Majdnem százan koptatták gumijukat a
Veszprém Aréna parkolójában.
Vasárnap, azaz április 7-én rendezték a
Veszprém Szlalom idei első fordulóját, a
Veszprém Aréna parkolójában. A rendezők
az SR Sport Egyesület és az Sz&T-T Rally
Team tagjai nagyon kitettek magukért,
hisz ezúttal is érdekes programokat
szerveztek. Az elmúlt hetek időjárása
miatt kételkedtünk ugyan, hogy mennyien
fognak ellátogatni a versenyre, de a
reggeli fagy, majd a szeles, néha napos
idő sem riasztott el senkit, így több
ezren voltak kíváncsiak a rendezvényre,
ahol a Dunántúli Szlalom Kupa első
fordulója is volt.
A rendezvényen a Veszprém Megyei
Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési
Bizottsága kerékpáros pályával,
biztonsági öv szimulátorral és egyéb
feladatokkal várta a kilátogatókat.
A nyüzsgés már a korareggeli óráktól
fokozatosan erősödött, abban az ütemben,
ahogy az időjárás melegedett, így az
autóval később érkezők parkolóhelyet,
már csak a szomszédos áruház
parkolójában találhattak.
A nevezés és gépátvétel után Ifj. Mulicz
László az SR Sport Egyesület elnöke
köszöntötte a résztvevőket majd
versenyzői eligazítást tartott és
kicsivel kilenc óra után elrajtolt az
első autó. A rajtot követően hirtelen
megtelt a pálya széle és mindenki a
gumifüsttel borított erőgépekre és a
majdnem száz versenyzőre volt kíváncsi,
akik megmutatták, hogy mire is képesek a
bóják között. Mivel sok új versenyzőt
köszönthettünk a rendezvényen, volt,
akit helyismeret hiányában megtréfált
egy-két padka és mindjárt jöhetett is a
futómű javítás és kerékcsere, de
szerencsére a készenlétben álló
mentősöknek nem akadt dolguk.
Az óvatosabb első kör után ötperces
jegyzőkönyvszedés majd a második kör
következett ahol már gyorsultak a pályán
lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya
szélén. Aztán a fél kettő tájt, a
félórás ebédszünetben a pályán dolgozók
is fellélegezhettek és kiereszthették a
gőzt az elkövetkezendő kör előtt.
A látványos szlalom elemekkel tarkított
placcon, izgalmas vetélkedést mutattak
be az 1400m hosszúra felfűzött pályán, a
Veszprém Arénához kilátogató nézőknek. A
versenyzőknek nemcsak a
kormánytekergetéssel kellett
foglalkozni, hanem figyelni kellett a
pályarajzon előírt nyomvonalra is,
hiszen a bójadöntés súlyos
másodpercbüntetést, a pályatévesztés
pedig érvénytelen kört jelentet, de ez
mind könnyűnek tűnt számukra, a több
ezres tömeg előtt.
A futam igazi izgalmakat hozott, de ez
nem is volt meglepő, hiszen a Lada, BMW,
Trabant, Gokart, Quad és egyéb
autócsodákat felvonultató mezőny
tizenkét kategóriában versenghetett és
az abszolút díjjak is gazdára találtak.
A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi
szlalom pályán nem feltétlen az autó
ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr
ügyessége. A felíró táblán közzétett
időeredményekből kiderült, hogy a három
kör alatt századmásodpercekre csatáznak
egymástól a különböző típusú autók
gazdái. A kiváló rendezésre utal, hogy a
versenyre nemcsak a Veszprém megyéből
érkezők voltak kíváncsiak, mert
Miskolctól - Mosonmagyaróvárig de még
Szlovákiából is érkeztek versenyzők és
nézők.
Aki pedig mindezt látva megszomjazott,
megéhezett, vagy csak egy kis
melegedésre vágyott az betérhetett az
Aréna Art Caféba, ahol óriás hot-dogok
és finom italok várták a pihenni
vágyókat.
A harmadik, körben is gyorsan pörögtek
az események, és foggal, körömmel
harcoltak a pilóták az időmérés
másodpercei és egymás ellen. Amikor már
mindenki kiélte szenvedélyét az autóban
ülve, vagy a pálya széléről csodálva az
íven, vagy keresztben csak a közönségnek
autózókat, következett a díjkiosztó.
A majdnem száz indulóból 93-an értek
célba akik közül az abszolút első Meszes
András Toyota Starlettel, a második
helyen Sziklay Zsolt Trabantal, a
harmadikon pedig Szabados Károly Toyota
Starlettel végzett.
A díjátadó ceremónia végén, ahol a
serlegek mellé egyéb ajándékokat is
kiosztottak, Ifj. Mulicz László
megköszönte a részvételt és bezárta e
remek rendezvény képzeletbeli kapuit
azzal, hogy találkozunk, június 2-án
ahol még színesebb programokkal
készülnek majd!
A
kategóriák versenyében a következő
dobogós eredmények születtek:
Quad és
Gokart:
1. Jarjabka József Quad, 2. Régi István
Quad, 3. Kundi Lajos Ádám Gokart 60ccm.
Hátsókerekes H1:
1. Béry Zsolt Toyota MR2, 2. Hock Tamás
Lada 2101, 3. Imre Richárd Lada.
Hátsókerekes H2:
1. Pipoly Roland BMW, 2. Ungvári Péter
BMW, 3. Risztics Sándor BMW.
Junior:
1. Bognár Martin VW GOLF III TDI, 2.
Pintér Máté BMW, 3. Ifj. Pintér László
BMW.
Női:
1. Gazdag Judit Suzuki Swift GTI, 2.
Sebestyén Melinda Skoda.
Proto:
1. Kovács Szilárd BMW, 2. Kovács Tamás
Smart 1000GSXR, 3. Kovács Ádám Traburg.
Széria
autók R1:
1. Horváth Ádám Wartburg, 2. Pathy
Dániel Trabant, 3. Horváth Gergely
Trabant.
Széria
autók R2:
1. Kálmán Levente Toyota, 2. Kámán
Sebestyén Toyota, 3.Szakonyi Gábor
Suzuki.
Széria
autók R3:
1. Dr. Pintér László BMW, 2. Molnár
Attila Ford, 3. Kovács Viktor Renault.
2013-ban ismét
felbőgnek a motorok a Veszprém Aréna
parkolójában!
Elérkeztünk az
idei év rajtjához. 2013. április 7-én
ismét felbőgnek a motorok és az
adrenalin az egekbe szökik, amikor
megkezdődik a Veszprém Szlalom idei első
fordulója.
A 2007 óta működő
kis csapat ismét kitesz magáért, hiszen
nemcsak a versenyezni vágyó
benzinvérűeknek szeretnének a kedvükben
járni.
Mivel végre itt a
jó idő és mindenki a szabadba vágyik, a
közúti forgalom egyre sűrűbb és a
közlekedés egyre veszélyesebb, ezért a
tavalyi évben nagy sikert aratott
rendezvényekhez hasonlóan, ismét a
Baleset megelőzés jegyében fognak
zajlani a rendezvények. Az autósokon
kívül gondolnak a más járművekkel
közlekedőkre is, ezért az SR Sport
Egyesület és az SZ&T-T Rally Team, a
Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság
Balesetmegelőzési Bizottságával és a
Veszprémi Autós Motoros Iskola Kft.
segítségével külön programokkal is
várják az érdeklődőket, ahol minden
közlekedő, megtalálja a számára
megfelelő programot.
A rendezvény
segítséget nyújt a közúton való
szabályok, a rutin és a biztonságos
járműkezelés elsajátításához, de
emellett kiélhetik magukat a száguldozni
vágyó adrenalin függők is. Akik több
ezren ott voltak az elmúlt évi veszprémi
szlalom versenyeken, azok bizonyára
izgalommal várják a folytatást. A
látványos autózások és az időre kemény
harcokat vívó pilóták, most is szép
számmal képviseltetik majd magukat, hogy
elragadják a szurkolók figyelmét.
A mezőnyben
megtalálhatóak lesznek a szépen
megépített vagy éppen széria utcai
autók, vagy a brutális teljesítményű
gépcsodák, csakúgy, mint a látványra
kilincsel előre autózó BMW-k vagy Ladák.
Akik a különleges autókat kedvelik azok
is csorgathatják a nyálukat, mert a
motorkerékpár motorral épített autók, a
driftelő Suzuki, vagy a veterán Skoda
Oktávia igazi élményt nyújthat nekik is.
A rendezők mindig
új és újabb pályakialakítással rukkoltak
elő és ez most sem lesz másképp. Az új
nyomvonalban megtalálhatóak lesznek a
szokásos pálya elemek, mint a
bójalassítók és az eltolt bójakapuk,
valamint a közönség és a driftesek egyik
kedvence a körforgalom is.
Az év folyamán még
két rendezvény kerül lebonyolításra ahol
egyéb programokkal is színesítik majd a
rendezvényt.
Rendezvény
időpontok: 2013. április 7., június 2.,
és szeptember 15.
Programok:
- Veszprém Szlalom
ügyességi autóverseny,
(Nevezés-gépátvétel
7:00-8:30-ig, Nevezői eligazítás
9:00-kor majd Rajt).
A verseny az alábbi kategóriákban kerül
kiírásra:
R1.:
0-1100ccm-ig, Első és 4x4 kerék
meghajtású gk,
R2.:
1101-1500ccm-ig, Első és 4x4 kerék
meghajtású gk,
R3.: 1501-ccm
felett, Első és 4x4 kerék meghajtású
gk,
T1.:
0-1100ccm-ig, Első és 4x4 kerék
meghajtású gk,
T2.:
1101-1500ccm-ig, Első és 4x4 kerék
meghajtású gk,
T3.: 1501-ccm
felett, Első és 4x4 kerék meghajtású
gk,
H1.:
0-1600ccm-ig Hátsókerék
meghajtású gk,
H2.: 1601-ccm
felett, Hátsókerék meghajtású gk,
J.: Juniorok
(ccm-től
független 17 éven aluliak)
N.: Nők -
hölgyek (típus és ccm-től
független)
P.: Proto
(típus
és ccm-től független)
Abszolút. (Az abszolút
1-2-3. helyezett kerül értékelésre.)
MNASZ regisztrált verseny!
-
Kerékpáros ügyességi pálya gyerekeknek.
- Motoros
szimulátor kicsiknek és nagyoknak.
-
Elektromos jármű kiállítás és vásár.
-
Biztonsági öv szimulátor és
részegszemüveg teszt.
- KRESZ
tesztek.
Szeretettel várunk
minden érdeklődőt és versenyezni vágyót.
A rendezvényre látogatása ingyenes!
A Veszprém
Szlalom előkészületei már nagyban folynak, íme a
rendezvények várható időpontjai:
- 2013. április 7,
- 2013. június 2,
- 2013. szeptember 15.
(Ez a dátum az Aréna
Eseménynaptártól függően változhat!)
Veszprém
Szlalom – OSZAK és DSZK futam.
Több mint százan
koptatták gumijukat a Veszprém Aréna
parkolójában.
Vasárnap, azaz
szeptember 16-án rendezték a Veszprém Szlalom
idei harmadik fordulóját, a Veszprém Aréna
parkolójában. A rendezők az SR Sport Egyesület
és az Sz&T-T Rally Team tagjai nagyon kitettek
magukért, hisz ezúttal meghívták az Országos
Szlalom Bajnokság és a Dunántúli Szlalom Kupa
résztvevőit is. Eme döntésük plusz feladatokat
görgettek a rendezés útjába, de aki kilátogatott
az láthatta, hogy nagyon frappánsan helytálltak.
A nyüzsgés már a
korareggeli óráktól fokozatosan erősödött, abban
az ütemben, ahogy az időjárás melegedett, így az
autóval később érkezők parkolóhelyet, már csak a
szomszédos áruház parkolójában találhattak. Az
OSZAK mezőnyével érkező MNASZ képviselők
átvették a pályát majd megkezdődött a gépátvétel
és a nevezés.
A sok nevezésnek
köszönhetően a megnyitó beszéd és a versenyzői
eligazítás kicsivel kilenc óra után kezdődött. A
köszöntőt Ifj. Mulicz László az SR Sport
Egyesület elnöke kezdte, aki köszöntötte a
résztvevőket majd átadta a szót a Rendezvény
FővédnökénekPorga Gyula Veszprém Megyei
Jogú Város Önkormányzatának Polgármesterének. A
polgármester úr elmondta, hogy rendkívül pozitív
az Egyesületek kezdeményezése és örömmel látja,
hogy milyen nagy népszerűségnek örvend eme
autósport Veszprémben. A beszédben nyomatékosan
kijelentette, örül annak, hogy ilyen
eseményekkel színesítik a város programjait és
öregbítik Veszprém hírnevét, valamint reményét
fejezte ki a jövőbeni folytatáshoz.
A polgármester úr
köszöntője után a versenyzői eligazítás
következett, melyben ismertették a pályát és a
szabályokat.
A rajt kissé
megcsúszott a megszokotthoz képest, valószínű a
más helyszínekhez és szabályokhoz szokott
versenyzők és bírák miatt, de később ők is
felvették a már jól megszokott pörgős versenyek
ritmusát. A rajtot követően hirtelen megtelt a
pálya széle és mindenki a gumifüsttel borított
erőgépekre és a 105 versenyzőre volt kíváncsi,
akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják
között. A helyismeret, pályaismeret hiánya
megtréfált egy-két pilótát, hisz Sub Bass
Monster szavaival élve „elénk ugrott
egy padka” és mindjárt jöhetett is az autómentő
majd a futómű javítás, de szerencsére a
készenlétben álló mentősöknek nem akadt dolguk.
Az óvatosabb első
kör után ötperces jegyzőkönyvszedés majd a
második kör következett ahol már gyorsultak a
pályán lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya
szélén. Aztán a déli félórás ebédszünetben a
pályán dolgozók is fellélegezhettek és
kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő kör
előtt.
A látványos
szlalom elemekkel tarkított placcon, izgalmas
vetélkedést mutattak be az 1480m hosszúra
felfűzött pályán, a Veszprém Arénához kilátogató
nézőknek. A versenyzőknek nemcsak a
kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem
figyelni kellett a pályarajzon előírt
nyomvonalra is, hiszen a bójadöntés súlyos
másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig
érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek
tűnt számukra, a több ezres tömeg előtt.
A futam igazi
izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő,
hiszen a Lada, BMW, Trabant, Gokart, Subaru és
egyéb autócsodákat felvonultató mezőny tizenkét
kategóriában versenghetett és az abszolút díjjak
is gazdára találtak. A nap folyamán kiderült,
hogy egy igazi szlalom pályán nem feltétlen az
autó ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr
ügyessége. A felíró táblán közzétett
időeredményekből kiderült, hogy a három kör
alatt századmásodpercekre csatáznak egymástól a
különböző típusú autók gazdái. A kiváló
rendezésre utal, hogy a versenyre nemcsak a
Veszprém megyéből érkezők voltak kíváncsiak,
mert a nézők között a több száz kilométerről,
csak a versenyért ideutazók is megtalálhatóak
voltak.
A versennyel
sokat dolgozhattak a rendezők, mert egy
családias jó hangulatú rendezvénnyel készültek,
ahol a helyi és a Dunántúl kedvenc versenyzői
mellett megtalálhatóak voltak a Szigetvárról,
Szegedről, Szlovákiából, Gödöllőről,
Budapestről, Gyuláról és Kecskemétről érkező
versenyzők is.
Aki pedig mindezt
látva megszomjazott a napsütésben, az éhségét és
szomját csillapítva betérhetett az Aréna Art
Caféba, ahol óriás hot-dogok és finom
üdítőitalok várták a hűsölni vágyókat.
A harmadik,
körben is gyorsan pörögtek az események, és
foggal, körömmel harcoltak a pilóták az időmérés
másodpercei és egymás ellen. Amikor már mindenki
kiélte szenvedélyét az autóban ülve, vagy a
pálya széléről csodálva az íven, vagy keresztben
csak a közönségnek autózókat, következett a
díjkiosztó.
Az abszolút
elsőséget Ludescher Ádám Honda CRX autójával
szerezte meg. A Második helyen Szabados Károly
Toyota Starlettel, a harmadikon pedig Dobos
Tibor Suzuki Ninja ZX12R-rel végzett.
A díjátadó
ceremónia végén Ifj. Mulicz László megköszönte a
részvételt és bezárta e remek verseny
képzeletbeli kapuit azzal, hogy találkozunk
jövőre!
A kategóriák
versenyében a következő dobogós eredmények
születtek:
Gokart:
1. Katona Péter
125ccm, 2. Irinyi Zoltán 125ccm, 3. Kudi Lajos
Ádám 60ccm.
Hátsókerekes H1:
1. Béry Zsolt
Toyota MR2, 2. Hock Tamás Lada 2101, 3. Imre
Richárd Lada VFTS.
Hátsókerekes H2:
1. Lovász Róbert
BMW 325i, 2. Lovász Kornél BMW 325i, 3. Sántha
Ádám BMW 323 ti compact.
Junior:
1. Uracs Ádám
Ford Fiesta, 2. Bognár Martin VW GOLF III TDI,
3. Pados Gerg_
Suzuki Swift 1.0
Női:
1. Deák Tünde BMW
328ti, 2. Reiner Erika Suzuki Ninja ZX12R, 3.
Gazdag Judit Suzuki Swift GTI
Proto:
1. Dobos Tibor
Suzuki Ninja ZX12R, 2. Pap Csaba Suzuki Ninja
ZX12R, 3. Ludescher Loránd Trabant 750 GSX-R.
Széria autók R1:
1. Csóka Balázs
Toyota Aygo, 2. Paltesz Ádám Wartburg 353, 3.
Osváth Bence Suzuki Swift 1.0.
Széria autók R2:
1. Németh
Szilárd Suzuki Swift 1.3, 2. Marton Roland
Suzuki Swift GTI, 3. Kámán Sebestyén Toyota
Corolla.
Széria autók R3:
1. Söjtöri
András Toyota Celica, 2. Weiszt János Subaru
Impreza STI, 3. Németh Dávid Audi A6.
