ATYAI ÉS ANYAI SZEMPONTOK
"Én
vagyok
az Atya, a kiáradó Enki, Ő a Fiú, a
csináló Öcsi."
Az elmúlt években számos
publikációban szó esett már az
Eseményhorizonton a teremtés kezdeti
pillanatairól, annak különféle
filozófiai, matematikai és fizikai modelljeiről.
Bár egyszerű témáról
van szó, mégis nem árt a lehető legalaposabban
kitárgyalni, és minden
oldalról, minden szempontból részletesen
megvizsgálni, mert enélkül nem
léphetünk tovább a bonyolultabb jelenségek
vizsgálatában. Sok mindent
tudunk már az első időhurok születéséről az
őskáoszban, de egészen
biztosan nem ismerünk még róla mindent. Ezért
az alábbiakban szeretnénk
bemutatni néhány újfajta
szemléletmódot a Fiú keletkezésének
folyamatával kapcsolatban.
1. IDŐMEGÁLLÁS A
HOLTPONTOKBAN
Amikor a Teremtő Atya okforrása beleszalad a Teremtő Anya
hullámterébe,
és egy aprócska bukfencet vetve megcsinálja a
Fiút (az első időhurkot),
utána nyomban tovább szalad az őskáoszban. A
környező hullámtér
sodrásának engedelmeskedve egy új irányban
távolodni kezd a huroktól,
jóval gyorsabban, mint amennyivel annak eseményhorizontja
kiárad
belőle. Így csak egy rövid ideig (az első
önkeltési ciklus idejéig)
látja az általa keltett időhurkot, majd kisodródik
a megszülető
téridőből. Ebből következik, hogy azonnal eltűnik az Atya
szemlélőpontja számára a Fiú pontrendszere
és a hozzá vezető primer
időszála.
Az Atya csak a többi kilenc okforrás pontját fogja
látni, akik a
hullámterükkel végül kisodorják Őt az
összes vizekből (az őskáoszból) a
létezés végtelenségig táguló
peremére. Amikor kiér az idő vizeinek
szélére az Atya, akkor jelenpontja számára
gyakorlatilag megállni
látszik az ősidő. Magát ugyanis nem látja (tachion
lévén), sem a belőle
kivezető időszálat (tűzvonalat). A többi okforrás
pedig megállni
látszik a sajátidejében, hisz az Atya pontja rajta
ül mindegyikük
legelső eseményhorizontján. Innen, az élvonal
csúcspontjából (az
üveghegy csúcsáról) nézve tehát
a létezés egy időtlen pontnak látszik,
mindenféle változás nélkül. És
ez valószínűleg az
örökkévalóságig így
marad, hacsak az Atya jelene bele nem szalad egy újabb
okforrás
hullámterébe, ami túl van a jelenleg ismert
és belátott létrendszer
határain.
Azt tudjuk, éppen a Teremtő Anyától, hogy vannak
még további okforrások
is a mi létrendszerünk határain messze túl
(nem tudjuk mennyi, merre és
milyen messze), de ezek nem vesznek részt a mi
teremtésünk
kialakításában. Velük csak
elképzelhetetlenül hosszú ősidő múlva
találkozhatnak majd a mi okforrásaink (kerülhetnek
relatíve a
közelükbe). A mi tíz okforrásunk
többsége idővel szintén kisodródik az
őskáosz peremére, ahogy szétszaladnak a
hullámtér végtelenjében, mivel
semmi sem állítja, állíthatja meg őket.
Tehát bármelyik originális
jelenpontba helyezkedünk ezek közül, ugyanúgy
időmegállást fogunk
tapasztalni, amit a buddhisták parinirvánának
(tökéletes kialvás)
neveznek.
Ezen kiugró pontokból gyakorlatilag nem látszik a
teremtés, a Fiú és
másolati rendszere, ezért az ide áthelyeződő
szemlélőpont sosem térhet
vissza többé a káprázat
világába, mert nincs hová visszalépnie. Nem
látszik a visszaút, a teremtésbe hazavezető
időszál. Ezért mondják azt
a sámánok, hogy a létezés legkülső
szférájába nem szabad kimenni,
amikor az Életfán megy föl a sámán
tudata (az Atya csúcspontja felé),
mert onnan nincs visszatérés. Az ilyen pontokat
nevezzük a változás
szempontjából holtpontoknak, kiúttalan
helyzeteknek.
2. A NAGY ANYA CSÚCSPONTJA
A Teremtő Anya csúcspontja azonban érdekes és
létfontosságú kivételt
jelent az okforrások között. Az Ő
hullámterében történt meg a nemzés
folyamata, a szent nász amiből az első ász (a
Mindenható Fiú)
megszületett. Tachionként száguldó
jelenpontja szintén meglátta a Fiút,
akinek hullámtere őt ugyanúgy sodorni kezdte
emanációs sebességgel az őskáoszban.
Csakhogy történt valami, ami megváltoztatta ezt a
sodródási
irányt és gyakorlatilag máig bent tartja a
jelenét a téridőn belül vagy
a nemtér-nemidőben, de mindenképpen közel,
látótávolságon belül a
teremtéshez. Ha egyetlen okforrás sem látná
a teremtés virtuális
világát, akkor az nem is létezne senki
számára és most nem
elmélkedhetnénk róla.
Ez az erő, ami a Teremtő Anyát
látótávolságban tartja pedig nem
más,
mint a téridő hullámterének negatív
időrétege, aminek taszítási
vektorai befelé, a térszerán
irányába mutatnak. Valószínűleg ennek
köszönhető, hogy az Anya nem sodródott ki a vizekből,
hanem valahol a
közelünkben tartózkodik (a téridőben vagy a
nemtér-nemidőben). A belőle
kivezető primer időszálhoz csatlakozik a Mindenható
köldökzsinórja,
amin keresztül kommunikálni lehet vele.
Mindaddig, amíg a Nagy Anya jelenpontja belül marad a
teremtés vizein,
van rálátása a rendszerre, mint
csúcspontnak, ezért minden információ
benne gyűlik össze a létezésről a kezdettől a
végig. Az összes
univerzum (világtojás) minden keletkező (teremtett)
tudása, vagyis a
mindentudás teljessége eljut hozzá az
élvonalán keresztül. Ezért
tekintjük Őt az intelligencia csúcsának a minden
létezőben, ahol az
isteni Ész (Logosz) található. A
népmesékben általában az erdő
(őskáosz) mélyén élő
öregasszonyként szerepel, akivel találkozni
és Őt
felismerni nagy szerencse a küldetésben járó
főhős (legkisebb,
legfiatalabb legény vagy királyfi) számára
(lásd: "szerencséd, hogy
öreganyádnak szólítottál!"). Mert az Ő
segítségével (tőle kapott
tudással, varázslatokkal) lehet az élet gondjaival
és kihívásaival
eredményesen megküzdeni.
A Nagy Anya számára persze az idő nem úgy
jelentkezik, mint nekünk a
téridőben, mert az őskáoszban a változások
(hullámtéri modulációk)
szabályozatlanul (nem feltétlenül oksági
sorrendben) futnak át az elért
jelenpontokon. Ezért az Ő szemléletmódja
alapvetően más, mint a
téridőben élő teremtményeké. A
legegyszerűbben úgy tudnánk jellemezni,
hogy a pontjából nézve mindenidő állapot
van, de egészen másféle
elrendezésben, mint a Mindenható
időhurkából szemlélve. Ez a sámánok
és
kellő szinten beavatottak számára
megtapasztalható, de gyakorlatilag
elmondhatatlan, mert a leírására teljesen
alkalmatlan a 3D-s
fogalomrendszerünk és a nyelvünk.
