Celldömölk
Városi Általános Iskola és EPSZ |
|
Iskolánk minden tanuló számára
biztosítja az esélyegyenlőséget, képességeik
maximális figyelembevételét és ennek ismeretében
történő fejlesztését. Felvállaltuk a különböző
háttérrel és eltérő adottságokkal rendelkező
gyerekek fejlesztését, együttnevelését. Nagy hangsúlyt helyezünk az óvodából az iskolába való átmenet segítésére. Ezt szolgálják az évek óta sikeresen működő „Oviklub” program és a nyilvános iskolai rendezvények. |
|
![]() |
![]() |
Célunk heterogén tanulócsoportok
kialakítása. Az SNI-s tanulókat teljes integrált
formában oktatjuk. Az enyhe fokban sérült (értelmi-,
hallás-, mozgás) tanulók esetében fontos, hogy az
épek és sérültek együtt tanulhatnak, így
lehetőség van a tolerancia alakítására,
erősítésére. A különböző szociális, kulturális,
etnikai hátterű, képességű, fejlettségű gyerekek
szegregáció-mentes, integrált nevelésére
törekszünk. Integrációs stratégiánk alapja az egyéni haladási ütemet segítő differenciált és kooperatív tanulásszervezés. Kiemelten kezeljük a kulcskompetenciákat, alkalmazzuk a kompetencia alapú értékelési rendszert. Meggyőződésünk, hogy a hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyermekek hatékony oktatásához jól felkészült, az átlagosnál több szociológiai, pszichológiai ismerettel, empátiás képességgel rendelkező pedagógusokra van szükség. Ezt a célt szolgálják a belső műhelymunkák, valamint a tanárok közti együttműködések speciális formái (értékelő esetmegbeszélések). A tehetségeket is kiemelten kezeljük. A csoportbontások, szakkörök és a képességfejlesztő foglalkozások is azt szolgálják, hogy még több odafigyelést kaphassanak a tehetségek, ill. a felzárkóztatásra szorulók. A tehetséggondozást, a felzárkóztatást, az egyéni érdeklődés maximális figyelembe vételét változatos módszerekkel biztosítjuk: sokszínű szakköri kínálat és sportolási lehetőség, gyógytestnevelés, könyvtárhasználat, informatikaoktatás az 1. évfolyamtól, informatika terem internet elérhetőséggel, levelezős versenyek, tanulmányi versenyek stb. Az egészséges életmód kialakulásához hozzájárulnak az egészségnevelő programok: úszásoktatás, mindennapos testnevelés (tömegsport, labdarúgás, kézilabda). |
|
![]() |
![]() |
A sítáborban és a balatonrendesi táborban évi rendszerességgel vehetnek részt a tanulók. A szabadidős és hagyományőrző tevékenységeink is széles skálán mozognak, ezzel is biztosítva a sokoldalú fejlődést és a kikapcsolódást. | |
Intézményünk részt vesz a TÁMOP 3.1.4 projekt megvalósításában az előírt fenntarthatósági követelményeknek megfelelően. Iskolánkban a kompetencia alapú oktatás a következő területeket érinti: szövegértés-szövegalkotás, matematika logika, idegen nyelvi kompetencia, szociális, életviteli és környezeti kompetencia. Az eszközjellegű kompetenciák mellett kiemelten kezeljük a hatékony, önálló tanulás, valamint a digitális kompetenciák fejlesztését. | |
A kompetencia alapú oktatást segítik:
kooperatív tanulás, projektmódszer, egyéni
foglalkoztatás, páros munka, csoportmunka,
differenciált, személyre szabott tanulásszervezés,
műveltségi terület oktatása tantárgyi bontás
nélkül, moduláris oktatás, témahét stb. Az intézményben a témahét tanórai és tanórán kívüli keretben valósul meg. |
|
![]() |
![]() |
A projekt az intézmény egészét átfogó tevékenységként jelentkezik. Alapvető tevékenységei tanórán belül is és kívül is megvalósulnak. | |
„Szülőföldünk Alsóság „ projekt |
|
![]() |
![]() |
„Ádventtől karácsonyig” projekt |
|
![]() |
![]() |
Erdei iskola | |
![]() |
![]() |
A kompetencia alapú oktatás
eredményeit kompetencia alapú értékelési rendszerrel
