A TÉRKONVERTER
MŰKÖDÉSE
„A
térkibővítő generátor felforgató
tevékenységet végez.”
Ezen írás megértéséhez
feltétlenül ismernie kell az Olvasónak a
forgással kapcsolatos korábbi
publikációkat, mivel takarékosságból
számos dolgot nem magyarázunk el újra. A
térkonverter egy olyan műszaki berendezés, ami komplex
forgatások segítségével képes
térprodukciót vagy térredukciót
előidézni, a saját hullámterének
manipulációjával. Ennek elméleti
alapjairól szólnak az alábbiak. Gyakorlati
jelentősége a térváltás technológia
kifejlesztése mellett az n dimenziós
tértechnológiák alkalmazása kapcsán
van a térkonverternek, amivel később még
számos írásunkban szeretnénk foglalkozni
részletesen.
1. FORGATÁSOK
Ha egy pontot keringetni kezdünk egy 1D-s forgástengely
körül, akkor a mozgástere lokálisan 1D-s lesz,
globálisan 2D-s, míg a forgástengely kilóg
a síkból a 3D-be. Ennek a pontnak a kiáradó
hullámtere a síkban egy tömör,
felfúvódó spirálkör lesz. Ha a
keringés origójába állítunk egy
második forgástengelyt is, ami úgy merőleges az
elsőre, hogy benne van a keringés síkjában,
és ekörül is elforgatjuk (különféle
sebességekkel) a körvonalat, amin a pont halad, akkor a
két keringés eredőjeként egy
gömbfelszín mentén fog mozogni a pont. Ahol egy
önmagába záródó spirálvonalat
ír le a pont, aminek két pólusa van a
gömbfelszínen ott, ahol metszi azt a második
forgástengely. A pólusokban a spirálvonal
többször metszi önmagát, a második
forgástengely körüli keringés
sebességétől függően. A pont mozgástere ekkor
lokálisan 2D-s, globálisan pedig 3D-s lesz, míg a
kiáradó hullámtere egy tömör,
felfúvódó spirálgömböt alkot.
Azt gondolnánk, ha egy harmadik forgástengelyt is
belerakunk ebbe a rendszerbe, ami szintén merőleges az első
és a második tengelyre is, akkor ekörül
elforgatva a spirálgömböt, a pont egy
gömbtérfogatban fog mozogni. Aminek mozgástere
lokálisan 3D-s, globálisan 4D-s lesz, a hullámtere
pedig egy kiáradó spirálhipergömb lesz. De ez
nem így van, mivel a páratlan
térdimenziószámú közegekben a
beágyazott forgástengelyek körüli
forgatások nem növelik meg a
térdimenziószámot. Csak az onnan
kilógó forgástengelyek, amik egy pontban metszik
az origót, lehetnek képesek erre. Egy pont
körül viszont nem lehet egy 3D-s testet körbeforgatni a
3D-ben. Felmerül akkor a kérdés, hogyan lehet,
illetve egyáltalán lehet-e olyan komplex forgatást
létrehozni, ami egy adott nD-s térdimenzión
belül mégis olyan kiáradó hullámteret
eredményez, ami n+1D-s?
Azt tudjuk, hogy a pont forgása nem emeli a
beágyazási környezetének
térdimenziószámát, a keringése
viszont igen. A keringést azonban
többféleképp is meg lehet valósítani a
tengelyek különféle elhelyezésével
egymáshoz képest. Két forgástengelyt nem
csak úgy lehet elhelyezni a 3D-ben, hogy a keringés
origójában merőlegesen metsszék egymást,
hanem sok más módon is. Ha például a
második tengely érintője a körvonalnak a
síkban, egy olyan lokálisan 2D-s mozgásteret
kapunk (tóruszfelszínt), ami globálisan 3D-s,
míg a kiáradó hullámtere
(spiráltórusz) szintén egy 3D-s
spirálgömb lesz. Ha nem érintője a tengely a
körvonalnak, a tórusz geometriailag lehet gyűrű
(pontosabban úszógumi) vagy belül dupla
sűrűségű fánk is.
Ha a második forgástengely úgy érintője a
körvonalnak, hogy közben párhuzamos az első
forgástengellyel a 3D-ben, akkor a pont egy tömör
körlap felszínén fog mozogni, aminek a sugara
egyenlő az elsődleges körvonal átmérőjével.
Ha a pont által bejárt gömbfelszínt egy
harmadik forgástengely körül is elforgatjuk, annak
elhelyezkedésétől függően gömbfelszínt,
tömör gömböt vagy különféle
tóruszokat kapunk. Ez esetben csak a pont mozgási
sebessége nő meg a mozgási útvonalának
elnyújtásával, de ettől még a
hullámtere ugyanúgy 3D-s marad.
Amint az látható, a probléma
megoldásához nem elegendő a geometriai
megközelítés. Topológiai modellezésre
is szükség van a kívánt eredmény
megtalálásához. Ezért folytassuk
vizsgálódásunkat azzal, hogy az egyes komplex
mozgások során a pont által bejárt
kiterjedések topológiai elemzését
végezzük el.
2. HAJLÍTGATÁSOK
ÉS KILAPÍTÁSOK
A körlap egy olyan 2D-s síkbeli kiterjedés, ami a
3D-s teret két részre osztja: fentre és lentre. A
gömbfelszín is 2D-s, de ez a 3D-t másként
osztja két részre: bentre és kintre. A
körlapból úgy csinálhatunk
gömbfelszínt nyújtással és
hajlítással, ha a 3D-ben meghajlítjuk,
félgömböt készítve belőle, majd a
körvonalat összehúzzuk egyetlen pontba. Mintha
bezárnánk egy zsák száját.
A gömbtérfogat (tömör golyó) egy olyan
3D-s térbeli kiterjedés, ami a 4D-s túlteret
két részre osztja: anára és katára.
A hipergömbtérfogat is 3D-s, de ez a 4D-t
másként osztja két részre: bentre és
kintre. A gömbtérfogatból úgy
csinálhatunk hipergömbtérfogatot
nyújtással és hajlítással, ha a
4D-ben meghajlítjuk, félhipergömböt
készítve belőle, majd a gömbfelszínt
összehúzzuk egyetlen pontba. Azért pontba és
nem szálba, mert gömbszimmetrikus objektumról van
szó, ahol a szálba húzás már
irányultságot jelentene, ami itt nem megengedhető. Csak
ha szögletes objektumokkal dolgozunk, akkor lehet szálba
összehúzni a kiterjedés felszínét
(például egy négyzetet hengerbe vagy egy
kockát hiperhengerbe).
Ha a gömbfelszínt gyurmázással
kilapítjuk a 2D-s síkba, akkor egy dupla rétegű
körlapot kapunk, amiben a keringő, mozgó pont
önmagával való ütközés
nélkül tud oda-vissza mozogni a síkban, mivel a
körlap fizikailag két pont vastagságú marad.
Ennek megfelelően ha a hipergömbtérfogatot
gyurmázással kilapítjuk a 3D-s térbe, akkor
egy dupla rétegű gömbtérfogatot (tömör
golyót) kapunk, amiben a keringő, mozgó pont
önmagával való ütközés
nélkül tud oda-vissza mozogni a térben, mivel a
golyó fizikailag két pont vastagságú marad.
Ez a matematikai tulajdonság szorosan kapcsolódik az
időfizikából ismert tachion kettős idősűrűségű
hullámterének szerkezetéhez, de most ne
térjünk el a tárgytól (akit érdekel,
gondolja végig a következményeket).
A fő kérdés most az: tudunk-e a 3D-n belüli
elforgatásokkal és keringésekkel olyan dupla
sűrűségű hipergömbtérfogatot csinálni, ami
ugyanakkor csak 3D-s? Pontosabban 3D-be kilapított? A
válasz egyértelműen igen. Egy olyan kettős
áramlási irányú, tömör 3D-s
gömböt kell hozzá konstruálnunk, ami
ráadásul félspínű is, mert
különben az ellenirányban forgó és
keringő pontok mozgásvektorai folyamatosan kioltanák
egymást.