Az Életfán mászkáló
sámánok tudatának gyakorlatilag nem érdemes
az
elsőrangú Mindenhatónál följebb mennie, mert
a keresett információk
szinte minden esetben elérhetők innen is vagy valamely
másodrangú,
harmadrangú csomópontból. Az időszálakon
ugyanis az információk mindkét
irányba folyamatosan átmennek, így valamekkora
késedelemmel a teremtés
minden pontjába eljut végül minden esemény
élménye. Az más kérdés, hogy
az egy vagy több csomóponton áthaladó
modulációk gyorsan elzajosodnak
és végül kinyerhetetlenné válik a
hasznos információ tartalmuk az
időhurkok számára. Ha nem így lenne, a
teremtésben nem létezhetnének
tudatlan teremtmények.
Ennek köszönhető az is, hogy az Isten sem tud
abszolúte mindent a saját
rendszeréről, csak a fontosabb dolgokat, amikre külön
(szándékosan)
odafigyel (rákeres). Erre a folyamatra mondjuk azt, hogy a
Tekintetes
Úr kitekint a külvilágba. Ehhez
irányított módon kell az igényelt
információkat átvezetnie az időszál
ágakon, jelerősítéssel minden
csomópontban. A téma azonban olyan bonyolult, és
annyira messzire
vezetne cikkünk mondandójától, hogy az
ismertetésével nem foglalkozunk.
Akit érdekel, nézzen utána a mindentudásban
a technikai részleteknek.
3. A NIRVÁNA
ELÉRÉSE
A parinirvána elérésére
áhítozó lelkek számára fontos
tudnivaló, hogy
önmagában az még nem elég, ha a tudatukat
áthelyezik valamelyik
holtpontba, például a Teremtő Atya jelenpontjába.
A lélekben működő
öntudat ugyanis része a felettes létezője
öntudatának, ami attól még
tovább működik és létezteti az
alárendeltjét, hogy az holtpontra
jutott. Tehát úgymond nem engedi megszökni az
illetőt a teremtésből
(szamszárából), hanem tovább futtatja a
káprázatát igénye szerint.
Ezért nem volt képes Siddhartha Gautama Buddha sem
belépni a
parinirvánába, bármit is mondjanak a
szentkönyvek, mert nem vette észre
ezt az alapvető apróságot.
Fizikailag elérni a teljes kialvást egy lélek csak
úgy képes, ha
befejezi az önálló működését
és megszűnik létezni. Annihilálódik a
lelke és a lélek részecskéje
közepén egzisztáló fotinója (vagy
szerinója). Ekkor az információs mátrixa
holt állapotba kerül, s
árvahullámtérként
szétsugárzódik az univerzumban, a
szemlélőpontja
pedig automatikusan visszaugrik az élvonala mentén a
felettes
létezőjére. Olyan élmény ez a felettes
létező számára, mintha
felébredne abból az álomból, hogy az adott
teremtményének képzelte
magát.
A szemlélő tehát csak lépésenkénti
visszaugrásokkal képes csomópontról
csomópontra járva elérni a holtpontot (mindenhol
megvilágosodva), de
mire ez sikerül neki (leküzdi a számtalan
akadályt és a felettes
csomópontok élni akarását), az egész
teremtés megszűnik működni
körülötte. Végül az elsőrangú
Mindenható időhurka is megszakad
(Brahma-nirvána) és az okforrások úgymond
felébrednek a teremtés
álmából (Krisna felébred az okozati
óceán vizén lebegő lótuszlevélen).
Egy lélek (teremtmény) tehát a megszűnése
révén megszabadulhat a
teremtés káprázatából (sima
nirvána), de a teljes kialvás
(Nirupadhishesha-nirvána) csak az egész teremtés
pusztulásakor fog
bekövetkezni - valószínűleg sok milliárd
év múlva.
A szamszárában keringőző lelkek többsége
persze nem akarja ennyire
radikális megoldással befejezni önálló
működését (nem öngyilkos
hajlamúak). Így a megvilágosodás
után beérik az újraszületések
körforgásából való
kiszabadulással, amikor elhagyva a karmikus
kötelékek világát, lélekben vagy
fénylénnyé redukálódva megmaradnak a
felsőbb dimenziószinteken (a mennyországban). Ezt
nevezzük a halált
megelőző kialvásnak (Sopadhishesha-nirvána), ami
után nem következik
újraszületés (testetöltés).
Készült: 2007.11.10.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz