Reign of Chaos

 

Orc

 

1. pálya:

 

Főküldetések: -Thrall-nak túl kell élnie;

                           -Találd meg a többi túlélőt;

                           -Mentsd meg Cairne Bloodhoof-t és a törzsét.

Simán be kell járni a térképet. Minden helyet nézz meg, ha gyógyítani kell, elsősorban a Scroll of Healing-ket használd, a Healing Ward igaz, hogy erősebb, de a következő pályán nagyobb szükség lesz azokra. Tehát takarékoskodj. A taureneket nem érdemes megmenteni (nem állnad hozzád, nem követnek, később sem segítenek se téged, se Cairne-t, úgyis csak a Healing Ward tudná), de a gyilkosokkal mindenképpen végezzünk J . Kutassunk fel minden rabot, nagyon kellenek majd. Amikor találkoztunk Cairne-nel, elsiethetünk a térkép aljára murlockot ölni, de nem muszály, akár maradhatunk is Cairne-nel. Aztán a trollokkal kövessük Cairne-t (ráklikkelünk az öregre J ), az orkkok maradjanak Thral-lal. Ha vigyáztunk az embereinkre, nem lehet gond a végén.

 

2. pálya:

 

Főküldetések: -Thrallnak túl kell élnie;

                           -Cairne-nek túl kell élnie;

                           -A karavánt meg kell védeni;

                           -Juss el az első oázisig;

                           -Juss el a második oázisig;

                           -Juss el a harmadik oázisig.

                     

Na, az első probléma mindjárt az, hogy meghatározott időközönként kentaurok támadnak előlről és hátulról is, ezért nem k´ne tököln sem, ugyanakkor a karaván lassan halad (megsérülni megsérülhetnek a kodók, de nem halhatnak meg). Cairne-t és a Tauren-jeit nem mi irányíjuk L . A trollokkal követtessük az első kodót, akkor megfelelőtávolságban lesznek a hátsók védelmére és elég közel, hogy a Tauren-k megvédjék őket. Az Grunt-k és Thrall menjenek elől, tisztítsák meg a terepet, és a szemből támadókat aprítsák (épp ezét nem szabad túlságosan eltávolodni a többiektől, mert akkor a kentaurok közétek érkeznek). Nem érdemes elmenni kalandozni gyógyító hiányában (nem is sok hely van erre, bár akad), akkor még a kentaurok fölénybe kerülnek a Tauren-kkel szemben és megölhetik a Kodo-kat. Amikor eléred az oázist, ne indulj el, amíg fel nem töltődött mindenki, a kentaurok támadása ellen viszont vállalj oroszlánrészt, mert Cairne nem várja meg, míg az övéi teljesen felgyógyulnak (te meg valszín igen J , a Kodo-k meg nem mennek nélküled túl messzire az oázistól, így a Tauren-k sem, csak pont annyira, hogy ne gyógyuljanak L ). Kapsz Raider-ket, ők is menjenek Thrall-lal, ha a hárpiákat ki akarod nyírni, hasznosak lesznek a Web miatt, de nem fontos a kivégzésük. Az utolsó előtti oázisnál kapsz Demolisher-ket, azokkal kell majd lecsapni a hamarosan utadban álló tornyokat (persze a kentaurok ellen érdemes őket megvédeni a Grunt-kkal és a Raider-kkel). Néhány torony után még néhányan megtámadnak, de aztán eléred az utolsó oázist és kész a pálya.

 

3. pálya:

 

Főküldetések: -Alapíts egy bázist;

-Juss el Thrall-lal a Goblin Laboratory-hoz;

-Vigyél két Goblin Zeppelin-t a bázishoz.

                     

