A Dacia történelme | Szerelési tanácsok | Adás-vétel | A Dacia Magyarországon |
Fórum | Tagok | Letöltés |
Sziasztok!
Köhike vagyok. Alias FFZ-493
Ami a családi autós történelmet illeti ez a negyedik gépcsoda. A legelső autó
még 1974-ben került
a családba. Sajnos ezt az autót én nem láthattam, mivel igazából még tervben sem
voltam.:)
Aztán egy kis Zsigulis időszak után újra Dacia került a házhoz. Egy hófehér TX.
Sajnos ez az autó
nem lehette velünk sokáig mert egy ámokfutó totálkárosra törte hátulról. Pár hét
elteltével egy
tűzpiros társa vette át a helyét (CYW-003). Ezzel az autóval tanultam meg
vezetni, és nagyon hűségesen
szolgálta a családot. Számtalan hosszú úton SEMMI baj nem volt vele. Igaz a
végén amikor már
rendesen benne volt az életkorában a féltengelyek kezdtek kicsit kopogni, és a
váltóval is
akadtak gondok. Ekkor határozta el a család egy új jövevény esedékességét.
Hosszú keresgélés során
kiderült, hogy még, pontosabban újra lehet Dacia-t kapni Magyarországon. Mi sem
kellet több. 95-ben
új autó váltotta fel a piros kedvencet. Ez az autó a most általam használt
szintén kedvenc autó. Sokan
szemre hányták anno, hogy ennyi pénzért egy Dacia-t, és hogy az egy milyen rossz
autó stb.... Igazából
nem tudom miért mondták mert már lassan 9 éves lesz a kicsike, és igazából
szerintem korának nagyon is
megfelelő állapotban van, és ez idő alatt igazán nem volt vele olyan komoly baj.
Mondjuk én a kelleténél
kicsit többet bütykölöm, mert ha valami nem tetszik rögtön szétszedem és
orvosolom azt. (kicsit néha
már fanatikusan is). Igazából valahol küldetésemnek tartom az autó makulátlan
műszaki állapotát. És
kíváncsi lennék mit mondana az a sok ember aki anno mondott mindent róla így 9
év elteltével.
Ami a műszaki dolgokat illeti. 2004 nyarán kapott a motor egy kisebb generált
(rossz olaj miatt eltömődtek
az olajlehúzó gyűrűk, és füstölni kezdett egy kicsit) (Igazából fogalmam sincs
mikor kaphatott rossz olajat,
mert erre mindig ügyelek de lám mégis. Ezúton figyelmeztetek mindenkit, hogy
vigyázzon mit tesz bele!!!
Ajánlani tudom a Castrol olajakat) és egy Weber 32 DIR tipusú karbicseket teljes
körítéssel, valamint a
hengerfej kapott egy komplett generált, és egy kicsi le lett szedve belőle. Most
nagyon elégedett
vagyok vele. A következő átalakítás valószínűleg egy komolyabb vezérműtengely
lesz. (R15 TS) Egyenlőre ennyi.
Ami a menetteljesítményeket illeti nyáron motorgenerál előtt (a karbi már rajta
volt) 3 személlyel + némi
csomag 170-et ment autópályán sík úton. Igaz időbe telt mire elérte, de
szerintem nem rossz. Azóta nem
próbáltam. Én nagyon szeretem, rengeteget mentem vele. És remélem mindenki
hasonlóan szereti.
Ja és majdnem elfelejtettem. Nagy álmom egy eredeti R12 Gordini coupe.