HELLÁSZ FÖLDRAJZA
ÉS AZ IDŐFIZIKA
Ebben az írásunkban folytatjuk a görög
kultúra ezoterikus titkainak
megfejtését a földrajzi nevek és
városnevek jelentésének időfizikai
elemzésével. Ezek között feltűnően sok
szónak magyarul van igazán
értelme, időnként közérthetően, máskor
csak az ezoterikus tudás
segítségével visszafejthetően. A
témával kapcsolatban érdemes elolvasni
a korábbi publikációkat az
Eseményhorizonton.: Az alvilági folyók titka
(2008), A hellén mítoszok időfizikai jelentése
(2008).
A hellén szó jelentése magyarul:
él-én, vagyis élő én, amit ma inkább
élőlény-nek mondunk. Az ókori hellének az
univerzumról szerzett tudásuk
okán nyilván büszkén nevezték a
hazájukat Hellásznak, magyarul
Él-ásznak, azaz Élő Istennek vagy élő
kiválóságnak, hisz az Ász szót
elsősorban a Mindenhatóra használjuk. A
kártyalapok között pont ezért
ér 11-et az ász, mert a Mindenható a 11.
létező az őskáoszban, vagyis
az első élőlény (angolul a tizenegy: eleven). Még
az Attika (Atyácska)
félszigeten álló fővárosukat is az Istenről
nevezték el a hellének
Athénnek: Atya-énnek, Atyánknak, akit
valamiért istennőnek tekintettek
(Athéné, magyarul Atyá-né), pedig a neve
alapján inkább annak női fele,
felesége lehetett.
A görög istenek lakhelye persze nem itt volt, az emberek
között, hanem
az Olümposz (Olympos) hegyén, amit magyarul ma
inkább Ó-lomposnak, azaz
öreg farkúnak (öreg csúcsú tachion)
kellene mondani. A Thessalia
(Tesz-ál-ia azaz cselekvésben álló,
pontosabban időmegállást jelentő)
északi részén fekvő 2911 méteres hegy
környékén található fontosabb
települések: Dion (kettőst jelent, de egyben az
időforrást is, a
Bindut), Hérakleion (Éra-kellőn azaz a kellő időben),
Phalanna
(Fal-anya azaz az anya felé vezető úton) és
Oloosson (Alá oson vagy
Alásan, azaz a hegy alatt). Ennyi logikai
összefüggést látva az az
érzése támad az embernek, mintha valakik
szándékosan úgy nevezték volna
el a környék főbb földrajzi pontjait, hogy azzal
időfizikai információt
jelenítsenek meg. Ami még évezredek múlva
is felismerhető lesz a
térképeken, de csak magyarul gondolkodva. Ez a
jelenség persze nem csak
itt figyelhető meg, hanem még több helyen
Görögországban.
A görög félsziget déli részén
található Peloponnészoszi-félsziget
(Peloponnésos) neve magyarul Fel-ó-pont-nép-es,
azaz a Felső Öreg Pont
Népe (esetleg Felsőbb Pont Népe, azaz az Isten
népe) által lakott
terület volt. Ennek déli részén állt
Spárta, ami a történelem során
valóban Pártában maradt páratlan
szigorával Lakóniában. Tőle északabbra
Mükénai (Mükéné: Miká-né)
valószínűleg Mikáél arkangyal
követőinek
városa lehetett. A félszigetet Attikával
összekötő földsávon állt
Korintosz (Körön-tesz), mivel a város az azonos nevű
öböl végében
fekszik, ami félig körülveszi a
Peloponnészoszi-félszigetet.
Az Égei-tenger (az Égi-tenger földi
változata) északkeleti csücskében,
Helléspontosnál (ami földrajzilag tényleg
Éles-pontos helyen van) álló
nagyvárosban, Trójában, amit hívtak
Ilion-nak is (Éli-on azaz Élin)
állt Héliosz (Éli-usz: a Napisten) Trónja,
melynek építésében Apollón,
másik nevén Phoibosz: Ragyogó (pontosabban:
Főbb-usz) isten is
segédkezett. Apollón egyébként a
nevének megfelelő Délosz (Dél-usz,
magyarul Délies azaz Fényes) szigetén
született az Égei-tenger közepén,
míg fő temploma természetesen a
szárazföldön, Delphoi-ban (Dél-fi)
állt, nyilván egy délre néző hegyoldalon,
délre néző homlokzattal.
További beszédes városnevek, amik hun eredetűnek
tűnnek: Lepreon (Lépre
jön), Kylléné (Küllő-né),
Messéné (Messzi-né), Koróné
(Koros-né,
jelentése egyben varjú is), Oitylos (Őrtilos), Gytheion
(Gideon), Zarax
(Zár-as), Kythéra (Kitérő), Halieis (Halas),
Salamis (Szalámis vagy
Szellemes), Karystos (Karistos), Marathón (Maradón),
Koróneia
(Koronája), Chalkis (Halkis vagy Kalkis), Óreos (Erős
vagy Oros), Halos
(Halos vagy Hálós), Pharsalos (Fa sallós),
Spartólos (Pártolós), Mendé
(Mende), Akanthos (A kanos vagy Akarós), Toróné,
Skióné, Maróneia
(Maró-né), Samothraké (Számot rakó),
Kardia (Kard városa), Gargara,
Pyrrha (Piros), Phókaia (Fókája), Lebedos (Lebegős
vagy Levegős), Samos
(Szamos vagy Számos), Milétos (Mi-lét-es, a mi
létünknek helyet adó),
Dydima (Di-di-ma), Jasos (Jászos), Kós (Kos), Telos
(Telős), Amorgos (A
morgós), Anaphé (Anya fő), Karpathos
(Kárpátos), Kasos (Kasos vagy
Kásás).
Készült: 2008.01.20.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz