Célkitűzéseink, nevelési filozófiánk
Mentálhigiénés szemléletű nevelési programunk megvalósítása, a gyermekről, mint fejlődő személyiségről való gondoskodás és különleges védelem.
Az óvodás gyermek lelki és testi szükségleteinek kielégítése, a testi-lelki épség és egészség megvédése
A gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítése az életkori és egyéni sajátosságai, eltérő fejlődési üteme figyelembe vételével.
A 3-7 éves gyermek iskolai beilleszkedéséhez szükséges fejlettségi szintig tartó sokoldalú fejlesztés, a családdal való nevelőpartneri viszonyban.
Az óvodai élet tevékenységi formáiban a szabad játék túlsúlyának érvényesítése.
Összehangolt nevelőmunka, a nevelést segítő nem pedagógus alkalmazottakkal, az eredményesség érdekében.
A tevékenységrendszerben megvalósuló prevenció, korrekció és tehetséggondozás.
Nevelő munkánkban az alábbi területeket tartjuk fontosnak kiemelni.
I. Szomatikus nevelés, az egészséges életmód alakítása
Általános személyi higiéné
Edzés, kondicionálás
Betegségek, egyszerűbb rendellenességek megelőzése
Befogadás-beszoktatás:
Érzelmi nevelés
Gyermekvédelem
Szocializáció
Hagyományaink rendszere
Anyanyelvi, - kommunikációs nevelés
Értelmi fejlesztés és nevelés
A fenti nevelési célok megvalósítása az óvodai élet tevékenységformáinak keretében zajlik, amelyek számunkra a:
Játék
Vers, mese
Ének, zene, énekes játékok
Rajzolás, mintázás, kézi munka
Mozgás
A külső világ tevékeny megismerése
Matematikai tartalmú tapasztalatok, ismeretek
Munka jellegű tevékenységek
Tevékenységekben megvalósuló tanulás
A különböző területekre vonatkozó nevelési filozófiánkkal és az adott területekre vonatkozó célkitűzéseinket, feladatainkat, elvárásainkat a nevelőtestület által megalkotott
Mentálhigiénés helyi nevelési program
tartalmazza.