A volt "beosztott" gépeim:

     Az M44 129 BoBo                m44129.jpg     (76 kB)
     A néhai M44 129 BoBo,  ma már az örök gurítódombokon tolat. Valaha a nyíregyházi
  gurítódomb is üzemelt.......   Nem is igaz, olyan régen volt. Nem volt akkora elegy, amit
  ne bírt volna felhúzni a gurítódombra. A "gladiátorképzőben" kezdő mozdonyvezetőként,
  nagyon sokat kelett tolatni, akkor még volt mit szállítania a vasútnak. 
    Az M41 2132 csörgő, a "MÁRKA"                m412132.jpg    (87 kB)
     A MÁV legjobb dízelmozdonysorozata, bár a vezetés szerint a leggazdaságtalanabbul
  működő vontatójármű. Talán meg kellett volna maradni az eredeti gyári alkatrészeknél,
  amelyek szinte soha sem hibásodtak meg. Nem kellett volna mindenféle szeméttel tele-
  pakolni, ami az üzembiztonságot nagyon lerontotta. Hosszú távon a drágább az olcsóbb
  (ezt nem én találtam ki).
      Nyíregyházáról sajnos elvitték az M41 sorozatu gépeket, még mindig fáj a szívünk
  értük. Aki egyszer hajtotta, örökre beleszeretett.
          A V43 1083 "SZILI", a "VASKACSA"                v431083.jpg     (97 kB)
      Ez a sorozat tartja életben a MÁV-ot. A tervezőbrigád annak idején, (több száz éve)
  olyan remek munkát végzett, hogy még nagyon sokáig ezekkel a gépekkel kell a vonatok
  nagy részét továbbítani. Mostanában a MÁV erőtlen kísérleteket tesz a korszerűsítésükre,
  ami kidobott pénz az ablakon. Új, korszerű mozdony kellene már (és nem egy-két darab),
  legalább a személyszállító vonatokra, mielőtt ezek a roncsok mindegyikőnkből nyomorékot
  csinálnak.
      Közel három évig jártam az IC fordát a "Vaskacsa"-val. Alattomosan, észrevétlenül
  teszi tönkre az ember izületeit a rázkódás és a vibráció. Nagyon szeretem a sebességet,
  de ma már ha lehet, elkerülöm a szilivel történő száguldozást.
     A mozdonyokat is megviseli az állandó nagy hajtás. Egy-egy gép 3-4 évet bír ki az IC-n,
  utána már nem lehet stabilizálni a futásukat 120 km/h sebességre, bárhogy próbálkoznak
  is vele. Ma már a V43 1083 sem jár az IC-n, az INTER CITY felirat is lekerült róla.
      A harmadik évezredben, az EU csatlakozás küszöbén, 270 km száguldás után, a Vezér Úr
  kénytelen érkezés után segédmunkássá vedleni, és s.k. levakarni a mozdony elejéről
  a rengeteg gusztustalan mocskot, bogármaradványt.
  Ezeken a bajokon segít majd a csodaszer:     MINDEN BAJRA ORVOSSÁG: ISO 9002

Vissza az "Érdekes képek" oldalra