Celldömölk Városi Általános Iskola és EPSZ
Alsósági Tagiskola

 

 
Iskolánk minden tanuló számára biztosítja az esélyegyenlőséget, képességeik maximális figyelembevételét és ennek ismeretében történő fejlesztését. Felvállaltuk a különböző háttérrel és eltérő adottságokkal rendelkező gyerekek fejlesztését, együttnevelését.
Nagy hangsúlyt helyezünk az óvodából az iskolába való átmenet segítésére. Ezt szolgálják az évek óta sikeresen működő „Oviklub” program és a nyilvános iskolai rendezvények.
 
 
Célunk heterogén tanulócsoportok kialakítása. Az SNI-s tanulókat teljes integrált formában oktatjuk. Az enyhe fokban sérült (értelmi-, hallás-, mozgás) tanulók esetében fontos, hogy az épek és sérültek együtt tanulhatnak, így lehetőség van a tolerancia alakítására, erősítésére. A különböző szociális, kulturális, etnikai hátterű, képességű, fejlettségű gyerekek szegregáció-mentes, integrált nevelésére törekszünk.

Integrációs stratégiánk alapja az egyéni haladási ütemet segítő differenciált és kooperatív tanulásszervezés. Kiemelten kezeljük a kulcskompetenciákat, alkalmazzuk a kompetencia alapú értékelési rendszert.

Meggyőződésünk, hogy a hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyermekek hatékony oktatásához jól felkészült, az átlagosnál több szociológiai, pszichológiai ismerettel, empátiás képességgel rendelkező pedagógusokra van szükség. Ezt a célt szolgálják a belső műhelymunkák, valamint a tanárok közti együttműködések speciális formái (értékelő esetmegbeszélések).

A tehetségeket is kiemelten kezeljük. A csoportbontások, szakkörök és a képességfejlesztő foglalkozások is azt szolgálják, hogy még több odafigyelést kaphassanak a tehetségek, ill. a felzárkóztatásra szorulók.

A tehetséggondozást, a felzárkóztatást, az egyéni érdeklődés maximális figyelembe vételét változatos módszerekkel biztosítjuk: sokszínű szakköri kínálat és sportolási lehetőség, gyógytestnevelés, könyvtárhasználat, informatikaoktatás az 1. évfolyamtól, informatika terem internet elérhetőséggel, levelezős versenyek, tanulmányi versenyek stb.

Az egészséges életmód kialakulásához hozzájárulnak az egészségnevelő programok: úszásoktatás, mindennapos testnevelés (tömegsport, labdarúgás, kézilabda).

   
   

   
A sítáborban és a balatonrendesi táborban évi rendszerességgel vehetnek részt a tanulók. A szabadidős és hagyományőrző tevékenységeink is széles skálán mozognak, ezzel is biztosítva a sokoldalú fejlődést és a kikapcsolódást.
   

   
Intézményünk részt vesz a TÁMOP 3.1.4 projekt megvalósításában az előírt fenntarthatósági követelményeknek megfelelően. Iskolánkban a kompetencia alapú oktatás a következő területeket érinti: szövegértés-szövegalkotás, matematika logika, idegen nyelvi kompetencia, szociális, életviteli és környezeti kompetencia. Az eszközjellegű kompetenciák mellett kiemelten kezeljük a hatékony, önálló tanulás, valamint a digitális kompetenciák fejlesztését.
   

   
A kompetencia alapú oktatást segítik: kooperatív tanulás, projektmódszer, egyéni foglalkoztatás, páros munka, csoportmunka, differenciált, személyre szabott tanulásszervezés, műveltségi terület oktatása tantárgyi bontás nélkül, moduláris oktatás, témahét stb.
Az intézményben a témahét tanórai és tanórán kívüli keretben valósul meg.
   
   

   
A projekt az intézmény egészét átfogó tevékenységként jelentkezik. Alapvető tevékenységei tanórán belül is és kívül is megvalósulnak.

„Szülőföldünk Alsóság „ projekt

   

„Ádventtől karácsonyig” projekt

   
Erdei iskola
   
A kompetencia alapú oktatás eredményeit kompetencia alapú értékelési rendszerrel mérjük.

Az intézmény minden pedagógusa rendszeres résztvevője a továbbképzéseknek. Ezek a rendezvények, tanfolyamok segítik az oktató-nevelő munkát, az intézményi tevékenységek megszervezését, az irányítási, vezetési, valamint a mérési értékelési feladatok megvalósulását. A továbbképzések felkészítenek a szakvizsga követelményeire is. Minden pedagógus megfelel a 7 évenkénti (120 óra) továbbképzés feltételrendszerének.

A TÁMOP 3.1.4. pályázat keretében a telephely egy pedagógusa részt vett a „Professzionális tanári kommunikáció”, kettő az „SNI-s tanulók együttnevelése” című képzéseken. A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazását segítő tanfolyamot 7 pedagógus végezte el./A korábbi évben pedig kettő pedagógus./A „Projektpedagógia, epochális oktatás” című képzésről 6 kolléga szerzett tanúsítványt. A „Digitális eszközök alkalmazása a tanórai oktatásban” című képzés 9 kolléga módszertani kultúráját gazdagította. A menedzsmentképzésen 2 tanúsítványt állítottak ki a szolgáltatók. „Hatékony tanuló megismerési technikák” című képzést 10 pedagógus végezte el, a mérés és értékelés témakörben egy kolléga szerzett 2 tanúsítványt.

A nevelők magas színvonalú szaktárgyi ismeretekkel és gazdag módszertani kultúrával rendelkeznek. A tantestület számára egyformán fontos a tehetséggondozás és a gyengébbek felzárkóztatása. Az iskola évtizedek óta kiváló eredményeket ér el a megyei és az országos megmérettetéseken. Kiemelt feladat az esélyegyenlőség biztosítása, amit a TÁMOP 3.3.2. „Esélyegyenlőségi program végrehajtásának támogatása Celldömölk városában” című projekt megvalósulása támogat.

   
   
Nevelőtestületünk tagjai tudatosan törekednek a szülők-nevelők partneri viszonyának kialakítására, hogy egymáshoz közelítő, egymást erősítő nevelési célok és eljárások hassanak a gyermekekre. Biztosítjuk a szülők számára a betekintést az iskolában folyó szabadidős, kulturális rendezvényeinkbe, fogadódélutánokat, nyílt órákat szervezünk számukra. Szülő értekezletet évente két alkalommal tartunk, első és ötödik évfolyamon alkalmazzuk a családlátogatást. Az ifjúságvédelmi felelős és az iskolai pszichológus fogadó órákon áll a szülők rendelkezésére. Az iskolai nevelőmunka hatékony szerve a szülői munkaközösség, amely az intézményi szintű feladatok koordinálását, szervezését végzi. Évek óta sikeres rendezvényünk a szülői munkaközösség segítségével megvalósuló családi nap.

A pedagógiai szakszolgálat napi kapcsolatban áll a nevelőtestülettel (esetmegbeszélések, fejlesztőfoglalkozások, vizsgálatok).

A Népjóléti Szolgálat Családsegítő Csoportjával állandó kapcsolatot tart fenn az ifjúságvédelmi felelős, de az osztályfőnökök és az iskolavezetés is számíthat segítségükre. A szolgálat rendhagyó osztályfőnöki órákat is tart, közreműködik az iskolai egészségnevelési nap lebonyolításában. Az együttműködés egyéb eszközei: esetmegbeszélések, közös családlátogatások, szülők meggyőzése, tájékoztatása.

   
   
A tanulói laptop programban való részvétel ezt az arányt 30%-ra emeli következő tanévtől kezdve. Iskolánk kompetencia alapú oktatásban részt vevő csoportjai osztálylétszámnak megfelelő számú tanulói laptopot (114db) és 5db tanári laptopot nyert a TIOP 1.1.1 pályázaton.

Az intézmény rendelkezik szaktantermekkel, informatikai teremmel, fejlesztő teremmel, tornacsarnokkal, valamint könyvtárral.

A szaktárgyi órák magas színvonalú oktató-nevelő munkáját megfelelő mennyiségű és minőségű szemléltetőeszköz segíti (könyvek, folyóiratok, internet, DVD, CD, interaktív tananyag stb.).

A 2010/11-es tanév alatt iskolánkat átépítik. Az építkezés befejezésének határideje 2011. június 15.

   
   

2011. szeptember elsején a XXI. század modern iskolája korszerű technikával felszerelve várja tanulóit.