Célkitűzéseink, nevelési filozófiánk
Mentálhigiénés szemléletű nevelési
programunk megvalósítása, a gyermekről, mint fejlődő személyiségről való
gondoskodás és különleges védelem.
Az óvodás
gyermek lelki és testi szükségleteinek kielégítése, a testi-lelki épség és
egészség megvédése
A gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítése az életkori és egyéni
sajátosságai, eltérő fejlődési üteme figyelembe vételével.
A 3-7
éves gyermek iskolai beilleszkedéséhez szükséges fejlettségi szintig tartó
sokoldalú fejlesztés, a családdal való nevelőpartneri viszonyban.
Az óvodai élet tevékenységi formáiban
a szabad játék túlsúlyának érvényesítése.
Összehangolt nevelőmunka,
a nevelést segítő nem pedagógus alkalmazottakkal, az eredményesség érdekében.
A
tevékenységrendszerben megvalósuló prevenció, korrekció és
tehetséggondozás.
Nevelő munkánkban az alábbi területeket tartjuk fontosnak kiemelni.
I. Szomatikus nevelés, az egészséges életmód alakítása
Általános személyi higiéné
Edzés, kondicionálás
Betegségek, egyszerűbb rendellenességek megelőzése
Befogadás-beszoktatás:
Érzelmi nevelés
Gyermekvédelem
Szocializáció
Hagyományaink rendszere
Anyanyelvi, - kommunikációs nevelés
Értelmi fejlesztés és nevelés
A fenti nevelési célok megvalósítása az óvodai élet tevékenységformáinak keretében zajlik, amelyek számunkra a:
Játék
Vers, mese
Ének, zene, énekes játékok
Rajzolás, mintázás, kézi munka
Mozgás
A külső világ tevékeny megismerése
Matematikai tartalmú tapasztalatok, ismeretek
Munka jellegű tevékenységek
Tevékenységekben megvalósuló tanulás
A különböző területekre vonatkozó nevelési filozófiánkkal és az adott területekre vonatkozó célkitűzéseinket, feladatainkat, elvárásainkat a nevelőtestület által megalkotott
Mentálhigiénés helyi nevelési program
tartalmazza.