Oldal: 1 / 1
A jogszabály

Elküldve:
2011.02.25. 07:57
Szerző: mllaci01
ÁLTALÁNOS ISKOLAI FELVÉTEL
Vonatkozó jogszabályok:
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény, valamint a 11/1994. (VI.8.) MKM rendelet nevelési-oktatási intézmények működéséről .
A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. évi (VI. 8.) MKM rendelet 16. §-a alapján a szülő március 1-je és április 30-a között a községi, városi kerületi, megyei jogú városi önkormányzat által meghirdetett időpontban – köteles beíratni tanköteles gyermekét. A Fővárosban a kerületi jegyzők véleményét kikérve a főjegyző határozza meg a beiratkozás időpontjait.
Tanköteles az a gyermek, aki az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget elérte, és az adott év május 31-ig betölti a hatodik életévét. A szülő kérésére tankötelessé válhat a gyermek akkor is, ha hatodik életévét abban az évben december 31-ig tölti be. A tankötelezettség kezdetén minden gyermeket iskolába kell íratni. A tankötelezettség teljesítéséről a szülő köteles gondoskodni.
A beíratáshoz az iskola kéri a szülő személyi igazolványát, a gyermek születési anyakönyvi kivonatát, az óvoda véleményét, illetőleg, ha a gyermek nem járt óvodába akkor a nevelési tanácsadó véleményét, a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd-, továbbá más fogyatékos gyermek esetén a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság szakértői véleményét.
Ha a szülő gyermeke tankötelezettségének teljesítésével kapcsolatban a jogszabályban előírt kötelességének nem tesz eleget, a jegyző elrendelheti a tankötelesség teljesítését.
Letölthető: Felhívás a tankötelessé váló gyermekek iskolai beíratására
Iskolai körzethatárok
Re: A jogszabály

Elküldve:
2011.02.25. 08:36
Szerző: Dorka
Köszönöm/jük!
Bár ránk vonatkozik/na, én nem szeretném jövőre suliba vinni.
Megvan az oka is, hogy miért.
Másik 2 fiam decemberi születésű, Attila a kamasz ment úgy suliba, hogy 6 éves és 9 hónapos volt, végig szenvedtük az általánost. (az alsót még nem is annyira, de a felsőt igen)
Gergőnél sikerült a nevelési tanácsadóban ezt megbeszélnem, és visszatartani egy évet, így Ő 7 éves és 9 hónaposan ment suliba, most 93-95%-osan teljesít.
Barnabással is ezt szeretném. 7 évesen és 5 hónaposan suliba küldeni.
Néhányan vagyunk csak így a csoportból, de hátha mást is érdekel(t) a véleményem.
Szép napot: Dóri
Re: A jogszabály

Elküldve:
2011.03.06. 10:19
Szerző: Gota75
Törvényi rendelkezés: a tankötelességről
Törvényi szabályozás szerint az a gyermek, aki 6. életévét május 31-ig betölti, az adott évben tankötelessé válik. A tankötelesség azonban nem azonos az iskolaérettség fogalmával.
Akik május 31-ig betöltik 6. évüket…
Amennyiben gyermekünk az idén tankötelessé válik (vagyis május 31-ig betölti 6. életévét), de az iskolára még nem érett, az iskolakezdést egy évvel kitolhatjuk. Egyszerű az eset akkor, ha mind a szülők, mind az óvoda úgy gondolja, hogy a gyermek fejlődése szempontjából hasznosabb egy évet halasztani, és még egy óvodában maradni. Azonban ilyenkor is gondolnunk kell arra, hogy az iskolai beiratkozásra kijelölt napokon a lakhely szerinti illetékes iskolát felkeressük, és az óvoda által kiállított igazolást részükre átadjuk. Ez azért fontos, mert a tanköteles gyerekek már bekerülnek az iskola adminisztrációjába, amelyben a tanévhalasztást a szülői bejelentés alapján tudják regisztrálni. (A körzeti iskola beiratkozási napjairól az iskolában tájékozódhatunk!)
Az iskolaérettség kérdése akkor kerül a középpontban, ha mi magunk esetleg bizonytalanok vagyunk ebben a kérdésben, illetve ha az óvónők velünk eltérő véleményen vannak.
Mielőtt döntést hozunk az iskolába menetelről, először gyermekünk óvónőivel beszéljünk. Ők azok, akik az elmúlt években napról-napra nyomon kísérték gyermekünk fejlődését, és akik már sok-sok gyereket bocsátottak iskolába. Amennyiben eltérő véleményen vagyunk, akkor keressük fel a lakóhelyünk szerint illetékes nevelés tanácsadót, akik felmérik gyermekünk iskolaérettségét. A felmérés eredménye azonban továbbra is csak tájékoztató jellegű, mert a végső döntést – a fentiek ismeretében – a szülőnek kell meghozni.
A nyári és őszi gyerekek
Amennyiben gyermekünk nyári születésű, vagyis 6. életévét június 1. és augusztus 31. között tölti be, lehetőségünk van őt is iskolába küldeni, ehhez azonban szakértői javaslat kell, amit szintén a nevelési tanácsadó állít ki.
A törvény a fenti lehetőséget engedélyezi azon gyermekek számára is, akik december 31-ig töltik be 6. életévüket, azonban az esetükben ne feledjük el, hogy ők olyan osztályba fognak kerülni, ahol szinten a gyerekek átlagosan 1,5 évvel idősebbek lesznek…
A pontos törvényi szöveg
(2) A gyermek, ha eléri az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget, legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. A gyermek, ha az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget elérte, abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét május 31. napjáig betölti, megkezdi a tankötelezettség teljesítését. A szülő kérelmére a gyermek megkezdheti a tankötelezettség teljesítését akkor is, ha a hatodik életévét december 31. napjáig tölti be. A tankötelezettség kezdete annál a gyermeknél eshet a nyolcadik életévre, aki augusztus 31. utáni időpontban született. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik.”
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 6§ (1) és (2) bekezdése
Re: A jogszabály