Tuning autók T1:
1. Takács Péter
Suzuki Swift 1.0, 2. Sziklay Zsolt Trabant 601,
3. Pathy László Trabant 800,
Tuning autók T2:
1. Szabados
Károly Toyota Starlet, 2. Kajári Ferenc Trabant
1,4 16V, 3. Meszes András Toyota Starlet,
Tuning autók T3:
1. Ludescher
Ádám Honda CRX 1,6, 2. Hanich Gábor VW Golf TDi,
3. Somos Norbert Citroen Saxo,
A versenyről további
eredmények, fotók, videók az Egyesület és a
Veszprém Szlalom weboldalán
www.szlalomracing.atw.hu
–n, találhatóak.
Gyermeknapi
baleset-megelőzési nyíltnap és Veszprém Szlalom
LoCarGo kupa.
Aki ma kilátogatott a Veszprém Arénához, azt nem
érte csalódás, mert volt néznivaló bőven. Május
27-én vasárnap egy szenzációs gyermeknapi
rendezvényt vezényelt le az SR Sport Egyesület.
A Gyermeknapi Baleset-megelőzési nyílt napon, az
ügyességi szlalom verseny volt a rendezvény fő
látványossága, amit sok egyéb programmal
színesítettek. A rendezvényen részt vett a
Veszprém Megyei Rendőr Főkapitányság
Balesetmegelőzési Bizottsága, akik kerékpáros
ügyességi pályával készültek, valamint a
Veszprémi Autós Motoros Iskola motoros
szimulátora is nagy sikert aratott. A
baleset-megelőzési programok mellett persze
voltak egyéb programok is, mint a gyermek
játszóház kézműves foglalkozással vagy a tuning
és egyéb kiállítok.
A
nyüzsgés már a korareggeli óráktól fokozatosan
erősödött, így az autóval később érkezők,
parkolóhelyet már csak a szomszédos áruház
parkolójában találhattak. A rajtot követően
hirtelen megtelt a pálya széle és mindenki a
gumifüsttel borított erőgépekre és a majdnem
száz nevezőre volt kíváncsi, akik megmutatták,
hogy mire is képesek a bóják között. A látványos
szlalom elemekkel tarkított pályán, izgalmas
vetélkedést mutattak be az 1350m hosszúra
felfűzött pályán, a Veszprém Arénához kilátogató
nézőknek. A versenyzőknek nemcsak a
kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem
figyelni kellett a pálya itinerben előírt
nyomvonalára is, hiszen a bójadöntés súlyos
másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig
érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek
tűnt számukra, mert végre egy több ezres tömeg
előtt fitogtathatták tudásukat. A futam igazi
izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő,
hiszen a Lada, BMW, Trabant, VW, Skoda és egyéb
autócsodákat felvonultató mezőny nyolc
kategóriában versenghetett. A nap folyamán
kiderült, hogy egy igazi szlalom pályán nem
feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem inkább
a sofőr ügyessége. A felíró táblán közzétett
időeredményekből kiderült, hogy a négy kör alatt
századmásodpercekre csatáznak egymástól a
különböző típusú autók gazdái, legyen az BMW,
Trabant vagy Suzuki. A kiváló rendezésre utal,
hogy a versenyre nemcsak a Veszprém megyéből
érkező versenyzők voltak kíváncsiak. A nevezői
listából kiderül, hogy Vas, Somogy és
Pestmegyéből is érkeztek szép számmal szeretett
városunkba. A versennyel sokat dolgozhattak a
rendezők, mert egy családias jó hangulatú, olcsó
és mindenki számára elérhető rendezvénnyel
készültek. Aki pedig mindezt látva nyál
csorgatva a napsütésben megszomjazott, az
éhségét csillapítva betérhetett az Aréna Art
Caféba, ahol óriáshotdogok és finom italok
várták a hűsölni vágyókat. A rendezvény úgy
zajlott, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A
korareggeli „kapunyitás” után gyorsan megtelt a
szervizpark versenyautóval. A gondos gépátvétel
és nevezés után, ahogy melegedett a napsütéses
idő úgy igyekezett mindenki bejárni a pályát
kerékpárral vagy gyalog. Kilenc órakor a
versenyzői eligazítás után kezdődött az első
futam rajtja rajtszám szerinti sorrendben. Az
első köröket mindenki óvatosan, még a pályával
való ismerkedéssel, ugyanakkor rengeteg hibával
teljesítette, majd az ötperces jegyzőkönyvszedés
után a második körben már gyorsultak a gépek.
Aztán a déli félórás ebédszünetben a pályán
dolgozók is fellélegezhettek és kiereszthették a
gőzt az elkövetkezendő körök előtt. A harmadik,
negyedik körökben is gyorsan pörögtek az
események, és foggal, körömmel harcoltak a
pilóták a stopper és egymás ellen. Amikor már
mindenki kiélte szenvedélyét az autóban ülve,
vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy
keresztben csak a közönségnek autózókat,
következett a díjkiosztó. Az abszolút elsőséget
Dobos Tibor Suzuki NINJA ZX12R egyedileg épített
autójával 1:34,04-es idővel szerezte meg. A
Második helyen Szabados Károly Toyotával, a
harmadikon pedig Kovács Szilárd BMW-vel végzett.
A
versenyről további eredmények, fotók, videók az
Egyesület és a Veszprém Szlalom weboldalán
www.szlalomracing.atw.hu
–n, találhatóak.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt és versenyezni vágyót.
A rendezvényre látogatása ingyenes!A rendezvényről további információk: www.szlalomracing.atw.hu
Néhány videó a Campus
kupáról:
Összefogtak a
dunántúli versenyszervezők, és az eddigi
különálló helyi versenyek helyszínein
2012-ben útjára indul a Dunántúli
Szlalom Kupa!
Az éves licenc 3000 Ft.
D.SZ.K. Versenykiírás és részletek:
http://dszkszlalom.5mp.eu
ORSZÁGOS SZLALOM
BAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁR
2011
április 30.
(hétfő) 50.-51. M+F Toyota Kupa,
Kecskemét, Gokart Stadion (dupla
verseny). 2011.
június 24.
52. M+F Toyota Kupa, Kecskemét,
Gokart Stadion, (FIA CEZ futam). 2011.
július 21.
53.-54. HegCsi Race Kupa, Visonta.
(dupla verseny) 2011.
augusztus 25.
55. HegCsi Race Kupa, KakucsRing,
(FIA CEZ futam) 2011.
szeptember
16.
Veszprém, ARÉNA parkoló. (SR
SPORT) 2011.
október 13., vagy14.
56. M+F Toyota Kupa, Kecskemét,
Gokart Stadion.
VIP SZLALOM PARTY
Augusztus
28-án vasárnap egy szenzációs régmúltidéző szlalom
versenyt láthatott az, aki kilátogatott a Veszprém
Arénához, ahol az I. VIP SZLALOM PARTY került
megrendezésre. A rendező SZ&T-T Rally Team és SR
SPORT Egyesületek színeit képviselő Szalmásy András
és Ifj. Mulicz László bebizonyították, hogy nemcsak
az MKB Veszprém KC -től lehet hangos az Aréna
környéke. A nyár utolsó hétvégéjén napfényes időben
látványos programok várták a város szélére
kilátogató nagyérdeműt. A nyüzsgés már a korareggeli
óráktól fokozatosan erősödött, amíg a kilenc óra
utáni rajtot követően hirtelen megtelt a szlalom
pálya széle. Az autóval később érkezők parkolóhelyet
már csak a szomszédos áruház parkolójában
találhattak. A rajtot követően a diesel- és
gumifüsttel vegyített erőgépek hangjától zengő
aszfaltcsíkot, a mindenki által jól ismert és
kedvelt Maróti Béla „ceremóniamester” hangja
színesítette. A jó hangulatot teremtő „dumagép”
mellett mindenki a hatvankét nevezőre volt kíváncsi,
akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják
között. A látványos szlalom elemekkel tarkított
pályán, mint például a bójasor, nyolcas és bójakapuk
között versengők, izgalmas vetélkedést mutattak be
az 1200m hosszúra felfűzött pályán, a Veszprém
Arénához kilátogató nézőknek. A versenyzőknek
nemcsak a kormánytekergetéssel kellett foglalkozni,
hanem figyelni kellett a pálya itinerben előírt
nyomvonalára is, hiszen a bójadöntés súlyos
másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig
érvénytelen kört jelentet. A futam igazi izgalmakat
hozott, de ez nem is volt meglepő, hiszen a Lada,
BMW, Trabant, VW, Skoda és egyéb autócsodákat
felvonultató mezőny hat kategóriában versenghetett.
A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi szlalom
pályán nem feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem
inkább a sofőr ügyessége. A felíró táblán közzétett
időeredményekből kiderült, hogy a négy kör alatt
századmásodpercekre csatáznak egymástól a különböző
típusú autók gazdái, legyen az Trabant, BMW vagy
Suzuki. A kiváló rendezésre utal, hogy a versenyre
nemcsak a Veszprém megyéből érkező versenyzők voltak
kíváncsiak. A nevezői listából kiderül, hogy Vas,
Somogy és Pestmegyéből is érkeztek szép számmal
szeretett városunkba. A verseny „Party”
elnevezéséből is tükröződik, hogy a rendezők egy
családias jó hangulatú, olcsó és mindenki számára
elérhető rendezvénnyel készültek. A szervezők
nemcsak a rendezett keretek és szigorú szabályok
alapján zajló versennyel, hanem egyéb az
autórajongók éjségét kielégítő látnivalóval is, mint
a TRI COLOR CARBON kiállítóstandja vagy a WEST
BIMMERS BMW találkozójával is előrukkoltak. Aki
pedig mindezt látva nyál csorgatva a napsütésben
megszomjazott, az éhségét csillapítva betérhetett az
Aréna Art Caféba, ahol finom szendvicsek és italok
várták a hűsölni vágyókat. A rendezvény úgy zajlott,
ahogy a nagykönyvben meg van írva. A korareggeli
„kapunyitás” után gyorsan megtelt a szervizpark
versenyautóval. A gondos gépátvétel és nevezés után,
ahogy melegedett a napsütéses idő úgy igyekezett
mindenki bejárni a pályát kerékpárral vagy gyalog.
Kilenc órakor a versenyzői eligazítás után kezdődött
az első futam rajtja rajtszám szerinti sorrendben.
Az első köröket mindenki óvatosan, még a pályával
való ismerkedéssel, ugyanakkor rengeteg hibával
teljesítette, majd az ötperces jegyzőkönyvszedés
után a második körben már gyorsultak a gépek.
Technikai sportról lévén szó volt, akit megtréfált a
technika ördöge és körönként építette újjá autója
futóművét. Aztán a déli félórás ebédszünetben a
pályán dolgozók is fellélegezhettek és
kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő körök
előtt. A harmadik, negyedik körökben is gyorsan
pörögtek az események, és foggal, körömmel harcoltak
a pilóták az stopper és egymás ellen. A negyedik kör
végeztével az időeredmények feldolgozásáig
úgynevezett szponzorautóztatásra került sor, amikor
a pilóták már nem az idővel harcolva, hanem csak
saját és mások szórakoztatására pörögtek a pályán.
Ekkor kaptak lehetőséget a WEST BIMMERS BMW
találkozóján megjelent autócsodák gazdái is
bemutatni tudásukat az autójuk volánja mögött.
Amikor már mindenki kiélte szenvedélyét az autóban
ülve, vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy
keresztben csak a közönségnek autózókat, következett
a díjkiosztó. Az abszolút elsőséget Dobos Tibor
Suzuki NINJA ZX12R egyedileg épített autójával
1:31,47-es idővel és 47km/h átlagsebességgel
szerezte meg. A Második helyen Hanich Gábor VW
diesel Golfjával, a harmadikon pedig Kovács Szilárd
BMW-vel végzett.
R1: 1. Jung András Trabant, 2.
Szivák Zoltán Peugeot, 3. Serdült József Suzuki.
R2: 1. Söjtöri András Toyota,
2. Karfner Balázs Hunday, 3. Markó István Hunday.
R3: 1. Szalai Gergő Suzuki, 2.
Fodor Balázs Lada, 3. Vörös Balázs Lada.
R4: 1. Olasz Norbert BMW,
Ungvári Péter BMW, 3. Olasz Károly BMW.
T: 1. Dobos Tibor Suzuki, 2.
Hanich Gábor VW, 3. Kovács Szilárd BMW.
Megkérdeztük a rendezőket,
hogy egy ilyen színvonalas és jó rendezvény után mik
a további terveik?
- Mivel a verseny alatt
folyamatosan kaptuk a pozitív visszajelzéseket
szeretnénk, a továbbiakban is hasonló színvonalú, de
mégis mindenki számára elérhető olcsó rendezvényeket
szervezni, hogy ne a közutakon másokat
veszélyeztetve fitogtassák erejüket a versenyezni
vágyók. A rendezvényünk bebizonyította, hogy
Veszprémnek nemcsak a labdasportok szerelmeseire
kell gondolnia, vagy a méregdrága profi rallye
versenyekre van kereslet, hanem az ehhez hasonló
kisköltségű, de biztonságos keretek között
levezényelt rendezvényekre is. A nyolcvanas években
is voltak hasonló megmérettetések a megyeszékhelyen,
de mára az Országos Szlalom bajnokság futamait is
inkább csak az ország keleti felében rendezik.
Csapatunk több éves versenyzői és rendezői múltra
tekint vissza, de szeretett városunkban eddig nem
volt lehetőségünk az évek alatt összegyűjtött
tapasztalatunkat kamatoztatni. Remélhetőleg eme
sikeres rendezvényünk felkeltette az Önkormányzati
képviselőink érdeklődését, és teret kaphatnak a
hasonló színvonalas rendezvények Veszprémben. Jó
érzés versenyzőktől olyant hallani, hogy „Jó verseny
volt, izgalmas, szlalomos pályával és nagy-, (és
sajnos) ritka élmény ennyi néző előtt autózni”.
Egy szenzációs
baleset-megelőzési napon vagyunk túl. A verőfényes napsütésben a
Veszprém Aréna parkolója adott otthont, a június 4-én lezajlott
vezetéstechnikai tréningnek. Itt a nyár egyre többen közlekedünk az
utakon. Jönnek a nyaralások, elővesszük a gépeket a garázsból és már
csak a jó idő kedvéért is többet közlekedünk, mint az elmúlt hónapokban.
Az emberek nagyobbik részének a
vezetés napi rutin. Aztán jön az első rizikós helyzet, hirtelen bevágó
autó vagy csúszós út, és a jármű csomót köt a kezükre.
Ezért rendezte meg a Veszprém Megyei Baleset Megelőzési Bizottság, a
Pitykemotor és a Csuri-szlalom közreműködésével, a ,,vezetéstechnika 2
keréken,, elnevezésű baleset-megelőzési nyílt napot, motorosok,
robogósok, autósok és kerékpárosok számára. A rendezvény igazi
csemegékkel szolgált. Már tíz órakor ki lehetett volna tenni a megtelt
táblát, így biztos nem unatkozott az sem, aki csak nézelődni akart. A
motoros rendőrök által felépített pályák mellett, a Suzuki, Honda,
Yamaha, BMW, Metzeler márkák is képviseltették magukat. A programok
között szerepelt még KRESZ-teszt, ittasságot szimuláló szemüveggel való
feladatok megoldása, motoros szimulátor, és rendőri kísérettel az új
motorok tesztkaravánja is. A rendezők igazán kitettek magukért. A több
száz bójából felépített pályán akadtak jócskán próbálkozók minden
kategóriában. Kiderült, hogy a rendőrmotorosok által bemutatott
pályákon, az oly könnyűnek tűnő feladatok igen is nehéznek bizonyultak
és így volt, aki a motorja mellett találta magát a földre huppanva. A
télen berozsdásodott ízületeknek és megkopott rutinnak is jólestek a
szakmai tanácsok, és a bóják kerülgetése. Nemcsak saját géppel lehetett
gyakorolni. A Veszprém Megyei Baleset Megelőzési Bizottság több motort,
robogót, és kerékpárt is biztosított a jármű nélkül érkezőknek. A
kerékpárosoknál és robogósoknál is több korosztály tette próbára
tudását. Voltak, akik kerékpárral extrém helyzetekben, és akadtak, akik
a veszprémi Mt Design jóvoltából kiállított elektromos kerékpárokon és
rollereken csiszolgatták tudásukat. A rendezők remélik, hogy eme nyílt
nappal is hozzásegítettek bennünket valami pluszhoz, amivel
biztonságosabban tudunk közlekedni és a hirtelen veszélyeket talán el
tudjuk kerülni akkor is, ha nem mi vagyunk azok okozói.
A rendezvényről készült, fotók és
videók az
www.pitykemotor.hu-n találhatóak.
2011. június 4. Ifj. Mulicz László (Csuri)
Baleset megelőzési,
vezetéstechnikai tréning
Az
emberek nagyobbik részének a vezetés napi rutin. Aztán jön az első
rizikós helyzet, hirtelen bevágó autó vagy csúszós út, és a jármű csomót
köt a kezükre.
Ezért a Veszprém Megyei
Baleset Megelőzési Bizottság, a Pitykemotor és a Csuri-szlalom,
vezetéstechnikai tréninget rendez motorosoknak, autósoknak és
kerékpárosoknak. A rendezvényen való részvétel mindenki számára
ingyenes, helyszín a veszprémi Aréna parkoló. A pályát motoros rendőrök
építik, és minden résztvevőnek segítenek abban, hogy a lehető
legbiztonságosabban vezesse járművét. A programok között szerepel még
kresz-teszt kitöltés és tesztkaraván. A Suzuki, Honda, Yamaha, BMW,
Harley-Davidson márkák képviseltetik magukat és ezen típusok teszt
motorjait ki lehet majd próbálni. (Feltétel a megfelelő "A" kategóriás
vezetői engedély). Az egyéb érdekességek mellett, a kisebbeknek
kerékpáros, a nagyobbaknak autós-motoros „rutin” pályával állunk
látogatóink rendelkezésre.
Mivel az elmúlt hétvégén több verseny is
zajlott, egy heti vacillálás után úgy döntöttünk, hogy a Tököli meghívásnak
teszünk eleget! Ugyan évek óta kihagyhatatlan esemény a győri Campus kupa, és
most is oda húzott a szívünk de Drift versenyen még sohasem voltunk, főleg nem
nemzetközi mezőnnyel. Tehát a vasárnapunkat a
Hell Energy Országos Drift Bajnokság - PRO
kategória nyitófutamán töltöttük. Mivel nem voltunk még ilyen eseményen
fényképezővel és kamerával felszerelkezve vártuk az ismeretlent. Jó idő kiváló
szervezés sok program várta a nagyérdeműt. A Drift Show-t a CarStyling
kiállítói, a rengetek harapnivaló, a hangnyomás verseny és a gyönyörű hostess
lányok színesítették. Mivel Tonyoval a pörgős percenkénti rajtokhoz voltunk
hozzászokva, kissé nyugtalan volt a várakozás a körök között, főleg mikor a
visszahívások voltak, mert a bírák egyenlőnek értékelték a Drifterek
teljesítményét. Mindezek mellett nagyon jól éreztük magunkat, mert a látvány
magáért beszélt! Ilyen tempóval és gumifüsttel, egymás mellett sokszor centikre
driftelő autókat nem minden nap lát az ember. Sőt a nagyon kiéleződött csatákban
sem volt hiány. Voltak párosok, akik a döntőben négyszer küzdöttek meg egymással
mire valamelyikkőjüknek sikerült több pontot elérnie. Végül is nagyon jó verseny
volt és érdemes volt kilátogatni, új élményeket szerezni. Csak ajánlani tudom
mindenkinek, aki egy jó csatára és gumifüstre vágyik.
A CarStyling Tuning
Show-n jártunk!
Nagyon jól éreztük
magunkat és a Gymkana valamint a különféle bemutatók is nagyon látványosak
voltak...
Egy szenzációs évadzáró
versenyen vagyunk túl. Október 30-án igazi napfényes idő mellett, 84 nevezést
fogadtak el a rendezők és így jócskán volt pilóta, aki megmutathatta tudását a
Szentkirályszabadjai reptérre kilátogató nézőknek. Az idei szezonzáró futam
igazi izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő, hisz sok kategóriában
nyitott volt még a bajnoki cím sorsa. Az év folyamán nyolc fordulót
bonyolítottak az Extrémesek, amelyen 186 induló regisztrálta magát nevezésével,
a bajnoki pontversenybe. A tizenkét kategóriában és két abszolútban szoros
versengések alakultak ki az év folyamán, aminek eredményeként még az utolsó
versenyen is módosultak a végeredmények. A négy éve tartó, nagy népszerűségnek
örvendő sorozatra nemcsak a helyi versenyzők voltak kíváncsiak. A kiváló
rendezésre utal, a nagy nevezői létszám, az országos nevezői kör (pl.: Komló,
Szombathely, Hódmezővásárhely, Győr, Székesfehérvár), vagy a Szlovákiából
rendszeresen ideérkező Skoda team. A versenyen híres rallyversenyzők is
megfordultak az évek folyamán, mint Asi, Kőváry Barna, vagy a WRC-vel induló
Benik Balázs is. A rendezők minden évadzáróra meglepetéssel készültek, mint a
külön pályaértékelés vagy a Mikulás a Fenyőfa kupán. Most meglepetésként két
teljesen eltérő nyomvonalú pályával várták a versenyzőket egy 1400 méteres
technikás, driftesebbel, és egy 2300 méteres tempósabbal, valamint a verseny
végén kiosztásra kerülő különdíjakkal. A korareggeli fagyos kapunyitás után
gyorsan megtelt a szervizpark versenyautóval. A gépátvétel, nevezés után, ahogy
melegedett a napsütéses idő úgy igyekezett mindenki bejárni a pályákat
kerékpárral, rollerrel vagy gyalog. Kilenc órakor a versenyzői eligazítás után
kezdődött az első futam rajtja rajtszám szerinti sorrendben. Az első köröket
mindenki óvatosan, még a pályával való ismerkedéssel teljesítette, majd az
ötperces jegyzőkönyvszedés után a második körben már gyorsultak a gépek.
Figyelni kellett, mert nemcsak a pályák hosszától volt fárasztó a
kormánytekergetés. Fontos a kijelölt nyomvonal, mert aki eltévesztette a kiírt
itinert, annak érvénytelen volt az adott köre. Technikai sportról lévén szó
volt, akit megtréfált a technika ördöge. Előfordult, hogy már a rajtban
szétesett a váltó, vagy útközben törött ki a futómű. Mindezek ellenére
balesetmentesen, jó hangulatban zajlott a családias rendezvény. Az
ebédszünetben az előző versenyekről már jól ismert BMW-s bemutató sem
hiányozhatott, mint Tonyo drift taxija, Nyeste Robi drift gépe, vagy Bakonyi
Csabi biturbós Audi-ja, akik a végén gumiégetéssel örvendeztették meg a nézőket.
A harmadik kört kis eredmény-feldolgozás után a díjkiosztó követte, amely két
részből állt. Először a verseny legjobbjait díjazták a rendezők, majd a
Bajnokság trófeái és a különdíjak kerültek kiosztásra.
Eredmények:
A1.:
1.Takács Péter, 2.Szalai Dániel, 3.Paltesz Máté. A2.: 1.Dobos Tibor, 2.Reiner
Erika, 3.Gazdag Judit. A3.: 1.Hanich Gábor, 2.Bakonyi Csaba, 3.Tar Ádám. A4.:
1.Hollósi Endre, 2.Bíró András, 3.Szendi Zsolt. A5.: 1.Kiss Sándor, 2.Fogl
Attila, 3.Kovács Szilárd. N1.: 1.Schneider Miklós, 2.Horváth Ádám, 3.Tóth
Balázs. N2.: 1.Szalai Gergő, 2.Domonkos Ferenc, 3.Schmidt Gábor. N3.: 1.Luter
Ádám, 2.Fekete László, 3.Lendvai Gábor. N4.: 1.Fodor Balázs, 2.Szőke Csaba,
3.Raboszki Zsolt. N5.: 1.Olasz Norbert, 2.Dr. Pintér László, 3.Olasz Károly. Jn.:
1.Pintér Máté, 2.Ifj. Pintér László, 3.Ifj. Szőke András. Proto.: 1.Simon
István, 2. Simon István, 3. Svéger Milán. H.: 1.Tar Ádám, 2.Újházi László,
3.Svéger Milán. Abszolút.: Kiss S., Dobos T., Simon I. Bajnokság Végeredménye:
„A” abszolút: 1.Kiss Sándor 178 pont, 2.Simon István 158 p, 3.Hanich Gábor 153
p. „N” abszolút: 1.Olasz Norbert 163 p, 2.Dr. Pintér László 160 p, 3.Olasz
Károly 147 p. N1.: 1.Szalai Dániel 48 p, 2.Schneider Miklós 47,5 p, Horváth Ádám
27 p. N2.: 1.Szalai Gergő 45 p, 2.Schmidt Gábor 36,5 p, 3.Hárfa Tamás 18 p. N3.:
1.Fekete László 41 p, 2.Ősze Róbert 32,5 p, 3.Ifj Fekete László25 p. N4.:
1.Szendi Zsolt 54,5 p, 2.Szőke Csaba 45,5 p, 3.Fodor Balázs 36 p. N5.: 1.Olasz
Norbert 66 p, 2.Dr. Pintér László 65 p, 3.Olasz Károly 65 p. Jn.: 1.Pintér Máté
78 p, 2.Ifj. Pintér László 73 p, 3.Ifj. Szőke András 65 p. A1.: 1.Bándoli Tímea
40 p, 2. Pados Gergő 32 p, 3.Paltesz Ádám 26 p. A2.: 1.Meszes András 60 p,
2.Alföldi László 51 p, 3.Gazdag Judit 39 p. A3.: 1.Hanich Gábor 80 p, 2.Tar Ádám
56 p, 3.Bakonyi Csaba 52 p. A4.: 1.Dobos Roland 73 p, 2.Hollósi Endre 67 p,
3.Bíró András 53 p. A5.: 1.Kiss Sándor 79 p, 2.Fogl Attila 52 p, 3.Kovács
Szilárd 47 p. Proto.: 1.Simon István 39 p, 2.Svéger Milán 21,5 p, 3.Simon Robin
9,5 p. A versenyről további
eredmények, fotók, videók a
www.szlalomverseny.hu -n találhatóak.
2010.
november 1. Ifj. Mulicz László (Csuri)
FONTOS
HÍR! "DRIFT TAXI"
Sokan megkerestek bennünket, hogy Tonyo vállal e autóztatást, ezért megbeszéltük
Tonyoval, hogy a következő Extrém kupa szlalomversenyen látványautózást fog
vállalni és visz embereket. Aki szeretne tehát beülni mellé és kicsit megérezni
a drift életérzést az megteheti ha jegyet vált 2000 Ft.-os áron a helyszínen a
nevezési irodában. Ez egy jelképes összeg melyből az üzemanyagot és a gumit
finanszírozná versenyző.
Jegyek tehát válthatók a
nevezési irodában, illetve előjegyeztethetők e-mailen
(toncsi80@freemail.hu)
Találkozunk október 30-án.
Izgalmas
szezonzáró!Idén
utoljára dübörögnek a lóerők a szentkirályszabadjai reptéren.Elérkeztünk a
2010-es EXTRÉM KUPA SZLALOMBAJNOKSÁG végéhez! A nyolcfordulós bajnokság
utolsó futama kerül megrendezésre október 30-án. Az idei szezonzáró futam
igazi izgalmakat hozhat, de ez nem meglepő, hisz nemcsak abszolútban, de
több kategóriában is nyitott a bajnoki cím sorsa. Az év folyamán mindig más
és más eredményeket hoztak a változatos pályák, így eredményével senki sem
tudott elhúzni a mezőnytől. A rendezők most is meglepetéssel készülnek, és
nem fognak unatkozni a kilátogatók. Mint mindig a hazánkban egyedülálló
duplapályás, extrém hosszú szlalom pálya várja a versenyzőket, és nap végén
a bajnokság trófeái is kiosztásra kerülnek.
Várunk
minden „benzinvérűt” egy jó dzsemborira október 30-án!
2010. október. 21. Csuri
Extrém Kupa szlalomverseny
Végéhez közeledik a 2010-es bójakerülgető bajnokság!
Október 2-án, szombaton nagyon jó
hangulatban zajlott az Extrém Kupa szlalomverseny idei hetedik fordulója a
szentkirályszabadjai reptéren. Az időjárás is kegyeibe fogadta a rendezőket,
nevezőket, hiszen a már ritkaságnak számító szél és esőmentes reptér várta
az autózás szerelmeseit. Most is, két teljesen új vonalvezetésű
szlalompályával várták a nagyérdeműt. A négy éve tartó versenysorozatban még
sohasem voltak egyforma pályák, és így most is újat terveztek a rendezők. Az
egyik egy 1200 méteres technikás szakasz volt, melyben a bóják,
visszafordítók és íves kanyarok játszották a főszerepet. Ez különösen a
driftelni vágyóknak tetszett. A második pálya kissé hosszabb, 2000 méteres
tempósabb szakasz volt. Nemcsak a pályák hosszától volt fárasztó a
kormánytekergetés, hanem a kijelölt nyomvonalra is figyelni kellett, mert
aki eltévesztette a kiírt itinert, annak érvénytelen volt az adott köre.
Technikai sportról lévén szó volt, akit megtréfált a technika ördöge.
Előfordult, hogy már a rajtban nem indult egy autó, vagy útközben adta meg
magát, de akadt, akinek hol az egyik, hol másik kereke gurult el egy-egy
kanyarban. Mindezek ellenére balesetmentesen zajlott a családias rendezvény.
Akadtak olyan ügyes kezű versenyzők, akik kilincsel előre autóztak nem
törődve az időeredménnyel. Őket a közönség tapssal jutalmazta, sőt annyira
tetszett a drift autózás a tömegnek, hogy egy kis ráadással is szolgáltak és
az első szünetben 6 autóval egy kis szlalom drift bemutatót is tartottak.
Bauer Antal „Tonyo” a közönség kedvence is meglepetéssel készült. Magára
vállalta a szórakoztatás szerepét, és „drift taxijának” köszönhetően már nem
csak kívülről csodálhatták az élményautózását. A bátor jelentkezők maradandó
élménnyel és hatalmas mosollyal szálltak ki az autózás végeztével.A nevezési
feltételeket hetvenkilenc nevező fogadta el, és így háromszor két körön át
percenkénti páros rajtoltatással versenghettek a szép kupákért. A tizenhárom
kategóriában induló versenyzők között ismét voltak új nevezők, így az éves
bajnokságban szereplők létszáma 162-re gyarapodott. A verseny a hétórai
kapunyitás, gépátvétel, nevezés és a pályabejárás után, a kilenc órai
versenyzői eligazítással kezdődött, majd az első és második köröket
teljesítették a versenyzők a körök között éppen csak annyi szünettel, amíg a
pályabíróktól összeszedték a jegyzőkönyveket és a driftesek egy gyors
bemutatót tartottak. Egy órakor egy félórás ebédszünet után fegyelmezetten
folytatódott a harmadik kör és utána sem kellett sokat várni a
díjkiosztóra.Az eddigi eredményekhez képest most is, mint mindig meglepően
változtak a helyezettek sorrendjei, és akadtak olyan versenyzők, akik a
végsőkig fej-fej mellett századmásodpercekre autóztak egymástól. Már
figyelni kellett az eredményre az év végi kiértékelés miatt is, hiszen a
ponttáblázatban is szoros a küzdelem. Az abszolút elsőséget Kiss Sándor az
épített Ladájával, a másodikat Farkas Péter V8-as Hondájával, és a
harmadikat a szombathelyi Meszes András Toyotájával érte el.
2010. október
3. Ifj. Mulicz László „Csuri”
Extrém Kupa szlalomverseny
Eső áztatta versenyen vannak túl azok,
akik részt vettek a szeptember 11-én, megrendezett Extrém Kupa szlalomverseny
idei hatodik fordulóján, a szentkirályszabadjai reptéren. A rendezőknek a
pénteki pályaépítésen már meggyűlt a bajuk a zord időjárással, de reménykedve
várták a verseny reggelét. Még imájuk is nyitott fülekre talált, mikor szombaton
reggel nem sokkal kapunyitás után elállt az eső, és délig ki is tartott.A
nevezők versenyszellemét azonban a kis eső sem szegte, de az eredményeken
meglátszott a csúszkálás. Kezdetét vette az élményautózás!Most is, mint mindig,
két teljesen új vonalvezetésű szlalompályával várták a nagyérdeműt. Az egyik egy
1100m-es technikás szakasz volt, melyben a bóják és a visszafordítók játszották
a főszerepet. A második pálya 2000m-es tempós szakasz volt. Nemcsak a pályák
hosszától volt fárasztó a kormánytekergetés, hanem a kijelölt nyomvonalra is
figyelni kellett, mert aki eltévesztette a kiírt itinert, annak érvénytelen volt
az adott köre.Az abszolút első helyet Kiss Sándor Ladájával érte el, míg a
másodikat a Komlóról érkező, Simon István az épített Fiat Cinquecentóval
szerezte meg, majd a Szombathelyről érkező, Toyotával induló Meszes András
állhatott a dobogóra. Akadtak olyan ügyes kezű versenyzők, akik driftes
szárnyaikat bontogatták, és csak a nézőknek autóztak nem törődve az
időeredménnyel, őket a közönség tapssal jutalmazta. Az esőben viszont voltak,
akik akaratuktól függetlenül pörögtek forogtak a bóják között, de mindezek
ellenére balesetmentesen zajlott a családias rendezvény.A rendezők hetvenkét
nevezést fogadtak el, és így háromszor két körön át percenkénti páros
rajtoltatással versenghettek a szép kupákért. A tizenhárom kategóriában induló
versenyzők között ismét voltak új nevezők, így az éves bajnokságban szereplők
létszáma ismét gyarapodott. A verseny a hétórai kapunyitás, gépátvétel, nevezés
és a pályabejárás után, a kilenc órai versenyzői eligazítással kezdődött, majd
az első és második köröket teljesítették a versenyzők a körök között éppen csak
annyi szünettel, amíg a pályabíróktól összeszedték a jegyzőkönyveket. Délben
mivel a második kör alatt eleredt az eső elhalasztották az ebédszünet és hamar
folytatódott a harmadik kör, melynek végére elállt az égi áldás. A kissé elázott
versenyzőknek így szárazon sem kellett sokat várni a díjkiosztóra. A benzingőz
és gumiszag egyvelegét a büféből áradó frissensültek illata fűszerezte meg. A
motorok bugását a kerekek nyikorgását a versenyekről már jól ismert
ceremóniamester
Cser-Palkovics Cirill hangja harsogta túl. A díjátadón Ifj. Mulicz László
„Csuri” és Kis Attila osztotta ki a serlegeket.
2010. szeptember 11. Ifj Mulicz László „Csuri”
Extrém Kupa szlalomverseny augusztus 7
Kis pihenő és nyári szünet után, augusztus 7-én, szombaton nagyon jó
hangulatban zajlott az Extrém Kupa szlalomverseny idei ötödik fordulója a
szentkirályszabadjai reptéren. A rendezők ugyan kissé megijedtek, mikor nemcsak
a pénteki pályaépítésen, hanem a verseny napján a kapunyitás előtt egy órával is
villámok közepette felhőszakadás áztatta a pályát. A versenyen már szinte száraz
pálya és jó idő várta a versenyzőket. Most is, mint mindig két teljesen új
vonalvezetésű szlalompályával várták a nagyérdeműt. A négy éve tartó
versenysorozatban még sohasem voltak egyforma pályák, és ez most sem volt
másképp. Az egyik egy technikás szakasz volt, melyben a bóják és a
visszafordítók játszották a főszerepet. A második pálya kissé hosszabb tempósabb
szakasz volt. Nemcsak a pályák hosszától volt fárasztó a kormánytekergetés,
hanem a kijelölt nyomvonalra is figyelni kellett, mert aki eltévesztette a kiírt
itinert, annak érvénytelen volt az adott köre. Az eddigi eredményekhez képest
most is, mint mindig meglepően változtak a helyezettek sorrendjei, és akadtak
olyan versenyzők, akik a végsőkig fej-fej mellett századmásodpercekre autóztak
egymástól. Mivel a két pálya stílusa teljesen eltérő volt, azonban az idők
teljesítésében hasonlóan alakultak, így volt, aki az egyik, és volt, aki a másik
pályán teljesített jobban.Az abszolút elsőséget a Kiss Sándor az újjá épített
Ladájával 03:27,50-es űridővel érte el, a másodikat a Komlóról érkező, Simon
István az épített Fiat Cinquecentóval 03:31,21-es összesített idővelszerezte meg, majd a
szombathelyi Meszes András Toyotájával 03:40,58-as idővel állhatott a dobogóra.
