 | Navigáció |  |
 | Bejelentkezés |  |
 | Legújabb cikkek |  |
 | Szavazás |  |
|
 | Anime vs Manga |  |
 |
Manga infók
|
Az anime sajátos formája a mangához képest kissé késleltetve, a második világháborút követ? zaklatott lelki világú Japánban alakult ki. Például számos m?ben megfigyelhet? az atombomba gombafelh?je. Egyik ilyen az Akira, mely a 80-as évek egyik nagy anime disztópiája, amikorra a feszült társadalmi helyzet bizonyos alkotókból fokozott borúlátást váltott ki. Sokszor jellemz? a sötét jöv?kép, ami jól kifejezi, hogy milyen mélyen benne él a japán társadalomban a nukleáris csapás okozta sokk. Más rajzfilmek közvetlenül a bombatámadásokat dolgozzák fel történelmi valószer?séggel, példaképp említhet? a Barefoot Gen.
A japán animáció rajzstílusa a japán képregénym?vészetb?l vezethet? le: a manga, mint rajzstílus a hagyományos japán fametszetekre, és tekercsekre rajzolt történetek és kompozíciók stílusát (a sajátosságok nagy részét innen származtathatjuk), valamint az akkori amerikai képregénystílust ötvözte. A n?i alakok ábrázolásánál a korabeli amerikai szexideált vették alapul: nagy kék szem?, sz?ke és karcsú.
Osamu Tezuka tekinthet? a m?faj egyik atyának, akinek els? fekete-fehér képregényei a megszólalásig hasonlítanak az 1930r11;1940-es évek amerikai rajzstílusára. Ezeket a jegyeket animációs filmjeiben is átültette, amikben Osamu egy nagyon vizuális forma létrehozásával kísérletezett. A japán animátorok tulajdonképpen a képregény rajzolási stílusát vitték át az animációs filmekbe. A nagyon alacsony költségvetés egészen egyedi animációs stílus kifejlesztését eredményezte, ahol olyan hatáselemeket alkalmaznak, amelyek szinte észrevétlenül kevés rajzolást igényelnek. Így a mozgás illúzióját, annak elképzelhetetlenné nagyításával ábrázolják: a szerepl? szinte mozdulatlan, miközben körülötte egy elmosódott háttér kavarog eszeveszetten. Lassításokat alkalmaznak, vagy hatalmas állókép pásztázásával fejezik ki a drámaiságot, a csend és mozdulatlanság által. Eközben Amerikában a valóságot egyre precízebben visszaadó animációs színvonalat céloztak meg. Így Japánban egy új ábrázolás és látásmód, egy új stílus született.
Ekkora, a válik el jelent?sen a két ország animációm?vészete. Míg Amerikában és az általában nyugati világban úgy tekintenek a képregényekre és a rajzfilmekre mint gyerekes szórakozására, addig Japánban mindenki tisztában vele, hogy a képregények és az animációs film egyes m?fajaira a feln?tt tartalom a jellemz?. Ez nem csak az er?szakra és az erotikára, hanem a gondolatvilágra is értend?. Egyre filmszer?bb rendezésmód a jellemz?, ami jól látható a Neon Genesis Evangelionban vagy a Szentjánosbogarak temet?jében (Grave of Fireflies - 1988), ami háborús dráma, ami két gyermek tragédiájáról szól, akik elvesztették szüleiket a háborúban. |
|  |
 | Hozzászólások |  |
 |
#1 |
- 2009. March 31. 23:19:52
|  |
 | Hozzászólás küldése |  |
 |
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
|  |
 | Értékelés |  |
 |
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Jelentkezz be vagy regisztrálj
Még nem értékelték
|  |
 | Toplisták |  |
|
Minden nap tanul valamit az ember