Az elején minél hamarabb essetek túl a Human bázis levágásán, mert kell a hely (neked J ) és azonnal kezdj neki egy bázis kiépítésének. Tornyokkal egyedül az északi részt (rá lehet jönni a tereptárgyakból, hol építkezz, vagyis a magasabb pontokra, így nem látnak rá a tornyokra jól a Mortar Team-k) és északkeleti részt kell védeni, onnan fognak támadni a Human-k (három bázis). Grom szerencsére egy darabig tudja magát türtőztetni, aztán indul a háború. Mindig menj Grom csapata mögött (nekik úgyse számít a pénz), így rájuk többen figyelnek, te meg nekieshetsz a tornyoknak, Priest-knek, aminek akarsz. Érdemes először a hozzád legközelebbi bázishoz elkísérni (Thrall+11 Grunt), így esélyük sem lesz (valszín kaptok majd egy-két hátbatámadást, ezért figyelj Thrall-ra), majd telepítkezz ide, és nagyon jól védd be (figyelj, mert sokszor hoz az ellen Mortar Team-ket, ezeket gyorsan le kell csapni). Arra is figyelj, hogy a semleges szörnyek Grom-nak nem esnek neki, de neked igen. A következő bázis bármelyik lehet, lényeg, hogy elessen (ők nem kapnak segítséget). Ha megvan a harmadik is, nyugodtan tisztítsd meg a terepet (a kentaurok elég kemények, főleg a Khan-k), majd amikor elérted a célt, használj Thrall mellett Troll Headhunter-t és Raider-t, mert hárpiák őrzik. Aztán felvásárolod a léghajókat, és kész (hazarepteted magad a bázisra). A moziban Grom alapos fejmosást kap J .

 

4. pálya:

 

Főküldetések: -Gyűjts össze 15.000 fát.

Mellékküldetések: -Pusztítsd el három Tree of Life-t;

                                 -Öld meg a Furbolg Chieftain-t.

                     

Sajnos elég szemét pálya, mivel nincs aranybánya. A meglevő pénzedből húzz fel 4 Watch Tower-t, másra nem is lesz pénzed (közel egymáshoz, hangyányi távolság legyen csak közöttük a Glaive Thrower-k miatt, négyszög alakzat a legmegfelelőbb), így, amikor a Hippogryph Rider-k betámadnak, esélyük sem lesz (tehát a bázisod északnyugati végére húzd fel, de a nyugatról támadóktól is nekik kell megvédeni a War Mill-t és a Burrow-t), persze a Peon-k is ugorjanak be a Burrow-kba. Ha megúsztad a támadást (nem kérdés, hogy nem veszítünk még tornyot), gyorsan Grommal szerezd meg a tőled északra levő kis aranybányát, a Peon-k kezdjék hordani az aranyat, ha van elég pénz, jöhet a főépület, majd két-három Burrow (nyugatra, keletre, délre), aztán szó szerint sok-sok Watch Tower. A Spiked Barricades-t ne fejleszd, mert nincs közelharcos egysége itt a Night Elf-knek. Az itteni két Burrow legyen távol a tornyoktól (Glaive Thrower), ha jönnek a Hippogryph Rider-k, a Peon-kra hajtanak, tehát ugrás velük a Burrow-kba, majd ha enyhült a veszély/túlságosan megsérülnek a tornyok, ugrás ki javítani. Közben Grom-mal tisztítsuk meg a környéket a Ghost-któl, Wisp-ktől, Troll-któl. A Furbolg-knak csak csapattal ess neki, de vigyázz az egységeidre. Azt mindig tartsd szem előtt, hogy lehetőleg ne lépd át a limitet, hogy több pénzed legyen. Amikor Grom kalandozik, akkor a kis létszámú honvédség J , maradjon kicsit távolabb az aranybányás bázistól, hogy ha betámadnak az elfek, hátulról lecsaphasd a Glaive Thrower-t. Ha a trollok helyére be akarsz telepítkezni, azt csak a kisebb aranybánya kimerülése után ted meg, és az építést a tornokkal kezd (csak felülről kell, de sokat), aztán a főépületet, mert ez a hely nagyon közel van az egyik nagy Night Elf bázishoz. De nem muszály megtenni ezt a lépést (én egyszer tettem meg, majd hosszú harcok után el is vesztettem, amikor először játszottam a pályát L , utána meg nem telepítkeztem ide), ha hamar megszerzed a két Goblin Schredder-ket, nincs szükség a bányára (a favágókkal ott ahol megkaptad őket, húzz fel egy War Mill-t, azok kezdjék is el gyakni a fákat, de ne legyenek szem előtt (tehát haladjanak a pálya széle mentén és ne érjék el az utat, amin jönni szoktak az elfek). Két kisebb Night Elf bázis van (délen: közted és a trollok között; északkeleten: a goblintelep fölött messze az út végén; északnyugaton: a Furbolg-bázis fölött) és kettő nagy (keleten és északon). Mindegyik helyen van egy Tree of Life, amit ha ledöntesz, darabjáért 5000 fát kapsz (plusz még ehhez jön a fa és a pénz, amit a Pillage-gel kiversz belőle, ha Peon/Grunt/Raider veri). A kisebb bázisokhoz elég Grom+3-4 Grunt/Raider (az épületeket Grom ne bántsa, ő csak ölje meg az egységeket, majd küld el, ne segítsen az épületek ellen (így több pénzhez és fához jutsz). Ha meg akarod támadni a nagyobb bázisokat, akkor a trollok táborát nagyon jól be kell védeni, ki kell húzni maxra a limitet, mert a bázisok nagyon erősek. Taktikának tudom ajánlani a két oldali támadást (persze csak miután az ellen már kitámadt): Grom+11 Grunt; annyi Raider, ami befér a limitbe. A Raider-k később csatlakozzanak egy picivel, mert gyengébbek, de az épületeket messze jobban lecsapják (velük érdemes is csak a védőépületeket, majd a többi épületet zúzni, ha van Hippogryph Rider, Web-t neki. Grom-mal gyakran használd a Mirror Image-t és a Bladestorm-t, ha Glaive Thrower-t látsz (sokat fogsz L ), annak ess neki és minél előbb öld is meg, mert nagyon egészségetelen a jelenléte rád nézve L . Elsőre nem biztos, hogy sikerülni fog a támadás, de le lehet őket verni (nekem mondjuk nem sikerült, amikor először játszottam végig, de akkor még béna is voltam L , utána meg nem is próbálkoztam). Izgalmas kis pálya (mivel mindig pénzhiány van L ).

 

5. pálya:

 

Főküldetések: -Találd meg a Megrontott Forrást;

                           -Öld meg Cenarius-t.

                     

Amikor az ellen lerohan, gyorsan menekíts át mindenkit, akit tudsz, a legnagyobb bázisodra (először az északi bázisból, majd sorban lefele), és ezzel egy időben kezdj is neki ezerrel tornyokat felhúzni: a középső részen kezd, mert a Chimaera-k ellen sok kell, azoknak 2-3 lövés egy Headhunter, a torony jobb (persze legyen ott 2 Peon, hogy javítson), majd a lenti, végül a felső átkelőt védd be tornyokkal, néhány Burrow-val, 2-3 Peon-nal. Érdemes Grom-t először a déli átkelőnél tartani, ott jönnek először, vele legyenek a távolságiak, az északi átkelőnél pedig a közelharcosok és a Kodo Beast (nekik, ha kell és lehet, Grom-mal besegítesz). A Spiked Barricades-t itt is el lehet felejteni (az Ancient Protector jó esetben nem ér majd elég közel, hogy megüssön J ), és a Shaman Training-t sem érdemes fejleszteni, viszont a Troll Witch Doctor Training-t és a többi fejlesztést igen. Amint megnyugodtak a kedélyek J , indulj el Grom+2 Shaman+2 Troll Witch Doctor+1 Kodo Beast+5 Grunt társaságában északnak, az úton. A utadban álló fákat Peon-kkal érdemes felhasználni (persze használhatsz Demolisher-t is). Miután elverekedted magad a kútig, meglátod, miért tanácsoltam a Shaman Training hanyagolását, ugyanis a Shaman helyett Warlock-jaid lesznek, amik azonnal megkapják az összes képességüket, így sok aranyat és fát megspóroltál J . Ezután lehet toborozni az ellentámadásra (persze előtte is lehetett volna, de az nem lett volna kifizetődő (ugyanis Cenarius-t eddig nem tudtad volna megsebezni, mivel csak Chaos típusú sebzéssel lehet megütni a nyavalyást L ), de most már semmi sem állhat az utadba. Grom+11 Chaos Grunt; 12 Warlock tuti kombó J . Miután támadt az ellen, támadj te is (érdemes az alsó vagy a felső bázist, mert a középsőn vannak a Chimaera-k, így velük nehezebb lenne, de megoldható náluk is a probléma J (ha akarod, minden bázist kiírthatsz, majd ezután végzel Cenarius-szal). A recept: Megtámadod a bázist (Grom-mal külön kegyben részesíted a Glaive Thrower-ket és az Ancient Protector-kat J ), a Warlock-kal folyamtosan hajigáld a Fireball-t, majd amikor a győzelmed már biztos, de a bázis még életképes (vagyis, ha nem irtanál ki mindenkit, újra felépíti magát, mert van Wisp és pénz is), megjelenik Cenarius, a megmentő J , szép kis kísérettel (ha sok embert veszítettél volna, gyorsan öld meg a Wisp-ket és húzz haza, mint a mérgezett egér, ha nem…). Ilyenkor a Warlock-kat gyorsan hívd távolabb a csatától (persze csak, ha eddig nem hívtad őket a Chaos Grunt-kol északra, hogy ne támadjanak titeket hátba), nehogy leöljék őket, a Chaos Grunt+Grom kombó gyilkoljon ezerrel Cenarius-on, a kíséretével ne törődj, a Warlock-k is vágják hozzá a Fireball-t, szédelegjen csak. Hamar bemondja az unalmast, utána meg már vége is a pályának.

