Kimi Räikkonen Fansite
Kimi Räikkonen Hírek - Kimi Räikkonen Videók - Kimi Räikkonen Képek - Kimi Räikkonen Rajongói oldal


 

 

Kimi-hírek napról napra - Archívum

   

2006 07. 31. Kimi, Jean Todt kedvence is!

A tegnapi futamon Michael Schumacher az első, csapattársa Massa a második lett, Kimi pedig a harmadik, így ebben a sorrendben álltak fel a dobogóra.

A Ferrari sportigazgatója, Jean Todt a pódiumot nézve érdekes kijelentést tett: "Ezt a pillanatot mélyen megőrzöm az emlékezetemben, ugyanis kedvenc versenyzőimet látom a dobogón állni."

A kijelentés egyesek szerint úgy hangzott, mintha a Ferrari már meg is állapodott volna Kimivel, akiről Todt már egy ideje csak szuperlatívuszokban beszél. Todt cáfolta, hogy kijelentése mögött konkrét tények állnának.

Jean Todt: "Csak kommentáltam az eseményeket. Annyit mondtam, hogy a dobogón a három kedvenc versenyzőm áll, és ez senkinek nem lehet új. Talán azért gondolják, hogy ennek a kijelentésemnek komolyabb jelentőssége van, mert mindenki azt találgatja, ki hova tart. Azonban ha megnézik a két évvel ezelőtti nyilatkozataimat, akkor is szuperlatívuszokban beszéltem Raikkönenről. Szóval Schumacher az én hősöm. Massa is nálunk versenyzik, akihez nagyon közel állok, és remek munkát végez, aztán pedig nagy kedvencem Kimi. Ennek semmi más üzenete nincs."

 

2006 07. 31. Kimi: Nem foglalkozom Montoyával

Kimi úgy nyilatkozott, nem foglalkozik a Formula1-et elhagyó egykori csapattársával, Montoyával.

Kimi: " Igazán nem foglalkozom vele. Nem csinált velem semmit, miért kellene pazarolnom az időmet arra, hogy gondolkodjak ezeken a dolgokon? A Forma1-ben ez így megy, versenyzők jönnek és mennek. Teljesen normális.
Az F1-ben minden nagyon gyorsan megváltozhat.

Arra a kérdésre, milyen volt a viszonya kolumbiai csapattársával, így reagált: "Nehéz elmondani, mik voltak a legszebb és legrosszabb pillanataink, voltak jó és rossz időszakok közöttünk. Ilyen a versenyzés. De mindez már elmúlt és nem érzem, hogy aggódnom, vagy egyáltalán gondolkodnom kéne ezeken a dolgokon.

Kimi, a maga laza hideg stílusával kikerülte a kérdést, mely arra irányult, tudott-e róla, hogy Montoya napjai meg vannak számlálva a McLarennél: "Nem tudom, kérdezzék meg Őt erről, ez nem az én dolgom."

 

2006 07. 30. Hockenheim GP - Kimi a harmadik helyen végzett

Kimi: "A dobogó igazán a legjobb eredmény, amit ma elérhettünk, mivel több problémánk is volt. Az első kiállásom a szokásosnál tovább tartott, mert gond volt az egyik kerékkel, a második szett gumim szemcsésedett, és a hidraulikával sem volt minden rendben, ami azt jelentette, hogy az első kiállásom után Jenson Button könnyedén elém került. Ám ezek nem igazán számítottak, mivel sikerült visszahoznunk az elvesztett időt a harmadik szakaszban, ahol nagyon erősek voltunk. A mai eredmény azt mutatja, hogy az autónk mindenképpen javult, és remélhetőleg a következő versenyen mégjobbak leszünk."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h27:51.693
2. Massa Ferrari (B) + 0.720
3. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 13.206
4. Button Honda (M) + 18.898
5. Alonso Renault (M) + 23.707
6. Fisichella Renault (M) + 24.814
7. Trulli Toyota (B) + 26.544
8. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 48.131
9. R.Schumacher Toyota (B) + 1:00.351
10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
13. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör
14. Monteiro MF1-Toyota (B) + 2 kör

 

2006 07. 29. Hockenheim GP - Időmérő edzés

Kimi idén először a Pole-ban!!

