Néhány általam használt script, mod és egyéb hasznos segítség!
Modok:
Akinek gépe engedi, mindenképp ajánlom az XTM modot. Gyönyörű grafika, jól kidolgozott hajók, állomások, sok új lehetőség, szép Földi rendszerek.
Akinek gépe nem engedi, az XFP modot ajánlom, sok új rendszerrel.
Én ezt a kettőt próbáltam és az XTM-mel játszom most.
Az XTM telepítését és leírását megtaláljátok Kisviku kézikönyvében sok hasznos linkkel együtt.
Nézzük az általam használt scripteket:
- Ashley's Fabs & Extended Hubs: Ez egy nagyon hasznos kis módosítás, rengeteg nagy méretű gyár van benne, amivel növelhető a termelés, valamint, ami számomra nagyon hasznos, hogy az Extended Hub-bal egy olyan dokkolókampót nyerek, amire nagy hajók is rá tudnak dokkolni (M1, M2, TL).
Használata: Megvesszük a gyárakat és a kiteket. Egy darab Extended hub elég. Az első kettő gyárat ezzel kötjük össze, a többit a Contsuction kittel kapcsoljuk a komplexhez.
- BBS Extras: Többek között BBS-en tudunk Jumpdrive-ot és Transporter Device-ot venni..
- Overtune BBS: A bedokkolt hajónkat tudjuk tuningolni vele BBS-en keresztül. (Sebesség, oldalazás, fordulás.)
- Self Repair Hull Technology: Ezzel a technológiával a hajónk sérült testét tudjuk megjavítani. Olcsóbb, mint a Shipyardon és jó pénzt lehet vele keresni. (Utobbiról bővebben a Cr szerzés MkI-ben.)
Használata: Boronoknál megvesszük a Hull Repair Technology-t. BBS-en keressük az eladni kívánt Repair Kit-eket. Amelyik hajót javítani akarjuk, arra átrakjuk ezt a kettő cuccost, majd a CommandConsol/Special pontnál kiadjuk a Repair Hull parancsot. Üzenetet kapunk, ha végzett a javítással. Nem kell a hajóban űlni a javításhoz.
- Factory Complex Constructor: Az állomásainkat, komplexeinket tudjuk mozgatni vele.
Használata: Ki kell dokkolni minden hajóval, csak utána engedi a mozgatást. A Controls-nál be kell állítani a billentyűket.
- Station Complex Relocator: Állomásainkat tudjuk vele bepakolni egy ST-be és más szektorba vinni. Elötte célszerű kipakolni. Komplexeknél autómatikusan bontja a kapcsolatokat - az összekötő elemek elvesznek. Bányáknál az aszteroidát nem viszi, csak a gyárat.
- Station Complex Seller: Állomásainkat tudjuk vele eladni, elötte célszerű kipakolni.
- Station Manager: Az állomás anyagellátását irányítja, amennyiben hozzá van rendelve hajó.
Használata: Az állomás parancsainál ki kell adni a Station Manager-t (20k Cr legyen az állomás kasszájában különben nem működik), majd ugyanitt másik sorban hozzá kell adni hajót. A hajó nem lehet bedokkolva sehova.
- System Override Sofware Mk2: Legálisan használható hajófoglaló szoftver. Nem kell kiszállni a hajóból, csak üres csónakon használható. 3 km ávon belül
- Unlimited Salvage Insurance: Bárhol, bármikor menteni tudsz.
- Combat Pilot + Task Force: Hajókba lehet pilótákat ültetni. Először csak M5-be és ahogy fejlődnek, úgy lehet átültetni őket nagyobba.
- Asteroida scanner: Kiadhatjuk egy hajónak a parancsot és a szektorban lévő aszteroidákat fogja scannelni.
- Advenced Thruster Control: Bekapcsolása után ugrásszerűen tudunk odébb oldalazni. Nagy segítség, ha állomás közelében vagyunk vagy ha ki akarunk térni a lövedékek elől gyorsan.
- Homebase Commands: Hajónknak adhatjuk ki, hogy menjen a beállított bázisára.
- Jump Drive Kit: Olcsón vehetünk ilyen Kiteket, amikből aztán hajónkon lesz Jumodrive.
- Jump to Me: Command: Ugorj hozzám... parancs
- Product finder: Termék kereső
- Sector Takeover: Szektorokat lehet elfoglalni. Először minden állomást el kell tüntetni.Nálam sajna nem működik rendesen.
- Tiltott terület manager: Megadhatjuk hajóinknak, mely szektorokba nem mehetnek be.
- Aszteroida kreáló: Aszteroidákat kreálhatunk vele. 100.000 - 110.000 Cr / 1 Yield-nek az ára.
- Bala Gi Ships Station Unlocker for XTM
- Debris Repair: Roncs hajókat, gyárakat javíthatunk meg vele.
Használata: Egy TL hajóval megközelítjük a roncsot. Az Additional Ship Commands-nál kiadjuk az Asses Repair Resources parancsot. Kapunk egy üzit, amiben azt látjuk, hogy milyen nyersanyagból mennyi kell, mennyibe fog ez nekünk kerülni és hogy mennyi a javítási idő. Ha a TL-ünkben megvan a nyersanyag és van elég Credit-ünk, akkor az Additional Ship Commands-nál kiadhatjuk a Repair Debris parancsot. A roncsból egész lesz, miután befejeződött a javítás, már használatba is vehetjük.
- Debris Utilisation: Roncs hajókból, gyárakból tudunk nyersanyagot kinyerni.
Használata: Egy TL hajóval megközelítjük a roncsot és az Additional Ship Commands-nál kiadjuk az Utilisation Debris parancsot. A roncs eltünik és a nyersanyag bekerül a hajónkba. Figyeljünk, hogy mekkora rakterű hajóval megyünk, beférjen minden. Nemtudom, mi mennyi nyersanyagot ad, nem szoktam szétszedni semmit, inkább megjavítom őket, olcsóbb, mintha megvenném.
- HCF Hotkey: HCF-ünknél nem kell végigzongorázni a menüt, hogy kiadjuk a megszállás parancsot, mindez egy ombnyomásba kerül a célba vett áldozatunkon.
Használata: A Controls-nál beállítjuk a billentyűt. Kettőt is érdemes, az egyik lesz, amivel egy meghatározott számú katonát tudunk átküldeni, a másikkal pedig a reakterünk összes katonáját át tudjuk küldeni. Darabszám meghatározása: a Command Consol-nál a Piracy menüben kiadjuk a HCF: Configure parancsot. A megjelenő ablakban kiválasztjuk, milyen egységeket akarunk átküldeni, majd utána, hogy mennyit. Miután leszedtük kiszemelt áldozatunk pajzsát, csak megnyomjuk a beállított gombot és a katonák elkezdenek áttranszportálódni.
- Merchants Guild: Nagyon hasznos dolog, a Trade menübe belekerül 3 parancs, melyjel egyszerűen kereshetünk árukat.
- Xtended Mod: Kiegészítés, mellyel sok szektort, rengeteg új hajót és a Földi rendszereket kapjuk.
A scripteket nemsokára leszedhetitek az oldalról, illetve a script nevére kattintva /ahol már van link/ letölthetitek az eredeti oldalról.
Vecsi71 jóvoltából egy táblázat, mely magában foglalja az X3 és XTM-es hajókat és paramétereiket, pajzsokat, rakétákat. PDF formátumba konvertálva.
Készítettem egy táblázatot a Faunus-szal való gyártáshoz. A rakétákat nem tartalmazza. 1 db előállításához tartalmazza az időt és nyersanyagmennyiséget. Faunus.pdf