A TRISKELION TITKA
Az ókori görögöknél elterjedt
szimbólum volt a triskelion, ami háromlábút
jelent, de hívták triskelének, trinacriának
is. A misztikus szimbólumokat és titkokat
teremtésfilozófiai és időfizikai szemszögből
elemző sorozatunkban most az ezzel kapcsolatos fő tudnivalókat
ismertetjük röviden.
A triskelionnak három fő formája ismeretes a világ
különböző részein. Az egyik (görög) egy
fej, amiből 120 fokos szögben három láb áll
ki, többnyire behajlított formában, mint a
háromágú horogkeresztnél. Ez lehet bentről
kifelé jobbra (élet) vagy balra (halál)
csavarodó lábú. A másik (kelta) a
háromágú spirál vagy kelta spirál,
ami lehet bentről kifelé jobbra csavarodó (élet)
vagy balra (halál). A harmadik (koreai) pedig a keleten
használatos jin-yang ábra három osztatú
változata, amit különböző színekkel
ábrázolnak. Ez szintén lehet jobbra vagy balra
forgó, bár én csak a jobbos
változatát találtam meg (helyesen) az interneten.
A forgásirányt ez esetben a három csepp alak
(tachion) csúcsa alapján lehet meghatározni
(arrafelé kering).
A görög triskelion ábrázolások
két fő csoportra oszthatók. Az egyik csak három
begörbített lábból áll, a másik
közepén egy gorgó fej is látható. A
szimbólumot úgy is emlegetik, mint az
önjárót, utalásként a
mitológiában szereplő háromlábú,
önjáró asztalokra, amiket Héphaisztosz, a
kovácsolás istene készített az
Iliászban.
Az időfizikában ez az ábra a triász
szerinó, illetve a triád fotinó
szimbólumának felel meg. Ezért van a
közepén egy fej (időhurok), aminek két
fajtája van: halhatatlan (szerinó) és
halandó (fotinó). A görög
mitológiában szereplő három gorgó
Phorküsz és Kétó lányai voltak, akik
megsértették Athénét, ezért az
istennő elcsúfította őket. Minden hajszáluk
egy-egy kígyóvá változott,
aranyszárnyuk van, kígyó nyelvük és
éles disznófoguk, továbbá pikkelyes
testük és réz kezük. Aki rájuk
néz, kővé változik. Két gorgó
halhatatlan: Eurüalé (messze üvöltő) és
Sztheinó (erőteljes), míg Medusza (uralkodó)
halandó, akit Perszeusz ölt meg. Ha a lábak (az
egyes térhatosok vagy fénynyolcasok) jobbra
csavarodók, téri energiakvantumról van szó,
ha balra, antitériről. A gorgók elnevezése
természetesen az energiakvantumok fizikai tulajdonságaira
utal. A hullámterük messze üvöltő (a
kiterjedése során), erőteljes (sodrású az
összes elért forrásra nézve) és
uralkodó (a téridő rendet visz az őskáoszba).

A kelta hármas spirál ábrázolások
sokféle változatban fennmaradtak, de alapvetően
két fajtájuk van. Egyszeres spirálokból
és kétszeres (két karú)
spirálokból állók lehetnek. Vonalaik vagy
egy pontban találkoznak középen vagy egy
háromszög csúcsaihoz illeszkednek. Lehetnek bentről
kifelé jobbos csavarodásúak (téri
spirálok) vagy balosak (antitéri spirálok). Ezek
is a triász szerinót, illetve a triád
fotinót reprezentálják, de sokkal
szemléletesebben, mint a görög triskelion, mivel
megmutatják, hogy a téresszenciák csavarodó
spirál szerkezetűek. Geometriailag akkor lennének
még pontosabbak, ha négy karú
spirálokból állnának, ahol minden
spirálvonal egy-egy pozitív idejű
hullámrétegekből felépülő
zónának felelne meg (lásd az időfizikai rajzokat
az Eseményhorizont galériájában).

A Kelet-Ázsiában használatos hármas
jin-yang ábra három tachionnak felel meg és az
időfizikában az időforrás hármas virtuális
felhasadását jelképezi. Ekkor a saját
múltjába visszakanyarodó tachion egyszerre
három múltbeli másolatát pillantja meg
(speciális körülmények között), amik
közül az egyik (téri rendszernél a jobb oldali)
ő maga lesz az időhurok következő ciklusában, a
másik kettő pedig két elágazó, belőle
kifutó időszálnak felel meg. Ezen szálak
végén természetesen további,
másolati időhurkok villanhatnak fel megfelelő
körülmények között.
A hármas elágazás az anyagi
részecskék és lélek
részecskék keltődésének alapja, mivel olyan
időhurok elburjánzást, sokszorozódást
indít meg az eseménytérben, ami
elágazó fraktális
képződményként különféle
méretű és belső szerkezetű időtartályok
keletkezéséhez vezethet. Ezzel a témával –
főként a bonyolultsága miatt – még nem
foglalkoztunk az Eseményhorizonton, bár az időfizikai
kutatások során már régóta
boncolgatjuk a folyamat működését.
Mivel a teremtésben a forma és a rezgés
egymást idézik, mindhárom jelkép
használható misztikus, mágikus
szimbólumként az isteni erők (energiák)
megidézéséhez és
felhasználásához, de ennek részleteit itt
nem ismertetjük. A triskelion formailag távoli kapcsolatba
hozható a triquetrával, lásd: A triquetra titka
(2010) című írásunkat az Eseményhorizonton.
Készült: 2010.06.05.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz