A PONTMINDENSÉG HATÁRAI
"Minden
dolgok
mértéke a szemlélőpont."
1. A MÚLT MÉRETE
Az időfizika geometriai modelljében minél régebbi egy időforrás
kibocsátott múltszférája, annál nagyobb méretű fizikailag a felfúvódási
törvény miatt. Ez azt jelenti, hogy a jelenpontból szemlélve a távolodó
múltszférákat, minél régebbi múltat nézünk, az annál távolabb látszik a
jelentől. Ennek alapján azt gondolnánk, hogy az idő múlása egyenlő a
méretek szakadatlan növekedésével, és minél idősebb valami, annál
nagyobb az átmérője. De ez csak a kibocsátott hullámtérre igaz, a
jelenforrásokra nem. A jelen mindig pontszerű, akkor is, ha egy másik
jelen számára múltbeli képként realizálódik. Tehát egy jelen egy másik
jelent mindig csak pontként lát, sosem felfúvódó gömbként. Így a
múltszféra gömbszerű leképzése csupán praktikus modell, nem objektív
fizikai valóság (hisz észlelhetetlen a szemlélők számára).
A véges méretű, téridőben létező dolgok fontos tulajdonsága, hogy a
távolság növekedésével exponenciálisan egyre kisebbnek látszódnak,
mígnem pontnyi méretűvé zsugorodnak. A témát részletesen lásd még az
Optikai navigáció az űrben című írásban. Bár a jelenpontok véges
méretűek és a téridőben léteznek, mégsem látszik csökkenni a méretük a
távolság növekedésével, vagyis egy pont minden távolságból egyformán
pontnak látszik. Ez azért van, mert a valódi véges méretű dolgoknak van
kiterjedése, a pontnak viszont nincs. Tehát a távolság növekedésével a
kiterjedés mérete csökken exponenciálisan. Ez persze csak egy
időpillanatra vetítve igaz, hisz időben előrehaladva minden kiterjedés
kiterjed, növekszik, dinamikus létezése okán.
A kiterjedés maga, mint dimenzió elsősorban időbeli távolságot,
vastagságot jelent, másodsorban pedig térbeli távolságot, vastagságot
(leképzéstől függően). Aminek térbeli kiterjedése van, annak formája
van, tehát információ tartalommal bír. A pontnak nincs térbeli
kiterjedése, tehát nincs formája (fizikailag), ezért nincs információ
tartalma sem. Egy időben létező pontnak viszont mégis van információ
tartalma, mivel a külső szemlélő számára időben mozogni látszik, azaz
időbeli kiterjedése van. A pályagörbéje (amit leír) a pont időbeli
formája, s mivel a teremtésben minden létező dolog lényegében
időpontokból áll, ezért semminek sincs valódi térbeli kiterjedése, csak
időbeli kiterjedése. Ezért a teremtés időbeli létező, nem térbeli vanás.
A térbeli távolság növelése - ami tehát megfeleltethető az időbeli
távolságnak - azt eredményezi, hogy a létező dolgok pontszerűvé
zsugorodnak. Ez a jelenség fordítva is érvényes, a közeli, de kicsiny
kiterjedésekre. Egy pontra ezért lehet rámondani, hogy egy olyan véges
méretű rendszer, ami a kicsinysége miatt tűnik pontnak, de kellő
nagyítás mellett feltárul a belső struktúrája. Valódi pontnak ezért
csak az a létező rendszer tekinthető, ami kvázi nulla távolságból is
pontnak látszik, vagyis megőrzi kiterjedés nélküliségét.
Kár, hogy a létező dolgok nem szemlélhetők nulla távolságból. Egyrészt,
mert a hullámterükkel taszítják egymást, másrészt mert ha két pont
(szemlélő és szemlélt) egymástól nulla távolságra van, akkor nem
különböztethetők meg egymástól, vagyis egy pontról van szó
(összeolvadnak). A szemlélőpont viszont sosem látja önmagát, mivel
önmaga számára, önmagában nem létezik, csak van, megnyilvánulatlanul.
