Reign of Chaos

 

Night Elf

 

1. pálya:

Főküldetés: -Megölni az ellenséges Paladin-t.

Mellékküldetés: -Összegyűjteni a Furbolg törzset.

                 Építkezz, hogy ne érhessen meglepetés, maxra húzd a limitet, több Moonwell-t is építs, mint amennyi szükséges, azok is a frotnvonalon álljanak pont az Archer-k mögött, hogy gyógyítsanak (tehát állítsd a gyógyításukat automatára. Miután megkaptad a Furbolg-k feladatát, 5 Archer-rel együtt fedezd fel az egész térképet, minden ellent ölj meg (a bázist kerüld el, viszont a két fakitermelő helyőrséget és a kint levő elleneket csapd le), a furbolgok mellett még néhány Archer-t is találsz a bázisodtól északra. Miután kész vagy, menj vissza a furbolgok telepére, megkapva jutalmadat, három furbolgot. Miután minden kész, az ellen támadását visszaverted, támadd meg a bázist két oldalról: délről a Tyrande+furbolgok+12 Archer, északról csak Archer-k. Így gond nélkül le fogod őket győzni, csak az északiak kezdjék a harcot, mert ők a csalik, és nagy részük nem éri meg az estét, de valakinek meg kell halnia a Paladin mellé J .

 

2. pálya:

Főküldetések: -Tyrande Whisperwind-nek túl kell élnie;

                      -Juss el Shandris Feathermoon bázisára.

                 Amíg a Doom Guard-kon túl nem jutsz (amíg el nem hagyod a fertőzött talajt), légy kimondottan óvatos, használd gyakran a Hide-t. Ha ügyes vagy, össze tudod szedni az articaftokat. Amikor átérsz a folyón (de még a Doom Guard-k területén vagy), találsz egy ketrecet, azt nyisd ki, ilyenkor egy Furbolg kiszabadul és leköti a Doom Guard figyelmét, ami mellett bajos lenne elmenni. Mikor megkapod az Archer-ket és eléred a Ghoul-Footman meccset, lődd ki a sátrakat, majd Hide-olj, várd ki, ki győz, majd azt írtsd ki. A Meat Wagon+Crypt Fiend-Grunt+Headhunter derbin kivárod, hogy a Meat Wagon-k lecsapják a Burrow-t, majd kinyírod a Meat Wagon-kat, Hide, majd a győztes lekapása. Amikor meglátod a Shade-ket, várd meg, míg elmennek a Doom Guard-k, majd írstd le a Shade-t, utána a visszajövő démont. A sebesültekkel vonulj mindig hátra a Fountain of Life-hoz, majd Hide. A Gargoyle-kkal nem lesz probléma. Amikor a Footman-k harcolnak a Doom Guard-dal, kivárás a Hide takarásában, majd a szokásos fogadtatás. Amikor megkapod az erősítést, a Glaive Thrower-k simán lekapják a Spirit Tower-ket, de a Doom Guard-kkal, majd a többi Undead-del szemben a Huntress-k és az Archer-k védjék őket. A bázist ugyanezzel a módszerrel kapd szét (további erősítést kapsz a térkép északkeleti sarkában, jól fognak jönni).

 

3. pálya:

Főküldetések: -Szerezd meg Cenarius kürtjét, mielőtt az undead-k elérik a druidák fészkeit.

Gyorsan húzz fel még egy Ancient of War-t a gyorsabb egységgyártás miatt. 6-7 Wisp minimum termelje a fát, abból sok kell. Gyorsan húzz fel minél több Moonwell-t a bázis keleti végébe, az Ancient Protector-k köré. Három Ancient Protector bőséggel elég a bázis bevédésére, majd fejlessz ki mindent az Archer-knek és a Huntress-knek. Villámgyorsan húzd ki 70-ig a limitet, de ne lépj át abba a stádiumba, hogy csak 4 aranyat kapjál. Csak Huntress-ket gyárts, Archer-ből maximum 6-8 legyen, mert max. 2 Wind Rider van az ork bázison. A murlokokkal nem kell foglalkozni, a Dryad-kat, amiket kapsz, vidd magaddal, de ne fejleszd őket, ne gyártss többet. A keretbe 3-4 Glaive Thrower is kerüljön, majd irány mindenkivel az orkok bázisa felé, majd tisztítsd meg a Fountain of Life környékét a Raider-ktől. A Glaive Thrower-k kapják le a tornyokat, de ha megtámadnak, vond hátra őket, a sereggel védd meg őket (legyen veled 2 Wisp, ami javítja őket, ha kell). Ha veszítesz valakit, azonnal pótold. Ha kész az ork bázis (a javát a Glaive Thrower-kre bízd, miután nem tud egységeket gyártani, csak ők harcoljanak az épületek ellen, mert a tornyok/Burrow-k őket nem tudják lőni, a többiek menjenek gyógyulni), told maxra a limitet, az egységek pedig az ork bázisra menjenek. A sereg azonnal induljon tovább, miután az életük teljes. Az őrök erősek, de egy jó sereggel simán verhetők. Ha levertél egy csapat őrzőt, azonnal menj gyógyulni, az elkészült tartalékokkal pótold a hiányt. A harmadik csapat leverése után tudod csak Tyrande-dal felvenni a kürtöt, aztán vége a játéknak. Figyeld a számlálót, mert ha 0-hoz ér, az undead-k elérik a fészkeket és győznek.

 

4. pálya:

Főküldetések: -Érd el a druidák fészkeit.

Mellékküldetések: -Öld meg a Furbold Warlord-t;

                             -Öld meg a Deathlord-t;

                             -Pusztítsd el a Satyr bázist.

                 Idegesítő, hogy a bányák hamar kimerülnek, így tartós dolgokat kell építeni. Egységeid maradjanak a gyártóépületekkel a Moonwell-k közelében, azokat megvédve, mert olykor oda is betámad az ellen (főleg az orkok L ). A hősök, a főépület és az Ancient Protector-k vándoroljanak a bányákhoz, meg az aranyat bányászó 5 Wisp. Minden pénzedből Ancient Protector-kat vegyél, csak végszükségben javítsd őket Wisp-pel, ha nincs gáz, akkor használják az Eat Tree-t. A két hős szépen tisztítsa a könyéket, az első adag fertőzött furbolgot csalogasd a tornyaid közelébe, akkor nem esik baja a hősöknek. A trollok az első aranybányától északra jó pénzalapot nyújtanak. A térkép közepén kapsz még néhány Huntress-t, velük és az otthoni Huntress-kkel a hősök simán leverik a furbolgokat. A Warlord és testőrsége kemény dió, de meg lehet oldani J . A mint kiítottad őket, telepítkezz be a második aranybányához, folytasd a toronytelepítést (12 Ancient Protector bőven elég, utána fejleszd a Huntress-k és az Archer-k képeségeit), mert itt is elég gyakran betámadnak és sokszor hoznak az orkok Demolisher-t L . A Human telepet könnyű leverni: a kapu elé sorakoztasd fel a tornyokat félkörben (mögöttük álljon a főépület, mert nem hagyhatod védelem nélkül), utána a két hőssel nyisd ki a kaput, majd ha megtámadtak, rohanj a tornyok közelébe. Miután megnyerted a csatát, a hősökkel apránként nyomulj előrébb, a tornyokat egyesével hozd fel a közelükbe mögéjük, amik lezúzzák a komolyabb támadókat és az épületeket. Miután levertedőket, rakd le a főépületet az aranybányához, az egységgyártókat is indítsd el idefele, a harcosok azonban maradjanak a Moonwell-kkel. Ha kinyitod a lenti kaput, a kapott harcosok maradjanak a bázison (az orkok végre valahára békén fognak hagyni J ). Az erdőbe véletlenül se hozz a hősökön kívül semmit, mert az egységeket a szellemek Possession-nal elhódítják, a tornyok pedig túl lassúak L . Minél előbb érd el a térkép alját, majd indulj keletnek. Hamarosan eléred a Deathlord mauzóleumát, ami azonban sok egységgel el van látva, azokat próbáld kis csoportokban vagy egyesével kicsalogatni és leölni, mert ezek nem pótlódnak (ellentétben az erdő többi részén levő csontikkal, szellemekkel, fertőzött treantokkal. Sokáig tart, de menni fog, a végén össze lehet hozni, hogy csak ő, meg 2 lvl 6. szellem maradjon, azokat pedig már meg lehet ölni (max. egyszer-kétszer futni fogsz J ). Amint meghal a szentem J , az erdő megtisztul, a csontik, szellemek, fertőzött treantok megdöglenek, a farkasok pedig szarvasokká változnak. Az erdő nyugati végében van egy nagy csapat Thunder Lizard, amik nagyon kemények, de megéri levadászni őket. Eztán hozzd minden harcosodat, biztosítsd a harmadik aranybányát, jöhetnek a tornyok, főépület, egységgyártók és a szatírok leverése. Ha akarod, csak tornyokkal is leverheted őket J, nagyon stílusos J , de lassú L .

 

5. pálya:

Főküldetések: -Tyrande Whisperwind-nek és Furion Stormrage-nek túl kell élnie;

                      -Juss el a Circle of Power-hez Furion-nal és ébreszd fel a Druid of the Claw-kat;

                      -Nem ölheted meg a Druid of the Claw-kat;

                      -Öld meg Tyrande Whisperwind-del a Watcher-ket;

                      -Szabadítsd ki Illidan-t.

Mellékküldetések: -Mentsd meg a Furbolg Shaman életét.

                 Könnyű kis küldetés, a két hős lazán végigverekszi magát a főleg pókok és élőhalottak jelentette akadályokon. Mindenhova nézz be, itt nagyon hasznos cumókat tudsz szerezni, melyek az utolsó pályán nagyon jól fognak jönni J . A térkép közepe táján az egyik kanyon keleti oldalában talász egy gombaerdőt, azokat elfásítva J (Force of Nature) kapsz egy rövid mozit, amikoris megjelenik a…meglepi, nézd meg, én aztán nem mondom meg J . Annyit mondok el, hogy egy mágiára immúnissá tevő nyakláncot kapsz a győztes harcért, amit érdemes Tyrande-nál tartogatni (itt emlékeztetek mindenkit, hogy Furion Tranquility-je ilyenkor is hat Tyrande-ra, ahogy hat a Dryad-kra is, hiszen ez valahogy (ahogy a Moonwell-k gyógyítása is) nem minősül varázslatnak. Így majd nem lesz képes az ellenfél megszakítani a Starfall-t, ami bizony nem lesz jó hír a számukra J . Ezután nem sokkal éred el a furbolgokat, akiknek a szolgálataidért cserébe kapsz egy 3 furbolgot (egyesével) megidéző talizmánt (szintén tartsd tyrande-nál, és csak az utolsó pályán használd). Miután kettéváltak, Furion és csapata szépen legyakja az ellent (a ”szellemes” J részekre ne vigyél embereket, amíg Furion ki nem vesézte és elfújta a némbereket J ). A térkép alján van egy gombákkal elrejtett Fountain of Mana, amit csontvázak őriznek, valamint egy rejtett teleportkapu is, aminek a túloldala egész komolyan védett, egész hasznos cuccokat dob a Deathlord is. A túl mélyen alvó druidák medveénje sajnos nem ismeri fel Furion-t, ezért őket (már amelyik utadban van) a Druid of the Talon-k Cyklon-jával reptesd meg, amíg repülnek, elhúzol onnan, nem fognak üldözni, az alvók sem kelnek fel. A pókokat és egyéb ”nyálas” dögöket simán kapd le, majd amint eléred a Circle of Power-t, máris jöhet Tyrande szabadítóakciója. Egyszerűen vigyél magaddal mindenkit, de vigyázz az embereidre, bátran használd a sebesültekkel a Hide-t. A körbe-körbe rohangászó Watcher-ket a korábban a térkép alján megtalált Goblin Land Mine-kkal szenderítsd jobblétre (csak Tyrande legyen a közelben, amikor nem látsz senkit, rakj le egy aknát, miután nincs már senki, mehetsz tovább). A végső csata egész lazán megnyerhető, aztán jöhet Illidan J . Csak azt nem értem, ki a rák az a lény, akit nem nevesek meg, de azt elmondom róla, hogy Wolf.

 

6. pálya:

Főküldetések: -Pusztítsd el Skull of Gul’Dan-t;

                      -Kinyírni Tichondrius-t.

                 Itt is tartsuk a sorrendet, mint az Orc 5. pályán. Először védd be magad a meglévő frontvonal erőteljes fejlesztésével. Felülről csontváz, szatír, démon vegyesen köszönt, nyugatról csak szatírok. Mindig legyen egy kicsit az Ancient Protector-k mögött néhány Wisp a gyors javítás miatt, úgy hogy a Doom Guard-k Rain of Fire-je ne érje el őket. Tehát arra is figyelj, hogy a tornyok közé is be tudjanak menni, és figyelj, hogy néha a védelmi zónán kivül mennek a hülye Wisp-k, ilyenkor javítás után mindig hívd őket vissza. Ha jönnek a szatírokkal a halottidézőik, az összes torony őket lője, míg össze nem esik. A Huntress-kkel rakj le a bázisod elé a messzebbi fákra őrszemeket, hogy előre fel tudj készülni. Ha ez megvan, a Huntress-k már csak addig kellenek, míg felpakolsz Druid of the Claw-kból, mert más nem fog kelleni (légi egység egyik ellennek sincs, de légvédelme van). Az utóbbiak erősebbek is a Huntress-knél, meg még gyógyítani is tudnak, tehát előbb told maxra az Ancient of Lore-ban a képességeit, csak ezután gyártsd őket (így csak az elkészüléskor nullázzák le a Moonwell-ket, nem pedig több lépésben J ), persze a Hunter’s Hall-ban is csak a druidák fejlesztéseit told. A meglévő Dryad-k jól jönnek, hogy leszedjék az átkokat rólad, kető-három elég belőlük. Amikor elérted a 7 aranyt hozó limit felső határát, ne lépj át a 4 aranyat hozóba, hanem Illidan és a Huntress-k induljanak el keletre és tisztítsák meg az utat a feletted levő csontvázakat gyártó bázisig. Ne vigyázz a Huntress-kre, helyüket pótold Druid of the Claw-val. A bázishoz vigyél egy druidát aki majd gyógyítja Illidan-t, ha kell, másra ne használd (tehát tartsd hátul J ). Amint kivégezted a bázist, előbb rakd tele a nyugati átjárót Ancient Protector-kkal, a délit Moonwell-kkel (persze mindként helyen legyen átjárható Illidan-nek és a druidáknak). Eztán húzz fel egy Tree of Life-t és egy Ancient of Lore-t. Itt is lehet kettő Dryad, meg 6 Druid of the Claw (a főtelepen is ugyanennyi). Ha ez is kész Illidan kalandozzon a térképen, irtson ki minden semlegest, a démonok és szatírok útvonalait egyelőre kerülje (ha van még Huntress, menjen vele, de ne vigyázz rá). Amint kész a kalandozás, húzd ki maxra a limitet (3 Glaive Thrower is legyen), majd támadd meg dél felől a szatír bázist (11 Druid of the Claw+Illidan, mögöttük 4 Dryad+3 Glaive Thrower), ha leverted ide csak egy Tree of Life-t építs az aranyért, már nem lesz ideje ide is támadni a démonoknak. Hogy ezt bizonyítsd is, amint felépült a sereg (használd a Rejuvenation-t bőszen, de a druidákkal változz vissza elf formába), majd a fölötted levő démontelepet nyomd le ezzel a sereggel (ha voltak veszteségek, persze pótolni kell, azokat várd be). Amint eléred a Démonkaput, Illidan és a druidák (persze medveként, mint mindig a harcban) a démonokkal talizzanak, a Glaive Thrower-k nyomják le a kaput. Miután Illidan démon lett (sajnos ha nem teszi, akkor nem is verhetjük le a veséjét Tichondrius-nak L ) és a sereged is felépült (akár harc közben is használhatod a Rejuvenation-t, de csak ügyesen), irány a térkép északi részén keresztül (itt is bőven van levernivaló, ha még nem voltál erre) a másik Démonkapu és Tichondrius. Ha akarod leverheted a Démonkaput, akkor a taktika ugyanaz, mint a korábbinál, csak a második csapatot vidd a harcolókon túlra, mert Tichondrius hátba fog támadni. Ha a kapu elpusztult (valszeg nálad is mindenki L ), készülhetsz Tchondrius agyalására. A szemét egyszerre 2 Infernal-t hív le, a félisten a mocsok, ráadásul egyszerre akár 6 Infernal is lehet vele, amit ő hív le, csak ezután fog 2 elpusztulni (mint előhívott egység persze). Ellene minden harcost vess be, Illidan mindenképpen őt támadja, mert csak az ő Chaos típusú támadása sebzi érdemben (ha nem pusztítottad el a kaput, az ottani őrök is hátbatámadnak téged). Ha meghalt, akkor nyertél J . Én személy szerint abszolút hülyének tartom Furion-t, hiszen az erdőt Illidan megmentette, az áldozatot meg kellett hoznia, amiről csak ő dönthet, nem a tesó L .

 

7. pálya:

Főküldetés: -Tarts ki 45 percig.

                 Nem nehéz, csak annak hiszed. Minden harcosodat küld Tyrande-hoz, aki a tornyok mögött gyülekezzen (itt veled van Shandris Feathermoon is, az itteni harcok forgatagában szállja meg Sylvanas a testét L ). Furion-nal először gyorsan menj a trollokért a bázisod alatti Bérnctáborhoz, majd a tábor fölöttihez a furbolgokért. Ne vegyél semmit, csak szedd fel a felvehetőt és mindenkit küldj Tyrande-hoz. Az Ancient Protector-kat gyűjtsd egy helyre a bázisod előtt (puszta óvintézkedésből), valamint 1-1 Wisp-t a felfedezett aranybányákhoz, és amint van elegendő pénzed, gyárts velük 1-1 Tree of Life-t, majd 5-5 Wisp a bányákba. Fejlesztésekkel ne foglalkozz, ahogyan saját egységek gyártásával se, túl lassan készülnek és túl drágák. Helyettük Furion-nal (vagy az aktuálisan élő hőssel, jobban sérült hőssel ”csak” trollokat vegyél a lentebbi Bérenctáborban, mindig a nagyobbakkal kezd, a Warlord-k és Tyrande aurája összeadódik, így a távolságiak durván erőset sebeznek majd és a trollok között ugye mindenki az J ). A furbolgok messzebb vannak és nem is bírják annyira jól a strapát, mint a trollok, ráadásul a troll Priest-k sokkal hasznosabbak is, mint a furbolg Shaman-k (amelyik troll tud altatni, használd nyugodtan a Lich-n, amikor nyomja a Death and Decay-t J . Tartsd mindig a limitet maxon, három bányából a 15 Wisp ontja a pénzt, el sem tudod majd költeni a limit miatt J . De szigorúan csak trollokat vegyél, max. húzz fel néhány Ancient Protector-t magadnál és ha nagyon akarod, akkor az Orc bázisnál is. A Land Mine-kkal ne törődj. Ha jól csinálod, akkor 15-20 percig (személyes rekord 22 perc)tarthatod a Human bázist (Tyrande és a High Priest-k mindig külön támadják meg a Meat Wagon-kat (ilyenkor állj félre, hogy az ellen ne lásson és menj a Meat Wagon-k közelébe), és Tyrande-dal ne spórold a Starfall-t a nagyobb támadásaira (főleg amikor hős is van vele), viszont a nyilakat érdemes kikapcsolni, mert nem marad manna (ugyanígy bőszen használd Furion Tranquility-jét, mert az gyorsabban betöltődik). A Banshee-kre vigyázz, mert megszállják a gecik az egységeidet, ilyenkor mindig használd a Starfall-t, hogy ne legyen idejük rá J . Amikor látod, hogy a Human-nak kakukk (ha Archimonde jön, akkor biztos), minden emberedet vond ki a harcból (de ha látod, hogy 1-2 hőse majdnem halott, öld meg, így győzelmüket lelassítod). Az Orc-nál érdemes nagyon vigyázni a Warlord-kra és a High Priest-kre, mert nem messze van egy Fountain of Life, ha legyengültek, küldd oda őket gyógyulni, itt már az utánpótlás is gyorsabban megy. Minden egységed a front északi részén legyen, a déli az orkoké (nagy sajnálatomra Cairne nincs itt L ), de ha kell, segíts a déli részen is (csata után mindig vond a tornyok mögé az embereidet, hajlamosak kint maradni). A Force of Nature-rel könnyen hátbakaphatod a Meat Wagon-kat, ami nagyon fontos (mármint, hogy hamar szétverd a mocskokat J ). Hamar beleszoksz a játék stílusába, remek adrenalinpumpa is, kedvenc pályám J (elsőnek 13 percig egyedül játszottam, mert csak saját egységekre alapoztam, meg a két arantbányát is csak későn telepítettem be; másodjára már trollokkal 30 másodperccel a vége előtt halt meg az utolsó Peon és War Mill J ; azóta az orkok már meg sem halnak, pedig Archimonde jön bőszen J ). Ha az orkok megmaradnak egy mozitól esel el, de nem nagy probléma, mert Archimonde csak fitymálja Thrall-t L ). A végső moziban aztán Archimonde elvérez, mint annak a rendje, a Világfa kicsit megpörkölődik, de jól láthatóan elkezd regenerálódni, a kiégett csatamezőn egy Kodo mászkál, Medivh dumál J . Köszönjük a játékot, irány a WarCraft III: The Frozen Throne J !

 

Vissza