Mini túraszélvédő felszerelése Kawasaki Er5 típusú motorkerékpárra
A továbbikban a 1000 65 08 rendelési számú Louis cég által forgalmazott szélvédő felrakásában szeretnék segítséget nyújtani azoknak, akik esetleg még nem szereltek fel ilyen kiegészítőt. Ez a plexi tökéletes még a Suzuki Gs 500- as típusra is és még sok egyéb motorra, ezeknél a felrakás bizonyos mozzanatokban eltérhet, de javarészt ugyanaz.
A plexi ára jelenleg ( 2005 12. 09. ) 8. 000- ft , de
létezik belőle feketére (best. nr.: 1000 65 09)
illetve kékre (best.
nr.: 1000 65 05) színezett változat is ezek ára
11. 100- ft. Kinek milyen tetszik, ez egyéni ízlés és pénztárca dolga én a
füstszínű, legolcsóbb mellett tettem le a voksot.
A plexi szépen becsomagolva csücsül egy közepes doboz mélyén, védőtasakba rakva
úgy ahogy illik- alá csomagolva a több oldalas, a gyártó PUIG által mellékelt
fekete- fehér katalógus, és a Lousios- használati és tisztítási tanácsadó.
Ezek mellett lapul szerényen a pár kis alkatrész ami majd a felerősítésben segít
minket, és egy fénymásolt egyoldalas kis robbantott ábra. Ha lehet, ezek
meglétét még a boltban ellenőrizzük!!!
Miután örömmel konstatáljuk hogy minden megvan, kezdjünk neki a munkának.
A szereléshez imbuszkulcsra is szükség lesz a hagyományos szereléken kívül,
ezzel tudjuk majd a későbbiekben meghúzni a plexitartó csavarokat. Biztosítsunk
kellő helyet a művelethez nem jó kis sarkokban vagy sötét sufniban kotorászni!
Mielőtt azonban a szereléshez kezdünk, tisztítsuk meg a mögötte található területeket
a műszerfalon, Elég csúnya látvány egy új plexi mögött a bogaras, koszos fordulat
ill. sebességmérő óra!!!
Legelső lépés a fényszóróbetét kivétele. Ezt a Kawán két csillagfejű csavar
kioldása után- ami a lámpafej jobb és bal oldalán található- tudjuk megejteni.
A betét még ekkor nem jön ki mert felül egy pöcök tartja beakasztva, ezt enyhe
oldalra való csavarással, és óvatos le- fel mozgatással tudjuk kiakasztani.
Ha ezzel megvagyunk akkor húzzuk le a betét hátuljáról a fényszórókábel csatlakozóját-
és engedjük le a betétet az első sárvédőre. Precízebbek a helyzetjelző izzóját
is kihúzhatják, ekkor az egész betétet biztonságos távolságba rakhatjuk a tett
helyszínétől. Miután ezzel megvagyunk láthatóvá válik a két nagyobb lámpafejet
tartó anyacsavar. Ezeket oldjuk meg- természetesenellentartva neki, de FONTOS!!!-
egyszerre csak az egyik felét lazítsuk meg- ezzel elkerülhetjük a fényszóró
magasságának elállítódását !!!
Tehát lazítsuk meg az egyik oldalon a csavart és ezután két verzió közül választhatunk:
A: a tartólamezkét a csavar külső, index felöli oldalára a lámpatartó vas és csavarfej közé ( by tshybe) vagy,
B: a tartóvas és a lámpatest közé a gumialátét, és a nagy fémalátét közé ( by fisi) helyezzük.
Én természetesen a B- re szavazok több okból is. Az egyik az hogy így a plexi
nem feszül annyira, nem kell széthúzni az alsó szárát a csavar lyukra helyezésekor
, a másik pedig az hogy a külső oldalra helyezéskor a tartóvas könnyedén el
tud mozdulni- felcsúszik a vágata mentén. A B verziónál a gumialátét, és a
nagy alátét között már tartás nélkül sem mozdul el a vas meghúzáskor.
Az A verziónál az elmozdulást úgy tudjuk elkerülni, hogy a tartóvas behelyezése
és kívánt szögbe állítása után a csavar külső felét megtartjuk egy 10- es kulccsal,
és a belső 12- es nagy anyával szorítunk csak.
Ha eldöntöttük hogy hová és milyen
szögben rögzítjük a vasat, akkor közepes erővel húzzuk meg a nagy csavart, és
végezzük el a műveletet a másik oldalon is!
Ha ezzel is végeztünk akkor rakjuk fel a műre a koronát, és rögzítsük a négy
darab kis imbusz csavarral fel a plexit a tartóvasra! A csavarok alól a mellékelt
műanyag alátéteket ne felejtsük ki!!!
Szándékosan nem írtam a fényszóróbetét
visszarakását, ugyanis most kell ráülnünk a gépre, és eldönteni hogy nagyjából
jó- e ez a pozíció, vagy meredekebb szögben (túrásabb állás), illetve laposabb
(sportosabb verzió) akarjuk rögzíteni az idomot?! Ha megfelel a pozíció akkor
húzzuk meg a lámpafej tartó csavarokat, és a fényszóróbetétet szereljük vissza
a már leírt módon, csak persze fordított sorrendben!
Menjünk egy próbakört a mocival, próbálgassuk ki közepes és nagy sebesség körül is az új szerzeményünket! Ha megfelel az állás akkor már nem sok dolgunk van, ha nem akkor viszont állítanunk kell a dőlésszögön! Ha előrelátóak voltunk és a rögzítőcsavarokat nem húztuk meg csontra, akkor óvatosan tudunk mozdítani a plexi szögén, ha viszont megtéptük a őket, akkor nincs mese, le kell szednünk a fényszóró belsejét újra... Vagy így- vagy úgy, de arra figyeljünk hogy a lámpafej tartó csavarok a gyári értékhez hasonlóan jól meg legyenek húzva!!! Ha ezzel végeztünk, utoljára ellenőrizzük a plexi szorító csavarokat- ott legyen alattuk a műanyag alátét, és csak jó közepes erővel legyenek meghúzva nehogy a későbiekben a motor rezgései miatt elrepedjenek a tartófuratoknál fogva! Az óvatosabbak- a hosszabb plexitartó csavarokat lekontrázhatják a csomagban található 2 db anyával is. Ezek elhagyása sem jelent gondot, de a fő tartócsavarokat mindkét esetben húzzuk meg!
Pár szempont a beállításhoz:
- a plexi ne álljon túl lapos szögben, mert akkor az össze menetszelet testünkre
és a bukósisak plexijére vezeti, ezáltal káros turbulenciákat okozva, amit
kb. 20 km után már érezni gogunk ugyanis nem hallunk semmit a sisakban csak
a nagy szélzajt!
- a túlzottan meredek túrás állás nem rossz, de nagyobb sebességnél a fogyasztás
megnőhet, illetve a szélvédő is berezonálhat a túlzott vitorla- effektus miatt!
Ezen két szélső érték között remélem megtalálja majd mindenki a neki megfelelő beállítást, és sikeresen fel tudja szerelni majd a szélvédőjét!?! Kívánok mindehhez sok sikert!!!
fisi