Hajófoglalás

 

1.
Hajót foglalni többféle képpen lehet.
Az egyik alap módszer, ha kiugrasztjuk a pilótát a fülkéből. Sajnos ezt a manővert M6-osnál nagyobb hajóosztálynál már nem tudjuk alkalmazni. Ez alatt viszont gond nélkül. Nem kell mást tennünk, mint lelőni a pajzsot és ha elég betoji a pilóta, akkor a hajó orra elé kell lőni és kiugrik. Minden hajóból nem fog kiugrani, ezt véletlenszerűen generálja a gép.

 

2.
A másik módszer az XTM meglétét követeli.
Veszünk egy HCF hajót az Otas HQ-n. Ezt feltuningoljuk, rárakjuk a 3x1GJ pajzsot. Rárakunk annyi Ion Distruptor-t, hogy minden turretben legyen, valamint 6 APPC-t is. Legyen rajta némi EC (2-300 db) vészugrásokra. És persze a legfontsabb dolog, a katonák. Ezek közül válogathatunk bőven, van minden barátságos fajnak. Áraik és raktér foglaltságuk más és más. A maradék rakteret ezek töltsék meg.
Érdemes beszerezni egy M6-ost is és rádokkoltatni a HCF-re, sűrűn jőn jól.

Akkor most jöhet a célpont kiválasztása:
Az egyik szerintem legegyszerűbben fogható hajó a P és P Raider. Utóbbi jól fizet.
Minden turretbe Ion Disruptor-t teszünk. Célba veszzük majd ha elég közel értünk a hajóhoz lelőjük a pajzsát. Vigyázzunk, mert ilyen közelségből könnyen belénk jöhet és akkor annyi a leendő hajónknak. Ha lent a pajzs - min 5%-on, átküldhetjük a katonákat. Ennek egyik legegyszerűbb módja, ha felrakjuk a HCF_Hotkey scriptet.
Utána nincs más dolgunk, mint 5km-en belül maradni a hajóhoz, a manőverező rakétákat használva a lövedékek kikerülésére. Ilyenkor jön némi probléma, mert a kísérete megcsapolhatja pajzsunkat rendesen. Erre érdemes tartani az M6-ost.
Bár nem irányíthajuk mindkettőt egyszerre, ezért érdemes még a foglalás megkezdése elött leszedni őket.
Ha viszont beszerzünk egy Terran Asgard-ot, akkor az alá beállva kényelmesen foglalhatjuk hajónkat, a fullra felszerelt TL pajzs kibírja, a P Raider meg nem lő oda PPC-vel érdekes mód, így kényelmesen leszedhetjük az M6-osunkkal a kíséretet. Valamint visszadokkolva a TL-re a HCF pajzsai is feltöltődnek.

Amennyiben egy Q az áldozatunk, az első 6 turretbe APPC-t tegyünk és megfelelő messziről érdemes leszedni 5% alá és átküldeni a katonákat. Ha a Hull nem sérül 3-szoros árat kapunk érte, mint a P Raider-ért.
Amennyiben van egy Asgard-unk, először azzal leszedjük a pajzsát jócskán fele alá, majd a HCF Ion Disruptor-aival a maradékot, így biztos nem sérül a Hull.
Menedéknek szintén használhatjuk az Asgard-ot, az M6-sal meg kilőhetjük a kíséretét.

Amennyiben Reaver vagy Carrack a célpont, én Asgarddal megyek és Typhoon torpedókkal leszedem a pajzsot rendesen. Majd a HCF PPC-ivel a maradékot és átküldöm a katonákat. Foglalás elött célszerű kilőni a kíséretet a torpedókkal.
Nem fizetnek olyan jól, mint a Q, de sok cucc van rajtuk.

Ha K-t vagy J-t akarunk foglalni, ahhoz nagyon fel kell készűlni. Nekem kb. 50 Typhoon torpedóm megy rá egy ilyen hajóra. Ráadásúl kétkörös lesz a foglalás, mert nem tud elég katonát hordozni a HCF. Az első körben 25 torpedóval leszedem a pajzsot 5% alá. Majd a HCF PPC-ivel ott is tartom és átküldöm a katonákat. Vigyázok, hogy 2km-nél közelebb ne menjek, mert a GPPC-k hamar elintézhetnek. Viszont, ha körülötte körözünk, akkor nehezebben tud lelőni. Persze a foglalás elött itt is a torpedókkal szedem le a kíséretet.
Az Asgard-ot egy olyan hejre ugratom, ahol a célhajó ne tudja kilőné és nekem is útba essen, mivel katonákkal ismét fel kell tankolnom a HCF-et. Viszont addigra ismét 100%-on lesz a pajzsa, így megint le kell szedni. Ez megint 25 torpedó és a maradékot úgyszintén a HCF biztosítja 5% alatt. Ebben a körben viszont már a miénk lesz.
A hajó nem tudom mennyit ér, viszont a rajta lévő fegyver arzenállal felszerelhetjük más jobb képességű hajóinkat.

Ha esetleg Asgard-ra nem telik, akkor az M6-osok is képesek kilőni a Typhoon torpedókat.
Azért használom ezt a típusú rakétát, mert a legnagyobb a sebzése, jó a hatótávolsága, célkövető és nehezebben lövik le.

Ha esetleg nem telik Asgard-ra vagy rosszban vagyunk a Terran-okkal, akkor két script segítségével a roncs hajókat is feljavíthatjuk, így nem kerül olyan sokba, mint ha megvennénk, viszont idő és nyersanyag is kell hozzá.
A két script a Repair Debris és Utilisation Debris.

RJoco