Gyakran Ismételt Kérdések

(Gy. I. K.)

 

 

Gyakran felvetődnek, szinte azonos kérdések. Nos, ezekre próbálok válaszolni.

 

Kérdések

 

1)     Milyen operációs rendszeren lehet futtatni, és telepíteni a játékot?

 

2)     Hogyan tudom megváltoztatni a játékban a nevemet, címeremet, és karakteremet?

 

3)     Melyik küldetéssel érdemes kezdenem?

 

4)     Melyik a leginkább veszélyes ellenfél?

 

5)     Vannak nehézségi szintek?

 

6)     Melyek a legfontosabb építmények a játék elején?

 

7)     Melyek a legnyerőbb egységek a játék elején?

 

8)     Hogyan küldhetek szövetségesemnek anyagot, élelmet vagy pénzt?

 

9)     Néha túl sok a paraszt, néha túl kevés. Most hogy van ez?

 

10)Ha kevés a parasztom néha sok időbe telik, amíg újra lehet egységet képezni. Miért?

 

11)Az épületem nem túl fontos, csak néha kell,  és túl sok egységet foglal le. Mit lehet tenni ilyenkor?

 

12)Mikor egyszerre sok egységet képzek, nagyon lemegy az élelmiszerkészletem. Miért?

 

13)Kevés a magtárban az élelmiszer, holott sok farmom, és búzamezőm van. Mit lehet tenni?

 

14)Túl sok a raktárban a nyersanyag, és rengeteg a fegyver a a fegyverraktárban, és mind felesleg. Mit csináljak?

 

15)Az ellenfelem már a játék elején támad, és nincs időm, se anyagom a  fegyverkészítésre. Mihez kezdjek?

 

16)Késlekedik a komlószállítás. Miért?

 

17)Az egységeim lelassulnak egy adott terepen. Miért?

 

18)  Én öltem meg az utolsó ellenséget is, de nem én vagyok a „Legnagyobb Úr”. Miért?

 

19)Már áll a torony, mégsem tudom felrakni rá az egységeimet. Hogyan lehet?

 

20)Van anyagom, de nem enged építeni. Miért?

 

21)Az emberek elmennek a váramból. Hogy képzelik ezt?

 

22)A munkások nem dolgoznak, hanem lófrálnak. Hogy van képük ehhez?

 

 

Válaszok

 

1.      Hála az égnek, a játék mind a Windows 95/98 –on, mind a Windows 2000/NT/Xp –n fut.

 

2.      A kezdő menüben a kulcsra kattintasz, majd kiválasztod a „Játékos szerkesztése” opciót. Itt  mindent be tudsz állítani.

 

3.      Más játékban bármilyen gyakorlott és profi vagy, érdemes a gyakorló küldetéssel kezdened (kezdőmenü, könyv ikon). Ez nem szégyen, hisz ha meg akarod érteni a játékot, érdemes az alapokkal kezdened. Ezután válaszd a Várépítő módot, ott rá tudsz jönni, melyik épület mire jó.

 

4.      Az ellenfelek veszélyessége számtól, és helyzettől függ, de alapban Farkas, Kalifa, Oroszlánszívű Richárd és Szaladin a legnehezebb ellenfél.

 

5.      Nincsenek. Ha nehezebb játékot akarsz, általában legyen túlerőben az ellenfél, és azokból is a legjobbak.

 

6.      Talán a legfontosabb a favágókunyhó, az élelmiszer előállító építmények, főleg az almáskert, és ha van még kő is, akkor egy négyszögletes torony, ahova a kezdőcsapatból íjászok rakhatóak.

 

7.      Főleg az íjász, és a kardforgató. Ha látod, hogy sok lovassal támad, akkor lándzsások.

 

8.      Kattints a képernyő jobb alján lévő kürt ikonra, ezáltal tudod kiválasztani a küldemény tárgyát, és mennyiségét.

 

9.      Általában számold ki, hogy melyik épülethez mennyi kell, és aszerint építs házat. Vigyázz! Minél több a ház, annál több élelem kell!

 

10. Lehet hogy elhalálozott az egyik munkásod, vagy kevés a ház, és nincs szabad paraszt, de maga a paraszt érkezése sok időbe teleik.

 

11. Egyszerű. Kattints az épületre, majd a „papíron” található „z” betűre. Ilyenkor létezik maga az épület, de nem üzemel.

 

12. A képzés kihat az élelmezésre is, tehát ha gyorsan és sok egység képződik, hirtelen 10-20-szal több élelmi adag kell, és ez hirtelenségben megterhelő!

 

13. Az almáskert az a hely ahonnan gyorsan és közvetlenül jön az élelem. A farmról sok idő múlva jön sajt a tehenészet miatt, hisz egy tehén nevelése idő, ráadásul a tímárok gyakran viszik innen a teheneket (ebből van a bőrpáncél), a búzamezőről pedig először egy malomba kell vinni a búzát, onnan megy vissza a raktárba, utána meg a pékségbe, és így lesz kenyered.

 

14. Építs egy piacot, és add el itt a felesleget. Először kattints a témakörre, majd a kívánt cikkre (pl. ha sok páncélod van, ne az élelmiszerek közt keresd), majd az eladásra. Ez fordított esetben is így kell (vételkor), de sokkal drágább a vétel, mint az eladás.

 

15. Ekkor jön jól a zsoldos központ, de itt egyetlen egység kétszer-háromszor annyiba kerül, mint ha te magad képezted volna.. Érdemes a pénz 60 %-át íjászra, a többit kardforgatóra költened, legalábbis ha kevés pénzed van.

 

16. Ez egy beépített hátráltató tényező, ilyenkor a komlót megtámadta a zsizsik, és elvitte a termést. Ilyenkor egy termésanyag kimarad, és másodszorra jön csak.

 

17. Ez egyetlen terepnél van, ez a homokdűne, itt mindegyik egység lelassul, sajna, ez kikerülhetetlen probléma, de ebből előnyt is tudsz kovácsolni, ha itt ezt a részt íjászokkal bevéded. Ilyenkor az érkezők 40%-a elhullik, mielőtt odaérnének hozzád.

 

18. Ez több tényező szempontjából zajlik, ilyen a pénz, a megölt /képzett /elesett egységek száma, az építmények száma, és a termelés.

 

19. Egységeid bár fantasztikusak, repülni nem tudnak. Ehhez egy falat kel csatlakoztatnod a torony oldalához, majd a falhoz egy lépcsőt. Érdemes bevédened, hisz ahogy te, úgy az ellenség is fel tud menni. Nem árt ez okból pár kardforgatót i felraknod az íjászok mellé.

 

20. Ilyenkor vagy túl messze vagy a kastélyodtól, vagy túly közel vagy egy ellenséges épülethez, egységhez.

 

21. Nézd meg a morált, mert 50 alatt elhagyják a váradat. Ennek oka élelmiszerhiány, vagy egyéb negatív tényező. A hangulat javításához építs kápolnákat, termessz komlót (készíts sört), és helyezz el szép dolgokat a vár közelében. Vagy rombolj le pár rossz dolgot.

 

22. Túl sok szép dolgot építettél, ennek hátránya a szorgalom csökkenése, ami csellengéshez, és az ipar visszaeséséhez vezet.

 

 

[Vissza a főmenübe]