Technikai sportról lévén szó volt, akit megtréfált a technika ördöge. Szalai
Dániel Trabantjának kiszakadt a jobb első kereke, de a nagy rivális Schneider
Miklós felajánlotta, hogy saját versenyautójával küzdhet ellene. A versenyt
talán a saját autó jobb ismeretének köszönhetően Miklós nyerte kevesebb, mint
egy másodperccel. Mindezek ellenére balesetmentesen zajlott a családias
rendezvény. Akadtak olyan ügyes kezű versenyzők, akik kilincsel előre csak a
nézőknek autóztak nem törődve az időeredménnyel, ezeket a közönség tapssal
jutalmazta. A nevezési feltételeket hatvannégy nevező fogadta el, és így
négyszer két körön át percenkénti páros rajtoltatással versenghettek a szép
kupákért. A tizenhárom kategóriában induló versenyzők között ismét voltak új
nevezők, így az éves bajnokságban szereplők létszáma ismét gyarapodott. A
verseny a hétórai kapunyitás, gépátvétel, nevezés és a pályabejárás után, a
kilenc órai versenyzői eligazítással kezdődött, majd az első és második köröket
teljesítették a versenyzők a körök között éppen csak annyi szünettel, amíg a
pályabíróktól összeszedték a jegyzőkönyveket. Délben egy félórás ebédszünet után
fegyelmezetten folytatódott a harmadik, majd negyedik kör és utána sem kellett
sokat várni a díjkiosztóra.
A benzingőz és gumiszag egyvelegét a büféből áradó frissensültek
illata fűszerezte meg. A motorok bugását a kerekek nyikorgását a versenyekről
már jól ismert ceremóniamester Cser-Palkovics
Cirill hangja harsogta túl. A díjátadón Ifj. Mulicz László Csuri és Kis Attila
osztotta ki a serlegeket.
2010. augusztus 8. Ifj Mulicz László -
Csuri
Harley Davidson 2010 alsóörsi
felvonulásról készített videóm a galériában.
Extrém Kupa szlalomverseny 2010 Június 5.
Az
előző hetek jég, eső és árvíz áztatta napjaihoz képest, Június 5-én, szombaton
napos időjárás közepette, nagyon jó hangulatban zajlott az Extrém Kupa
szlalomverseny idei negyedik fordulója a szentkirályszabadjai reptéren. A
rendezőknek ugyan a pénteki pályaépítésen még meggyűlt a bajuk az időjárással,
de a versenyen már szikrázó napsütés várta őket. Most is mint mindig két
teljesen új vonalvezetésű szlalompályával várták a nagyérdeműt. A négy éve tartó
versenysorozatban még sohasem voltak egyforma pályák, és ez most sem volt
másképp. Az egyik egy 1,1 km-es technikás szakasz volt, melyben a bóják és a
visszafordítók játszották a főszerepet. A második pálya tempósabb és
gumilassítókkal tűzdelt szakasz volt, melynek a hossza szintén rendkívüli 2000
méteres volt. Nemcsak a pályák hosszától volt fárasztó a kormánytekergetés,
hanem a kijelölt nyomvonalra is figyelni kellett, mert aki eltévesztette a kiírt
itinert, annak érvénytelen volt az adott köre.
Az eddigi eredményekhez képest most is
meglepően változtak a helyezettek sorrendjei, és akadtak olyan versenyzők, akik
a végsőkig fej-fej mellett századmásodpercekre autóztak egymástól. Az abszolút
elsőséget a Komlóról érkező, Simon István az épített Fiat Cinquecentóval
03:49,21-es összesített idővelszerezte meg, majd Hanich
Gábor VW Golffal 03:49,40-es idővel, és Fogl Attila BMW 03:49,61-es idővel
állhatott a dobogóra. Sziklai Zsolt Trabantjával fergetegesen autózót, és a
03:52,86-os ideje alig maradt el a dobogósokétól. Technikai sportról lévén szó volt, akit
megtréfált a technika ördöge. Bándoli Tímea Trabantjában szétrobbant a
lendkerék lyukat ütve még a motorháztetőn is, de az Opellel versenyző Antal
József sem örült az eltörött talpasnak, ami miatt kiszakadt a bal első kerék.
Mindezek ellenére balesetmentesen zajlott a családias rendezvény. Akadtak olyan
ügyes kezű versenyzők, akik kilincsel előre csak a nézőknek autóztak nem törődve
az időeredménnyel, ezeket a közönség tapssal jutalmazta. A nevezési feltételeket
hatvan nevező fogadta el, és így négyszer két körön át percenkénti páros
rajtoltatással versenghettek a szép kupákért. A tizenhárom kategóriában induló
versenyzők között ismét voltak új nevezők, így az éves bajnokságban szereplők
létszáma ismét gyarapodott. A verseny a hétórai kapunyitás, gépátvétel, nevezés
és a pályabejárás után, a kilenc órai versenyzői eligazítással kezdődött, majd
az első és második köröket teljesítették a versenyzők a körök között éppen csak
annyi szünettel, amíg a pályabíróktól összeszedték a jegyzőkönyveket. Délben egy
félórás ebédszünet után fegyelmezetten folytatódott a harmadik, majd negyedik
kör és utána sem kellett sokat várni a díjkiosztóra. A benzingőz és gumiszag
egyvelegét a büféből áradó frissensültek illata fűszerezte meg. A motorok
bugását a kerekek nyikorgását a versenyekről már jól ismert ceremóniamester Cser-Palkovics Cirill hangja harsogta túl. A
díjátadón Ifj. Mulicz László „Csuri” és Kis Attila osztotta ki a serlegeket.
2010. június 6. Ifj Mulicz László - Csuri
Extrém Kupa szlalomverseny 2010 május 8.
Az előző hét jég és
esőáztatta napjaihoz képest Május 8-án, szombaton napos időjárás közepette,
nagyon jó hangulatban zajlott az Extrém Kupa szlalomverseny idei harmadik
bajnoki fordulója a szentkirályszabadjai reptéren. A rendező Extrémesek a 2007
óta tartó versenysorozatában, már két éve rendezik ugyanazon a terepen a
versenyeket, de ennek ellenére ismét tudtak újjal szolgálni. Nemcsak két
teljesen új vonalvezetésű szlalompályával várták a nagyérdeműt, de még a
megszokott szervizpark, nézői terület és ebből adódóan a pálya elrendezése is
változott. Új, de ugyanakkor régi lehetőségeket tárt fel az új elrendezés és
ennek a versenyzők hangot is adtak.„Nagyon jó még sok ilyent!”Mivel a
szervizpark más helyre került így az eddigi placcon az évekkel ezelőtti
pályákhoz hasonló szlalompályát „retrószlalomot” tudtak kialakítani, ami egy 1
km-es technikás szakasz volt, melyben a bóják és a visszafordítók játszották a
főszerepet. A második pálya a már megszokott tempós és gumilassítós szakasz
volt, melynek a hossza szintén rendkívülire 2300 méteresre sikeredett, így
fárasztó volt a kormánytekergetés. Az eddigi eredményekhez képest változtak a
már majdnem megszokott helyezettek sorrendje, és akadtak olyan versenyzők, akik
a végsőkig fej-fej mellett századmásodpercekre autóztak egymástól, mint Szalai
Dániel és Schneider Miklós az N1-es kategóriában.Az abszolút elsőséget Simon
István az épített Fiat Cinquecentóval szerezte meg, majd Hanich Gábor VW Golffal
és Kiss Sándor Ladájával állhatott a dobogóra. Műszaki hibákból is akadt bőven,
mint például féltengely és féktárcsatörés, de ennek ellenére baleset nem
történt. Akadtak olyan versenyzők, akik csak a nézőknek autóztak nem törődve az
időeredménnyel. Persze köztük is voltak ügyesebbek, akik minden lassítóban és
kanyarban kilinccsel előre közlekedtek. Valamint voltak, akik nagy gumifüsttel
pörögtek meg, mert nem adta ki egy kanyar vagy lassító.A nevezési feltételeket
ötvenhat nevező fogadta el és így négyszer két körön át percenkénti páros
rajtoltatással versenghettek a szép kupákért. A tizenhárom kategóriában induló
versenyzők között ismét voltak új nevezők is szép számmal, így az éves
bajnokságban szereplők létszáma kilencvennyolc főre gyarapodott. Az izgalmas
időeredmények mellett akadt még látnivaló bőven. A szervizparkban
megcsodálhatták a nézők és versenyzők egymás technikáját, mint például a V8-as
Honda Prelude-t vagy a motorkerékpár motorral szerelt Cinquecento-t.A verseny a
gépátvétel, a nevezés és a pályabejárás után, a kilenc órai versenyzői
eligazítással kezdődött, majd az első és második köröket teljesítették a
versenyzők a körök között éppen csak annyi szünettel, amíg a pályabíróktól
összeszedték a jegyzőkönyveket. Délben egy félórás ebédszünet után
fegyelmezetten folytatódott a harmadik majd negyedik kör és utána sem kellett
sokat várni a díjkiosztóra. A jó hangulatról a versenyekről már jól ismert
ceremóniamester
Cser-Palkovics Cirill gondoskodott.
Extrém Kupa Szlalom Verseny 2010 Április 17.
