Sztrájkolunk 2000 januárjában!?
Februárban is!?
MI NEM ILYEN VASÚTAT SZERETNÉNK.......
Mi nem ilyen vasútat szeretnénk.....
Mi csupán "polgárok" szeretnénk lenni.......
        A sajtó egy része és a MÁV vezetése erőteljes propagandát folytat a vasutasok ill. a 
mozdonyvezetők bérével kapcsolatban. Vállalva a nyilvánosságot, közzéteszem az
októberi bérjegyzékemet. 15 éve forog alattam a mozdony kereke. Dízel és villany
szakvizsgám van, szakérettségivel rendelkezem. Mindenkinek az értékítéletére bízom a
követeléseink megítélését.
Az 1999 októberi fizetésem:
A legfontosabb adatok:
Alapfizetésem:                                                77600 Ft
Műszakpotlék (30%) 151,2 órára                    21728 Ft
1 nap szabadság                                               1219 Ft
3 db átvezénylési díj                                         1500 Ft
Kiküldetési díj                                                  2240 Ft
Jövedelem adó alap                                       103418 Ft
SZJA                                                               25083 Ft
Netto kereset                                                   60895 Ft

 

Teljes részletességgel jpg formátumban ITT láthatod.   oktber.jpg  (100 kB)

 

A médiák ellensúlyozására néhány vélemény  a mi oldolunkról:

 

A felszámolásra kijelölt vasútvonalak listája
Pöhacker Attila  reagálása a vádaskodásokra
Monostory Miklós főmozdonyvezető így látja
Horváth Imre főmozdonyvezető véleménye az eseményekről
Kovács Sándor főmozdonyvezető nyílt levele a MÁV vezetéséhez
Vissza az "Érdekes képek" oldalra

2. sz. melléklet

A Kormány 1/ /1999. ( ) számú határozatához

A közel 1000 km-t kitevo, a MÁV üzemeltetési kötelezettség alóli felmentésre javasolt mellékvonal-szakaszok felsorolása

Vonalszám

Állomástól állomásig

km

a./ vasúti forgalom megszüntetése

147,4

6

Bicske-Felcsut 51. szelv-Lovasberény

21,1

44

Börgönd-Szabadbattván

10,8

49

Dombóvár-Tamási-Mezohídvég

62,6

64

Pécsvárad-Palotabozsók

26,9

83

Mátramindszent-M.novák-H.terenye

5,1

112

Nagykálló elág.-Nyíradony

20,9

b./ társaságba viheto vagy szüneteltetendo (keskenynyomközu vonalak)

194,7

39

Balatonfemvesi GV

30,9

118/119

Nyíregyházi KNnyk. vasút

66,5

148/149

Kecskeméti KNnyk. vasút

97,3

c./ társaságba viheto vagy szüneteltetetendo

650,6

24

Zalaszentgrót-Zalabér-Batyk

5,9

49

Mezohídvé -Enying iparvágánykiág.

10,6

62

Drávafok-Vajszló

46,5

64

Palotabozsók-Bátaszék

17,9

87

Szilvásvárad-Putnok

34,6

88

Mezocsát-Hejokeresztúr

16.5

98

Tállya-Hidasnémeti

38,3

102

Kál-Kápolna-Kunhegyes

53.0

106

Debrecen-Sáránd-Nagykereki

52.6

107

Sáránd-Létavéres

20,1

I13

Mátészalka-Kocsord-Alsó-Za~ta

42.6

114

Kocsord-Alsó-Csen er

25,3

117

Ohat-Pusztakócs-Tiszalök

64,5

125

Mezohegyes-Battonya

17,1

126

Kisszénás-Kondoros

5,7

128

Vészto-Kôtegyán

34.6

129

Murony-Békés

7,2

145

Szolnok K.savgy.elág.-Lakitelek-Kiskunfélegyháza

58,6

147

Kiskunfélegyháza -Orosháza

79,0

151

Solt-Dunapataj

20.0

Mindösszesen

992,7

Lap elejére                                                                                                   Lap közepére

NYÍLT LEVÉL

Vezérigazgató helyettes úr!

