A Dacia történelme | Szerelési tanácsok | Adás-vétel | A Dacia Magyarországon |
Fórum | Tagok | Letöltés |
Első fék ellenőrzés, javítás|afitos
Én a következőket szoktam
fékjavításkor csinálni
1 A betéteket nézd meg nincs e megégve. (Bökdösd meg csavarhúzóval), ha kell
cseréld ki.
2 A Dacia fékje hajlamos a befogásra.
3 Amikor le van véve a féknyereg legalább egy szer meg szoktam járatni, egyedül
is meg lehet csinálni, két db. kb 24-es csillagkulccsal vissza tudod nyomni a
dugattyút ütközésig, majd kb 20 pumpálással járasd ki, ezután ismét nyomd
vissza-és így tovább még egyszer, nem árt levenni visszanyomott állapotban a
porvédőjét és kinyomott állapotban valamilyen kenőanyag spray-vel befújni és úgy
visszanyomni, azután porvédőt visszatenni.
4 A rugalmas lemezeket, amik a fékpofák zörgését akadályozzák meg, olyan módon
hajlítással megigazítani, (a két végüket), hogy a fékpofák húzósan menjenek be,
de ne szoruljanak nagyon.
5. A két féknyereg kitámasztó rugó is előfordul, hogy túl erős, így az
úszónyerges fék nem tud oldani, befog fékpofák túlmelegszenek. Ki szoktam venni
őket és kicsit a formájukat alakítani.
6. A csúszkákat, amik a nyerget rögzítik meg kell csiszolóvászonnal tisztítani,
zsíros kézzel megfogás hasznos, zsírozni nem szabad. Az 5. pontban említett
rugókat ha jól formáztad akkor ez a két csúszka csavarhúzóval kalapálás nélkül
húzósan tolható a helyére.
Ezután a Dacia fékjével hosszú távon nem szokott gond lenni.
Ja és azt mindig le szokták írni, így én is leírom : A fékszerkezet nem tűri a
barkácsolást, csak akkor javítsd ha figyelmes vagy és van ilyen vénád.
Bocs, ez talán egy kicsit kioktatósra sikerült.