Bölcsészet- és Társadalomtudományi Intézet
Társadalomtudományi, Felnőttképzési és Közművelődési Intézeti Tanszék
Kreatív tréning
Tréner: Wenczel Imre, középiskolai tanár, drámapedagógus, előadóművész, színjátszórendező
Tel.: 06/70/5940111
WEB: wenczel.fw.hu; wenczel.fpn.hu; www.dramacsoport.com; wenczel.revai.hu
Tematikus vázlat a „Kreatív tréning” tantárgyhoz:
Kreatív tréning (e.) ÖSSZESEN! 14 óra
A KREATÍV TRÉNING
tervezett játékai 1.
ELSŐ TALÁLKOZÁS - időintervallum: 10 óra
A gyakorlat napja: 2008. november 29. szombat 9 órától 19 óráig.
A gyakorlat helye: 1. számú oktatási épület (Győr, Liszt Ferenc út 42. 9022) K 5-ös terem.
*********************************************************
„ELŐ”-JÁTÉKOK
1. „Vegyük fel…” (A tervezett idő: 10 perc)
2. „Magyarázatot kérek”… (A tervezett idő: 10 perc)
3. NÉV-követelmények/magyarázat (?!) (A tervezett idő: minimum 20 perc)
Lazítás-játék és/vagy beszélgetés: 20 perc
Eddig: 1 óra
*********************************************************
ELSŐ JÁTÉKcsomag
4. Változtassuk meg…! (A tervezett idő: 10 perc)
5. Interjúk a jelenben. (A tervezett idő: 40 perc)
6. Csoportos lazítás-játék és/vagy beszélgetés: 10 perc
(Pót-játék: Fusson az, aki…)
Eddig: 2 óra
**********************************************************
MÁSODIK JÁTÉKcsomag
7. Bevezető – játékmagyarázat; előkészületek (A tervezett idő: 5 perc)
8. Interjúk a jövőért. VAGY! „TÁRSISMERET-tipp” (A tervezett idő: 35 perc)
9. Csoportos lazítás-játék és/vagy beszélgetés: (A tervezett idő: 20 perc)
(Pót-játék: „Földrengés…)
Eddig: 3 óra
**********************************************************
HARMADIK JÁTÉKcsomag
10. Mozdulataink, gesztusaink, testbeszédünk. (A tanár bevezető-ráhangoló játéka; a tervezett idő: 5 perc)
11. A játszók észrevételei, változtatási szándékai…(A tervezett idő: 15 perc)
12. Hangszíneink. (Csoportos játék a tanár vezetésével.) (A tervezett idő: 30 perc)
13. Csoportos lazítás-játék és/vagy beszélgetés. (A tervezett idő: 10 perc)
(Pót-játék: Státus-játékok…)
Eddig: 4 óra
************************************************************
NEGYEDIK JÁTÉKcsomag
14. Csoportos lazítás-játék és/vagy beszélgetés. (A tervezett idő: 50 perc)
(Pót-játék: színjátszós-játékok…)
Eddig: 5 óra
************************************************************
ÖTÖDIK JÁTÉKcsomag
15. Koncentrációs képességeink. A nehézségi fokozat: „a csillagos ég”.
(A tervezett idő: 15 -20 perc)
16. Így járok én… (A tervezett idő: 5-10 perc)
17. Így gesztikulálok én… (A tervezett idő: 5-10 perc)
18. „Szobrász”-gyakorlatok. (A tervezett idő: 10-15 perc)
19. Csoportos lazítás-játék és/vagy beszélgetés. (A tervezett idő: 5 perc)
(Pót-játék: Csoportos-„kő-papír-olló”…)
Eddig: 6 óra
**********************************************************
HATODIK JÁTÉKcsomag
20. Csoportos, gyors labdajátékok. (A tervezett idő: 5-10 perc)
21. Megbeszélés… (A tervezett idő: 3 perc)
22. Vitára késztető/képesítő gyakorlatok. (Színek és űrmértékek…)
Ismertető-bevezető a szabályjátékba. (A tervezett idő: 10 perc)
23. Maga a játék. (A tervezett idő: minimum 60 perc)
24. Megbeszélés. (A tervezett idő: minimum 10 perc)
25. Pihentetés. (A tervezett idő: 27 perc)
(Pót-játék: „Kétkörös kidobós”…)
Eddig: 8 óra
***********************************************************
HETEDIK JÁTÉKcsomag
26. Együttműködésre „hívó” gyakorlatok. (A fokozatok a „kedves”-től a „könyörtelen”-ig
kívánság/tiltakozás… szerint.)
(A tervezett idő: 30 perc)
27. Beszélgetés. (Lesz, mit megbeszélni!)
(A tervezett idő: 30 perc)
Eddig: 9 óra
***********************************************************
NYOLCADIK JÁTÉKcsomag
28. A következő foglalkozás előkészítése. (Vezessünk tréninget! De hogyan?...)
29. Ha (esetleg) marad idő, „meglepetés”-játékok.
Eddig: 10 óra
******************************************************************************************************************************************************
A KREATÍV TRÉNING
tervezett játékai 2.
MÁSODIK TALÁLKOZÁS
Időintervallum: 4 óra
A gyakorlat helye: 1. számú oktatási épület (Győr, Liszt Ferenc út 42. 9022) K 5-ös terem.
30. A rendelkezésünkre álló időt az alábbi szempontok szerint strukturáljuk:
a) A „hallgatók” hármasával vezetnek játékot, a játszók ehhez visszajelzést adnak.
b) A tréner hozzászól a játékvezetéshez és a játszók visszajelzéseihez.
VÉGÜL:
A tréner ismerteti a kreatív tréning tantárgy félévi érdemjegyeit. Megítélésének alapja: a csoport tagjai által az első perctől az utolsóig elvégzett munka mennyisége és minősége.
*************************************************************************