A vasút jelenlegi helyzetéért nem azok a munkavállalók a hibásak, akikre a vasút vezetése nyomást akar gyakorolni!
A fuvaroztató felekkel nem az állomási munkavállalók, forgalmi utazók, kocsirendezők, kocsivizsgálók, mozdonyvezetők, sínek között dolgozók tartják a kapcsolatot!

 Nem Ők kötik a szerződéseket
 Nem Ők adják a kedvezményeket
 Nem Ők utaznak vasút helyett gépkocsival
 Nem Ők vitték be  KFT-be a járműjavítókat, kocsitakarítást
 Nem Ők privatizálták a vasúti Kft-ket
 Nem Ők készítik a menetrendet
 Nem Ők zártak be vonalakat, rendező-pályaudvarokat
 Nem Ők döntenek a beruházásokról
 Nem Ők akarják eladni az üdülőket
 Nem Ők kapnak év végi jutalmakat
 Nem Ők vesznek részt állófogadásokon

Mit tesznek a vasutas munkavállalók?

Ők akik éhbérért vállukon viszik a vasutat
Ők akik a vasúton a vasútért akarnak dolgozni
Ők akik még vasutasoknak vallják magukat
Ők akik közvetlenül érzik az utazóközönség haragját
Ők akik nem tűrik, hogy vezetőik ország - világ előtt megalázzák és hibáztassák Őket a jelenlegi helyzetért

NÉLKÜLÜK A VASÚT MÉG MÉLYEBBRE SÜLLYEDT VOLNA!

Pöhacker Attila

Lap elejére                                                                                                   Lap közepére

Komáromi mozdonyvezető levele:
Sajtó Iroda
Domokos Lajos Úr részére

Tisztelt Domokos Úr!

Egyike vagyok a Vezérigazgató Úr által "kemény"-nek nevezett mozdonyvezetőknek, egyike azon kettőnek, akivel Kukely Úrnak a sztrájk alatt volt szerencséje találkozni. (Tudomásom szerint Komáromban járva a Gépészeti Kirendeltséget nem méltatta figyelmére.) E körülmény figyelembe vételével kérem, adassék meg nekem véleményem megismertetésének lehetősége.
Gondolataim sorokba öntésére a Vezérigazgató Úr január 12.-én elhangzott, "körözendő" jelzéssel a szolgálati helyekre elfaxolt beszéde indított. A továbbiakban megpróbálom ennek gondolatmenetét követni.
Valóban szokatlan számunkra, munkavállalók számára a MÁV jelenlegi vezetésének tárgyalási magatartása; amely nemcsak számunkra tunik minden kompromisszumtól távol állónak. Minden vezető számára bántó lehet, ha elodeivel hasonlítják össze, mégis (bántó szándék nélkül) ezt teszem. Amióta a vasúton dolgozom, a cég valamennyi vezetőjével sikerült a bér- és Kollektív Szerződés kérdésében mindkét oldal számára elfogadható megállapodást kötni (ld.: "hároméves" megállapodás). Ez most - úgy látszik - nem megy. Pedig a szakszervezeti vezetők ugyanazok…

Önök újságírókkal, kutatókkal találkoztak a sztrájk ideje alatt. én a kisbolt eladójával, a levélkihordóval… Ők egyértelmuen mellettünk foglaltak állást. Hadd idézzek néhány jellemző véleményt: "Így kell csinálni…", "Ezek másból nem értenek…" A közönség felé nyitottság, a "jól muködő vasút", az európai módon szolgáltatás - véleményem szerint - a mindenkori menedzsment (PR, menetrendszerkesztés, stb…) felelőssége.
Egyetértek Vezérigazgató Úrral: Tekintsük mérföldkőnek a mostani sztrájkot. De a mérföldkövek az út mindkét irányába jeleznek. Vegyenek minket - munkavállalókat - végre ember-, felnőtt emberszámba. Kérdezzék meg véleményünket, adjanak javaslatainkra.
Hiszen nem ismerheti más jobban a mindennapi gondokat, mint a "forgalmi szolgálat lebonyolításában közvetlenül részes" dolgozók. Ne kényszerítsenek minket nap, mint nap utasításellenes munkavégzésre! (Egyetlen példa: Ha betartanánk az E1 sz. Utasítás
mozdonyok átvételére vonatkozó pontjait, egyetlen dízeljármű sem járhatna ki a vontatási telepekről!) 
Legyen fordulópont! Jellemezze a munkáltató és munkavállalók kapcsolatát a partneri viszony, ne pedig az egyoldali diktátum, amit jellemzően a sértődöttség, a "mit akarnak ezek már megint" érzése követ.