 

6. pálya:

 

Főküldetések: -Elpusztítani a fennsíkon levő Human bázist;

                           -Kiszabadítani a Wyvern-ket.

Mellékküldetések: -Megtisztítani a Megrontott Élet Kútját.

                     

A fennsíkról Grypphon Rider-k vagy Goblin Zeppelin-k jönnek, így a telep északi részét keményen tornyozd be (amíg a talajra építeni tudsz, addig építs egy sor Watch Tower-t, körülbelül félkör alakú lesz), mögéjük kettő Burrow-t (az aranyat hozó Peon-kat használd majd javításra). Az északnyugati részről gyalogosan támadnak, itt is tornyozz, (szintén két Burrow+ 1-1 Peon), de az egységeid itt legyenek. Az elején Cairne álljon a bányászó/fát vágó Peon-k közelében, így azok gyorsabban dolgoznak (én se mernék lazsálni egy ekkora barom mellett J ), később csatlakozzon a harchoz (a War Stump-ja nagyon hasznos lesz az Archmage Blizzard-jának stunnolására J ). Miután stabil a bázis, megvannak a fejlesztések (minden tolj maxra, itt már nyugodtan használd a Spiked Barricades-t), majd a két hős irtsa ki a Thunder Lizard-kat a Megrontott Élet Kútjától, aztán a harcos egységeiddel (Grunt, Raider) indulj el kiszabadítani a Wyvern-ket (a Tauren-k maradjanak, később is csak őket gyártsd, meg persze Shaman, Troll Witch Doctor). A hárpiákhoz csak Thrall menjen be, a többiek messzebb várjanak, így Thrall-t nem fogják altatni, a Chain Lightning-t mindig a kisebbekbe told, hogy hamar kiessenek. Néhányszor ugyan menekülni kell, és feltöltődni, de nem probléma (Cairne és a többiek pedig az esetleg hátbatámadó Human-kat legyakják, mert az Human-k ugye nem becsületesen harcolnak J ). Ha megvannak a Wind Rider-k, fejleszd ki a képességüket és a meglévőket egészítsd ki 12-re, a többi helyen a Peon-kon kívül a két hős, 2 Witch Doctor, 2 Shaman és a Tauren-k osztozzanak (ha néhány Grunt, Raider, Headhunter túlélte volna a mentőakciót, mindenképpen veszejtsd el valahogy L . Majd egy Human-mentes időszakban írtsd ki a kentaurokat és tisztítsd meg a kutat, így kapsz egy Fountain of Life-t. A kentauroktól szereztél egy aranybányát, amit bevédesz, majd be te is telepítkezel. Egy újabb nyugodt periódusban letámadod az elérhető Human-bázist (itt van az a rohadt Archmage L ), miután leverted őket, ide is betelepítkezel és a keleti részt kőkeményen bevéded (vigyázz a Grypphon Rider-k Storm Hammers képességére), majd készülsz az invázióra (vagyis a 12 Wind Rider megszabadítja a levegőt a cirkáló Dryphon Rider-ktől, majd a pálya közepén szerezhető Goblin Zeppelin-kkel bedroppolod a szárazföldi csapatokat az ellen bázisára nyugatról, a Wind Rider-kkel pedig délről pucolod tisztára a terepet. És kész is a pálya (itt egy Mountain King az úr).

 

7. pálya:

 

Főküldetések: -Megtalálni az Orákulumot;

                           -Thrall-nak és Cairne-k túl kell élnie;

                           -Kulcsok megtalálása.