Az előző hét esőáztatta napjaihoz képest
Április 17-én, szombaton szeles ámde napos időjárás közepette, jó hangulatban
zajlott az Extrém Kupa Szlalom Verseny idei második bajnoki fordulója, a
szentkirályszabadjai reptéren. A rendezők bízva a jó időben, két teljesen új
vonalvezetésű szlalom pályával várták a nagyérdeműt, melynek meg is lett az
eredménye. Az eddigi eredményekhez képest változott a már majdnem megszokott
dobogósok és egyéb helyezettek sorrendje. Az abszolút elsőséget Hanich Gábor VW
Golffal 03:05,24 –es teljesített legjobb idővel szerezte, majd Simon István
(Fiat Cinquecento 03:05,58) és Kiss Sándor (Lada 03:05,76) állatot a
dobogóra.Mindkét pálya egyaránt tartalmazott tempós kanyarokat és egyeneseket,
melyből kemény fékezések után a szűk lassítók tették próbára a versenyzők
vezetési tudását. Volt, persze aki elmérte a féktávot és nagy fékcsikorgás és
gumifüst közepette belerongyolt a gumilassítóba súlyos büntetőmásodperceket róva
a teljesített idejéhez és munkát adva a jegyzőkönyvező sportbírónak. Akadtak
olyan versenyzők, akik csak a nézőknek autóztak nem törődve az időeredménnyel.
Persze köztük is voltak ügyesebbek, akik minden lassítóban és kanyarban
kilincsel előre közlekedtek, mint az oly népszerű közönség kedvenc Tonyo, aki
még eldurrant defektes kerékkel is teljesítette a pályát. Valamint voltak, akik
nagy gumifüsttel pörögtek meg, mert nem adta ki egy kanyar vagy lassító.A
nevezési feltételeket, ötvenkilenc nevező fogadta el és így négyszer két körön
át percenkénti páros rajtoltatással versenghettek az 1700 és 1400 méteres
pályákon. A tizenhárom kategóriában induló versenyzők között voltak új nevezők
is szép számmal így az éves bajnokságban szereplők létszáma nyolcvanhét főre
gyarapodott. Szoros küzdelmeket hozott a két eltérő pálya nyomvonala. Kinek
egyik, kinek másik pálya tetszett jobban. Volt ahol körről körre ment az adok,
kapok, és a végén csak a századmásodpercek döntötték el a helyezéseket. Az
izgalmas időeredmények mellett akadt még látnivaló bőven. A szervizparkban
megcsodálhatták a nézők és a versenyzők egymás technikáját, mint például a V8-as
Honda Prelude-t vagy a motorkerékpár motorral szerelt Cinquecento-t.A verseny, a
gépátvétel, a nevezés, és a pályabejárás után, a kilenc órai versenyzői
eligazítással kezdődött majd az első és második köröket teljesítették a
versenyzők, a körök között csak éppen annyi szünettel, amíg a pályabíróktól
összeszedték a jegyzőkönyveket. Délben egy félórás ebédszünet után
fegyelmezetten folytatódott a harmadik majd negyedik kör, és utána sem kellett
sokat várni a díjkiosztóra, amire szintén jó hangulatban a nevezési épület előtt
került sor. A hangulatról, a versenyekről már jól ismert ceremóniamester
Cser-Palkovics Cirill
gondoskodott.A büfések ismét kitettek
magukért, hiszen már kora reggel lehetett érezni a frissensültek levegőben
terjengő illatát, és a díjkiosztó alatt is voltak, akik az egész napi stressz
okozta koplalást akkor próbálták pótolni, vagy az elért eredményt ünnepelni.
III. Campus Kupa Amatőr Autós Ügyességi
Szlalom Verseny Győrben 2010.04.12.
Tizedik
alkalommal lett megrendezve a győri Széchenyi Egyetemi Napok keretein belül a
Győri Egyetemért Közhasznú Egyesület amatőr autós ügyességi versenye, amely már
3. éve a Campus Kupa nevet viseli.
A pálya az elmúlt években az egyetemi parkolóban egy 100% aszfaltborítású
bolyából kialakított szlalom versenypálya volt. Idén azonban a parkoló átépítése
miatt, új helyszínt kellett keresni, így a győri ETO Park adott otthont a
rendezvénynek.
Az új helyszín új lehetőségeket tárt a rendezők elé, akik ezt megpróbálták a
lehető legjobban kihasználni. Az ETO Park parkolója aszfaltból és viacolorból
állt, valamint két és félszer nagyobbnak bizonyult, mint az előző években. Ezért
bátorkodtak a rendezők egy új ötlettel előrukkolni, és két pályát felépíteni. A
két pálya egymástól teljesen különálló nyomvonalon haladva, nagy kihívás elé
állította a versenyzőket. Nemcsak a két pályarajzot kellett memorizálni, de a
szűk bójasorok mellett az útpadkák közelségét is figyelni kellett. Voltak olyan
versenyzők, akiknek ez nem jött össze, és tisztességesen megstuccolták a padkát
vagy akár fel is ugrattak rá. Míg a versenyzők a pályákon, addig a rendezők a
kiértékelésben küzdöttek a két pálya rengeteg adminisztrációjával.
A szép számban összegyűlt mezőnyben, nemcsak a helyi versenyzők képviseltették
magukat, mint például az egyetemen tanuló Schneider Miklós és Szalai Gergő, aki
kategória elsőséggel zárta a futamot. A mezőnyben megtalálhatóak voltak, az
országos szlalom bajnokságból jól ismert versenyzők, mint Dobos Tibor, aki
Suzukijával az abszolút első helyen végzett, a Ludescher család, akik három
autóval, köztük a Hayabusa motoros Trabanttal neveztek, vagy akár az egyetlen
női versenyző Reiner Erika is. Az évek óta BMW-vel induló közönség kedvenc, a
veszprémi Bauer Antal „Tonyo” sem hiányozhatott a repertoárból, aki fergeteges
élményautózásban részesítette a jobb egyben ülő Horváth Gergely rendezőt.
A szűk pályákon napsütéses ámde szeles időben, sűrűn pattogtak a bóják munkát
adva a pályabíróknak, és bosszúságot a versenyzőnek. Egy bójahiba ugyanis 5
másodperc büntetést jelentett, ami akár a dobogóról való lecsúszást is
eredményezhette. A népes mezőny mellett néző is akadt bőven sorfalat állva az új
pálya körül. A hangulatról a már jól ismert műsorvezető Kőváry Barna
gondoskodott kinek jókedvét a délutáni egy órás eső sem tudta elvenni.
A verseny résztvevői kétszer két körön át versengve hét kategóriában lettek
értékelve, majd kiderült az is, hogy ki lett abszolút első.
Mindent összegezve egy nagyon jó és hangulatos versenyt láthatott a nagyérdemű,
úgyhogy reméljük jövőre is lesz fojtatása a Campus kupának.
szöveg és fotó: Ifj. Mulicz László - Csuri
Extrém
Kupa Szlalom Verseny 2010 Március 6.
Március 6án szombaton
fagyos időjárás közepette, de jó hangulatban zajlott az Extrém kupa szlalom
verseny idei első bajnoki fordulója, a szentkirályszabadjai reptéren. A rendezők
készülve a tavasz-téli időjárásra, egyszerű ámde élvezetes pályával, meleg
büfével, forró teával, és húsokkal várták a résztvevőket.A mínuszok ellenére,
ötvenhat nevező háromszor két körön át versenghettek a tizenhárom kategóriában,
és kiosztásra kerültek az idén bevezetett abszolút díjak is. Szoros küzdelmeket
hozott a két eltérő pálya nyomvonala. Kinek egyik, kinek másik tetszett jobban.
Volt ahol csak századmásodpercek döntötték el az utolsó pillanatban a
helyezéseket. Az izgalmas időeredmények mellett akadt még látnivaló bőven.
Lehetett látni olyan versenyzőt, akinek menet közben elgurult a bal első kereke,
vagy ledobta a túlnyomás a vízcsövet, de volt olyan is, akinek nem indult el a
versenyautója és így a szervizautóval egy ponyvás WV LT-vel állt rajthoz, nem is
rossz eredménnyel. A nevezők között szerepeltek új arcok is, mint a 12 éves Tóth
Diána Mercédesz, aki itt bontogatta először a volán mögött szárnyait, valamint
az új Proto kategóriában is megjelentek az első nevezők. A verseny, a nevezés,
gépátvétel és pályabejárás után, a kilenc órai versenyzői eligazítással
kezdődött majd az első és második köröket teljesítették a versenyzők. A körök
között csak éppen annyi szünettel, míg a pályabíróktól összeszedték a
jegyzőkönyveket. Délben egy rövid ebédszünet, és melegedés után fegyelmezetten
folytatódott a harmadik kör, és utána sem kellett sokat fagyoskodni a
díjkiosztóra várva, amire szintén jó hangulatban a nevezési épületben került
sor.
A weboldal
kulcsszavai: szlalom, szlalomverseny, rally, szlalom verseny, szlalomverseny.hu,
veszprém, Csuri, Mulicz László, Extrém kupa, Veszprém szlalom, vip szlalom,
srsport, sr sport, szlalomracing, szlalom racing, szlalomracing.atw.hu, drift,
tonyovideo, gymkhana, tuning, veszprém aréna, szlalom racing szabadidősport
egyesület, veszprém,