Hogy történik a beszoktatás?
Természetesnek tartjuk az egyéni eltérést, igényekhez való igazodást, amely a gyermekkel való bánásmódban jelenik meg. Az érzelmileg érettebb, és a kevésbé érett gyermekhez különböző módszerek alkalmazásával keresünk „utat”.
Gyermeknevelésünk a család intézményének tiszteletén alapszik. A gyermek fejlődéséért a család és mi egyaránt felelősök vagyunk, e feladatainkat egyenrangú nevelőpartneri viszonyban valósítjuk meg.
A beilleszkedés folyamatát akkor tekintjük befejezettnek, amikor azt tapasztaljuk, hogy a szülő és a gyermek viselkedésében már megfigyelhetőek az elfogadás jelei (személyek, környezet).
Célunk:
Olyan kapcsolatépítés megvalósítása, amely által a gyermek és a család bizalma kialakul.
Olyan együttműködés megalapozása a család és az óvoda között, mely a gyermeknevelés szakmai támaszrendszere.
Olyan pedagógiai környezet kialakítása, ahol a befogadó nevelői attitűd természetes.