Motto: "Az igazság az, hogy nincs igazság, de ezt lehet részletezni."
 

0. AZ ALAPOK - A SEMMI ÉS A MINDEN
 

   A világ teremtéséhez szükséges egy olyan kiindulási alapot választani, ami mindenki számára kézenfekvõ és amire a késõbbiekben lehet tovább építeni. Az egyetlen olyan kiindulási alap, amely nem igényel semmilyen indoklást és nem tételez fel semmit sem
(önmagán kívûl), az maga a SEMMI.
   A Semmi definíciószerûen semmilyen jellemzõvel nem bír, ezért az minden elképzelhetõ fogalomnak a tagadása: nem kicsi, nem nagy, nem fényes, nem sötét, nem mozog és nem is áll stb. Sõt, mivel a Semmi is fogalom ezért az is igaz, hogy a Semmi NEM Semmi
(Semmi se). Ugyanis még nincsennek axiómák, ezért az öntartalmazó (rekurzív) kijelentések is megengedettek.
   A Semmi tagadása egy olyan fogalomhoz vezet, ami definíciószerûen minden jellemzõvel bír: a MINDEN. A Mindenre ezért minden fogalom igaz: kicsi is, nagy is, fényes is, sötét is, mozog is, áll is stb. Ezek alapján az is igaz, hogy a Minden Semmi (is).
   Eddigi kulcs eredmények: A Semmi nem Semmi. Mivel a Semmi tagadása a Minden, ezért a Semmi Minden. Ugyanakkor a Minden Semmi (is). Tehát a Semmi és a Minden azonos fogalmak. A fogalmak (Semmi és Minden) különbözõségét a szubjektív
elnevezések okozzák, amelyek ugyanannak a fogalomnak más és más tulajdonságát emelik ki.
   Meg van teremtve tehát az a kiindulási alap, amelyre a késõbbiek során a teljes világ felépíthetõ. Erre a kiindulási alapra két elnevezés is van (Semmi és Minden), de ezek mind szubjektív jelentéssel terhesek, amelyek az egésznek csak egy részét emelik ki. Célszerû tehát valamilyen semleges (szimbólikus) nevet választani neki. Az idõk során több ilyen szimbólikus elnevezés is született a kultúrától, a vallástól és a szemléletmódtól függõen: Isten, Bindu, Megnyilvánulatlan stb. A továbbiakban ennek a kiindulási alapnak a neve itt a VALAMI lesz.
   A Valamivel vitába szállni nem lehet, ugyanis létezik is meg nem is, attól függõen, hogy minek nézzük - Semmi vagy Minden. Aki azt mondja, hogy létezik, az a Minden (Isten) mellet voksol és azt lehet rá mondani, hogy vallásos. Aki azt mondja, hogy nem létezik, az a Semmi (Nirvána) mellett voksol és azt lehet rá mondani, hogy ateista. Mindkettõnek igaza van és egyiknek sem. Mivel itt a logika még használhatatlan (ellentmondásos rendszerben vagyunk), ezért ilyesmirõl vitatkozni értelmetlen.

- Mindent vagy semmit?
- Öööö... Mindkettõt!

Következõ fejezet