16.183 - 1:15.380 16. - Heidfeld - BMW (M) 1:16.234 - 1:15.397 17. - Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:16.399 18. - Albers - Midland (B) 1:17.093 19. - Sato - Super Aguri (B) 1:17.185 20. - Monteiro - Midland (B) . 1:17.836 21. - Yamamoto - Super Aguri (B) 1:20.444 22. - Speed - Toro Rosso (M) idő nélkül
|
|
2006 07. 29. Hockenheim GP - harmadik szabadedzés
1. KLIEN RedBull Ferrari M 1'15"628 217.729 Km/h
2. BUTTON Honda M 1'15"651 + 0'00"023
3. BARRICHELLO Honda M 1'15"963 + 0'00"335
4. MASSA Ferrari B 1'15"977 + 0'00"349
5. COULTHARD RedBull Ferrari M 1'16"080 + 0'00"452
6. FISICHELLA Renault M 1'16"130 + 0'00"502
7. HEIDFELD BMW Sauber M 1'16"167 + 0'00"539
8. Räikkonen McLaren Mercedes M 1'16"218 + 0'00"590
9. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'16"307 + 0'00"679
10. DE LA ROSA McLaren Mercedes M 1'16"322 + 0'00"694
11. ALONSO Renault M 1'16"427 + 0'00"799
12. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'16"532 + 0'00"904
13. SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'16"600 + 0'00"972
14. ROSBERG Williams Cosworth B 1'16"690 + 0'01"062
15. WEBBER Williams Cosworth B 1'16"834 + 0'01"206
16. R.SCHUMACHER Toyota B 1'17"419 + 0'01"791
17. VILLENEUVE BMW Sauber M 1'17"740 + 0'02"112
18. MONTEIRO Midland Toyota B 1'17"793 + 0'02"165
19. YAMAMOTO S. Aguri F1 Honda B 1'18"643 + 0'03"015
20. SATO S. Aguri F1 Honda B 1'18"668 + 0'03"040
21. ALBERS Midland Toyota B 1'19"254 + 0'03"626
|
|
2006 07. 28. Hockenheim GP - második szabadedzés
Kimi a Német nagydíj második szabadedzésén csak kilenc kört teljesített ugyan, de ez is elegendő volt arra, hogy a negyedik helyen zárjon. Reméljük lesz ez még jobb is és Kimiéknek hazai versenyen sikerül megörvendeztetni a szurkolóikat. :) GOOO Kimi!
Kimi: "Az eső ellenére a szokásos pénteki programunkat teljesítettük, azaz a Michelin gumik összehasonlításán és a versenybeállításokon dolgoztunk. Az autó jónak tűnt, a jelek szerint a gumik is megfelelően működnek, úgyhogy elégedett vagyok."
Poz. Pilóta Csapat Idő Kör
1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.225 18 2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:16.502 + 0.277 14 3. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:16.549 + 0.324 18 4. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:17.040 + 0.815 9 5. Massa Ferrari (B) 1:17.205 + 0.980 11 6. Davidson Honda (M) 1:17.294 + 1.069 26 7. Webber Williams-Cosworth (B) 1:17.344 + 1.119 6 8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:17.516 + 1.291 10 9. Barrichello Honda (M) 1:17.519 + 1.294 13 10. Button Honda (M) 1:17.542 + 1.317 13 11. Fisichella Renault (M) 1:17.672 + 1.447 10 12. Trulli Toyota (B) 1:17.844 + 1.619 13 13. R.Schumacher Toyota (B) 1:17.895 + 1.670 14 14. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:17.962 + 1.737 20 15. Alonso Renault (M) 1:18.082 + 1.857 8 16. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:18.164 + 1.939 36 17. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:18.223 + 1.998 13 18. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.366 + 2.141 13 19. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.460 + 2.235 19 20. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:18.616 + 2.391 10 21. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:18.636 + 2.411 10 22. Albers MF1-Toyota (B) 1:18.643 + 2.418 11 23. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:18.991 + 2.766 11 24. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:19.113 + 2.888 9 25. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.232 + 3.007 12 26. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:19.365 + 3.140 8 27. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) idő nélkül 2 28. Rosberg Williams-Cosworth (B)
|
|
2006 07. 28. Hockenheim GP - első szabadedzés
Kimiék, a már korábbi szokásaikhoz híven az első szabadedzésen nem mentek ki a pályára, ezzel is kímélendő a motorokat a hétvége további részére.
Poz. Pilóta Csapat Idő Kör
1. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:16.349 26 2. Davidson Honda (M) 1:16.523 + 0.174 29 3. Kubica BMW-Sauber (M) 1:17.343 + 0.994 29 4. Button Honda (M) 1:17.439 + 1.090 5 5. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:17.835 + 1.486 25 6. Barrichello Honda (M) 1:18.085 + 1.736 6 7. Alonso Renault (M) 1:18.328 + 1.979 5 8. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.539 + 2.190 24 9. Fisichella Renault (M) 1:18.664 + 2.315 6 10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:18.795 + 2.446 5 11. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:18.964 + 2.615 27 12. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:18.972 + 2.623 6 13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.214 + 2.865 5 14. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:19.507 + 3.158 7 15. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:20.102 + 3.753 14 16. Albers MF1-Toyota (B) 1:20.132 + 3.783 5 17. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:20.575 + 4.226 7 18. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:20.950 + 4.601 7 19. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:21.218 + 4.869 21 20. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:34.942 + 18.593 3 21. Trulli Toyota (B) idő nélkül 4 22. R.Schumacher Toyota (B) idő nélkül 4 23. Klien Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1 24. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1 25. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1 26. M.Schumacher Ferrari (B) 27. Massa Ferrari (B) 28. Webber Williams-Cosworth (B)
|
|
2006 07. 28. A Renault is csak egy lehetőség
Kimi elmondta, hogy a Renaulthoz való csatlakozás csak egy lehetőség. Bár Kimi a Forma1-ben kétségkívül az egyik legkeresettebb pilóta, elmondta, hogy mindenféle pletykák ellenére semmiféle megállapodása nincs a Renault-val.
Kimi: "A menedzserem beszélt a Renault-val, de semmiféle konkrét megállapodás nem született. Bármikor elhatározhatom magam, amikor csak akarom, rengeteg okom van arra, hogy váltsak csapatot és arra is hogy maradjak a McLarennél.
Kiminek idén még egyetlen futamot sem sikerült nyernie a McLarennel, az autóról a következőket nyilatkozta:
"Az autónk nem olyan gyors mint kellene, a motornak erősebbnek kellene lennie és az aerodinamikán is javítani kéne."
|
|
2006 07. 27. Kimi: A döntést magam hozhatom meg
Kimi nem döntötte még el, melyik csapatnál folytatja pályafutását 2007-ben. Kimi, akit összefüggésbe hoztak a Ferrarival és a Renault-val is, nem a pénz, hanem sokkal inkább az 'apróbb részletek' alapján határozza majd el, hová igazol a következő idényre.
Kimi: „Ha már tudni fogom, hogy mihez kezdek, elárulom majd, de egyelőre nincs mit mondanom. Mindenki azt hiszi, hogy tudja, mit fogok csinálni, mert egyik héten a Ferrarival, másik héten a Renault-val hoznak hírbe, aztán pedig arról beszélnek, hogy maradok. Eléggé mulatságos elolvasni az újságban, hogy mennyi mindennel hozakodnak elő, de egyébként jó helyzetben vagyok, mert jómagam hozhatom meg a döntést.
„Az emberek mindig azt várják, hogy oda mész, ahol a legtöbb pénzt kapod. A pénz végső soron fontos, de az általam figyelembe vett csúcsistállók között ilyen tekintetben nincs túlságosan nagy különbség. Jó autót akarsz és azt szeretnéd, hogy minden más is rendben legyen. Természetesen győztes kocsit szeretnék, de nem csak erről van szó. Sok olyan apró dolog van, amely mások számára nem tűnik hangsúlyosnak, számomra viszont komoly különbséget jelentenek.
Soha nem lehet tudni, hogy mi történik… Nem szabad a tavalyi idényünket alapul venni, mert küzdelmes szezonunk volt ugyan, de a Formula 1-ben gyorsan változnak a dolgok. Akárhogyan döntök, remélhetőleg helyes lesz a döntésem.
A hétvégén megrendezésre kerülő HOckanheimi futammal kapcsolatosan sajnos sincsenek nagy reményei Kiminek, mindenesetre ismét szurkoljunk neki, igazán megérdemli már a győzelmet!
„Nincsenek kellemes emlékeim az itteni futamokról. Általában a gumifalban fejezem be azokat.”
|
|
2006 07. 26. Norbert Haug maradásra buzdítja Kimit
Továbbra sem eldöntött tény, hogy hol folytatja a kétszeres VB ezüstérmes Kimi a pályafutását. Haug szeretné ha Kimi a Mercedes-nél maradna és javasolja Kiminek, hogy tartson ki a wokingi istálló mellett.
Haug: „ Ha Kimi intelligens, akkor marad ott, ahol van. Ebben az esetben demonstrálhatja, hogy jobb Fernando Alonsónál. Kimi azt mondta nekem, még nem írt alá sehová és nem hiszem, hogy hazudott volna.”
|
|
2006 07. 26. Kimi "jó eredményre" törekszik Hockenheimen
Kimi: „Az autónk egyértelműen javult a legutóbbi pár futamon, és a múlt héten újabb eredményes tesztet bonyolítottunk Jerezben, ahol tovább dolgoztunk az MP4-21 fejlesztén. Remélhetőleg Németországban ez a pályán is megmutatkozik majd. Remélem, hogy a várakozásainkat alulmúló franciaországi eredményt követően Németországban, a Mercedes-Benz dolgozói és rajongói előtt csodálatos versenyt tudunk futni. Az ottani drukkerek mindig bíztatnak bennünket, így remélem, hogy a csapat jó eredménnyel ajándékozza meg őket. ”
|
|
2006 07. 21. Kimi volt a leggyorsabb Jerezben.
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.199 |
2. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:17.320 |
3. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:17.391 |
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:17.461 |
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.520 |
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:17.774 |
7. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:17.885 |
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:18.075 |
9. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.328 |
10. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:18.741 |
11. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.774 |
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:19.083 |
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:19.139 |
14. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:19.955 |
|
|
2006 07. 18. Mindenképpen Kimit akarja a Renault!
Alain Dassas, a Renault F1-es istállójának elnöke megerősítette a jóideje terjengő spekulációt: a francia együttes Kimit szemelte ki az évad végén a McLarenhez igazoló Fernando Alonso helyére.
Alain: "Nem titok, hogy tárgyalásokat folytatunk Räikkönennel, ő az elsőszámú célpontunk. Ha sikerül megállapodnunk vele, rendkívül elégedettek leszünk: a jelenkor egyik legcsodálatosabb pilótája igazolna hozzánk, aki ráadásul továbbra is roppant fiatal.”
Felmerült a lehetőség, hogy esetleg Heiki Kovalainent foglalná el Alonso helyét a 2007-es szezonban, az elnök azonban kockázatosnak tartja egy versenyzői múlttal nem rendelkező pilóta leszerződtetését.
Alain: "Egy versenyzői tapasztalattal nem rendelkező versenyző túlságosan nagy kockázat lenne számunkra. A jelenlegi Formula 1-ben gyorsan szükség van az eredményekre, márpedig ez egy újonc számára komoly problémát jelentene."
|
|
2006 07. 18. Kimi nem bánja Montoya távozását
Ron Dennisék "szabadságra küldték" Montoyát, aki a Francia Nagydíjon sem állhatott rajthoz. Kimi nem nyilatkozott 'Monty' távozásáról, ám mivel kettejük viszonya nem volt felhőtlen, így valószínűleg nem fogja visszasírni a közös versenyeket.
A volt Formula-1-es versenyző, Hans-Joachim Stuck megérti Kimit:
"Egy nagyszerű előzési manőver többet ért számára a bajnoki címnél is."
|
|
2006 07. 17. David Robertson: Kiminek nincs szerződése 2007-re
David Robertson, Kimi menedzsere az ujságírók kérdéseire reagálva Magny-Coursban elmondta, Kiminek nincs érvényes szerződése a 2007-es évadra.
David: "Kimi semmiféle szerződést nem írt alá, még nem állapodtunk meg egyik csapattal sem a következő idényről. Nemhogy a tinta nem száradt meg a kontraktuson, még ceruzával írott változat sem létezik.”
A pletykák és félhivatalos információk alapján több verzió is létezik:
Verzió 1 : Kimi már tavaly aláírt a Ferrarival, mely szerződés akkor lép életbe, ha Schumacher visszavonul vagy vállalja a közös szereplést. Mivel úgy tűnik, hogy Schumacher továbbra is versenyezni fog, Kimi állítólag felbonthatja a szerződést, és 5 millió dollár kártérítéssel a zsebében új csapat után nézhet.
Verzió 2 : Kimi a Renaulthoz igazol, mivel a csapattulajdonos, Flavio Briattore már régóta megkörnyékezte Kimit.
Verzió 3 : Kimi a McLarennél marad, ami talán a legvalószínűtlenebb, hiszen nagyon régóta panaszkodik az autóra - teljesen jogosan - , és Kiminek olyan autóra van szüksége amelyekkel versenyeket, sőt világbajnokságot lehet nyerni.
Bár Ron Dennis ezerrel dolgozik azon, hogy 2007-ben a McLaren Kimi-Alonso párosítással álljon a rajtrácsra, ez sok szempontból sántít, többek között azért is, mert Kimi az autó teljesítményén túl azt is nehezményezi, hogy a csapatvezetés rossz szemmel nézte a tavalyi, italozós, meztelenkedős, sztriptízbáros botrányait, és beleszóltak az életébe.
|
|
2006 07. 16. Francia GP
Kimi: "Csalódást keltő eredményt értünk el, mivel az autó kiválóan viselkedett. A győzelemhez ugyan nem volt meg a kellő sebességünk, de a második boxkiállás során vesztettem néhány tizedet, és ez a negyedik helyembe került, szóval jobban is szerepelhettünk volna a mai versenyen. Az autó folyamatosan fejlődik, az előttünk álló teszten további újításokat próbálunk ki, ezért már nagyon várom a következő versenyt Hockehheimben, ahol a Mercedes-Benz hazai közönsége előtt remélhetőleg jobban szerepelünk."
Poz Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h32:07.803 2. Alonso Renault (M) + 10.131 3. Massa Ferrari (B) + 22.546 4. R.Schumacher Toyota (B) + 27.212 5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 33.006 6. Fisichella Renault (M) + 45.265 7. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 49.407 8. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1 kör 9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 10. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 11. Villeneuve BMW-Sauber (M) + 1 kör 12. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 14. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 2 kör 15. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör 16. Montagny Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
|
|
2006 07. 15. Francia GP - Időmérő edzés
Kimi: "Nagyon elégedett vagyok az autóm teljesítményével. Lehettünk volna gyorsabbak is, és van még tér a javításra. Az abroncsválasztástól stabil teljesítményt várunk. A cél a dobogós hely megszerzése."
01. -M.Schumacher - Ferrari (B) 1:15.865 - 1:15.111 - 1:15.493 02. -Massa - Ferrari (B) 1:16.277 - 1:15.679 - 1:15.510 03. -Alonso - Renault (M) 6. 1:16.328 - 1:15.706 - 1:15.785 04. -Trulli - Toyota (B) 1:15.550 - 1:15.776 - 1:16.036 05. -R.Schumacher - Toyota (B) 1:15.949 - 1:15.625 - 1:16.091 06. -Räikkonen - McLaren (M) 1:16.154 - 1:15.742 - 1:16.281 07. -Fisichella - Renault (M) 1:16.825 - 1:15.901 - 1:16.345 08. -de la Rosa - McLaren (M) 1:16.679 - 1:15.902- 1:16.632 09. -Rosberg - Williams (B) 1:16.534 - 1:15.926 - 1:18.272 10. -Coulthard - Red Bull (M) 1:16.350 - 1:15.974 - 1:18.663 11. -Webber - Williams (B) 1:16.531 - 1:16.129 12. -Heidfeld - BMW (M) 1:16.686 - 1:16.294 13. -Klien - Red Bull (M) 1:16.921 - 1:16.433 14. -Barrichello - Honda (M) 1:17.022 - 1:17.027 15. -Speed - Toro Rosso (M) 1:17.117 - 1:17.063 16. -Albers - Midland (B) 1:16.962 - 1:17.105 17. -Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:17.164 18. -Villeneuve - BMW (M) 1:17.304 19. -Button - Honda (M) 1:17.495 20. -Monteiro - Midland (B) 1:17.589 21. -Montagny - Super Aguri (B) 1:18.637 22. -Sato - Super Aguri (B) 1:18.845
|
|
2006 07. 15. Francia GP - szombat délelőtti szabadedzés
Poz. Pilóta Csapat Idő Kör
1. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:17.005 13 2. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:17.049 + 0.044 16 3. Trulli Toyota (B) 1:17.056 + 0.051 18 4. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:17.188 + 0.183 16 5. Webber Williams-Cosworth (B) 1:17.358 + 0.353 12 6. Button Honda (M) 1:17.476 + 0.471 19 7. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:17.556 + 0.551 12 8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:17.653 + 0.648 16 9. R.Schumacher Toyota (B) 1:17.666 + 0.661 18 10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:17.859 + 0.854 19 11. Fisichella Renault (M) 1:17.995 + 0.990 17 12. Albers MF1-Toyota (B) 1:18.059 + 1.054 24 13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.199 + 1.194 20 14. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.214 + 1.209 5 15. Massa Ferrari (B) 1:18.396 + 1.391 8 16. Alonso Renault (M) 1:18.447 + 1.442 16 17. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:18.487 + 1.482 23 18. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.545 + 1.540 20 19. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:18.631 + 1.626 17 20. Barrichello Honda (M) 1:18.961 + 1.956 20 21. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:19.497 + 2.492 18 22. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:21.497 + 4.492 10
|
|
2006 07. 14. Francia GP - második szabadedzés
Kimiék egyenlőre nem remekelnek, Kimi a 15. helyet érte el, míg új csapattársa Pedro de la Rosa csak a 22.
Lesz ez még jobb is :) GOO McLaren!
Kimi: "Átlagos pénteki nap volt, ami az utolsó körömben sajnos egy apró elektromos problémával zárult számomra. Ez nem befolyásolta a mai előrelépésünket, amikor a Michelin gumijaira és a beállításokra koncentráltunk."
