Ez
a rész bemutatja a CS általános
könyvtárszerkezetét. A Crystal Space az alábbi
könyvtárakba lett szervezve:
CS
Ez
a fő Crystal Space könyvtár. Bármilyen elérési
útat adhatsz neki, amennyiben támogatja az operációs
rendszered. Ha úgy döntesz, hogy projektet ebben a
könyvtárban építed fel, akkor ez az a
könyvtár, ahol a lefordított alkalmazások
ás plugin modulok létrejönnek. A`vfs.cfg'
fájl is
ebben a könyvtárban található.
CS/out
Ezt
a könyvtárat használja a fordítási
eljárás, ha a “make” vagy a “jam” segítéségével
fordítasz. Emellett lehetséges, sőt, talán
ajánlott a projektet valahová máshová
fordíani. Ez a könyvtár fog tartalmazni minden
tárgykódot tároló fájt, statikusan
linkelt könyvtárat és más, a projekt
fordítása során generált fájlokat.
CS/apps
A
Crystal Space –szel együtt szálított
alkalmazások forráskódját tartalmazza.
Lásd még Quick Overview.
CS/apps/tests
A
projekt képességeit tesztelő programok kerülnek
ide.
CS/bin
A
projekt karbantartói által használt különféle
szkriptek helye..
CS/data
A
Crystal Space –szel szállított adat fájlok és
pályák helye.
CS/data/config
Alkalmazások
és pluginok által használt (‘.cfg’) fájlok
helye. Konvenció szerint ide csoportosulnak.
CS/docs
A
Crystal Sapce dokumentációjának gyökérkönyvtára.
Több alkönyvtára van.
CS/docs/texinfo
A
Texinfo minden Crystal Space dokumentáció
mesterformátuma. A könyvár és alkönyvtárai
tartlamaznak minden olyan Texinfo forrást és képet,
amit a Crystal Space kézikönyv magába foglal. A
legtöbb felhasználónak nem kell törődnie
ezzel a könyvtárral, mivel a Texinfo dokumentáció
automatikusan HTML-lé lesz konvertálva, ami sokkal
elérhetőbb így az általános
felhasználónak. Dokumentácót íróknak
és karbantartóknak azonban érdekes lehet ez az
alkönyvtár.
CS/docs/html/manual
Ez
a könyvtár tartalmazza A Crystal Space kézikönyv
HTML változatát. A legtöbb felhasználó
a `CS/docs/html/manual/index.html' fájlt
böngészi majd.
CS/docs/html/api
Ez
a könyvtár tartlamazza aCrystal Space SDK
nyilvános API referenciáját.
A legtöbb felhasználó a
`CS/docs/html/api/index.html' fájlt
böngészi majd.
CS/docs/support
Ez
a könyvtár tartalmazza az automatikus dokumentáció
generáláshoz szükésges támogató
szkripteket.
CS/include
Itt
vannak a publikus Crystal Space fejállományok. Ezek a
fejállományok az SDK részeként
installálódnak, ha meghívod a `make
install' vagy a `jam
install' parancsokat.
CS/libs
Itt
vannak azok a felhasznlható modulok, amiket az
alkalmazásaidhoz vagy pluginjaidhoz linkelhetsz. Viszonylag
kevés ilyen könyvtár van, mivel a Crystal Space
legtöbb funckciója plugin modul formában van
jelen.
CS/libs/csgeom
A
geometriai könyvtár. Számos geometriához
kapcsolodó függvény és könyvtár
található itt: mátrixok, vektorok,
transzformációk, vágók, síkok,
stb.
CS/libs/csgfx
A
grafikus modul. Itt található a buckaleképezés,
a mipmapping, kvantizerek, és a kép fájlok
betöltését biztosító rutinok (számos
töltő plugin formjában).
CS/libs/cstool
Ez
a modul számos magas szintű kiegészítő
függvényt tartalmaz, amik más modulokra építenek.
CS/libs/csutil
Ez
a modul számos alacsony szintű kiegészítő
függvényt tartalmaz. Ezek közé tartozik az
archíválás, a konfiguráció kezelő,
a virtuális óra, ütemező, sztringek, hasító
táblák, SCF lásd a Shared
Class Facility (SCF) részt, MD5
algoritmus, parancsori elemző (parser), esemény struktúrák
és még sok minden más.
CS/libs/csutil/generic
Platform
specifikus funkciók általános megvalósításai.
CS/libs/csutil/macosx
MacOS/X-specifikus
funciók.
CS/libs/csutil/unix
Unix-specifikus
funciók.
CS/libs/csutil/win32
Windows-specifikus
funkciók.
CS/libs/csplugincommon
A
collection of convenience modules which eliminate much of the
drudgery associated with implementing SCF
interfaces in certain types of common plugin modules. For example,
the `csGraphics2D' class in `csplugincommon/canvas'
implements the `iGraphics2D' interface and provides much
of the functionality common to most canvases. Likewise, the
`csGraphics3D' class in `csplugincommon/render3d'
implements the `iGraphics3D' interface and provides much
functionality common to renderers. You are not required to utilize
these implementations when authoring your own plugins, but they are
available for your convenience and may prove to be handy time-savers.
CS/libs/csplugincommon/canvas
Közös
vászon funkciók.
CS/libs/csplugincommon/directx
Közös
Direct-X funkciók.
CS/libs/csplugincommon/imageloader
Közös
képbetöltő funciók.
CS/libs/csplugincommon/macosx
Közös
MacOS/X funkciók.
CS/libs/csplugincommon/opengl
Közös
OpenGL funkciók.
CS/libs/csplugincommon/particlesys
Közös
részecske rendszer funciók.
CS/libs/csplugincommon/render3d
Közös
renderelő funkciók.
CS/libs/csplugincommon/renderstep
Közös
renderelés ismétlő funciók.
CS/libs/csplugincommon/shader
Közös
shader funkciók.
CS/libs/csplugincommon/soundloader
Közös
hangbetöltő funkciók.
CS/libs/csplugincommon/soundrenderer
Közös
hang renderelő funkciók.
CS/libs/csplugincommon/win32
Közös
Microsoft Windows funkciók.
CS/mk
Ez
a könyvtár tartalmazza a konfigurációs és
fordító rendszerek számára fontos
dolgokat.
CS/mk/autoconf
Könnyen
kezelhető Autoconf kiegészítő makrók, amiket a
Crystal Space-t használó külső projektek
használnak.
CS/mk/jam
Könnyen
kezelhető Jam szabályok, amiket a Crystal Space-t használó
külső projektek használnak.
CS/mk/msvcgen
Visual
C++ projekt fájlok generálására használt
komponensek, maik a Jam fájlokon alapulnak.
CS/mk/msvc
MSVC
7.0, 7.1 és 8.0 projekt fájlok.
CS/plugins
Dinamikusan
betölthető pluginok. Ezekkel a modulokkal az SCF interfészeken
keresztól lehetséges a párbeszéd. Lásd
még Shared Class Facility (SCF).
CS/plugin/aws
Alternatív
Ablakozó Rendszer (Alternate Windowing System).
CS/plugins/bugplug
Crystal
Space hibakereső plugin.
CS/plugins/collide
Ütközésvizsgáló
pluginok.
CS/plugins/collide/opcode
Ez
az Opcode ütközés vizsgáló plugin, ami
az Opcode könyvtáron alapul.
CS/plugins/console
Számos
kimeneti/bemeneti konzol plugin. A konzol gyakran a 3D megjeleníés
fölé kerül.
CS/plugins/cscript
A
Crystal Szkript pluginok. Ezek a pluginok lehetővé teszik a
programozóknak, hogy a Crystal Space-t szkriptnyleveken
keresztül használják.
CS/plugins/cscript/csjava
Java
interfész.
CS/plugins/cscript/csperl5
Perl5
interfész.
CS/plugins/cscript/cspython
Python
interfész.
CS/plugins/csparser
Egy
plugin , ami beolvassa a pálya fájlokat és
importálja a pályákat a 3D engine-be. A standard
pálya fájlformátum XML, de a beolvasó
képes beolvasni bármilyen dokumentumot, ami `iDocument'
interfészt valsít meg.
CS/plugins/csparser/services
Crystal
Space formátumú betöltő szolgáltatások.
CS/plugins/culling
Láthatósági
vágó pluginok.
CS/plugins/culling/dynavis
Dynavis
láthatósági vágórendszer.
CS/plugins/culling/frustvis
Frustvis
láthatósági vágórendszer.
(Alapértelmezett vágó, ha nincs más
kiválasztva. )
CS/plugins/device
Hardveres
eszközök pluginjai.
CS/plugins/device/joystick
Joystick
támogatás.
CS/plugins/engine
A
3D engine, ami a Crystal Space-t vezérli.
CS/plugins/engine/3d
A
3D engine plugin.
CS/plugins/filesys
Fájlrendszerekkel
kapcsolatos pluginok.
CS/plugins/filesys/vfs
Virtuális
fájlrendszer, VFS. Lásd Virtual
File System (VFS).
