[ < ] |
[ > ] |
|
[ << ] |
[ Up ] |
[ >> ] |
|
|
|
|
[Top] |
[Contents] |
[Index] |
[ ? ] |
Ez a szekció egy gyors áttekintése a Crystal Space pulginjairól. Részletesebb bemutatásuk akésőbbi részekbentalálató.
This section presents a quick overview of the plug-ins provided by Crystal Space. More detailed descriptions of these facilities may be found in later sections.
VFS (Virtuális fájlrendszer)
A VFS egy alapvető modul a fájlelérés minden részére a Crystal Space-ben. Lehetővé teszi a 'virtuális' könyvtárak hozzárendelését 'valós' könyvtáarkhoz, különböző valós alkönyvátarak egyeteln virzális könyvárba helyezését, és képes a '.zip'fáljoka talkönyvtáranként kezelni. Lásd a Virtual File System (VFS)
Grafikus driverek
A grafikus modulok alacsonyszintű grafkus kimenetet szolgáltatnak. Ebbe beleértendő a pixelek rajzolása, vonalak és szüveg, de poligonok és poligo meshek rajzolása hardveres gyorsítás segítségével. Lásd a The Rendering System című részt. A grafikus driverek a 'canvas' plugint használják, az operációs rendszertől függő és/vagy grafikus drivert egy ablak megnyitására vagy az alap grafikus rendszer felállítására.
Hang driverek
A hang pluginok lehetővé teszik hangok és zenék betöltését és lejátszását. 3d effektek támogatottak, mint ahogy a különböző módok azonos hang fájlok esetén. Lásd a Sound Plugins ímű részt.
3D Engine
Ez a Crystal Space kemény magja. Ez a fő vezérlő erő a CS fölött. lásd a The 3D Engine című részt.
Mesh Objektumok
A mesh objektumok olyan 3D objektumok, amiket az engine haszánlni és kijelezni képes. Pálda lehet erre a 2D sprájtok, a 3D szprájtok, részecskerendszerek, terep meshek... Ez a képesség az engine által használatos, de el lett távolítáva magából az engine-ből a nagyobb rugalamasság érdekében. Lásd a Mesh Object Plug-In System című részt.
Pálya betöltő
Ez a plugin pálya betöltő képességeket ad a játékodnak. Emellett tartalmaz függvényeket mesh objektumok, textúrák és hangok betöltésére, Lásd a Map Loader című részt.
Modell konverterek
Segít számos modell fájlformátum betöltésében (3DS, ASE, MDL, MD2) és egy közös adatszerkezetben tárolja őket. Lásd a Importing Model Files című részt.
Kép betöltők
Sok esetben nem kell közvetlenül használnod ezt plugint, mivel a pálya betöltő automatikusan használja ezt. De néhány esetben előfordulhat, hogy el akarod érni a képbtöltőket a saját alkalmazásodban. Ezek a pluginok felelősek számos képformátum betöltéséért (GIF, PNG, JPG...).
Ütközésvizsgálat
Jelenleg egy ütközésvizsgáló plgin létezik, mai az OPCODE-ot haszánlja ( a régi RAPID plugin el lett átvolítva). Az ütközés két objektum érintkezésének tesztelésén alapul.
Console Output and Console Input
Ezek a pluginok kozolszerű szöveges be/kiolvaására alkalmasak, a Quake konzolhoz hasonlóan.
Szkriptelés
A szkriptelő modul lehetővé teszi a Python és a Perl támogatását.
Font Szerver
The font server can be used to display different fonts in your application.
Jelentő
A jelentő plugint a Crystal Space minen pluginja haszánlja hibák, figyelemeztetések, és más értesítés jellegű üzenetek jelentésére. Egyjátékprogram haszánlhatja a jelentőt üzenetek jelentésére. Felálíthatsz egy lehallgatót, mai lehallgatja a meérkezett üzeneteket vagy használhatod az alábbi standard jelentő plugint.
Standard Reporter Listener
Ez a plugin lehallgatja a jelentő által küldött üzeneteket és megjeleníti őket. Ez a legkönnyebb út a jelentőből érkező üzenetek kezelésére. Te vezérelheted, hogy mi törtnéjen az egyes üzenettipusokkal és milen eszközhez érkezzenek meg ( kimeneti konzol, stanadrad kimenet, és így tovább).
Performance Statistics
Ez a plugin a megjelenítés mérésében segít.
[ < ] |
[ > ] |
|
[ << ] |
[ Up ] |
[ >> ] |
This document was generated using texi2html 1.76.