Poz. Pilóta Csapat Idő Kör
01. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.902 33 02. Alonso Renault (M) 1:17.498 + 0.596 14 03. Davidson Honda (M) 1:17.750 + 0.848 37 04. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:17.859 + 0.957 29 05. Fisichella Renault (M) 1:17.916 + 1.014 13 06. M.Schumacher Ferrari (B) 1:17.938 + 1.036 16 07. Sutil MF1-Toyota (B) 1:18.049 + 1.147 31 08. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:18.175 + 1.273 28 09. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.274 + 1.372 21 10. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.639 + 1.737 32 11. Trulli Toyota (B) 1:18.721 + 1.819 23 12. Button Honda (M) 1:19.005 + 2.103 18 13. Massa Ferrari (B) 1:19.013 + 2.111 20 14. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:19.108 + 2.206 15 15. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:19.140 + 2.238 9 16. Albers MF1-Toyota (B) 1:19.183 + 2.281 21 17. Barrichello Honda (M) 1:19.259 + 2.357 5 18. Webber Williams-Cosworth (B) 1:19.413 + 2.511 10 19. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.589 + 2.687 14 20. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:19.692 + 2.790 19 21. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:19.701 + 2.799 19 22. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:19.809 + 2.907 14 23. Szato Super Aguri-Honda (B) 1:19.996 + 3.094 22 24. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:20.003 + 3.101 12 25. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:20.135 + 3.233 12 26. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:20.154 + 3.252 11 27. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:20.409 + 3.507 14 28. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:21.132 + 4.230 14 29. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:21.969 + 5.067 32
|
|
2006 07. 14. Francia GP - első szabadedzés
Kimiék nem léptek az első szabadedzésen pályára, az első tíz pilóta ideje a következő:
Poz. Pilóta Csapat Idő Kör
1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.794 31 2. Davidson Honda (M) 1:17.133 + 0.339 29 3. Button Honda (M) 1:18.160 + 1.366 4 4. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.752 + 1.958 6 5. Sutil MF1-Toyota (B) 1:18.777 + 1.983 32 6. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.962 + 2.168 21 7. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:19.055 + 2.261 17 8. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:19.063 + 2.269 6 9. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:19.311 + 2.517 20 10. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:19.401 + 2.607 6
|
|
2006 07. 13. Francia GP - előzetes
Kimi: "A csapat igazán keményen tesztelt az elmúlt héten, és egészen új fejlesztéseket hozunk a Francia futamra.
Az autónk jó volt Indyben és a stratégiánkkal szerezhettünk volna jónéhány pontot. Magny-Cours egy igazán nagy kihívás a beállításokat illetően, mert a karakterisztikája sokat változik, többet mint más pályákon ezt megszokhattuk. Nagyon szeretek itt vezetni, úgy tűnik, fekszik a stílusomnak a pálya, remélem megint egy jó versenyt futhatunk itt.
Ez egy lassú pálya, nagyon lassú kanyarokkal, hajtűkkel és nem különösebben nagy egyenesekkel, ez teljesen különbözik a legutóbbi három pályától ahol korábban versenyeztünk. Itt valószínűleg meredekebb első szárny-állással és alacsonyabb hasmagassággal fogunk menni, mivel az autó itt kevésbé viselkedik idegesen. A gumik felmelegedhetnek itt, így az esetleges hólyagosodás problémát jelenthet, ez az aszfalt minőségéből adódóan van így. A pályának elfogadható a tapadása."
|
|
2006 07. 13. Egy kör Kimivel a Magny-Cours-i aszfaltcsíkon
Kimi: "A célegyenesre rávezetőből kigyorsítunk és hatodik fokozatban elérjük a 298km/h-ás sebességet ahogy a nagy kanyarhoz érünk ahol óvatosan fékezünk, hogy bevegyük a hosszú balos kanyart. Aztán a jobbos Estoril kanyar következik azonnal és itt annyi sebességet kell megtartani amennyit csak lehetséges, mert itt érkezünk meg a pálya leghosszabb és leggyorsabb egyeneséhez. Az egyenes szakasz végén elérjük a 306km/h-ás sebességet hatodik fokozatban, majd nagyot fékezünk, hogy teljesítsük az Adelaide hajtűkanyart, ahol jó az előzési lehetőség is. A jobbost egyes fokozatban vesszük, körülbelül 58km/h-ás sebességgel. Aztán keményen gázt adunk és az egyenesben 290km/h-ás sebességre gyorsulunk fel, szintén hatodik fokozatban, madj elérjük a jobbos-balos Nurburgring sikánt, amit kb 232km/h-val teljesítünk ötödik fokozatban. Majd elérjük a 180 fokos balos visszafordító kanyart, ami szélesebb mint az Adelaide, ezt kb 84km/h-ás sebességgel vesszük. Majd szintén kigyorsítunk és elérjük a következő jobb-bal sikánt, amit 296km/h-ás sebességgel teljesítünk. Majd következik egy kis gázadás még és elérjük a jobbos Chateau d'Eau kanyart ahol 237km/h-ról lassítunk le 101km/h-ra egy másodperc alatt. A kanyarból kigyorsítás után elérjük a 310km/h-ás sebességet, majd nagyot kell fékeznünk a jobbos kanyar előtt amit egyes fokozatban teljesítünk kb 71km/h-ás sebességgel, majd innen a jobb-bal sikán után visszaérkezünk a célegyenesre, hogy megkezdjük a következő kört."