CS/plugins/font
Betűkészlet
kiszolgálók gyűjteménye.
CS/plugins/font/server/csfont
Standard
(bittérkép alapú) Crystal Space font szerver.
CS/plugins/font/server/freefont
FreeType
(ver 2) font szerver.
CS/plugins/font/server/fontplex
Font
server multiplexer.
CS/plugins/mesh
Számos
mesh objektum megvalósítás (lásd a Mesh
objektum Plugin Rendszer részt). inden mesh objektumnak van
egy megvalósítása az '/object' alkönyvtában
és egy vagy több betöltő/mentő puginja a
'/persist' vagy 'persist/standard' alkönyvtárban
CS/plugins/physics
Fizikai
mozgásokkal foglalkozó pluginok.
CS/plugins/physics/odedynam
ODE
dinamika.
CS/plugins/reporter
Jelentő.
CS/plugins/sequence
Itt
van a szekvencia kezelő, ami események idő alapú
szekventálására használható
például demóknál.
CS/plugins/sound
Audio
pluginok.
CS/plugins/sound/driver
Platform-specifikus
hang driverek.
CS/plugins/sound/driver/coreaudio
CoreAudio
hang driver (MacOS/X).
CS/plugins/sound/driver/oss
Open
Sound System (OSS) hang driver (UNIX).
CS/plugins/sound/driver/waveoutsd
WaveOut
hang driver (Windows).
CS/plugins/sound/loader
Számos
hang fájl betöltő.
CS/plugins/sound/renderer
Platformspecifikus
hang rendererelők.
CS/plugins/sound/renderer/common
Közös
hang renderelő segédfüggvények.
CS/plugins/sound/renderer/ds3d
DirectSound
3D hang renderelő..
CS/plugins/sound/renderer/openal
OpenAL
hang renderelő.
CS/plugins/sound/renderer/software
Szoftveres
hang renderelő.
CS/plugins/stdrep
Standard
jelentő lehallgató.
CS/plugins/video
All
rendering- and graphics-related plugins.
CS/plugins/video/canvas
Ez
2D driver komponens, ami a Crystal Space renderelő ablakait vezérli
és korlátozott 2D grafikai támogatást
nyújt (2d pxeltérképeket is belérte).
CS/plugins/video/canvas/asciiart
ASCII
Art driver.
CS/plugins/video/canvas/common
A
2D driverek közös kódja.
CS/plugins/video/canvas/ddraw
Windows
DirectDraw driver.
CS/plugins/video/canvas/directxcommon
Közös
DirectX (Win32) kód.
CS/plugins/video/canvas/macosx
MacOS/X
OpenGL és CoreGraphics graphikus driverek.
CS/plugins/video/canvas/memory
Memória
driver (a jelenetet közvetlenül a memriába
rendereli).
CS/plugins/video/canvas/null2d
Egy
semmit semcsináló 2D vászon.
CS/plugins/video/canvas/openglcommon
Közös
kód minden OpenGL 2D driver számára..
CS/plugins/video/canvas/openglwin
OpenGL
2D driver for Windows.
CS/plugins/video/canvas/openglx
OpenGL
2D driver az X11-hez.
CS/plugins/video/canvas/softx
X11
sozoftveres 2D driver.
CS/plugins/video/canvas/xextf86vm
X-kiterjesztés
driver (X11).
CS/plugins/video/canvas/xextshm
MIT
X-extension oszott memoria driver (X11).
CS/plugins/video/canvas/xwindow
X-windows
X11 driver.
CS/plugins/video/format
A
video fáljok lejátszását biztosító
kód.
CS/plugins/video/format/avi
Audio-Video
egybefűző formátum.
CS/plugins/video/format/codecs
Számos
formátum video kodekje (jelenleg csak AVI).
codecs/divx4
DivX
4-es verzió..
codecs/opendivx
OpenDivX.
CS/plugins/video/loader
Számos
grafikus fájl formátum betöltője..
CS/plugins/video/renderer
A
3D raszterizáló komponens, mait igényel a 3D
engine de haszánlható egyedülálló
környezetként is. Igényli a 2D vásznat.
CS/plugins/video/renderer/common
A
3D raszterizálók közös kódja
CS/plugins/video/renderer/null
Egy
semmit sem cináló renderelő (akkor szükséges,
ha kizárólag 2D grafikával kell dolgozni).
CS/plugins/video/renderer/opengl
OpenGL
renderelő.
CS/plugins/video/renderer/software
Szoftver
(nem hardveresen gyorsított) renderelő.
This
document was generated using texi2html
1.76.