|

Nyelvtanáraink voltak:
-
Magister Dr. Gerhard Ress
-
Homoródiné Bella Éva
-
Katona Márti
-
Molnár Mária
-
Göncz Erzsébet
-
Vörösné Varga Piroska
-
Horváth Gyöngyvér
-
Bokrossy Ágnes
Az 1995-ben készült el a 16 férõhelyes nyelvi laboratóriumunk.
A labort számítógép
vezérelte és felszereltük különféle multimédiás
észközökkel is.
A laboratóriumban német nyelvet oktattunk a tanulóinknak.
A mai kor embere
számára az idegen nyelvek tudása fontosabb, mint valaha.
Úgy gondoljuk, hogy ma már a nyelvi labor nélkülözhetetlen
segédeszközt jelent a kommunikációra alapozott
nyelvtanításban. Hogyan lehetne nélküle megoldani
például azt, hogy egy csoportnyi tanuló egyszerre
beszélhessen, ellenõrzött körülmények
között, egyetlen tanár felügyelete mellett?
A diákok számára
pótolhatatlan segédeszközt nyújt a megfelelõ
beszédkészség elérésében, amely
a nyelvtanulás talán legnehezebb része. Azzal, hogy
minden diák folyamatosan dolgozik és gyakorol, a nyelvi labor
megsokszorozza a nyelvóra hatékonyságát. Jó
minõségû hang- és videoanyagok alkalmazásával
a tanulók hiteles anyanyelvi környezetbe kerülhessenek.
A nyelvi labor megfelelõ
elvonultságot biztosít számukra ahhoz, hogy nyugodt
körülmények között átélhessék
az ily módon teremtett anyanyelvi környezetet.
Az oktató és
a tanulók fejhallgatóval kapcsolódnak a rendszerhez.
Ezen keresztül beszélhetnek egymással, hallgathatják
a hangforrásról érkezõ tananyagot.
A berendezés
rugalmas lehetõséget biztosít a tanárnak igény
szerinti csoportok és párok kialakításában.
Lehetõvé teszi négy hangforrás kiválasztását
a csoportokhoz.
A tanár a saját számítógépének
monitorán végezheti el a kapcsolódásokat az
egyes csoportokhoz vagy tanulókhoz. A monitoron megjeleõ
szemléletes ábrán nyomon követheti a rendszer
állapotát . A képernyõn megjeleníthetõ
az ülésrend (a tanulók nevével).
A labor alkalmazásával
az alábbi lehetõségek állnak rendelkezésre
tanulóink számára:
- önálló gyakorlás,
- beszélgetés a tanárral,
- párbeszéd gyakorlása másik diákkal,
- csoportos társalgás beszélgetõ csoportba
kapcsoláskor,
- központi tananyag hallgatása,
- saját vagy hallgatott hang rögzítése és
visszajátszása diákmagnóval,
- tanári segítség kérése a tanárhívó
gombbal,
- válaszadás a tantermi televízión megjelenõ
tesztkérdésekre a válaszgombok megnyomásával.
Az 2006-ben sikerült a második, 16 férõhelyes (multimédiás eszközökkel felszerelt) nyelvi laboratóriumunkat is létrehozni, így lehetõvé vált a második idegennyelvként az angol oktatása is.
| |