|
|
2006 07. 05. Gary Anderson: Kimi a Ferrarihoz megy
Kiminek jelenleg három ajánlata van, egyik jelenlegi munkaadójától, a McLaren-Mercedestől, a másik kettő pedig a Renault és a Ferrari alakulatától. Néhány hozzáértő úgy gondolja, hogy Kimi csak akkor megy a Ferrarihoz, ha Schumacher visszavonul, de ezt Kimi cáfolja, hogy jövője más szerződésektől függene.
Gary Anderson, volt Formula1-es mérnök úgy látja, Kimi a Ferrari mellett fog dönteni, függetlenül attól, hogy Schumacher marad-e vagy sem.
Gary: "Úgy gondolom, Kimi egy éven keresztül Michael csapattársa lesz. Ez mindkettőjük számára elfogadható. Michaelnek is kihívás, hogy egy vele egy kategóriájú csapattársa lesz."
Bár nem tudhatjuk, Kiminek mi jár a fejében, reméljük bárhogy is választ, hamarosan világbajnokként ünnpelhetjük valamelyik csapat színeiben. :)
|
|
2006 07. 02. USA GP - Montoya elintézte Kimi versenyét :(
Kimi: "Nagyon jól rajtoltam, gyorsan indultam el. A második kanyarban viszont zűrzavar alakult ki, Juan-Pablo hátulról nekem ütközött, és a versenyemnek ezzel vége is volt. Nincs értelme hibáztatni bárkit is, mert az autósportban megesik az ilyesmi, különösen, ha az ember nem az élen áll. Most egy csapatként tesszük túl magunkat a ma történteken, és elkezdünk a következő versenyre összpontosítani."
Poz Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h34:35.199 2. Massa Ferrari (B) + 7.984 3. Fisichella Renault (M) + 16.595 4. Trulli Toyota (B) + 23.604 5. Alonso Renault (M) + 28.410 6. Barrichello Honda (M) + 36.516 7. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 8. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 9. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 kör
|
A pechszéria folytatódik...
|
|
|
2006 07. 01. USA GP - Időmérő edzés
Kimi: " Nyilvánvaló, hogy a bridgestone-osok ma előnyben voltak, de időnként megesik az ilyen.
Nem vagyunk olyan gyorsak, amennyire szeretnénk, de erős stratégiánk van, úgyhogy várjuk ki, mit hoz a holnap. A kilencedik rajthely nem ideális, de a dobogó elérhető lehet egy remélhetőleg kiváló verseny után."
Poz. Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1:10.832
2. Massa Ferrari (B) 1:11.435
3. Fisichella Renault (M) 1:11.920
4. Barichello Honda (M) 1:12.109
5. Alonso Renault (M) 1:12.449
6. Villeneuve BMW (M) 1:12.479
7. Button Honda (M) 1:12.523
8. R.Scumacher Toyota (B) 1:12.795
9. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:13.174
10. Heidfeld BWM (M) 1:15.280 |
|
|
|
...........................................................................................................................
|
|
|
|
|
|