                     

Először Thrall-lal kell utat vágni az ellenbe, erre ő maga tökéletesen elég, nem kell egy darabig kockáztatni a harcosok életét. Csak néhány esetben kell segíteni. Amikor meglátod a Peasant-kat az asztalnál, azonnal vágj oda egy Chain Lightning-t, mert mikor átváltoznak Footman-né, sérülésük életükkel arányosan nő J . A birkák néha nem változnak át Footman-né vagy ha átváltoznak is, nem harcolnak. Ez egy bug L . A sárkány-hárpia táncot várjuk végig, aztán a győztesekből gyártsunk vesztest (vagyis hullát J ). Miután megszereztünk minden kulcsot, kinyitottunk minden ajtót, csak azután adjuk oda a szívet a gazdájának. Ezután jön Cairne, ő menjen együtt a társaival és osszák a kemény pofonokat J . A zabáló gyíkot hagyjuk békén, de az egyik Tauren-nel követtessük, hogy kiegye a gombát. Itt van egy másik bug, néha ugyanis nem eszik (ilyenkor se essünk kétségbe, ide még mondok tippet később). Használjuk a csapdát, ami majd kiböki a szemünket J . Amikor Cairne-nel is kinyitjuk az utolsó ajtót, de az említett bug is összejött L , nehogy bemenjünk Cairne-nel a csarnokba vigyük a gombákhoz Thrall-t és használjuk az Earthquake-t és fel is vehetjük a nagyon jó kis articaftot. Majd menjünk végig a Lelkek Hídján és kész J .

 

8. pálya:

 

Főküldetés: -Fogd el Grom-t a Lélekcsapdával és vidd a Circle of Power-hez.

Mellékküldetés: -Szabadítsd ki a fogságba esett trollokat.

Első teendőnk: minden bejáratot bevédeni 10-10 toronnyal (5 az út egyik oldalára: 2 elől, 3 hátul; 5 a másik oldalára ugyanilyen felállásban), mögéjük 2-2 (1 az egyik, 1 a másik oldalra) Burrow, mindegyikbe 2-2 Peon. Majd jöjjenek a Spiked Barricades, Shaman, ill. Witch Doctor Training-k, végül a harcos fejlesztések. A Shaman-kra és a Witch Doctor-kra vigyázzunk, amikor hullik az Infernal az égből, szeretik a varázslókat megverni, mint szódás a lovát. A Warsong klán néha hoz Demoisher-t is, azokat mindenképpen csapjuk le a hősökkel. Amikor jönnek az Infernal-k, minden torony azt lőjje. A chaos orc-k hamar bedarálják a Grunt-jainkat, Raider-ket (legalább nem nekünk kell majd J ), de a Peon-kkal nagyon figyeljünk, hogy a Watch Tower-k megmaradjanak, aztán ugri vissza a Burrow-ba J . A két hős elég arra, hogy lenyomja az ellen kisebb helyőrségeit, a kisebb bázisokra pedig csak Jaina embereinek segítsége kell J . Így tisztítsuk is meg a terepet rendesen mindentől, majd, ha kész a 2 hős mellé a 10 Tauren, mehet a menet, persze szövetségeseinket udvariasan magunk elé engedjük, így gond nélkül kiírthatjuk a nagyobb bázisokat is (sajnos Jaina nem stratégiai zseni, így nem küld harcba sok egységet, erőset még kevésbé L ). Közben szabadítsuk ki a trollokat és küldjük is őket haza. Ha akarjuk, vadásszuk le az összes chaos orc-t, és csak azután menjünk Grom és a démonok ellen. Ez esetben komolyan meg kell Jaina-t segítenünk, mert különben elvérzik. Vagyis a két bejáratához a Farm-jai mögé húzzunk fel ugyanolyan módon tornyokat, mint magunknál tettük, de csak egy Burrow-t, 1-2 Peon-nal. Ha ez kész és végeztünk az utolsó ellenálló erőkkel is, irány Grom (ebben Jaina nem segít, de nincs is rá szükség). Ha eljutunk Grom-hoz, de álljunk le vele harcolni, hiába ölnénk meg, azonnal feltámad a trónusán (ráadásul egyszerre ”három”), hanemkapjuk el a Lélekcsapdával, aztán hazacammogunk a Circle of Power-hez J . Arra még vigyázzunk, hogyha még van ellen a térképen és meghal Thrall, újra el kell kapni Grom-t.

 

 

Vissza