Üdvözlettel:

Tatabánya, 2000. január 17.                                                                                                 Monostory Miklós
Főmozdonyvezető

Lap elejére                                                                 Lap közepére

A farok csóválta kutya vonyítása

Az elmúlt hetekben a MÁV Rt.-nél fellépő válsághelyzettel kapcsolatban kialakult információs háború, melyet a MÁV vezetői, és Katona Kálmán miniszter a médiákon keresztül indított a vasutassággal szemben, különös tekintettel a szakszervezetekre. Napról-napra meghazudtolva, és megalázva a vasutasság jelentős részét, amit mi sem tűrünk tovább szó nélkül.

Hely hiányában a teljesség igénye nélkül felsorolnék néhány valótlan állítást, és annak cáfolatát.

...A MÁV Rt. vezetése törekszik a szakszervezetekkel a bér és a Kollektív Szerződés tárgyában, de a szakszervezeti vezetők inkább sztrájkba viszik a dolgozókat...

A valóságban diktátumszerű, 8.5 %-osnak mondott béremelési javaslat, ami 6 %-os, (valamint a Munka Törvénykönyv által alkalmazott műszakpótlék a Kollektív Szerződés hiányában -15 % -os) béremelést garantál minden vasutasnak. Ezt a miniszterelnök 2,5 %-os reálbér növekedésnek állítja be. A valóságban a vasutasság egészére nézve a gazdasági előrejelzések szerint (a 7-9 %-os infláció a változatlan adótábla miatt ) reálbér csökkenést eredményez. A sztrájkba való hajszolásról csak annyit, hogy a mozdonyvezetők többsége kritikával illette a szakszervezeti vezetőket amiért "csak" határozott idejű sztrájkot hirdettek eddig, és írásban nyilatkoztak arról, hogy a továbbiakban meghatározatlan ideig, mindenre kiterjedő megállapodásig tartó sztrájkot hirdessenek meg a szakszervezetek.

..Hosszú hetek óta nincsenek érdemi tárgyalások, mert azok a "ronda" szakszervezetek nem hajlandóak aláírni egy nyilatkozatot,.. melyben lemondanának a törvény által biztosított jogosítványaikról, és érvénytelenítenék az elmúlt 10 évben a MÁV-val kötött érvényben lévő munkaügyi megállapodásokat, amit a munkavállalók érdekében köttettek.

A miniszter elmondása szerint:

"még nem látott dolgozó vasutast"; illetve egyszer majdnem sikerült neki, ám az egy vasutas kabátban dolgozó polgármester volt! Szerinte "Ne a farok (a vasutas) csóválja a kutyát (MÁV vezetése, és a kormány mint tulajdonos)" és "ne ám a szúnyog (vasutas) adjon vért" !!! Megértem az egyik kollégámat aki a minisztert "mosolygós vipera" becenévvel illeti. Naponta jelennek meg adatok vasutas bérekről, kiemelve a mozdonyvezetők bérét, összehasonlítva különböző foglalkozási körök béreivel, amik megtévesztők a közvélemény számára, mivel időnként túlzottak, nem a valóságnak megfelelőek. Szerintük a vasutasok jövedelme jelentősen meghaladja többek között az orvosokét és az egyéni vállalkozók többségét, ami egy gondolkodni tudó ember nem hisz el. A vasút vezetői szerint a vasutasok bérét az üzleti tervben rögzített nyereségből lehetne emelni, nem veszik figyelembe, hogy a vasutasok munkájuk nagyobb részét közfeladatok ellátásában végzik, eszerint a közfeladatot ellátó orvosok, pedagógusok és egyéb közalkalmazottak nem érdemelnek bért, mert nyereséget nem termelnek? Mindeközben a MÁV vezetői kb. 600 fő, szolgálati főnökig bezárólag bruttó több százezer forintos jutalmat kaptak, hogy megnyerjék őket az elképzelések végrehajtására.

De miről is van szó tulajdonképpen?

A MÁV 1968-tól többszöri átszervezésen esett át, ami nem hozta meg a várt eredményeket. Az irányító apparátus vízfejként megmaradt a vasút élén, miközben 127000-ről 57000-re fogyott a vasutasok létszáma 10 év alatt. Nincsen hatékony üzletpolitikája, 30 éve kevés a fejlesztésre szánt összeg, nem pótolják a közszolgálat teljesítéséből keletkező veszteségeket. A vezetés a törvényes keretek között működő, az országban valóban példátlanul erős, és jól szervezett szakszervezetek vezetőit teszik felelősség vasútnál kialakult problémákért. Ez a jelek szerint egybecseng a jelenlegi kormány által a civil szervezetekről kialakított képével és elképzeléseivel. Minden szakszervezeti jogosítványt meg kell szüntetni, és utána szabadon rendelkezni a védtelen munkavállalókkal. A jogokat, béreket majd a hatalom meghatározza, mert ő tudja hogy mi a jó a dolgozóknak.

Egy gondolatban összefoglalva: a demokrácia jó a hatalomnak addig amíg a kontrollt nem gyakorolják a törvényben felhatalmazott társadalmi szervezetek, mert ha megpróbálják, a társadalom ellenségeivé válnak. Ma már egyértelműen látszik, hogy a konfliktus túlnyúlik a MÁV Rt. keretein A vasutasság megmozdulásának eredménytelensége a magyar demokratikus intézményrendszer egyik fő pillérének lebontását eredményezheti! Az érdekegyeztetés ellehetetlenítése egyel alacsonyabb szintre is áttagolódik, és a munkavállalóknak a későbbiekben eszükbe sem juthat az érdekeik védelmében fellépni, főleg ha az országgyűlés megszavazza a különböző szakszervezeti jogokat csorbító törvénymódosításokat, amiket a MÁV a közlekedési miniszter támogatásával kíván kezdeményezni.

De reméljük, hogyha a "kutya" (MÁV, és a miniszter) ugat, tovább, azért még a karaván halad!

Tisztelettel:

Horváth Imre Főmozdonyvezető

Székesfehérvár

 

Tisztelt Média!

Kérem Önöket, hogy a ország lakosságának valós tájékoztatása érdekében a fent leírt "helyreigazítást", a vasutasságról a médiákban eddig megjelent nem mindig a valóságot tükröző cikkek ellenében, leközölni szíveskedjenek

Tisztelettel:

Horváth Imre Főmozdonyvezető

Székesfehérvár

MOSz központ

1145 Budapest, Bácskai út 11

Lap elejére                                                                                               Lap közepére

Nyílt levél a  MÁV Rt. Vezetésének.
" A Véradó szúnyog elégedetlen zümmögése..." avagy
hallgattassék meg a másik fél is.

Tisztelt MÁV vezetők!Szeretnék "egyszerű" mozdonyvezetőként reagálni az önök által megjelent nyilatkozatokra.
Először is szeretném minden kollégám nevében kikérni, Katona Kálmán közlekedési miniszter úr médiákban megjelent alantas viccelődéseit, mellyel megsértett minden becsületesen dolgozó vasutas dolgozót, sőt továbbmegyek, minden "csak" érettségizett magyar állampolgárt is!
Katona úr! Ha felénk vasutasság felé végre nem a bajusza alatt érlelt gúnyos "mosolyát" és hátát fordítaná, talán meglátna legalább "egy" dolgozó vasutast! Ha a vasutas dolgozó nem dolgozna, a vasút nem menne! 
Elmondása szerint a mozdonyvezetők, és a vasutas dolgozók alulképzettek, nem jár nekik több fizetés. Tisztelettel ki merem jelenteni, hogy azok a dolgozók, akik az utazóközönséggel mindennapos kapcsolatot tartanak, (forgalmi szolgálattevők, rendelkezők, vezető jegyvizsgálók, jegyvizsgálók, stb.) köztük a mozdonyvezetők is, csak akkor nyertek felvételt a MÁV kötelékébe, ha legalább érettségivel, - a mozdonyvezetők pedig még plusz vasipari szakmával - rendelkeznek. Ön szerint Magyarországon az érettségizett munkavállalók ezek szerint alulképzettek!
17 éve dolgozom a MÁV-nál, sajnos azóta látva a vasút rohamos leépülését. Minden évben új ötlettől vezérelve szervezték át a vasutat, alakították át az igazgatóságokat, csomópontokat, fonökségeket, kísérletezgetve azok gazdasági eredményesség változásának jótékony hatásával.
Sajnos nem következett be jóirányú változás, sőt az átszervezések költsége felemésztette a felújításra, fenntartásra fordítható összegeket is. Szemmel látható viszont az a tény, hogy míg a végrehajtó szolgálatoknál a létszám több mint a felére csökkent, addig a vezetői apparátus létszáma a különböző átszervezések hatására nem csökkent a gazdaságossági mutatóknak megfelelően. Nagy csend övezi külföldi szakértők által végzett felmérések eredményeit, mely valószínűleg szintén sokallta a vezetői apparátus létszámát. Be lehetne látni, hogy a jelenlegi forgalom, fuvarozási megbízások alapján nem lehet eltartani gazdaságosan ekkora létszámot, az egyszerű vasutas munkavállaló fizetésének a többszöröséért.
Jelenleg ott tart a mozdonyszolgálat és a forgalmi szakszolgálat, hogy az alapvető szolgáltatásokat képesek csak finanszírozni a rendelkezésre álló költségkeretből. Nincs pénz, néhány ezer forint, alapvető alkatrészekre a vontatójárművekhez, melyeknek a hiánya később komoly károkat okoz, több millió forintos ráfordítást igényel, ha újra munkába akarjuk állítani. Ehelyett a javításra váró vontatójármű félre áll a "gazba", leéljük róla a még használható alkatrészeket a többi, még muködő jármű érdekében. Következik az összevágás, mint a vasúti kocsik esetében, amikor szemünk láttára vágtak össze két hónappal előtte felújított kocsikat, mivel a sorszám rájuk esett. Az utazó közönséggel kapcsolatos munkahelyeken forgalmi irodákban nem telik frissítő meszelésre legalább évenként egy alkalommal, miközben a gazdasági vezető irodáját évente tapétázzák át. Látjuk ezt itt lent dolgozóként, és semmit nem tehetünk ellene. Hiába az eseménykönyv, hiába a sok panasz, érdemben még válasz sincs az illetékes vezetői helyekről. Igaza van a munkáltatónak, hogy nem lehet semmilyen beleszólásunk, még szakszervezeti vezetőinken keresztül sem azért, hogy látjuk az orrunk előtt pazarolják el, teszik tönkre a még meglévő vasúti javakat. 
AKKOR NE A MUNKAVÁLLALÓKAT TEGYE FELELŐSSÉ A JELENLEGI HELYZETÉRT!!
1992-ben  azt ígérte a vasút vezetősége az akkor életben lévő bértáblázat alapján, hogy ez a táblázat infláció kezelésre alkalmas, mivel két összetevő szorzataként állapítható meg az adott táblázaton belül a dolgozók alapbére. Az egyik összetevő az ún. arányszám, mellyel az egymástól elválasztott osztályok között 10 %-os eltérés biztosított, valamint a másik összetevő a mindenkori létminimum összegeként jelenik meg. Ha gyors számítást végzek, (14-es kategória 16-18 évnél arányszám: 4,200) akkor 4,2 * 25.500 Ft, azaz 107.100 Ft-nak kellene az alapfizetésemként megjelenni. Ehelyett 83.000 Ft, a MÁV által meghirdetett 8,5 % béremelést követő eredményként. Ismét számolnom kell, mivel az eddigi alapbérem 77.600 Ft volt. 5.400  Ft az új és a régi bérem között a különbözet, ami cirka 6,9598 %-os emelést jelent. Ez az összeg, mivel a MÁV semminemű írásos dokumentummal nem értesített a Kollektív Szerződés nélküli munkavégzés minket anyagi elszámolást érintő feltételeiről, ezért a Munkatörvénykönyv műszakpótlékra vonatkozó szabályait értelmezve, bruttó fizetésünk a folyamatos 30 %-os pótlék megszűnésével minimum 13,333 %-al csökken. Vagyis a bruttó fizetésünk az eloző évihez képest 6,3735 %-os csökkenést eredményez. Ehhez társul a minimum 8 %-os infláció, mellyel a reál jövedelmünk 14,3735 %-os csökkenést mutat. Viszont a legnagyobb problémát uraim számunkra nem a bruttó bér körüli számháború jelenti, hanem a nettó bér. A boltban ugyanis a nettó béremért vehetem meg a kenyeret, mely nem több mint 56.-60.000 Ft, mely csökken a Mt. muszakpótlék számítás miatt minimum 13,333 %-kal!
 Akkor hogy is van ez? Hol fedezi az Orbán Viktor miniszterelnök által nyilatkozott:
"..a mindenkori inflációnak megfelelő, és a nemzetgazdasági növekedés százalékos értékének a felét kell keresniük az állami vállalatoknál dolgozó munkavállalóknak, köztük a vasutas dolgozóknak is..." a MÁV által kínált 8,5 %-os emelés?
"Azt várják tőlünk, hogy tiszta, gyors, pontos vasutat muködtessünk" 
Tisztaság: A vasúti takarítást végző kft-k ellenőrzését , és az általuk tisztítás után átadott kocsikat az ÁNTSZ munkatársainak kellene átvenniük! Remélhetőleg akkor nem kerülhet sor arra, hogy a vasúti kocsik wc-jének  "tisztítása" után, ugyanazzal a szennyezett vízzel felmossák, és letörölgessék az utasok által elfoglalható ülő alkalmatosságokat. Talán a fejpályaudvarok érkező kocsijainak a takarítása helyett, nem a betétes üveg gyűjtése lenne a legfontosabb feladat. Továbbá közegészségügyileg biztosítani azoknak a vágányoknak fertőtlenítési lehetőségét, mely helyeken a wc-ben lerakódott szerves üledéket eltávolítják.
Gyorsaság, pontosság: Ha már a vontató járművek javítására költséget nem fordítanak, legalább olyan vonatsebességet és terheléseket írjanak elő, melyeket a jelenlegi műszaki állapotú vontató járművek képesek betartani károsodás és sebességcsökkenés nélkül. A menetrendekben vegyék már végre figyelembe az üzemi időket, gyorsulást, lassulást, szerelvényfordulóknál a körüljárási időket, mivel még a vezérlőkocsis irányváltoztatások is több időt vesznek igénybe mint 10 perc. 
Az utóbbi évek tapasztalataként minden menetrendváltás keserűséget hoz mind az utasok, mind a vasutasok részére. Állandó gondolat, hogy az előbbinél rosszabb menetrendet nem lehet készíteni! Sajnos minden alkalommal bebizonyosodik, hogy ez sikerül  a menetrend szerkesztőknek. Tényleg nem kellenek az utasok? Kérdezzék meg Őket az utazási szokásaikról! Ha nem kívánnak leereszkedni az utasokhoz, akkor fogadják el a mi tanácsainkat, mivel mi kerülünk közvetlenül kapcsolatba az utasokkal. Rajtunk csattan haragjuk egy-egy meggondolatlan munkáltatói intézkedés miatt!  Az utasok NEM FOGNAK KÉT BÉRLETET váltani, buszra meg vonatra is, ahogy azt a menedzsment képzeli. Ha az utasnak nincs csatlakozása megfelelő időben a vonathoz, nem utazik vonattal! Tudomásul kéne venni, hogy a fővonalakon közlekedő IC-k, és gyorsvonat akkor lesznek tele, ha a mellékvonalakról elérik, illetve az IC-hez csatlakozik a mellékvonali vonatközlekedés. Nem kellene elküldeni menetrend szerint 2 perccel korábban a csatlakozó vonatokat egymás elől. Sajnos ezzel kapcsolatosan is küldtünk észrevételt az illetékes helyekre, senki nem reagált rá! Miért?? Ennyire nem érdekli a vezetőséget az utazóközönség igénye?
Kukely úr által hangoztatott  bérek teljesítmény differenciálásáról, hogyan képzelik el?
A mozdonyvezető nagyobb vonatot vigyen, mint a terhelésben engedélyezett? Vagy betartja e az utasítás pontjait, mellyel akadályozza a vasút lebonyolítását, illetve ha nem tartja be azt? Vagy több vonatot vigyen egy mozdonyvezető? Több vonatot menesszen el a szolgálattevő? Több utas jegyét kezelje a jegyvizsgáló?
Uraim! A menetrendben előírt terheléseket sem tudjuk megfelelő módon elvinni vontató járműveink muszaki állapota miatt! Adjanak olyan vontató járművet, melyek képesek a terhelésnek és a menetrendnek megfelelő módon, és sebességgel továbbítani a vonatokat. Nem mi szervezzük a vonatközlekedést! Szervezzék meg jobban, amit lehet mi elviszünk! Tessék tudomásul venni végre, hogy mi vagyunk az utasokért, nem fordítva! Milyen alapon várjuk el az utasoktól, hogy évente többször javítsák ki a menetrendjüket azért mert nem készülnek megfelelő menetrendek?? Mikor kérdezték meg, vonták felelősségre a menetrendszerkesztő urakat a javítások által keletkezett többlet költségek megtérítése ügyében? Biztos nem ingyen készül a pótfüzet, melyben a kiadott javítások 1-2 perces eltéréseket tartalmaz az eloző menetrendhez képest, viszont a csatlakozásokon nem javít semmit!
Tisztelt MÁV vezetőség!
Tisztában vagyunk azzal, hogy mit jelent a szolgáltatás, mely a fuvarozás velejárója.
Viszont Önöknek is tudomásul kell venni, hogy mivel a szolgáltatás:
EMBERI ÉS / VAGY TECHNIKAI ERŐFESZÍTÉSEK OLYAN EREDMÉNYE , AMELYEK SZEMÉLYEKRE, CSOPORTOKRA VAGY TÁRGYAKRA IRÁNYULNAK, ÉS MAGA AZ EREDMÉNY, EGY "MEGFOGHATATLAN" TERMÉK, MELY FIZIKAI ÉRTELEMBEN NEM BIRTOKOLHATÓ, HISZEN MAGA A FOLYAMAT ÉS A TELJESÍTÉS TÉNYE A TERMÉK.  
- ezeknek az emberi erőfeszítéseknek a minőségét csakis közös akarattal diktátumok nélkül lehet javítani, megfelelő javadalmazás ellenében, a technikai erőfeszítés pedig csakis Önökön múlik, hogy a vasút 1980-as évek közepe óta elmaradt műszaki fejlesztéseit hogyan, és miképpen tudják behozni.

Nagy várakozással készültünk Komáromban a vezérigazgató úr látogatását követően arra, hogy a mozdonyvezetők is kiérdemlik a vezérigazgatói kegyet, a látogatást.
Sajnos nem, 14 mozdonyvezető hiába várt Kukely úrra. Kérdéseket sajnos nem tehettünk fel, hogy mi is lássuk a MÁV vezetésének az akarata jó szándékú, nem pedig diktátum jellegű. Talán képet ad arról ez a viselkedés, hogy hogyan is vélekedik a vasút vezetése a dolgozókról. 
Mi vasutas dolgozók, semmi mást nem akarunk, csak azt, hogy becsülettel végzett áldozatos munkánkért cserébe, tisztességes módon, képesek legyünk megélhetésünket biztosítani, utódainkból becsületes állampolgárt nevelni. Partnerek vagyunk minden olyan törekvés elosegítésében, és végrehajtásában, mely a vasutat végre a felemelkedés irányába mozdítaná. Ebben az esetben szerintünk sincsen semmi helye a sztrájkoknak!
Viszont nem engedjük, hogy hozzá nem értő emberek, a már utolsókat rúgó, nagy múltú Magyar Vasutat teljesen tönkre tegyék.

Tisztelettel:  Kovács Sándor
Főmozdonyvezető

               Lap elejére                                         Vissza az "Érdekes képek" oldalra                                 Lap közepére