Istenigazából senki sem tartja túl értelmes lényeknek a zergeket, mivel vadállati beütéssel végeznek ellenfeleikkel, és csordarendszerben élnek. Nem is tudják, mekkorát tévednek, mivel jól ki lettek találva. Még a legkissebb egységet is ki lehet képezni, és fel lehet fejleszteni annyira, hogy komoly ellenfélként szerepelhessen.

 

Mivel én főleg protossokkal játszom, a két faj (Terran, Zerg) stratégiája nagy általánosság, szóval senki ne várjon falakat rengető tulajdonságokat, és ötleteket. A zergek nagy előnye az olcsó előállítás, és a gyors szaporodás, illetve szaporulat (ronda dolgokra nem gondolni!). Tehát az elején áll a nagy alapséma: gyárts minden kristályra min. 1 drone-t, bár itt nem kell túl sok, mivel a zergek olcsóbbak.  Amint összejött 100 kristály, vagy több, gyárts overlordot. Én általában a jobb előre gondolkodni taktikát alkalmazva, mindig jóval több overlordot gyártok, mint amennyit a kapacitás megkövetel. De mihelyst kész az első, kezdj el Spawing poolt (ivadék medence) építeni, mivel ez kell a Zerglingek előállításához. Ez alatt, ha sok kristályod van, építs Creep Colonykat, mivel ez lesz a védelmi vonalad gyökere. Ahhoz, hogy mindkét védelmi építményt előállíthasd, kell egy Evolution Chambert építened, így nem csak Sunken, hanem Spore Colonyt is tudsz építeni. Én előbb a Sunkenek építésére támaszkodom, mivel iszonyatosan ritka, sőt sosem történik az meg, hogy az első roham alatt légi egységek kerüljenek bevetésre, persze ha a játék kezdeti szakaszán támadnak meg először (0.- 45. perc). Tehát kész a Spawing pool, hozz létre zerglingeket. Én három férget kijelölök (ez a maximum), de ha gyorsan akarsz lényeket előállítani, fontos, hogy a játék elején építs még egy Hacteryt, így már 6 féreg lesz az elsőre kijelölhető maximum szint. Tehát ízlés dolga. De a másik fontos dolog, hogy fejleszd ki a föld alá bújás képességét (burrowing), így meglepetésszerűen támadhatsz az ellenre. De ehhez gázra van szükséged, ami +4 drone-t jelent, de itt a gázfinomító (Extractor) csupán potom 50 kristály, így ez nem jelent akkora megterhelést… Beiktatható a zergling gyártás elé is, de ez rizikós, így inkább kicsit később kezdj gázszerzésbe.  Itt kettéágazik a stratégia, mert el kell döntened, hogy akarsz győzni:

 

a; (Defense) A szaporítás nyugalma alatt fejleszd a zergjeidet az Evolution Chamberben, így kevesebb, de erősebb harcost kapsz.és ennek érdekében Szerintem meg ne állj, amíg nincs minimum 16 zerglinged, ezután már biztos tudsz gázt bányászni, tehát jöhet a második szint, a hydrák előállítása. Maga az épület nem túl drága (100 vagy 150 kristály, és asszem 50 vagy 100 gáz) és bőven megéri, mivel rengeteg fejlesztés található. Szóval megéri. Na már most. A szerintem legfontosabb fejlesztés a támadásmód kifejlesztése (gyorsabb tüske-köpés), és a mozgás. Amint van gázod és kristályod (25 gáz, 50 kristály) kezdj el Hydraliskeket tenyészteni, mivel szerintem ők a hadsereg alapjai. Ha van felesleged, nyugodtan építhetsz 2 Hydralisk Dent, így kétszer olyan gyorsan fejlesztheted fel kis szörnyetegeidet! Amint kész egy szakasznyi (12 darab), kezdj el lurkereket „metamorfálni”, és ezeket helyezd el bázisodban!  Én a hydra alapú hadsereget szoktam támogatni, így azokból gyártok (ha van anyagod, el ne felejtsd a Hacteryket átfejleszteni Lair –ré (Odú), mivel így gyorsabb féreg szaporulatra számíthatsz.) Így valószínüleg bolyodnál ér a támadás, de ha követted a tanácsaimat, vagy jobbat eszeltél ki, visszavered sec-perc alatt.

 

b; (Rush) Amint kész a 12 zergling, kezdj el hydrákat tenyészteni, és csak a legszükségesebbeket fejleszd ki (sight attack range, movement), majd a Lairré fejlesztett Hacteryben fejleszd ki az Overlord mozgását, és látását, és ha még van anyagod, kell, és belefér időbe, a transportot is. Amint kész a kis csapat (16 zergling, 16 hydra, 2-3 Overlord lendülj akcióba. A játék elején keresd meg az ellenfél tanyáját (ehhez 1-2 zergling feláldozása elegendő), hogy most már célirányosan haladj. Most már mindenképp harcba fogsz keveredni, és érdemes különféleképpen elbánni azzal, aki az utadba kerül.

 

Rush esetén

Terran: A Terran hadviselés szerint általában bunkerekre, (azon belül 3 marin, és 1 firebat) és medic társaságú miliciára számíthatsz. Először lurkerekkel puhítsd meg a bunkereket, vagy egyszerűen a hydrákkal gyűrd le őket. A zerglingeket uszítsd a siege tankokra, mivel azok csak távolra lőnek ostrommódban, közelben viszont készen vannak, mint a sajt (hol hallottam én ezt?), és kezdődhet a felszabadulás helyett a szabad feldúlás. Ezután ess neki a dolgozóknak a megmaradt zergling haddal, a hydrákkal meg a factorykat vedd célba. Ha minden jól megy, talán végük is van, de szerintem, ha látod, hogy jönnek ezrivel, inkább vonulj vissza (szégyen a hasznos, de futás J), nehogy egy kontrába menjen a dolog. Ha út közben akadsz össze velük, intézd el őket, ahogy jól esik.

 

Protoss: Na, ez már nehezebb dió. Ennél a fajnál ne bízd a véletlenre, ezért inkább a zerglingek, és hydrák számát emeld húsz-húsz-ra. Itt főleg zealotokkal, néhány dragoonnal próbálkozik. A feljárónál előfordulhat egy-két photon cannon, ezért először zerglingekkel slisszolj át az ágyúk között, és támadd meg a földi egységeket, a hydrákkal a zerglingek mögött a foton ágyúkat lődd ki, majd ess neki a megmaradt földi gyalogosnak, esetleg a lurkerekkel, már akkor is rombolhatsz. Mivel van pajzsuk, érdemes utánpótlást is küldeni az első számú csapat után. Körülbelül ennyi lenne, de esetlegesen állítsd ki csak hydrákból a seregedet, és a zerglingeket hagyd otthon. A legfontosabb, a túlnyomó túlerő a te oldaladon!

 

Zerg: Ez talán kiscit értelmetlen, de hát te tudod. Itt nincs túl sok taktikai tanácsom, mivel a harcmodor csaknem azonos, ezért ha zergek ellen vonulsz, inkább fejlessz páncélt, és karmokat mert talán a sebzési, vagy védekezés adta előny hozzá segíthet a győzelemhez, ám mégis inkább azt javaslom, hogy gyors kontrában próbáld meg legyőzni, mert ilyenkor ő is kiürítit majdnem teéjesen a bolyt, és így az sebezhető marad. Ha odaértél, szerintem először láss neki a Sunken Colonyk, és a megmaradt egységek írtásának, majd a főépületeket vedd célba. Ha a játék vége felé mész rohamra, a főépületek előtt a Nydus Canal nevű építményeket pusztítsd el, mert akkor csak a „hosszabb” úton tudnak meglepni, de megfelelő védekezéssel, velük se lesz több gondod.

 

 

Defense esetén

 

Terran: A terranokkal nem lesz különösebb bajod a játék elején, mivel a támadó csapata nagy keményen kb. 10 marine, 5 firebat, és 3-4 medic. Ezek összecsoportosulnak a boly előtt, majd egyszerre megindulnak. Nos, elég 3-4 Sunken a boly bejáratához, ezek eleve feltartják őket, majd egy zergling roham véget fog vetni hódítási vágyaiknak. A helyzet kissé bonyolultabb, amikor Siege tankok, és/vagy vulture motorok jönnek velük. Ilyenkor az előőrsöt csináld ki a hidra – lurker párossal, a kis zerglingek pedig essenek neki a tankoknak, , a motorosok pedig, jutalomfalatként kerülnek elosztásra. Én azt mondom, hogy nem kell remegni tőlük, hiszen elég a sunken, mert légi egységek ilyen korán még nem támadnak.

 

Protoss: Hát igen. Itt is elég a sunken colony, mivel ők pláne nem támadnak ilyen korán légi egységekkel. Főként zealot rushra számíts, de arra vetődhet egy-két dragoon is. Itt a sunkenek számát emeld 5-6–ra, és a hydrákat helyezd hátrébb, mert azok egészséges távolságból is szépen agyon tudják őket köpködni. Fontos! A zealotok mindig libasorban közlekednek,  és néha úgy is törnek be, szóval, ha meg akarod lepni őket, csak vágj a középébe!

 

Zerg: Ezzel lesz a legkönnyebb dolgod, hiszen annyit kell tenned, hogy nekik uszítod minden szolgádat. Talán ez lesz a legélvezetesebb összecsapás annak, aki látványos gyilkolásért van oda. Kicsit fura, de jó elnézni őket, miközben egymást gyilkolják halomra. Az ő támadó csoportjuk főleg zerglingekből, és hydrákból áll. Itt nem kell olyan nagy biztonsági előkészület, és könnyen visszaverhetők. Fent javasoltam a kontra-támadást, de ezt csak akkor vidd végbe, ha elegendő egységed marad a bázis védelmére.

 

Amint van sok nagy számú csoportod, kezd meg a bolygó fertőzését (bocsánat, elfoglalását). Ehhez két erős hydra csoport elegendő, de ahhoz, hogy biztonságban szaporodhass, szükség lesz új egységekre. Ilyen az elengedhetetlen mutalisk, a Queen, és jó pár Ultralisk. A legutóbbiból minden kolóniára elég 3, főleg kidobóemberként. A mutalisk, az már más ügy. Őket nem javasolom épület írtására, arra jó lesz majd a guardian, inkább az egységek életét keserítsd meg vele. Köpetük lepattan, ezért többet sebeznek egyszerre. Én azt mondom, ha már van mit, akkor fejleszd őket. Semmi sem rosszabb egy fejlesztett, de kisebb létszámú mutalisk rohamnál. Ez igaz az összes többi egységre. Hogy ezután mire kell odafigyelned:

 

 

Terran: Előszeretettel támad ghostokkal, és wraithekkel, ezért gondoskodj róla, hogy mindenképp legyen elegendő spore colonyd, nehogy aztán kiszolgáltatottá válj a láthatatlan egységek ellen. Gyakran használ Vessel Irradatet, ezért tarts fent elég légre támadó egységet. Battlecruiserek, és Valkyrierek is megfordulnak egy-két barátságos látogatásra, ezért egy kamikáze Scroge csoport sem árt. Kicsik, de halálukban igen hasznosak nekünk, ezért tenyésztjük őket előszeretettel. Ha minden jól megy, pár lendületes rohammal visszazavarhatod őket a Koprulu szektorba.

 

Protoss: Ez a nehezebb társulat. Miután túlélted az első nagy támadást, sürgősen kezdj el Ultraliskokat tenyészteni, mivel ezek azok a lények, melyek talán a legütősebbek ellenük. Hidrákból rengeteg kell, és ha eddig nem, most mindenképp turbózd fel az Overlord páncélzatát, és mozgását, valamint transportját. Gyakran támad Templarokkal (Dark, és high egyaránt) de a high a veszélyesebb, a psyonic storm miatt. Ezt úgy tudod kivédeni, ha keveset küldesz egyszerre, vagy ha nem, hát ritkásan, sosem tömör csoportban, úgy nagyott sebez. Dark Templar nem túl nagy cucc, arra figyelj, hogy mindig legyen pár Overlord seregeid felett. Én még bevetnék pár Defilert a pestis miatt, és néhány Queent a lassítás, és Spawn broodlig miatt (az ellenfél egységéből két kis rondaságot csinál, ami a te oldaladon harcol, tiszta Alien…. J) Sokáig tart őket lesöpörni a foton ágyúik miatt, de türelemmel megoldható. Még valami. Sose a kis gépeket, hanem a Carriereket támadd közvetlenül, mert úgy sokkal eredményesebb leszel.

Zerg: Zerg vs. Zerg...? Érdekes felállás, itt nincs túl nagy taktika, a lényeg hogy mind létszámban, mind fejlettségben, mind kegyetlenségben felülmúld ellenfeledet. Ha (már) csak Zergek ellen vagy, a legjobb mód a blokád, tehát ne engedd új nyersanyagforráshoz jutni. Először heves támadásokkal próbálkozik, de amint lanyhul a támadás, indíts meg a csapataidat, és rombold szét a mellékbázisait. Először, ha van, a Sunken, és Spore Colonyk után a Nydus canalokat vedd célba, majd csak utána a főépületet. Szerintem hagyj hátra az ellenséges boly bejáratánál néhány Ultrát, és Hydrát, meg pár Guardiant, és Mutalisket, hogy ne támadhassanak meg, miközben „dolgozol”. Miután a mellékbázisok elpusztultak, szedd össze „gyermekeidet”, és irány a főboly, ahol…. Nos azt már rádbízomJ!

 

Ugyanez Starcraftban: A lurkerek jelentik a legfőbb hiányosságot, de ezeket kipótolhatod még több hydrával, szóval itt is fizikai erővel kell elnyomnod a hiányosságot. A normál játékban nincs dark templar, így könnyebb dolgod is van. Amúgy a Devoruert nem szoktam használni, mivel nem nagy szám. A másik fontos hiányosság az Ultralisk pengéjének fejlesztése (Kaiser blade), de anélkül is elég erős, szóval, az sem fogja a vesztedet okozni.

 

Vissza