Elküldve:
2011.03.06. 10:23
Szerző: Gota75
Sziasztok!
Ezeket segítség céljából küldöm,de természetesen majd nagycsoportban lesz aktuális,csak tudom,hogy többeket foglalkoztat
a téma,üdv: Ágota
Virtuális iskolaérettségi szintfelmérés
Pszichés érettség vizsgálata
Figyelem! Az alábbi felmérés eredménye csupán irányadó a szülők számára, az óvodapedagógusi, ill. egyéb szakértői vizsgálatokat nem pótolja! Célja kizárólag a szülők segítése a megfelelő fejlesztőjátékok kiválasztásában!
Válaszoljon az alábbi kérdésekre, jelölje be, gyermekére melyik megállapítás illik leginkább!
1. Sokirányú érdeklődés, nyitottság jellemzi a gyermeket?
Igen
Nem
2. A térbeli relációkat (pl. alatt, felett, mellett, között, ...stb.) helyesen használja?
Igen
Nem
3. A jobb-bal irányokat minden esetben pontosan megkülönbözteti?
Igen
Nem
4. Képes pontosan megmutatni saját testének részeit ( ide értve pl: könyök, térd, boka, áll, stb.)?
Igen
Nem
5. Több, egymás mellé sorba helyezett ábra megfigyelésekor balról-jobbra halad?
Igen
Nem
6. Az egymáshoz hasonló ábráknál pontosan észreveszi és megnevezi az összes azonosságot, különbséget?
Igen
Nem
7. Képes-e gyermeke szándékosan figyelni pl. egy-egy versre, mesére, amit 3-4-szeri meghallgatás után önállóan is el tud mondani?
Igen
Nem
8. A korábban megjegyzett információkat hosszabb idő után (pl. hetekkel később) is képes felidézni?
Igen
Nem
9. Egy képen látható ember vagy mesefigura alapos megfigyelése után főbb jellemzőit maradéktalanul fel tudja idézni emlékezetből?
Igen
Nem
10. Képes egy tevékenységet legalább 15-20 percen keresztül elmélyült figyelemmel végezni?
Igen
Nem
11. Gyakran előfordul, hogy tevékenysége során kapkod, figyelmetlen?
Igen
Nem
12. Gyakorta pontatlan feladatvégzése, tevékenységei során?
Igen
Nem
13. A meséknél többnyire igényli a képes szemléltetést?
Igen
Nem
14. El tud mondani önállóan, érthetően hosszabb meséket, történeteket? Fejlett a beszédkészsége?
Igen
Nem
15. 10-es számkörben képes megszámlálni az elemeket?
Igen
Nem
16. Ismeri és megbízhatóan alkalmazza a több- kevesebb- ugyanannyi fogalmát?
Igen
Nem
17. Megfelelő a ceruzafogása?
Igen
Nem
18. Szívesen végez ábrázoló, ill. barkács tevékenységeket?
Igen
Nem
19. Emberábrázolásában a nagy formákon (pl fej, végtagok) túl az apró részleteket is megjeleníti? (pl: szempilla, fül, köröm, stb.)
Igen
Nem
20. Különböző események pl. hóember olvadása, öltözködés, stb. mozzanatait ábrázoló képsor összekeverésekor felismeri a logikus sorrendet?
Igen
Nem