Ha egy tóruszfelszínt kiforgatunk tömör
gömbbé, akkor a tóruszt alkotó pontok
fél fordulatonként kitöltik a gömb
térfogatát, tehát fordulatonként
kétszer bejárják a pontok a
gömbtérfogat minden pontját. Csak éppen
azonos irányban, mert ez esetben nem keletkezik
ellenirányú forgás. Ez még csupán
egy 3D-s tömör gömböt fog eredményezni, ami
ugyan dupla belső pontsűrűségű, de önmagában
még nem lesz 4D-s kiterjedésű.
Ha viszont ezt a tömör gömböt egy újabb
forgástengely körül is elforgatjuk, akkor fél
fordulatonként az egész gömb körbefordul
félig (180 fokban), ami azzal jár, hogy a második
félfordulat során a tóruszfelszínen
mozgó pontok már ellenirányban forgó,
áramló módon szaladnak végig. Mintha a
jobbos csavarodású tóruszból hirtelen balos
lenne, ráadásul tértükrözés
nélkül, mivel időben egymás utáni (és
nem egyidejű) állapotokról van szó. Így nem
fogja magát a rendszer folyamatosan kioltani. Ez pedig
már megfelel a 3D-be kilapított, dupla sűrűségű
és ellenirányú áramlással rendelkező
hipergömbtérfogat definíciójának.
Ráadásul ez a komplex mozgás
(örvénylés) úgy jön létre, hogy a
kezdeti 0D-s pontot összesen négy forgástengely
körül mozgatjuk meg. Ebből az első kettő keringés lesz
(a pontot ehhez eltoljuk a tengelytől, ami megfelel a
normálvektor mentén történő futásnak,
helyváltoztatásnak) a második kettő pedig
forgás. Aki még emlékszik rá: mindez
megfelel az időmatematikában a 4D-s tengelypáros
tér keltési szabályának. Lásd: A
tér matematikai szerkezete (2007) című
írást az Eseményhorizonton.
Az első és a negyedik forgástengelyek fél
fordulatonként párhuzamosak lesznek egymással,
ahogy a második és a negyedik is fél
fordulatonként fedik egymást. A negyedik tengelynek pedig
fele olyan gyorsan kell forgatnia a rendszert, mint a harmadiknak,
így lesz a spirálgömbfelszín
félspínű. Kétségtelen tény, hogy
elsőre kissé nehéz ezt átlátni a rajzok
alapján, de a komplex forgások
matematikáján edződött képzelettel
simán megoldható a feladat.
Kiegészítés: A forgó pont kiterjedő
hullámtere időben mindig nő (nyúlik, tágul,
dagad), ami a normálvektornak köszönhetően
helyváltoztató mozgást jelent. Ezt
spirállal ábrázoljuk, amiből következik, hogy
minden olyan forgás és keringés, amihez
tágulás, kiáradás társul,
valójában spirálmozgás. Ebből
következnek az alábbi elnevezések.: A forgó
szálat nevezzük spirálszálnak. A forgó
sík neve ennek megfelelően spirálkör, a forgó
tér a spirálgömb, a forgó
túltér a spirálhipergömb, a forgó
kültér a spirálextragömb, a forgó
feltér pedig a spirálultragömb.
Az eddigi modellek alapján látható, hogy a
tórusz és a gömb az a két forma minden
térdimenzió szinten, amik szeretik egymást
váltogatni. A forgó pontnak ugyan nincs
kiterjedése, de topológiailag mégis csak
ekvivalens a tórusszal. Ha a pont eseményhorizontja
kiárad, az a sugárirányú
normálvektoroknak köszönhetően olyan időteret alkot,
ami ekvivalens a gömbbel. A természetben (a
létezésben) tehát csak ez a kétféle
geometriai szerkezet fordul elő fizikailag, mint eredeti, transzcendens
ősforma. Minden más forma ezek
kölcsönhatásából keletkezik a
teremtés káprázatában.
3. KÖVETKEZMÉNYEK
Mivel ilyen 4D-s spirálhipergömbi túltérből
kétféle lehetséges, balos és jobbos
csavarodású - a forgási és keringési
irányok eredő irányai miatt -, ezért nem mindegy,
melyiket valósítjuk meg ténylegesen, fizikailag a
működő térkonverter készülékkel. Nagyon
fontos (pontosabban életbevágó), hogy jobbos
forgásokkal működjön, mert akkor lesz belőle
téridő. Ha megfordítva a forgásirányokat
balos hullámteret csinálunk, az antitéridőt kelt
maga köré, ami a rendszer forgásakor a kritikus
sebességet elérve robbanásszerűen
megsemmisíti önmagát és a
környezetében lévő anyagokat is. Szó szerint
annihilálódik a berendezés, a balfék
kísérletezővel együtt. Plusz megsemmisül a
robbanás hatósugarán belül még egy
csomó minden, ami a ketyere méretétől és
tömegétől függően akkora is lehet, mint egy
hidrogénbomba robbanás halálzónája.
Vagyis nem játék a tértechnológia!
Mérnök urak, tessék nagyon vigyázni!
A félspínű forgás lényege, hogy mialatt
fentről lefelé haladva a pont megtesz fél kört,
azalatt a függőleges tengely körül elfordul negyed
kört. Így a teljes kör megtétele után
abból az irányból érkezik vissza a
kiindulási pontjába, amerre elindult. A második
kör megtétele ugyanaz lesz, csak az ellenkező
irányba. Ahhoz, hogy tömör legyen a
hullámtér, bőven elég, ha a mozgatott pont
fizikailag a berendezésben egy körgyűrű lesz, de
tömör tárcsát használva még jobb
eredményt érhetünk el. A lényeg, hogy a
második forgástengely egy pontban érintse meg az
első forgástengely körül leírt kör
szélét (vonalát), mert akkor lesz teljesen
tömör a hipergömb, belső lyuk, illetve
duplázódás nélkül.
Most, hogy már értjük, hogyan lehet egy nD-s
kiterjedésben komplex forgások
segítségével n+1D-s kiterjedésű
hullámteret generálni, az erősebb matematikusok azzal is
megpróbálkozhatnak, hogy kiterjesszék a modellt
n+2D-re és még följebb. Vagyis elméletileg
semmi akadálya a tetszőlegesen magas
térdimenziószámú spirálgömbi
hullámterek létrehozásának. Csak
újabb és újabb forgástengelyeket kell
megfelelően hozzáadni az eddigiekhez. A gyakorlatban azonban
számos műszaki problémával és fizikai
akadállyal kell megküzdenie annak, aki ilyesmire
adná a fejét. Egyrészt a forgó
tárcsa anyagának ellent kell állnia az egyre
extrémebb gyorsulásnak. Minél gyorsabban forog a
rendszer, annál erősebb és tisztább
(szaggatás mentesebb) a hullámtere, viszont annál
nagyobb terhelés éri a szerkezetet
(csapágyazás, a forgó tárgyakat
összetartó erő, stb). A meghajtómotorok
terhelhetőségének is vannak határai,
egyszóval mérnöki szempontból csöppet
sem könnyű a feladat.
A működő térkonverter közelében (valamekkora
hatósugáron belül) szükségszerűen 4D-s
téranomáliák jelentkeznek, amik azonnal
tönkreteszik az összes elektromos rendszert (az elektronok
vezetőkből való megszökése miatt), és
mindenféle, szinte elképzelhetetlen őrületet
eredményeznek. Ezek egy része helyrehozhatatlan
károkkal jár és fantasztikus filmeket
megszégyenítően bizarr és látványos
változásokat okoz a környezetben. Éppen
ezért ilyen kísérleteket csak a legnagyobb
óvatossággal szabad végezni, lehetőleg
távol minden lakott helytől, a végrendelet
megírása és letétbe helyezése
után.
Bár a tértechnológia veszélyei
őszintén elborzasztóak, megfelelő kézben
mégis roppant hasznosak lesznek ezek a fejlesztések. A
térugró űrhajók számára alapvető
berendezés a térváltó hajtómű, ami
lényegében egy szabályozható
térkonverter. A térablak technológia is
elképzelhetetlen az 5D-s kültér generátorok
nélkül (erről még publikáltunk semmit,
bár régi kutatási anyagról van szó).
A mesterséges gravitáció generátorok
és a legegyszerűbb teremtőgépek sem működhetnek
térkibővítők nélkül, és
természetesen sok más eszközhöz is
szükség lesz rájuk, amiket most még
elképzelni sem tudunk.
Készült: 2007.12.15. - 2009.12.14.
Vissza a tartalomhoz