Mini túraszélvédő felszerelése Kawasaki Er5 típusú motorkerékpárra

 

A továbbikban a 1000 65 08 rendelési számú Louis cég által forgalmazott szélvédő felrakásában szeretnék segítséget nyújtani azoknak, akik esetleg még nem szereltek fel ilyen kiegészítőt. Ez a plexi tökéletes még a Suzuki Gs 500- as típusra is és még sok egyéb motorra, ezeknél a felrakás bizonyos mozzanatokban eltérhet, de javarészt ugyanaz.

 

hasznalati

A plexi ára jelenleg ( 2005 12. 09. ) 8. 000- ft , de létezik belőle feketére (best. nr.: 1000 65 09) illetve kékre (best. nr.: 1000 65 05) színezett változat is ezek ára 11. 100- ft. Kinek milyen tetszik, ez egyéni ízlés és pénztárca dolga én a füstszínű, legolcsóbb mellett tettem le a voksot.
A plexi szépen becsomagolva csücsül egy közepes doboz mélyén, védőtasakba rakva úgy ahogy illik- alá csomagolva a több oldalas, a gyártó PUIG által mellékelt fekete- fehér katalógus, és a Lousios- használati és tisztítási tanácsadó.

Ezek mellett lapul szerényen a pár kis alkatrész ami majd a felerősítésben segít minket, és egy fénymásolt egyoldalas kis robbantott ábra. Ha lehet, ezek meglétét még a boltban ellenőrizzük!!!

Miután örömmel konstatáljuk hogy minden megvan, kezdjünk neki a munkának. A szereléshez imbuszkulcsra is szükség lesz a hagyományos szereléken kívül, ezzel tudjuk majd a későbbiekben meghúzni a plexitartó csavarokat. Biztosítsunk kellő helyet a művelethez nem jó kis sarkokban vagy sötét sufniban kotorászni!
Mielőtt azonban a szereléshez kezdünk, tisztítsuk meg a mögötte található területeket a műszerfalon, Elég csúnya látvány egy új plexi mögött a bogaras, koszos fordulat ill. sebességmérő óra!!!

a levett fényszóróbetétlámpafej szétszedveLegelső lépés a fényszóróbetét kivétele. Ezt a Kawán két csillagfejű csavar kioldása után- ami a lámpafej jobb és bal oldalán található- tudjuk megejteni. A betét még ekkor nem jön ki mert felül egy pöcök tartja beakasztva, ezt enyhe oldalra való csavarással, és óvatos le- fel mozgatással tudjuk kiakasztani. Ha ezzel megvagyunk akkor húzzuk le a betét hátuljáról a fényszórókábel csatlakozóját- és engedjük le a betétet az első sárvédőre. Precízebbek a helyzetjelző izzóját is kihúzhatják, ekkor az egész betétet biztonságos távolságba rakhatjuk a tett helyszínétől. Miután ezzel megvagyunk láthatóvá válik a két nagyobb lámpafejet tartó anyacsavar. Ezeket oldjuk meg- természetesenellentartva neki, de FONTOS!!!- egyszerre csak az egyik felét lazítsuk meg- ezzel elkerülhetjük a fényszóró magasságának elállítódását !!!

 

Tehát lazítsuk meg az egyik oldalon a csavart és ezután két verzió közül választhatunk:

 

A: a tartólamezkét a csavar külső, index felöli oldalára a lámpatartó vas és csavarfej közé ( by tshybe) vagy,

B: a tartóvas és a lámpatest közé a gumialátét, és a nagy fémalátét közé ( by fisi) helyezzük.

a tartóvasÉn természetesen a B- re szavazok több okból is. Az egyik az hogy így a plexi nem feszül annyira, nem kell széthúzni az alsó szárát a csavar lyukra helyezésekor , a másik pedig az hogy a külső oldalra helyezéskor a tartóvas könnyedén el tud mozdulni- felcsúszik a vágata mentén. A B verziónál a gumialátét, és a nagy alátét között már tartás nélkül sem mozdul el a vas meghúzáskor. az új műszerfal
Az A verziónál az elmozdulást úgy tudjuk elkerülni, hogy a tartóvas behelyezése és kívánt szögbe állítása után a csavar külső felét megtartjuk egy 10- es kulccsal, és a belső 12- es nagy anyával szorítunk csak.
Ha eldöntöttük hogy hová és milyen szögben rögzítjük a vasat, akkor közepes erővel húzzuk meg a nagy csavart, és végezzük el a műveletet a másik oldalon is!

Ha ezzel is végeztünk akkor rakjuk fel a műre a koronát, és rögzítsük a négy darab kis imbusz csavarral fel a plexit a tartóvasra! A csavarok alól a mellékelt műanyag alátéteket ne felejtsük ki!!!
Szándékosan nem írtam a fényszóróbetét visszarakását, ugyanis most kell ráülnünk a gépre, és eldönteni hogy nagyjából jó- e ez a pozíció, vagy meredekebb szögben (túrásabb állás), illetve laposabb (sportosabb verzió) akarjuk rögzíteni az idomot?! Ha megfelel a pozíció akkor húzzuk meg a lámpafej tartó csavarokat, és a fényszóróbetétet szereljük vissza a már leírt módon, csak persze fordított sorrendben!

Menjünk egy próbakört a mocival, próbálgassuk ki közepes és nagy sebesség körül is az új szerzeményünket! Ha megfelel az állás akkor már nem sok dolgunk van, ha nem akkor viszont állítanunk kell a dőlésszögön! Ha előrelátóak voltunk és a rögzítőcsavarokat nem húztuk meg csontra, akkor óvatosan tudunk mozdítani a plexi szögén, ha viszont megtéptük a őket, akkor nincs mese, le kell szednünk a fényszóró belsejét újra... Vagy így- vagy úgy, de arra figyeljünk hogy a lámpafej tartó csavarok a gyári értékhez hasonlóan jól meg legyenek húzva!!! Ha ezzel végeztünk, utoljára ellenőrizzük a plexi szorító csavarokat- ott legyen alattuk a műanyag alátét, és csak jó közepes erővel legyenek meghúzva nehogy a későbiekben a motor rezgései miatt elrepedjenek a tartófuratoknál fogva! Az óvatosabbak- a hosszabb plexitartó csavarokat lekontrázhatják a csomagban található 2 db anyával is. Ezek elhagyása sem jelent gondot, de a fő tartócsavarokat mindkét esetben húzzuk meg!

Pár szempont a beállításhoz:

- a plexi ne álljon túl lapos szögben, mert akkor az össze menetszelet testünkre és a bukósisak plexijére vezeti, ezáltal káros turbulenciákat okozva, amit kb. 20 km után már érezni gogunk ugyanis nem hallunk semmit a sisakban csak a nagy szélzajt!
- a túlzottan meredek túrás állás nem rossz, de nagyobb sebességnél a fogyasztás megnőhet, illetve a szélvédő is berezonálhat a túlzott vitorla- effektus miatt!


by tshybeby fisi

Ezen két szélső érték között remélem megtalálja majd mindenki a neki megfelelő beállítást, és sikeresen fel tudja szerelni majd a szélvédőjét!?! Kívánok mindehhez sok sikert!!!

 

 

 

 

 

 

fisi

Vissza a technika oldalra