Spacewar!
A Spacewar! az egyik legkorábbi ismert digitális számítógépes játék.
A játék elkészítésének célja az volt, hogy demonstrálják a DEC PDP-1 számítógép számítási
és megjelenítési
képességeit. A fejlesztést Steve Russel 1961-ben kezdte el,
és 200 órányi fejlesztés után 1962 februárjában készült el az első változattal.
A játékban három objektum szerepel:
- Ék alakú űrhajó
- Tű alakú űrhajó
- Csillag
Az űrhajók korlátozott számú rakétával és üzemanyaggal rendelkeznek.
A játékban a két űrhajót két játékos irányítja. A feladat az ellenséges űrhajó
megsemmisítése úgy, hogy közben
elkerüljük a csillaggal vagy a másik űrhajóval az ütközést.
A hajók az üzemanyag segítségével irányíthatók, de az űrhajók mozgását erősen befolyásolja a
csillag gravitációs mezője is.
Lehetőség van az ellenséges rakéták elől a hipertérbe menekülni,
de ekkor a visszatérés egy véletlenszerű helyen történik, és ez egyre nagyobb valószínűséggel a
hajó felrobbanásához vezet.