Kimi: "Remek, hogy sikerült megszerezni ma a pole-t, hiszen az autóm egész hétvégén nagyon jól működött. A múlt heti teszten kipróbáltunk néhány új fejlesztést, és mostmár egyértelmű, hogy ezek a megfelelő irányba mozdítottak el minket. Nyilvánvaló, hogy a mai nap csak a történet fele, de szeretem ezt a pályát, és majd meglátjuk mi történik holnap a versenyen. Sajnos az utolsó gyorskörömön kicsúsztam, tudtam, hogy lassabb voltam, mint az első próbálkozásnál, szóval egy kicsit keményebben nyomtam, és a kanyarban elfogyott a hely. Ilyen megesik, de semmin nem változtatott."

01. - Räikkonen  - McLaren (M) 1:15.214 - 1:14.410 - 1:14.070
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:14.904 - 1:13.778 - 1:14.205
03. - Massa - Ferrari (B) 1:14.412 - 1:14.094 - 1:14.569
04. - Button - Honda (M) 1:15.869 - 1:14.378 - 1:14.862
05. - Fisichella - Renault (M) 1:15.916 - 1:14.540 - 1:14.894
06. - Barrichello - Honda (M) 1:15.757 -. 1:14.652 - 1:14.934
07. - Alonso - Renault (M) 1:15.518 - 1:14.746 - 1:15.282
08. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:15.789 - 1:14.743 - 1:15.923
09. - de la Rosa - McLaren (M) 1:15.655 - 1:15.021 - 1:15.936
10. - Coulthard - Red Bull (M) 1:15.836 - 1:14.826 -. 1:16.326
11. - Webber - Williams (B) 1:15.719 - 1:15.094
12. - Klien - Red Bull (M) 1:15.816 - 1:15.141
13. - Trulli - Toyota (B) 1:15.430 - 1:15.150
14. - Villeneuve - BMW (M) 1:16.281 - 1:15.329
15. - Rosberg - Williams (B) 1:16.183 - 1:15.380
16. - Heidfeld - BMW (M) 1:16.234 - 1:15.397
17. - Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:16.399
18. - Albers - Midland (B) 1:17.093
19. - Sato - Super Aguri (B) 1:17.185
20. - Monteiro - Midland (B) . 1:17.836
21. - Yamamoto - Super Aguri (B) 1:20.444
22. - Speed - Toro Rosso (M) idő nélkül

2006 07. 29. Hockenheim GP - harmadik szabadedzés

 1. KLIEN        RedBull Ferrari   M   1'15"628  217.729 Km/h  
 2. BUTTON       Honda             M   1'15"651    + 0'00"023  
 3. BARRICHELLO  Honda             M   1'15"963    + 0'00"335  
 4. MASSA        Ferrari           B   1'15"977    + 0'00"349  
 5. COULTHARD    RedBull Ferrari   M   1'16"080    + 0'00"452  
 6. FISICHELLA   Renault           M   1'16"130    + 0'00"502  
 7. HEIDFELD     BMW Sauber        M   1'16"167    + 0'00"539  
 8. Räikkonen    McLaren Mercedes  M   1'16"218    + 0'00"590  
 9. M.SCHUMACHER Ferrari           B   1'16"307    + 0'00"679  
10. DE LA ROSA   McLaren Mercedes  M   1'16"322    + 0'00"694  
11. ALONSO       Renault           M   1'16"427    + 0'00"799  
12. LIUZZI       Toro Rosso Cosw.  M   1'16"532    + 0'00"904  
13. SPEED        Toro Rosso Cosw.  M   1'16"600    + 0'00"972  
14. ROSBERG      Williams Cosworth B   1'16"690    + 0'01"062  
15. WEBBER       Williams Cosworth B   1'16"834    + 0'01"206  
16. R.SCHUMACHER Toyota            B   1'17"419    + 0'01"791  
17. VILLENEUVE   BMW Sauber        M   1'17"740    + 0'02"112  
18. MONTEIRO     Midland Toyota    B   1'17"793    + 0'02"165  
19. YAMAMOTO     S. Aguri F1 Honda B   1'18"643    + 0'03"015  
20. SATO         S. Aguri F1 Honda B   1'18"668    + 0'03"040  
21. ALBERS       Midland Toyota    B   1'19"254    + 0'03"626

              

2006 07. 28. Hockenheim GP - második szabadedzés

Kimi a Német nagydíj második szabadedzésén csak kilenc kört teljesített ugyan, de ez is elegendő volt arra, hogy a negyedik helyen zárjon. Reméljük lesz ez még jobb is és Kimiéknek hazai versenyen sikerül megörvendeztetni a szurkolóikat. :) GOOO Kimi!

Kimi: "Az eső ellenére a szokásos pénteki programunkat teljesítettük, azaz a Michelin gumik összehasonlításán és a versenybeállításokon dolgoztunk. Az autó jónak tűnt, a jelek szerint a gumik is megfelelően működnek, úgyhogy elégedett vagyok."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.225 18
2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:16.502 + 0.277 14
3. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:16.549 + 0.324 18
4. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:17.040 + 0.815 9
5. Massa Ferrari (B) 1:17.205 + 0.980 11
6. Davidson Honda (M) 1:17.294 + 1.069 26
7. Webber Williams-Cosworth (B) 1:17.344 + 1.119 6
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:17.516 + 1.291 10
9. Barrichello Honda (M) 1:17.519 + 1.294 13
10. Button Honda (M) 1:17.542 + 1.317 13
11. Fisichella Renault (M) 1:17.672 + 1.447 10
12. Trulli Toyota (B) 1:17.844 + 1.619 13
13. R.Schumacher Toyota (B) 1:17.895 + 1.670 14
14. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:17.962 + 1.737 20
15. Alonso Renault (M) 1:18.082 + 1.857 8
16. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:18.164 + 1.939 36
17. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:18.223 + 1.998 13
18. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.366 + 2.141 13
19. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.460 + 2.235 19
20. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:18.616 + 2.391 10
21. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:18.636 + 2.411 10
22. Albers MF1-Toyota (B) 1:18.643 + 2.418 11
23. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:18.991 + 2.766 11
24. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:19.113 + 2.888 9
25. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.232 + 3.007 12
26. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:19.365 + 3.140 8
27. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) idő nélkül 2
28. Rosberg Williams-Cosworth (B)

2006 07. 28. Hockenheim GP - első szabadedzés

Kimiék, a már korábbi szokásaikhoz híven az első szabadedzésen nem mentek ki a pályára, ezzel is kímélendő a motorokat a hétvége további részére.

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:16.349 26
2. Davidson Honda (M) 1:16.523 + 0.174 29
3. Kubica BMW-Sauber (M) 1:17.343 + 0.994 29
4. Button Honda (M) 1:17.439 + 1.090 5
5. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:17.835 + 1.486 25
6. Barrichello Honda (M) 1:18.085 + 1.736 6
7. Alonso Renault (M) 1:18.328 + 1.979 5
8. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.539 + 2.190 24
9. Fisichella Renault (M) 1:18.664 + 2.315 6
10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:18.795 + 2.446 5
11. Winkelhock MF1-Toyota (B) 1:18.964 + 2.615 27
12. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:18.972 + 2.623 6
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.214 + 2.865 5
14. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:19.507 + 3.158 7
15. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:20.102 + 3.753 14
16. Albers MF1-Toyota (B) 1:20.132 + 3.783 5
17. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:20.575 + 4.226 7
18. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:20.950 + 4.601 7
19. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:21.218 + 4.869 21
20. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:34.942 + 18.593 3
21. Trulli Toyota (B) idő nélkül 4
22. R.Schumacher Toyota (B) idő nélkül 4
23. Klien Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
24. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1
25. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1
26. M.Schumacher Ferrari (B)
27. Massa Ferrari (B)
28. Webber Williams-Cosworth (B)

 

2006 07. 28. A Renault is csak egy lehetőség

Kimi elmondta, hogy a Renaulthoz való csatlakozás csak egy lehetőség. Bár Kimi a Forma1-ben kétségkívül az egyik legkeresettebb pilóta, elmondta, hogy mindenféle pletykák ellenére semmiféle megállapodása nincs a Renault-val.

Kimi: "A menedzserem beszélt a Renault-val, de semmiféle konkrét megállapodás nem született. Bármikor elhatározhatom magam, amikor csak akarom, rengeteg okom van arra, hogy váltsak csapatot és arra is hogy maradjak a McLarennél.

Kiminek idén még egyetlen futamot sem sikerült nyernie a McLarennel, az autóról a következőket nyilatkozta:

"Az autónk nem olyan gyors mint kellene, a motornak erősebbnek kellene lennie és az aerodinamikán is javítani kéne."

2006 07. 27. Kimi: A döntést magam hozhatom meg

Kimi nem döntötte még el, melyik csapatnál folytatja pályafutását 2007-ben. Kimi, akit összefüggésbe hoztak a Ferrarival és a Renault-val is, nem a pénz, hanem sokkal inkább az 'apróbb részletek' alapján határozza majd el, hová igazol a következő idényre.

Kimi: „Ha már tudni fogom, hogy mihez kezdek, elárulom majd, de egyelőre nincs mit mondanom. Mindenki azt hiszi, hogy tudja, mit fogok csinálni, mert egyik héten a Ferrarival, másik héten a Renault-val hoznak hírbe, aztán pedig arról beszélnek, hogy maradok. Eléggé mulatságos elolvasni az újságban, hogy mennyi mindennel hozakodnak elő, de egyébként jó helyzetben vagyok, mert jómagam hozhatom meg a döntést.

„Az emberek mindig azt várják, hogy oda mész, ahol a legtöbb pénzt kapod. A pénz végső soron fontos, de az általam figyelembe vett csúcsistállók között ilyen tekintetben nincs túlságosan nagy különbség. Jó autót akarsz és azt szeretnéd, hogy minden más is rendben legyen. Természetesen győztes kocsit szeretnék, de nem csak erről van szó. Sok olyan apró dolog van, amely mások számára nem tűnik hangsúlyosnak, számomra viszont komoly különbséget jelentenek.
Soha nem lehet tudni, hogy mi történik… Nem szabad a tavalyi idényünket alapul venni, mert küzdelmes szezonunk volt ugyan, de a Formula 1-ben gyorsan változnak a dolgok. Akárhogyan döntök, remélhetőleg helyes lesz a döntésem.

A hétvégén megrendezésre kerülő HOckanheimi futammal kapcsolatosan sajnos sincsenek nagy reményei Kiminek, mindenesetre ismét szurkoljunk neki, igazán megérdemli már a győzelmet!

„Nincsenek kellemes emlékeim az itteni futamokról. Általában a gumifalban fejezem be azokat.”

2006 07. 26. Norbert Haug maradásra buzdítja Kimit

Továbbra sem eldöntött tény, hogy hol folytatja a kétszeres VB ezüstérmes Kimi a pályafutását. Haug szeretné ha Kimi a Mercedes-nél maradna és javasolja Kiminek, hogy tartson ki a wokingi istálló mellett.

Haug: „ Ha Kimi intelligens, akkor marad ott, ahol van. Ebben az esetben demonstrálhatja, hogy jobb Fernando Alonsónál. Kimi azt mondta nekem, még nem írt alá sehová és nem hiszem, hogy hazudott volna.”

 

2006 07. 26. Kimi "jó eredményre" törekszik Hockenheimen

Kimi: „Az autónk egyértelműen javult a legutóbbi pár futamon, és a múlt héten újabb eredményes tesztet bonyolítottunk Jerezben, ahol tovább dolgoztunk az MP4-21 fejlesztén. Remélhetőleg Németországban ez a pályán is megmutatkozik majd. Remélem, hogy a várakozásainkat alulmúló franciaországi eredményt követően Németországban, a Mercedes-Benz dolgozói és rajongói előtt csodálatos versenyt tudunk futni. Az ottani drukkerek mindig bíztatnak bennünket, így remélem, hogy a csapat jó eredménnyel ajándékozza meg őket. ”

 

2006 07. 21. Kimi volt a leggyorsabb Jerezben.

 

    Név   Csapat G Köridő
1. Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M 1:17.199
2. Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M 1:17.320
3. Rubens Barrichello BRA Honda M 1:17.391
4. Heikki Kovalainen FIN Renault M 1:17.461
5. Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B 1:17.520
6. Fernando Alonso SPA Renault M 1:17.774
7. Anthony Davidson GBR Honda M 1:17.885
8. Robert Kubica POL BMW-Sauber M 1:18.075
9. Gary Paffett GBR McLaren-Mercedes M 1:18.328
10. Jacques Villeneuve CAN BMW-Sauber M 1:18.741
11. Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M 1:18.774
12. Ralf Schumacher GER Toyota B 1:19.083
13. Christijan Albers NED MF1-Toyota B 1:19.139
14. Ricardo Zonta BRA Toyota B 1:19.955

 

2006 07. 18. Mindenképpen Kimit akarja a Renault!

Alain Dassas, a Renault F1-es istállójának elnöke megerősítette a jóideje terjengő spekulációt: a francia együttes Kimit szemelte ki az évad végén a McLarenhez igazoló Fernando Alonso helyére.

Alain: "Nem titok, hogy tárgyalásokat folytatunk Räikkönennel, ő az elsőszámú célpontunk. Ha sikerül megállapodnunk vele, rendkívül elégedettek leszünk: a jelenkor egyik legcsodálatosabb pilótája igazolna hozzánk, aki ráadásul továbbra is roppant fiatal.”

Felmerült a lehetőség, hogy esetleg Heiki Kovalainent foglalná el Alonso helyét a 2007-es szezonban, az elnök azonban kockázatosnak tartja egy versenyzői múlttal nem rendelkező pilóta leszerződtetését.

Alain: "Egy versenyzői tapasztalattal nem rendelkező versenyző túlságosan nagy kockázat lenne számunkra. A jelenlegi Formula 1-ben gyorsan szükség van az eredményekre, márpedig ez egy újonc számára komoly problémát jelentene."

 

2006 07. 18. Kimi nem bánja Montoya távozását

Ron Dennisék "szabadságra küldték" Montoyát, aki a Francia Nagydíjon sem állhatott rajthoz. Kimi nem nyilatkozott 'Monty' távozásáról, ám mivel kettejük viszonya nem volt felhőtlen, így valószínűleg nem fogja visszasírni a közös versenyeket.

A volt Formula-1-es versenyző, Hans-Joachim Stuck megérti Kimit:
"Egy nagyszerű előzési manőver többet ért számára a bajnoki címnél is."

 

2006 07. 17. David Robertson: Kiminek nincs szerződése 2007-re

David Robertson, Kimi menedzsere az ujságírók kérdéseire reagálva Magny-Coursban elmondta, Kiminek nincs érvényes szerződése a 2007-es évadra.

David: "Kimi semmiféle szerződést nem írt alá, még nem állapodtunk meg egyik csapattal sem a következő idényről. Nemhogy a tinta nem száradt meg a kontraktuson, még ceruzával írott változat sem létezik.”

A pletykák és félhivatalos információk alapján több verzió is létezik:

Verzió 1 : Kimi már tavaly aláírt a Ferrarival, mely szerződés akkor lép életbe, ha Schumacher visszavonul vagy vállalja a közös szereplést. Mivel úgy tűnik, hogy Schumacher továbbra is versenyezni fog, Kimi állítólag felbonthatja a szerződést, és 5 millió dollár kártérítéssel a zsebében új csapat után nézhet.

Verzió 2 : Kimi a Renaulthoz igazol, mivel a csapattulajdonos, Flavio Briattore már régóta megkörnyékezte Kimit.

Verzió 3 : Kimi a McLarennél marad, ami talán a legvalószínűtlenebb, hiszen nagyon régóta panaszkodik az autóra - teljesen jogosan - , és Kiminek olyan autóra van szüksége amelyekkel versenyeket, sőt világbajnokságot lehet nyerni.

Bár Ron Dennis ezerrel dolgozik azon, hogy 2007-ben a McLaren Kimi-Alonso párosítással álljon a rajtrácsra, ez sok szempontból sántít, többek között azért is, mert Kimi az autó teljesítményén túl azt is nehezményezi, hogy a csapatvezetés rossz szemmel nézte a tavalyi, italozós, meztelenkedős, sztriptízbáros botrányait, és beleszóltak az életébe.

 

2006 07. 16. Francia GP

Kimi: "Csalódást keltő eredményt értünk el, mivel az autó kiválóan viselkedett. A győzelemhez ugyan nem volt meg a kellő sebességünk, de a második boxkiállás során vesztettem néhány tizedet, és ez a negyedik helyembe került, szóval jobban is szerepelhettünk volna a mai versenyen. Az autó folyamatosan fejlődik, az előttünk álló teszten további újításokat próbálunk ki, ezért már nagyon várom a következő versenyt Hockehheimben, ahol a Mercedes-Benz hazai közönsége előtt remélhetőleg jobban szerepelünk."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h32:07.803
2. Alonso Renault (M) + 10.131
3. Massa Ferrari (B) + 22.546
4. R.Schumacher Toyota (B) + 27.212
5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 33.006
6. Fisichella Renault (M) + 45.265
7. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 49.407
8. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1 kör
9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
10. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Villeneuve BMW-Sauber (M) + 1 kör
12. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 2 kör
15. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör
16. Montagny Super Aguri-Honda (B) + 3 kör

 

2006 07. 15. Francia GP - Időmérő edzés

Kimi: "Nagyon elégedett vagyok az autóm teljesítményével. Lehettünk volna gyorsabbak is, és van még tér a javításra. Az abroncsválasztástól stabil teljesítményt várunk. A cél a dobogós hely megszerzése."
01. -M.Schumacher - Ferrari (B) 1:15.865 - 1:15.111 -  1:15.493  
02. -Massa - Ferrari (B) 1:16.277 - 1:15.679 - 1:15.510
03. -Alonso - Renault (M) 6. 1:16.328 - 1:15.706 - 1:15.785
04. -Trulli - Toyota (B) 1:15.550 - 1:15.776 - 1:16.036
05. -R.Schumacher - Toyota (B) 1:15.949 - 1:15.625 - 1:16.091
06. -Räikkonen - McLaren (M) 1:16.154 - 1:15.742 - 1:16.281
07. -Fisichella - Renault (M) 1:16.825 - 1:15.901 - 1:16.345
08. -de la Rosa - McLaren (M) 1:16.679 - 1:15.902- 1:16.632
09. -Rosberg - Williams (B) 1:16.534 - 1:15.926 - 1:18.272
10. -Coulthard - Red Bull (M) 1:16.350 - 1:15.974 - 1:18.663
11. -Webber - Williams (B) 1:16.531 - 1:16.129
12. -Heidfeld - BMW (M) 1:16.686 - 1:16.294
13. -Klien - Red Bull (M) 1:16.921 - 1:16.433
14. -Barrichello - Honda (M) 1:17.022 - 1:17.027
15. -Speed - Toro Rosso (M) 1:17.117 - 1:17.063
16. -Albers - Midland (B) 1:16.962 - 1:17.105
17. -Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:17.164
18. -Villeneuve - BMW (M) 1:17.304
19. -Button - Honda (M) 1:17.495
20. -Monteiro - Midland (B) 1:17.589
21. -Montagny - Super Aguri (B) 1:18.637
22. -Sato - Super Aguri (B) 1:18.845

 

2006 07. 15. Francia GP - szombat délelőtti szabadedzés

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:17.005 13
2. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:17.049 + 0.044 16
3. Trulli Toyota (B) 1:17.056 + 0.051 18
4. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:17.188 + 0.183 16
5. Webber Williams-Cosworth (B) 1:17.358 + 0.353 12
6. Button Honda (M) 1:17.476 + 0.471 19
7. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:17.556 + 0.551 12
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:17.653 + 0.648 16
9. R.Schumacher Toyota (B) 1:17.666 + 0.661 18
10. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:17.859 + 0.854 19
11. Fisichella Renault (M) 1:17.995 + 0.990 17
12. Albers MF1-Toyota (B) 1:18.059 + 1.054 24
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.199 + 1.194 20
14. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.214 + 1.209 5
15. Massa Ferrari (B) 1:18.396 + 1.391 8
16. Alonso Renault (M) 1:18.447 + 1.442 16
17. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:18.487 + 1.482 23
18. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.545 + 1.540 20
19. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:18.631 + 1.626 17
20. Barrichello Honda (M) 1:18.961 + 1.956 20
21. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:19.497 + 2.492 18
22. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:21.497 + 4.492 10

 

2006 07. 14. Francia GP - második szabadedzés

Kimiék egyenlőre nem remekelnek, Kimi a 15. helyet érte el, míg új csapattársa Pedro de la Rosa csak a 22.

Lesz ez még jobb is :) GOO McLaren!

Kimi: "Átlagos pénteki nap volt, ami az utolsó körömben sajnos egy apró elektromos problémával zárult számomra. Ez nem befolyásolta a mai előrelépésünket, amikor a Michelin gumijaira és a beállításokra koncentráltunk."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

01. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.902 33
02. Alonso Renault (M) 1:17.498 + 0.596 14
03. Davidson Honda (M) 1:17.750 + 0.848 37
04. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:17.859 + 0.957 29
05. Fisichella Renault (M) 1:17.916 + 1.014 13
06. M.Schumacher Ferrari (B) 1:17.938 + 1.036 16
07. Sutil MF1-Toyota (B) 1:18.049 + 1.147 31
08. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:18.175 + 1.273 28
09. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.274 + 1.372 21
10. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.639 + 1.737 32
11. Trulli Toyota (B) 1:18.721 + 1.819 23
12. Button Honda (M) 1:19.005 + 2.103 18
13. Massa Ferrari (B) 1:19.013 + 2.111 20
14. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:19.108 + 2.206 15
15. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:19.140 + 2.238 9
16. Albers MF1-Toyota (B) 1:19.183 + 2.281 21
17. Barrichello Honda (M) 1:19.259 + 2.357 5
18. Webber Williams-Cosworth (B) 1:19.413 + 2.511 10
19. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.589 + 2.687 14
20. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:19.692 + 2.790 19
21. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:19.701 + 2.799 19
22. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:19.809 + 2.907 14
23. Szato Super Aguri-Honda (B) 1:19.996 + 3.094 22
24. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:20.003 + 3.101 12
25. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:20.135 + 3.233 12
26. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:20.154 + 3.252 11
27. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:20.409 + 3.507 14
28. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:21.132 + 4.230 14
29. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:21.969 + 5.067 32

 

2006 07. 14. Francia GP - első szabadedzés

Kimiék nem léptek az első szabadedzésen pályára, az első tíz pilóta ideje a következő:

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.794 31
2. Davidson Honda (M) 1:17.133 + 0.339 29
3. Button Honda (M) 1:18.160 + 1.366 4
4. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.752 + 1.958 6
5. Sutil MF1-Toyota (B) 1:18.777 + 1.983 32
6. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.962 + 2.168 21
7. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:19.055 + 2.261 17
8. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:19.063 + 2.269 6
9. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:19.311 + 2.517 20
10. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:19.401 + 2.607 6

 

2006 07. 13. Francia GP - előzetes

Kimi: "A csapat igazán keményen tesztelt az elmúlt héten, és egészen új fejlesztéseket hozunk a Francia futamra.
Az autónk jó volt Indyben és a stratégiánkkal szerezhettünk volna jónéhány pontot. Magny-Cours egy igazán nagy kihívás a beállításokat illetően, mert a karakterisztikája sokat változik, többet mint más pályákon ezt megszokhattuk. Nagyon szeretek itt vezetni, úgy tűnik, fekszik a stílusomnak a pálya, remélem megint egy jó versenyt futhatunk itt.
Ez egy lassú pálya, nagyon lassú kanyarokkal, hajtűkkel és nem különösebben nagy egyenesekkel, ez teljesen különbözik a legutóbbi három pályától ahol korábban versenyeztünk. Itt valószínűleg meredekebb első szárny-állással és alacsonyabb hasmagassággal fogunk menni, mivel az autó itt kevésbé viselkedik idegesen. A gumik felmelegedhetnek itt, így az esetleges hólyagosodás problémát jelenthet, ez az aszfalt minőségéből adódóan van így. A pályának elfogadható a tapadása."

 

2006 07. 13. Egy kör Kimivel a Magny-Cours-i aszfaltcsíkon

Kimi: "A célegyenesre rávezetőből kigyorsítunk és hatodik fokozatban elérjük a 298km/h-ás sebességet ahogy a nagy kanyarhoz érünk ahol óvatosan fékezünk, hogy bevegyük a hosszú balos kanyart. Aztán a jobbos Estoril kanyar következik azonnal és itt annyi sebességet kell megtartani amennyit csak lehetséges, mert itt érkezünk meg a pálya leghosszabb és leggyorsabb egyeneséhez. Az egyenes szakasz végén elérjük a 306km/h-ás sebességet hatodik fokozatban, majd nagyot fékezünk, hogy teljesítsük az Adelaide hajtűkanyart, ahol jó az előzési lehetőség is. A jobbost egyes fokozatban vesszük, körülbelül 58km/h-ás sebességgel. Aztán keményen gázt adunk és az egyenesben 290km/h-ás sebességre gyorsulunk fel, szintén hatodik fokozatban, madj elérjük a jobbos-balos Nurburgring sikánt, amit kb 232km/h-val teljesítünk ötödik fokozatban. Majd elérjük a 180 fokos balos visszafordító kanyart, ami szélesebb mint az Adelaide, ezt kb 84km/h-ás sebességgel vesszük. Majd szintén kigyorsítunk és elérjük a következő jobb-bal sikánt, amit 296km/h-ás sebességgel teljesítünk. Majd következik egy kis gázadás még és elérjük a jobbos Chateau d'Eau kanyart ahol 237km/h-ról lassítunk le 101km/h-ra egy másodperc alatt. A kanyarból kigyorsítás után elérjük a 310km/h-ás sebességet, majd nagyot kell fékeznünk a jobbos kanyar előtt amit egyes fokozatban teljesítünk kb 71km/h-ás sebességgel, majd innen a jobb-bal sikán után visszaérkezünk a célegyenesre, hogy megkezdjük a következő kört."

 

2006 07. 05. Gary Anderson: Kimi a Ferrarihoz megy

Kiminek jelenleg három ajánlata van, egyik jelenlegi munkaadójától, a McLaren-Mercedestől, a másik kettő pedig a Renault és a Ferrari alakulatától. Néhány hozzáértő úgy gondolja, hogy Kimi csak akkor megy a Ferrarihoz, ha Schumacher visszavonul, de ezt Kimi cáfolja, hogy jövője más szerződésektől függene.
Gary Anderson, volt Formula1-es mérnök úgy látja, Kimi a Ferrari mellett fog dönteni, függetlenül attól, hogy Schumacher marad-e vagy sem.
Gary: "Úgy gondolom, Kimi egy éven keresztül Michael csapattársa lesz. Ez mindkettőjük számára elfogadható. Michaelnek is kihívás, hogy egy vele egy kategóriájú csapattársa lesz."

Bár nem tudhatjuk, Kiminek mi jár a fejében, reméljük bárhogy is választ, hamarosan világbajnokként ünnpelhetjük valamelyik csapat színeiben. :)

 

2006 07. 02. USA GP - Montoya elintézte Kimi versenyét :(

Kimi: "Nagyon jól rajtoltam, gyorsan indultam el. A második kanyarban viszont zűrzavar alakult ki, Juan-Pablo hátulról nekem ütközött, és a versenyemnek ezzel vége is volt. Nincs értelme hibáztatni bárkit is, mert az autósportban megesik az ilyesmi, különösen, ha az ember nem az élen áll. Most egy csapatként tesszük túl magunkat a ma történteken, és elkezdünk a következő versenyre összpontosítani."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h34:35.199
2. Massa Ferrari (B) + 7.984
3. Fisichella Renault (M) + 16.595
4. Trulli Toyota (B) + 23.604
5. Alonso Renault (M) + 28.410
6. Barrichello Honda (M) + 36.516
7. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
8. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
9. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 kör

A pechszéria folytatódik...
 

 

2006 07. 01. USA GP - Időmérő edzés

Kimi: " Nyilvánvaló, hogy a bridgestone-osok ma előnyben voltak, de időnként megesik az ilyen.
Nem vagyunk olyan gyorsak, amennyire szeretnénk, de erős stratégiánk van, úgyhogy várjuk ki, mit hoz a holnap. A kilencedik rajthely nem ideális, de a dobogó elérhető lehet egy remélhetőleg kiváló verseny után."

Poz. Pilóta           Csapat               Idő  
1.   M.Schumacher     Ferrari          (B) 1:10.832 
2.   Massa            Ferrari          (B) 1:11.435 
3.   Fisichella       Renault          (M) 1:11.920 
4.   Barichello       Honda            (M) 1:12.109 
5.   Alonso           Renault          (M) 1:12.449 
6.   Villeneuve       BMW              (M) 1:12.479 
7.   Button           Honda            (M) 1:12.523 
8.   R.Scumacher      Toyota           (B) 1:12.795 
9.   Räikkonen        McLaren-Mercedes (M) 1:13.174 
10.  Heidfeld         BWM              (M) 1:15.280

kimi rajongó :))
 

 

 

 

 

 


...........................................................................................................................