mérjük. Az intézmény minden pedagógusa rendszeres résztvevője a továbbképzéseknek. Ezek a rendezvények, tanfolyamok segítik az oktató-nevelő munkát, az intézményi tevékenységek megszervezését, az irányítási, vezetési, valamint a mérési értékelési feladatok megvalósulását. A továbbképzések felkészítenek a szakvizsga követelményeire is. Minden pedagógus megfelel a 7 évenkénti (120 óra) továbbképzés feltételrendszerének. A TÁMOP 3.1.4. pályázat keretében a telephely egy pedagógusa részt vett a „Professzionális tanári kommunikáció”, kettő az „SNI-s tanulók együttnevelése” című képzéseken. A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazását segítő tanfolyamot 7 pedagógus végezte el./A korábbi évben pedig kettő pedagógus./A „Projektpedagógia, epochális oktatás” című képzésről 6 kolléga szerzett tanúsítványt. A „Digitális eszközök alkalmazása a tanórai oktatásban” című képzés 9 kolléga módszertani kultúráját gazdagította. A menedzsmentképzésen 2 tanúsítványt állítottak ki a szolgáltatók. „Hatékony tanuló megismerési technikák” című képzést 10 pedagógus végezte el, a mérés és értékelés témakörben egy kolléga szerzett 2 tanúsítványt. A nevelők magas színvonalú szaktárgyi ismeretekkel és gazdag módszertani kultúrával rendelkeznek. A tantestület számára egyformán fontos a tehetséggondozás és a gyengébbek felzárkóztatása. Az iskola évtizedek óta kiváló eredményeket ér el a megyei és az országos megmérettetéseken. Kiemelt feladat az esélyegyenlőség biztosítása, amit a TÁMOP 3.3.2. „Esélyegyenlőségi program végrehajtásának támogatása Celldömölk városában” című projekt megvalósulása támogat. |
|
![]() |
![]() |
Nevelőtestületünk tagjai tudatosan
törekednek a szülők-nevelők partneri viszonyának
kialakítására, hogy egymáshoz közelítő, egymást
erősítő nevelési célok és eljárások hassanak a
gyermekekre. Biztosítjuk a szülők számára a
betekintést az iskolában folyó szabadidős,
kulturális rendezvényeinkbe, fogadódélutánokat,
nyílt órákat szervezünk számukra. Szülő
értekezletet évente két alkalommal tartunk, első és
ötödik évfolyamon alkalmazzuk a családlátogatást.
Az ifjúságvédelmi felelős és az iskolai
pszichológus fogadó órákon áll a szülők
rendelkezésére. Az iskolai nevelőmunka hatékony
szerve a szülői munkaközösség, amely az intézményi
szintű feladatok koordinálását, szervezését végzi.
Évek óta sikeres rendezvényünk a szülői
munkaközösség segítségével megvalósuló családi
nap. A pedagógiai szakszolgálat napi kapcsolatban áll a nevelőtestülettel (esetmegbeszélések, fejlesztőfoglalkozások, vizsgálatok). A Népjóléti Szolgálat Családsegítő Csoportjával állandó kapcsolatot tart fenn az ifjúságvédelmi felelős, de az osztályfőnökök és az iskolavezetés is számíthat segítségükre. A szolgálat rendhagyó osztályfőnöki órákat is tart, közreműködik az iskolai egészségnevelési nap lebonyolításában. Az együttműködés egyéb eszközei: esetmegbeszélések, közös családlátogatások, szülők meggyőzése, tájékoztatása. |
|
![]() |
![]() |
A tanulói laptop programban való
részvétel ezt az arányt 30%-ra emeli következő
tanévtől kezdve. Iskolánk kompetencia alapú
oktatásban részt vevő csoportjai osztálylétszámnak
megfelelő számú tanulói laptopot (114db) és 5db
tanári laptopot nyert a TIOP 1.1.1 pályázaton. Az intézmény rendelkezik szaktantermekkel, informatikai teremmel, fejlesztő teremmel, tornacsarnokkal, valamint könyvtárral. A szaktárgyi órák magas színvonalú oktató-nevelő munkáját megfelelő mennyiségű és minőségű szemléltetőeszköz segíti (könyvek, folyóiratok, internet, DVD, CD, interaktív tananyag stb.). A 2010/11-es tanév alatt iskolánkat átépítik. Az építkezés befejezésének határideje 2011. június 15. |
|
![]() |
![]() |
2011. szeptember elsején a XXI. század modern iskolája korszerű technikával felszerelve várja tanulóit. |