A Dacia történelme | Szerelési tanácsok | Adás-vétel | A Dacia Magyarországon |
Fórum | Tagok | Letöltés |
Hűtőrendszer vizsgálata|afitos
Ha a Dacián valahol szivárog a víz, akkor a hűtőrendszer következő visszahűléskor fellevegősödik!!! Ezután a következő elindulás után a levegős rendszer miatt cidrizik a vízhőfok mérőd és az első tünet az, hogy nem indul el a hűtőventillátor. Soha ne szivárogjon a Dacia hűtőrendszere, mert annak súlyos következményei lehetnek!!! Az még a legjobb, ha a hengerfejtömítés megy ki, ilyenkor folyamatosan buborékol a dunsztosüvegben lévő csövön keresztül. Folytatni inkább nem is akarom... Szivárgás az sose legyen!!!
Úgy is lehet keresni a szivárgás helyét, hogy amikor hideg az autód motorja, akkor jó erősen összenyomod a termosztátos gumicsövet ilyenkor a kiegyenlítő tartályba sok levegő kimegy és vizet szív vissza. Ha így utána kézzel "pumpálgatod", akkor ált visszaeresztéskor a szivárgás helyén "szürcsölő" hang hallatszik. A tegnapi hozzászólást azért fogalmaztam olyan súlyosan meg, mert ezt tényleg jó a Daciánál komolyan venni. Egy-egy megforralás után is pl. lágyulhatnak a gyűrűk a túlhevüléstől, kicsit nőhet az olajfogyasztás, picit mindig amortizálódik, még akkor is ha utána ugyanolyan tünetmentes.
Viszont ha nincs tömítetlenségi gond vele, akkor megbízható a hűtőrendszere. Ahogy GARAJO is írta minden megbontás után légteleníteni kell, ami azért nem olyan ördöngös dolog.
Csak egy érdekesség én már találkoztam ilyennel is: A fűtőradiátor csőcsonkjai, amik ugye nem láthatóak, a sok hőterhelés hatására a bilincs nyomásától összehúzódnak (csökken az átmérőjük) és az egyébként 15 éve még jól meghúzott bilincseknél is laza lehet a csőcsatlakozás, szivároghatnak, ezt a mai autóknál úgy védik ki, hogy belülre beléjük van dugva egy vékonyfalú réz betétecske, a daciánál ilyen nincs, ha máshol nem itt is fellevegősödhet.