Így valójában sosem dönthető el egyetlen pontról sem egyértelműen, hogy
tényleg egyetlen pont-e vagy pontok piciny halmaza a létezésben.
2. A TUDÁS ELVESZTÉSE
Ha a létrendszerek (ponthalmazok) információ tartalma a formájukban
van, ami a távolság növekedésével pontszerűvé zsugorodik, akkor ez azt
jelenti, hogy elvész a kivehető információ tartalmuk (a távolodó
szemlélő számára). A fizikában ezt elzajosodásnak, illetve szóródásnak
nevezzük, állandó és elkerülhetetlen információ veszteségnek, ami a
térnek és az időnek egyaránt sajátja. A térben távoli (messzi)
dolgokról mindig kevesebb az információnk, mint a közelebbiekről. Az
időben távolabbi (régmúlt) dolgokról is mindig kevesebb az
információnk, mint a közeliekről (közelmúlt).
A teremtésnek tehát alaptulajdonsága, hogy benne az információ a
rendszer növekedésével (kiterjedésével) párhuzamosan egyre nő, miközben
egyre elérhetetlenebbé (kivehetetlenebbé, zajosabbá) válik a két szélén
lévő, illetve benne bárhol (középen) lévő szemlélők számára. Amennyiben
tehát az univerzum mérete meghaladja azt a határértéket, ameddig még a
szemlélők a rendelkezésükre álló legkorszerűbb technikákkal
(műszerekkel) és trükkökkel (szemléletmód változtatásokkal) képesek
ellátni, és onnan információt kinyerni a maguk számára, úgy a rendszer
átláthatatlanná és egészében megérthetetlenné válik. Túl nagy ahhoz,
hogy fel tudjuk fogni.
Ez a szabály az Istenre is érvényes lesz, nem csak a teremtményeire
(ránk). Talán ezért mondjuk azt, hogy a fák nem nőnek az égig, mert az
Isten csak addig képes létben tartani és irányítani a teremtését,
ameddig átlátni és felügyelni tudja azt. Tehát lesz egy korlátja az
általa teremtett világ méretének, ahogy minden általunk ismert, létező
dolognak a világegyetemben van egy határa. A határtalanság nem látható
(észlelhető) jelenség.
A térbeli kiterjedés mellett ez a szabály az időbeli kiterjedésre is
érvényes. Ha tehát a teremtés életkora meghalad egy kritikus értéket,
az Isten már olyan idős lesz (Öreg Isten), hogy maga sem tudja, mikor
és hogyan kezdődött az egész (időskori szenilitás). A múlt feledésébe
vesznek a kezdetek, így tapasztalati úton már nem deríthető ki, hogyan
indult az egész. Csupán a logika és a tudomány marad, a puszta
spekuláció az eredetünket illetően.
A felejtésben rejlő fő probléma az, hogy amennyiben a teremtés
irányításához és hatékony (kellemes) működtetéséhez szükséges tudás
mennyisége nagyobb, mint amennyit a rendszer még tárolni és
visszanyerni képes, úgy megoldhatatlanná válik az egész irányítása.
Mire az Isten elég tudást gyűjtene össze önmagáról, már elfelejti egy
részét, így reménytelenül alul marad a saját irányításáért folytatott
küzdelemben a saját fizikai törvényeivel szemben. Ez pedig hosszabb
távon a rendszer halálát eredményezheti, hisz menet közben felléphetnek
olyan problémák, amiket a meglévő, megmaradt tudásával nem képes
kezelni. Ezt láthatjuk rendszeresen az egyes teremtményeinek sorsán
keresztül, akik mindig alulmaradnak az életüket veszélyeztető
tényezőkkel szemben és idővel meghalnak, elpusztulnak, lenullázódnak a
világban. Hiába reinkarnálódik új testbe a teremtmények lelke, ha nem
emlékszik az előző életeiben összegyűjtött tudására. Mindent elölről
kell kezdenie, s így a természet törvényei arra ítélik, hogy
megismételje korábbi hibáit. A felejtés tehát egyfajta büntetés ebből a
szempontból.
Ha az Isten sem emlékszik már önnön létezésének kezdeteire, akkor
elvileg abban sem lehet biztos, hogy ő maga vajon halandó-e, mint a
részei. Azaz képes-e összeszedni annyi tudást, ami már elegendő a
számára a túléléshez, az optimális teremtési feltételek fenntartásához.
Lehet, hogy az Isten halhatatlan, de ebben az esetben ezt nem tudja
egyértelműen igazolni önmaga számára, tehát csak hihet benne,
remélheti, de sosem tudhatja meg biztosan.
3. A TUDÁS VISSZANYERÉSE
Mivel a jelenpontot elhagyó múlthullámok a modulációjukban hordozzák,
viszik magukkal a pont időbeli elmozdulási jellemzőit, azaz információ
tartalmát, s ezen hullámok a végtelenségig terjednek, sosem szűnve meg,
az információnak fizikailag a végtelenségig meg kell maradnia a
létezésben. Ha a teremtés (a másolati jelenpontok halmaza) véges méretű
az irányítási korlát miatt, akkor a kiárasztott hullámtere, benne a
régmúltjának információival hozzá képest egy sokkal nagyobb kvázi gömb
lesz körülötte. Ahonnan már nem nyerhető vissza, egyrészt mert
nincsenek abban a távolságban szemlélőpontok, másrészt mert a távolság
miatt minden dolog pontnak látszik.
Az Isten számára tehát idővel elérhetetlenné válik a saját tudása,
hacsak meg nem őrzi valahogy a ponthalmazában elzajosodás nélkül. Erre
a célra szolgálnak a lelkek, mint elsődleges transzcendens adattárolók,
melyek kvázi zajvédett módon tárolják a beléjük írt (szűrt és
erősített) információkat, ellentétben az egyszerűbb ciklikus
rendszerekkel (szerinó és fotinó). A lélekbarion adattároló
képességével majd egy külön írásban foglalkozunk, most maradjunk meg a
ponttal kapcsolatos problémák boncolgatásánál.
Vizsgáljuk meg azt, hogy egy nagyon távoli pont hullámteréből, amely az
információ tartalmát csak a komplex modulációjában, sűrűségváltozásában
őrzi (mérhető görbület nélkül), hogyan nyerhető vissza az információ.
Az nyilvánvaló, hogy a szemlélőpontunkhoz közeledő véges méretű dolgok
az exponenciális észlelési görbéjük miatt egyre nagyobb, részletesebb
alakot öltenek. Láthatóvá, kivehetővé válnak a részeik a számunkra.
Tehát lennie kell egy relatív hatósugárnak, amelyet elérve a tárgy
elsődleges információ tartalma teljes egészében kivehetővé válik.
Az elsődleges információ tartalom alatt itt természetesen a tárgy
hullámterének domináns részét értjük. Az erre rátelepedő,
rászuperponálódó háttérzaj, mint másodlagos információ tartalom annyira
finom elmozdulásokat jelent, hogy azokat még kvázi nulla távolságból
sem lehet teljes pontossággal kinyerni. Ezért hívjuk őket zajnak,
kaotikus rezgéseknek. Ennek köszönhető tehát, hogy tökéletes élességgel
semmi sem látható a létezésben, a szemlélt látvány élessége csupán
közelítő pontosságú élmény. Így a dolgokról begyűjthető tudásunk is
csak közelítő lehet, vagyis korlátozott és relatív (távolság és
műszerfüggő). Ez megfelel a látszólagos információ vesztés törvényének,
vagyis a felejtésnek. A fizikában mindez határozatlansági elv néven
közismert.
Egy tárgyról tehát akkor lehet pontos képünk, ha a domináns hullámtere
által hordozott információ tartalmát teljes élességgel képesek vagyunk
észlelni. Mivel a domináns hullámtér fizikailag az alkotó időforrások
időhurokban megtett pályagörbéiből adódik (ezen mozgások lenyomata),
ezért emberileg ez a pontos kép nem érhető el. Sem az érzékszerveink,
sem a műszereink nem elég jó felbontásúak hozzá, hogy az ennyire
kicsiny (szubnukleon méretű) dolgokat észlelni tudjuk. Viszont az
emberi lélek centrumában egzisztáló fotinó, a fénylény, aki legbelső
lényegünknek felel meg, elég kicsi hozzá, hogy tudatosan észlelje a
többi időhurok rendszer domináns hullámterét. Aki tehát megvilágosodik,
s a lélekbarionját ledobva magáról felszabadult fénylénnyé válik, az
eléri a megismerhetőség határát és az észlelés maximális élességét.
Ehhez persze éles elmére és teljes tudatosságra (odafigyelésre) van
szükség.
Minél közelebb van a szemlélőpontom a vizsgált jelenséghez, annál
pontosabb képet kapok róla. Ebből következik, hogy ha el akarok
felejteni valamit, akkor el kell tőle távolodnom, míg ha meg akarom
ismerni, rá kell közelítenem. Sőt, bele kell merülnöm a belsejébe
(elmélyedni benne), hogy a hullámterének görbülete is észlelhető
nagyságú legyen az érzékszervemre (pontomra) nézve. A görbültség
ugyanis mindig plusz információt jelent (egy több pontból álló szemlélő
időhurok számára), mert térbeli mélységet ad a képnek, ahogy a
parallaxis is.
Azt tudjuk a korábbi kutatásainkból, hogy minden teremtmény kétféle
mozgást végez az élete során alapvetően. A számára rossz dolgoktól
eltávolodik (kiveti őket magából), a jó dolgokra pedig ráközelít
(bekebelezi őket). Ennek köszönhető, hogy a rossz dolgokról hajlamosak
vagyunk megfeledkezni (adósságok, amiket kiadnunk kellene), a jó
dolgokat pedig felemlegetjük, felidézzük (ajándékok, amiket kaptunk). A
tapasztalatoknak ez a fajta szelektív elfelejtése, törlése persze azzal
jár, hogy a következő találkozáskor újra meg kell tapasztalnunk a rossz
dolgokat.
Az intelligens lények megőrzik emlékezetükben a múltjuk rossz
tapasztalatait, hogy azzal megvédhessék magukat a jövőbeli rossztól
(immunvédettség), viszont ez azzal jár, hogy több szenvedésnek
(rossznak) teszik ki magukat. A bölcsek tehát tisztában vannak az élet
árnyoldalaival, míg az ártatlanok még védtelenek velük szemben. Másként
megfogalmazva: a pesszimista csak abban különbözik az optimistától,
hogy több az információja a helyzetről. Így az emlékezés és a felejtés
kényszerű egyensúlyt fog tartani a lelkek és fénylények emlékezetében,
vagyis a felhalmozható tudásnak ugyanúgy lesz egy korlátja, ahogy az
Isten önmagáról való tudásának is van korlátja. Ezzel visszajutottunk
az előző fejezet végéhez logikailag.
A vizsgált jelenséghez való legkisebb közelség az a távolság, ami egy
időhurkon belül fennáll az egymás számára létező időforrások között. A
létrehozható legkisebb időhurokban a szomszédos jelenpontok vannak
tehát egymáshoz a legközelebb, így ők képesek a legkisebb kivehető
részlet megfigyelésére a másikon. Ez még mindig túl messze van a teljes
pontossághoz, mivel a források mozgásmodulációja nem szaturálódik,
tehát kvázi végtelen bonyolultsági fokot képes megvalósítani
fizikailag. Így azt tapasztaljuk, hogy a megismerésnek (a létező
dolgokból való információ kinyerésének) van egy alsó és egy felső
határa a méretskálán, ami között az észlelésünk működik. Nem tudjuk,
mert nem tudhatjuk, mi van ez alatt, illetve efölött a valóságban. Ez a
két észlelési eseményhorizont határolja fizikailag az általunk ismert
pontmindenséget.
A megismerhető világ így lényegében a jelenpontok domináns hullámterére
korlátozódik, mely az észlelési eseményhorizont felé közeledve
fokozatosan elmosódik, belevész a háttérzajba. Az, hogy hol van a határ
a domináns modulációk és az idővisszhangok mérete között, a
személőpontként használt rendszer méretétől és rugalmasságától függ.
Minél nagyobb a holtjátéka (érzéketlensége, tehetetlensége) egy
létrendszernek, annál kevésbé érzékeny a finom rezgésmodulációkra
egészében. A jelenlegi ismereteink szerint a létezés minden szinten
(mérettartományban) élő és intelligens, bár az eltérő reakcióidők és
észlelési korlátok miatt nem nagyon tudunk egymással kommunikálni.
A legkisebb ismert élőlény, akiről tudunk, a fénylény (szerinó és
fotinó), aki a jelenpontjaival látja környezetét. Ő sokkal élesebb
képet kap a világról, mint egy lélek, aki a barionja időhurkait
használja a látásra. A fizikai test anyagi érzékszervein keresztül
figyelő ember még életlenebb képet alkot a világáról, amit a fizikai
műszereivel képes valamelyest kiterjeszteni. Egy bolygó vagy csillag,
mint élőlény az emberhez képest sokkal elnagyoltabb világképpel
rendelkezik, ahogy a galaxis vagy az univerzum világbuboréka is egyre
messzebbre lát, de egyre életlenebbül. Óriások és törpék ettől
függetlenül ugyanúgy kíváncsiak a környezetükre, és próbálják
tanulmányozni a belátható mérettartományokban működő kisebb-nagyobb
szomszédaikat, élettársaikat.
A teremtés dinamikus változása miatt a létrendszer mozgási paraméterei
állandóan bonyolódnak minden szinten, ahogy a jelenpontok egyre
komplexebb rezgésekre kényszerülnek a kölcsönös perturbáció miatt. Így
a rendszerben keletkező információ folyamatosan folyik, szivárog kifelé
a teremtésből, fölfelé (a végtelenül nagy távolságok irányába) és
lefelé (a végtelenül kicsiny távolságok irányába).
Mivel a folyamat irreverzibilis, azt gondolnánk ennek alapján, hogy az
információ mennyisége folyamatosan csökken a létezésben, ami a
rendezetlenség növekedésével kellene, hogy járjon. De az információs
entrópiának makacsul ellenállnak az élő rendszerek, akik
intelligenciájuk folytán állandóan frissítik és megújítják a számukra
fontos információkat önmagukban. Ez hosszú távon azzal jár, hogy az
Isten tudása a lényegre, fontosra és jóra koncentrálódik (redukálódik),
míg a lényegtelen, hibás és rossz megoldásokat folyamatosan elfelejti,
hagyja kifolyni az emlékezetéből. Az efféle haszonelvű viselkedés teszi
lehetővé a teremtés uralását, ami a rendszer folyamatos fejlesztésében,
kiterjesztésében és javításában nyilvánul meg. A végeredmény egy közös
munkával fenntartott mennyország lesz, amin belül ugyan rendszeresen
felbukkannak működési zavarok, hibák és pokolian rossz helyzetek, de
ezek csupán átmeneti állapotok lesznek hosszú távon.
4. PONTOK AZ IDŐSEMMIBEN
A teremtést elindító okforrások, amennyiben tachion sebességgel
elhagyják a létrehozott káprázatvilágot (a téridőt), egyre jobban
eltávolodnak tőle a végtelenbe. A hátuk mögött hagyott teremtésük így
idővel ponttá zsugorodik a hullámterükben, amivel csak a primer időszál
kapcsolja össze őket még sokáig (örökké). A pontnyinak látszó
teremtések, univerzum buborékok tehát beleolvadnak az időszál
pontsorába, kiterjedésük nullára zsugorodik az okforrás szemében. Az
információ tartalmuk viszont örökké megmarad az idősemmibe kiárasztott
hullámterükben, teljesen elzajosodva a Teremtőjük számára.
A teremtmények azért léteznek, mert másolati pontjaik látszódnak a
teremtőjük pontja számára az összekötő időszálon keresztül. Elvileg
végtelen távolságból is működik ez a fenntartó hatás, gyakorlatilag
azonban úgy tudjuk, hogy van egy korlátja a léteztetésnek. Amikor a
teljes teremtés ponthalmaza egészében is egyetlen ponttá omlik össze az
okforrás számára, már semmit sem képes kivenni belőle és ezáltal
kiterjedését veszti a káprázat világa. Mivel az időhurkok már igen kis
távolságból is egyetlen pontnak látszódnak, ezek önmagukban a
végtelenségig képesek megmaradni az idősemmiben (az időszál részeként),
de a Teremtő számára az összes másolata, időhurka együttesen is egy
nagy időhurkot alkot. Hisz a másolatok között az Ő szempontjából nincs
különbség. Mindegyik egyaránt virtuális, akik egymás hullámterében
léteznek. Mivel pedig a teremtés ponthalmaza nem nőhet korlátlanul,
idővel csökkenni kezd a látszó mérete az okforrás számára. Ez a
hanyatlás, pusztulás korszaka, amikor a káprázat összeomlik,
kiterjedése zsugorodni kezd és végül sorra megszűnnek az univerzumok.
Hogy bekövetkezik-e ez a pillanat, és a sajátidőnk szerint mikor,
lényegében attól függ, hogy az okforrás távolodik-e a teremtésétől és
milyen gyorsan teszi ezt. A sebessége ismeretében kiszámolható az
összes általa teremtett és hátrahagyott létező megszűnésének
határideje, a rendszer halála. A látszatvilágot két Teremtő (Atya és
Anya) keltette, így a fenntartásához arra van szükség, hogy ők ketten
elég közel legyenek hozzá (látótávolságon belül). Úgy tudjuk, az Atya
tachionként távolodik a teremtéstől, az Anya viszont tardionként
továbbra is a közelében tartózkodik. Azt viszont nem tudjuk, hogy az
egyik szülő megléte önmagában elegendő-e ahhoz, hogy fenntartsa
gyermekeit. Ha igen, akkor az Anyaforrás befogásával elvileg a
végtelenségig fenntartható marad a teremtés, miközben az Atyaforrás az
összes vizek szélén kisodródik a végtelenbe. Minderről korábban már
volt szó A teremtés evolúciója című írásban.
A fenti gondolatmenet alapján tehát nyilvánvaló, hogy nem az történik,
amiről a korábbi időfizikai írásokban szó volt, hogy az idősemmi
hullámtere egy távolságon túl alkalmatlanná válik a teremtmények
fenntartására, hanem a puszta időbeli távolság az, ami nullára
redukálja a téridőbeli kiterjedést, ponttá omlasztva össze a másolati
rendszereket. A pontállapotban ugyanis értelmezhetetlenné válnak a
távolságok és kölcsönhatások, vagyis a rendszer futása az
ellentmondások miatt leáll, az Istenfiú befejezi működését
(életciklusát).
5. AZ ÉRZÉKELÉS MÓDJAI
A környezetünk érzékelésére használt műszereink többsége a térbeli és
időbeli távolságok csökkentése céljából lett kitalálva. Mivel a tér és
az idő a létezés két praktikus leképzése, ezek határolják a szemlélők
észlelését elsősorban, minden mérettartományban (föfelé és lefelé).
Próbáljuk meg most ennek alapján csoportosítani a műszereinket, amik
eltérő működési módjaik ellenére ugyanazt a célt szolgálják: közel
hozni a messze lévő dolgokat.
1. A térben és időben egyaránt messze lévő, nagy méretű dolgok közelebb
hozása, lekicsinyítése távcsövekkel történik (optikai, rádiós,
gravitációs). Ezek mind a fénysebességgel terjedő információt gyűjtik
össze. Az ennél gyorsabb észleléshez időugrásra (időgép) és az
időablakon keresztül való átlépésre lesz szükségünk.
2. A térben és időben egyaránt közel lévő, kis méretű dolgok közelebb
hozása, felnagyítása mikroszkópokkal történik (optikai, elektron,
gravitációs). Ezek mind a fénysebességgel terjedő információt gyűjtik
össze. Az ennél gyorsabb észleléshez időlassító és időgyorsító,
valamint időmegállító gépre lesz szükségünk.
3. A térben messzire, de időben közel lévő dolgokról információkat a
fénynél is sebesebb módszerekkel szerezhetünk. Ilyenek az időszálas
távközlés (időtelefon), a térugrással való felderítés és a térablakon
keresztül való átlépés.
4. A térben közelre, de időben messze lévő dolgokról információkat
eddig a régészet, történelem kutatás, a könyvek és más adathordozók
elolvasása révén szereztünk. A jövőben azonban építhetünk majd
kronovizort (időnéző) és időszálas távközlést (időcsúszásban lévő
időtelefont) az időbeli távolságok áthidalására, valamint használhatunk
időugrást és időablakot.
Az egyes berendezések működési alapelveivel kapcsolatos részletesebb
kutatási anyagainkat más írásokban fogjuk közzé tenni.
6. A TAKARÁSI JELENSÉG
A gyakorlatban azt látjuk, hogy a környezetünkben található dolgok,
tárgyak és jelenségek a térben úgy helyezkednek el, hogy részben vagy
egészen takarják egymást. A takarás azt jelenti, hogy a szemlélőpont és
a szemlélt objektum közé húzott egyenesre más objektumok pontjai is
ráesnek, részben vagy egészen. Így a sugárirányban terjedő információra
szükségképpen rászuperponálódik a közbülső ponthalmaz saját rezgésképe,
elzajosítva azt. A témával részletesen már foglalkoztunk az Érzékelés n
dimenzióban című írásunkban.
Elvileg azt gondolnánk, hogy mivel a tárgyakat alkotó időpontoknak
nincs térbeli mérete, ezért nem is képesek eltakarni egymást a
teremtésben. Egy nulla méretű pont semekkora felületet sem fed le a
szemlélő számára a környező térből. Így korlátlanul látnunk kellene a
dolgokat, tetszőleges távolságig, ami a gravitációs hullámokkal történő
(közvetlen, lelki) érzékelésnél így is van, mivel azok mindenen
akadálytalanul áthatolnak. A rádióhullámok (speciálisan modulált
gravitációs hullámok) és a fénykvantumok azonban a tulajdonságaik miatt
szeretnek elzajosodni, elakadni a közeg ponthalmazaiban, előidézve a
takarás jelenségét.
Mivel az érzékelés időbeli állapotváltozás, a szemlélőpont mozgásának
megváltozása az őt elérő időhullámok sűrűségmodulációinak hatására,
ezért minden pontot időben látunk magunk körül. Az időbeli látvány
viszont nem pont lesz, hanem egy görbe, melyet a pont ír le a
sajátterében. A komplex rezgése, szitálása miatt a pont pályagörbéje
inkább egy gomolyagra, gombócra hasonlít, mint görbült vonalra, s így
véges kiterjedéssel látszik rendelkezni. Az érzékelésünk élesítése
során tehát folyton beleütközünk a határozatlansági elvbe, ami miatt a
környező pontokat kis gombócoknak látjuk még közvetlenül (lélekkel) is.
Ezek pedig szépen eltakarják egymást, mivel van felületük és térfogatuk.
A térdimenziószám növelésével a dolgok takarása csökken, de sosem
szűnik meg teljesen, így bár egyre messzebbre és egyre élesebben látunk
el magasabb dimenziókban, ezzel csak kitolódik az észlelésünk határa,
de nem szűnik meg. Ennek is köszönhető, hogy az intelligens szemlélők a
világ megismerése során mindig kénytelenek utazni, mozogni, helyet
változtatni, hogy közelebb kerüljenek az ismeretlen, távoli dolgokhoz.
A kíváncsiság, a teremtés felfedezésének vágya tehát állandó és
teljességében kielégíthetetlen szükségletként hajt bennünket mindig
tovább, a pontmindenségünk határai felé.
Készült: 2005.04.17. - 2006.08.29.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz