AZ EGYISTENHIT ÉS A SOKISTENHIT
TÖRTÉNETE
Az időfizikára épülő teremtésfilozófiai tudásunk érdekes szintézisét
adja az egyistenhitű vallásoknak és a sokistenhitűnek tekintett ősi
tanításoknak. Ebben az írásunkban azt szeretnénk bemutatni, hogy a
monoteista és politeista vallások dogmái mögött milyen mélyebb
igazságok húzódnak meg, amik mindkét elképzelést megerősítik,
ugyanakkor meg is cáfolják részleteiben. Mert a valóság - úgy tűnik -
sokkal bonyolultabb és izgalmasabb felépítésű, mint azt az emberiség
elsöprő többsége idáig (jobb híján) gondolta.
Kezdjük azzal, hogy a tíz originális okforrás, akik a minden létező
általunk belátott kiterjedését alkotják, és kezdeményezői az őskáoszban
elburjánzó időhurok alapú teremtéseknek, lényegében önálló Isteneknek
minősülnek. Ezek létükben teljesen önállóak, fizikailag különállóak és
függetlenek mindentől. Ennek ellenére önmagukban megnyilvánulatlanok,
mint pontszerű vanások. Vagyis teljesen tehetetlenek, mozgásképtelenek
és semmit sem tehetnek egyedül.
Az okforrások kölcsönhatására, szerencsés módon történő interakciójára
van szükség ahhoz, hogy együtt létrehozhassák két véletlenszerűen
kijelölt társukból a Teremtőket: az Atyát és az Anyát. Azért
véletlenszerűen, mert erre a "szerepre" valószínűleg bármelyikük
alkalmas lett volna, ha megfelelő interakcióba kerül a többiekkel.
Tehát az Istenek eme szükségszerű (fizikai okokra visszavezethető)
szövetsége kellett a teremtés beindításához. Az Énokok csak együtt
cselekvőképesek, csak közösen adhatnak értelmet a létezésüknek.
A két Teremtő szintén csak együtt képes magából virtuális másolatot,
időhurokban önismétlő módon újra és újra felvillanó, múltbeli
pontsorozatokat generálni, azaz teremtményt létrehozni a kölcsönhatási
zónában. Ehhez is szerencse kell, azaz a kezdeti létezést meghatározó,
alapvető fizikai törvények optimális összjátéka, ami felett az
Isteneknek nincs hatalmuk. A teremtmény keltéséhez szükséges
kölcsönhatási zóna ráadásul igen szűk tartományt jelent az
eseménytérben, vagyis nem egy gyakori és általános jelenségről van szó.
Mindezek alapján csak azt mondhatjuk, hogy egyelőre megmagyarázhatatlan
szükségszerűség (természeti törvény) kényszerítette az Isteneket a
teremtés káprázatvilágának létrehozatalára. S ezzel a szerepük
javarészt véget is ért. Az Istenek beindították a teremtést a térszerán
(Fiú, Mindenható, Brahma) keltésével, aztán csak hagyniuk kell Őt
önállóan működni. Az Istenek puszta létezésének eredő hullámtere már
elegendő a Fiú fenntartásához (nem tudjuk meddig), aki a kezdeti
időellentmondások révén, folyamatos okságsértésekkel hozza létre
magából az összes többi teremtményt. Újabb időhurkokat másol, generál
magából, kiárasztva őket a saját felfúvódó hullámterébe.
Ezek a teremtmények azonban mind őrá vannak felfűzve a megtartó
időszálaikkal, tehát a térszerán a felettes létezőjük, az Istenük. A
két Teremtő a továbbiakban ugyanolyan passzív, szemlélő szerepet tölt
be az őskáoszban, mint a nyolc másik Isten, akik Teremtővé tették őket.
Így az aktív, cselekvő Isten szerepét átveszi az első teremtmény, az
első igazi élőlény (a tizenegyedik létező, amire az angolban az
"eleven" szó utal). A teremtmények számára egyedül Ő érhető el
fizikailag, a téridő univerzum centrumában, míg az okforrások tachion
sebességgel valószínűleg mind kisodródtak a létezés vizeinek szélére, a
semmi peremére. Egyes modellek szerint ugyan elképzelhető, hogy az Anya
Teremtő nem távolodott el nagyon, hanem valahol "relatíve" közelebb
lehet az idősemmiben, akár a téridőn belül is, de erre jelenleg még nem
találtunk bizonyítékot. Bár az okforrások léte elengedhetetlen a
teremtés megmaradásához, mégis periférikus szerepet játszanak a
továbbiakban a téridőn belüli események alakításában.
A többszörös időszál elágazási rendszerben minden teremtmény számára
Istennek tekinthető az, aki a láncban fölötte áll, vagyis aki
létrehozta, magából másolta őt. Ez a lánc felfelé a két Teremtőig
terjed, akik az időszál Életfa gyökerei. Ugyanakkor teremtménynek
tekinthetők mindazon rendszerek, amiket/akiket ő hozott létre magából,
vagyis a láncban alatta vannak. Ha az első térszeránt tekintjük a
teljes teremtményi rendszer legfőbb Istenének, akihez kéréssel, imával
fordulni lehet és érdemes - mivel a két Teremtő passzív, s így
tehetetlen valójában - akkor mindenki, aki a láncban Brahma és az
imádkozó teremtmény (lélek) között van, félistennek, istenségnek
tekintendő.
Ez a tudományos (fizikai) alapja az ősi, sok ezer éves tudáson alapuló
tanítások látszólagos sokistenhitének. A Földre több helyről betelepülő
őseink még pontosan tisztában voltak az univerzum strukturális
felépítésével és működésével. Tudták, hol a helyük a teremtésben és
ennek megfelelően élték az életüket. Beavatottjaik (papjaik, sámánjaik
- mindegy minek nevezzük őket) révén tudták (bizonyos korlátok között),
hogy mikor, mivel kapcsolatban kihez érdemes fordulni a rendszerben
imával, kéréssel. Nem azt csinálták, ami manapság szokás, hogy minden
csip-csup ügyben rögtön a legfőbb Istenhez szaladtak az imáikkal,
könyörgéseikkel. A különféle ügyeknek meg voltak a kirendelt intézőik,
felelős istenségeik (szellemeik, angyalaik).
Persze az efféle összetett, lépcsőzetes hatalmi hierarchiák sok gonddal
járnak a gyakorlatban. Az Életfa elágazási láncának különböző fokain
álló teremtmények egymáshoz való viszonyulása számos, szinte
elkerülhetetlen konfliktusra ad lehetőséget. Mert mindig akadnak olyan
problémák, amik megoldása sértheti valaki más érdekeit, vagyis viták
keletkeznek a hierarchiában.
Az emberiség lelki evolúciója a három dimenziós Földön az elmúlt
évtízezredekben egyértelműen az erősödő individualizmus, a közösségétől
elkülönülő én és az egyéni önzés, súlyos szűklátókörűség irányába
halad. Ez a trend arra kényszeríti az ide reinkarnálódó lelkeket, hogy
a vitás ügyeik, harcaik megnyerése érdekében rendszeresen megpróbálják
kijátszani, felhasználni egymás ellen a felettes létezőket. Hol ide,
hol oda imádkoznak, a különféle dolgokért felelős istenségekhez, a
beavatkozásukat kérve.
Az emberek tehát az egymás közti megosztottságukat egyre jobban
kiterjesztették az istenek világára is. Emiatt végül egy jó és egy
rossz hierarchiát képzeltek, teremtettek maguk fölé, ami idővel meg is
valósult a gyakorlatban. Amit megidéztek, megkapták - következményeit
pedig azóta is megszenvedik. Viszályt próbáltak szítani az égiek
között, ami végül be is következett a jó és rossz örök harcának
formájában. Szép példák erre az elmúlt évezredek vallásháborúi,
hódításai és a különféle népirtások, amiket jobbára az Isten és az igaz
egyház nevében követtek el.
Ez a fajta polarizáció (dualizmus) mostanra teljesen eluralkodott az
emberiség szemléletén és valószínűleg még sokáig meg fogja határozni az
univerzummal kapcsolatos elképzeléseinket, függetlenül az igazságtól
(ami jóval árnyaltabb ennél).
Az információs elzajosodás törvénye miatt az emberiség tudása a világ
működéséről közben nemzedékről nemzedékre fogyatkozott, torzult,
csökkent, s így egyre nehezebbé vált a kommunikáció az Istenek és az
emberek között.
A butább, korlátoltabb gondolkodású teremtményekkel nehezebben tudnak
szót érteni az Istenek (a fenntartási rendszerben dolgozó emberi és
isteni lelkek). Egyre romlik köztük a kapcsolat minősége, miközben a
gondok sokasodnak. A földi rendszer információsan hanyatlik, zajosodik,
pusztul, nem pedig fejlődik már évezredek óta. Ezzel párhuzamosan az
emberiség testileg (DNS), lelkileg (szellemi információ tartalom) és
közösségileg (társadalmi szerkezet) is leromlott, nem csak
környezetileg (ökoszisztéma). Egyre jobban elszakadva az isteneitől
tévelyeg a világban, és igazából haldoklik, mint faj. Mert aki nagy
okosságában halálra ítéli az Isteneit, megtagadva őket, az saját
magával végez - elkerülhetetlenül.
Ehhez a problémához nagy mértékben hozzájárultak azok az áttelepítések
is, amelyek révén a jelenlegi emberiség ősei erre a bolygóra kerültek.
Volt akiket a felettes létezők hoztak, mások saját gyártmányú
űrhajókkal költöztek ide, kivándorló telepesekként. A Föld lakóivá
válva kénytelenek voltak alkalmazkodni a helyi viszonyokhoz a
vallásukban is. A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy az időszálas
átfűzésük az új lakóhelyen illetékes, helybeli megtartó Istenekre
átmenetileg összezavarta a lelki kapcsolatokat velük. Mert új Istenhez
(Napistenhez) tartozni új tudást, új vallást, új rítusokat jelent, sok
bizonytalansággal és gonddal. Aki hazát cserél, az Istent cserél, s
vele állampolgárságot, betartandó törvényeket is. Sok más asszimilációs
probléma mellett ezt sem tudták igazán jól kezelni egyik részről sem az
évezredek alatt. Ezt már világosan látjuk utólag. Az embereknek is
nehezükre esett új Isteneket imádni és a Naprendszer fenntartói sem
értettek igazán a PR kapcsolatokhoz.
Tény, hogy az istenek közösségében is akadnak rossz lelkűek és
gonoszak, akik késztetéseiket a védtelen lényeken, alárendelt létezőkön
szeretik kiélni. Ezek hatékonyan fel tudtak lépni az emberiség
pusztítása és rossz irányba kényszerítése terén, hogy saját céljaik
szerint torzítsák el a lakosságot. Dolgukat megkönnyítette, hogy a
betelepülteknek eleve rossz volt a megtartó Istenükhöz fűződő viszonyuk
eleinte. Ennek következménye lett, hogy egyre több gonosz vallás és
beteges eszme, valamint különféle pusztító mágikus rítusok jelentek meg
a világban, hogy bűnbe, karmatikus láncok csapdájába zárják a
teremtményeket. Így sikerült tartósan megakasztani az ide tartozó
lelkek fejlődését és eltéríteni őket eredeti céljaiktól.
Az olyan társadalom romboló hatások, mint az özönvíz 5000 évvel
ezelőtt, valamint számos kisebb kataklizma, háború és járvány szintén
nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy szellemileg lepusztuljon a lakosság.
Emiatt kellett a megtartó Istenünknek (tűzoltás gyanánt) különféle
stratégiákat kidolgoznia, hogy javítson a lényeivel való kapcsolatán.
Ilyen módszerek (máig) a médiumok és próféták alkalmazása, a bűnöktől
való megváltás (karmikus amnesztia) bevezetése, a gonosszal szembeni
harcra való buzdítás, a mágia általános tiltása, valamint az emberek
eltiltása a gonoszságra bújtogató lényektől, túlvilági démonoktól,
Sátánoktól. Ezt a róluk szóló célzott tanításokkal, intelmekkel,
rémisztgetésekkel és fenyegetésekkel sikerült elérni. Végül ez a
"szellemi terror" vezetett a monoteista vallások kialakításához, hogy a
végletekig leegyszerűsítve (óvodás szintre redukálva) a világot, és
lebutítva a tudás alapú vallások elkorcsosult maradványait, egy hit
alapú, tudásmentes vallást erőltessenek az emberiségre.
A megtartók nyilván úgy gondolták, hasznosabb lesz egyetlen Mindenható
Istent állítani a nép elé, amolyan misztikus bálványként, mint
megpróbálni elmagyarázni az értetlenkedő és reménytelenül maradi
alattvalóiknak a tényleges helyzetet. A bálványimádás, mint elementál
készítés tudománya és használata persze régen is létezett, így csupán
át kellett alakítani az ezzel kapcsolatos praktikákat, hogy több
helyett egyetlen bálványra, az Isten-fétisre vonatkozzanak.
Persze fejétől bűzlik a hal, így a gonoszak ezeket az új tanokat is
ügyesen kiforgatták (igen gyorsan) és hamar a maguk javára állították.
Ezért lettek a gonoszság és pusztítás máig tomboló eszközei a
judaizmus, kereszténység és iszlám. Mert ami elrontható, azt el is
rontják, hisz a szándék mindig célt ér, ha elég kitartó munkájában.
Az ősi tudás mai hordozói a sámánok, ezoterikus és gnosztikus
beavatottak, a hindu és buddhista tanítások maradtak. Még nem tűntek
el, mert az igazságot nem lehet elrejteni, bárhogy próbálkozzanak is
vele egyesek. Az időfizika, mint világmodell tehát lényegében az ősi,
természetes istentan újra felfedezése, korszerűnek tűnő bemutatása mai,
friss és tudományos fogalmakba csomagolva. Annak érdekében fejlesztjük,
hogy segítsen az embereknek helyreállítani a jó és értelmes, tudás
alapú kapcsolatukat a fenntartó istenségükkel - és rajta keresztül az
univerzummal. Régi igazságokról szólunk új szavakkal - nem először és
nem utóljára.
Ennek az egyistentudású és sokistenségtudású istentannak a célja tehát
az igazi vallás helyreállítása: a religio a gnózis által.
Készült: 2006.12.11.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz