0. AZ ALAPOK - A SEMMI
ÉS
A MINDEN
A világ
teremtéséhez
szükséges egy olyan kiindulási alapot
választani,
ami mindenki számára kézenfekvõ és
amire
a késõbbiekben lehet tovább építeni.
Az egyetlen olyan kiindulási alap, amely nem igényel
semmilyen
indoklást és nem tételez fel semmit sem
(önmagán
kívûl),
az maga a SEMMI.
A Semmi
definíciószerûen
semmilyen jellemzõvel nem bír, ezért az minden
elképzelhetõ
fogalomnak a tagadása: nem kicsi, nem nagy, nem fényes,
nem
sötét, nem mozog és nem is áll stb.
Sõt,
mivel a Semmi is fogalom ezért az is igaz, hogy a Semmi NEM Semmi
(Semmi se). Ugyanis még
nincsennek
axiómák, ezért az öntartalmazó
(rekurzív)
kijelentések is megengedettek.
A Semmi tagadása
egy olyan fogalomhoz vezet, ami definíciószerûen
minden
jellemzõvel bír: a MINDEN. A Mindenre ezért minden
fogalom igaz: kicsi is, nagy is, fényes is, sötét
is,
mozog is, áll is stb. Ezek alapján az is igaz, hogy a
Minden
Semmi (is).
Eddigi kulcs
eredmények:
A Semmi nem Semmi. Mivel a Semmi tagadása a Minden, ezért
a Semmi Minden. Ugyanakkor a Minden Semmi (is). Tehát a Semmi
és
a Minden azonos fogalmak. A fogalmak (Semmi és Minden)
különbözõségét
a szubjektív
elnevezések okozzák,
amelyek ugyanannak a fogalomnak más és más
tulajdonságát
emelik ki.
Meg van teremtve
tehát
az a kiindulási alap, amelyre a késõbbiek
során
a teljes világ felépíthetõ. Erre a
kiindulási
alapra két elnevezés is van (Semmi és Minden), de
ezek mind szubjektív jelentéssel terhesek, amelyek az
egésznek
csak egy részét emelik ki. Célszerû
tehát
valamilyen semleges (szimbólikus) nevet választani neki.
Az idõk során több ilyen szimbólikus
elnevezés
is született a kultúrától, a
vallástól
és a szemléletmódtól függõen:
Isten,
Bindu, Megnyilvánulatlan stb. A továbbiakban ennek a
kiindulási
alapnak a neve itt a VALAMI lesz.
A Valamivel
vitába
szállni nem lehet, ugyanis létezik is meg nem is,
attól
függõen, hogy minek nézzük - Semmi vagy Minden.
Aki azt mondja, hogy létezik, az a Minden (Isten) mellet voksol
és azt lehet rá mondani, hogy vallásos. Aki azt
mondja,
hogy nem létezik, az a Semmi (Nirvána) mellett voksol
és
azt lehet rá mondani, hogy ateista. Mindkettõnek igaza
van
és egyiknek sem. Mivel itt a logika még
használhatatlan
(ellentmondásos rendszerben vagyunk), ezért
ilyesmirõl
vitatkozni értelmetlen.
- Mindent vagy semmit?
- Öööö...
Mindkettõt!