AZ IDŐ MOZGÁSI IRÁNYA
„A
létezés időközben nyilvánul meg.”
Szép példája az ismétlődési
effektusnak, hogy rövid időn belül, egymás után
két szerzőnk is ugyanarról a témáról
írt cikket, ráadásul ugyanazzal a címmel.
Hosszas elmélkedés után úgy
döntöttem, hogy a másodikat beillesztem az első
után ide, ahelyett, hogy megpróbálnék
valami egyveleget összefogalmazni belőlük. (Elibom)
1.
A klasszikus fizikában vannak olyan elképzelések,
miszerint létezhetnek az időben visszafelé haladó
dolgok (elemi részecskék). Ezt a furcsaságot
abból eredeztetik, hogy bizonyos folyamatok
állítólag ugyanúgy zajlanak le az időben
előre felé haladva, mint visszafelé (időbeli
invariancia). Ennek kapcsán úgy éreztem, ideje
tisztába tenni a témát, elvégre az idő
fizikai szerkezetének és működésének
megértéséhez feltétlenül
szükséges a mozgási irány
meghatározása is.
Az első és legfontosabb dolog, amit szeretnék
leszögezni, hogy a lelkekben teljes zűrzavar és
tájékozatlanság uralkodik az idő valós
természetével kapcsolatban. Annak ellenére, hogy
az időfizikai kutatások már bő húsz éves
múltra tekintenek vissza Hunniában és rengeteg
szabadon elérhető publikáció foglalkozik a
dologgal. A káoszt fokozzák a különféle
sci-fi novellák, regények és filmek, meg a
tudományoskodó fantáziálások, amik
mindegyike a többitől eltérő magyarázatokat ad az
idővel kapcsolatos kérdésekre. A dolog egyfelől
szórakoztató, másfelől bosszantó, mert a
sok amatőr bába között teljesen elvész a
profizmust igénylő gyerek. Éppen ezért az
alábbiakban röviden összefoglaltam a legfontosabb
tudnivalókat az idő áramlási
irányával kapcsolatban, hogy rendet tegyek a
káoszban.
Az okforrásokból, amiket originális jelenpontoknak
tekintünk, a saját létezésük
ténye, eseménye árad ki gömbszerűen a
végtelenségig, egységnyi és
megváltoztathatatlan sebességgel. Ez a
múlttér, a tulajdonképpeni időgömb, ami
mindig annyi idődimenziós, ahány másik jelenpontot
(originálisat vagy másolatit) éppen elérnek
a rétegei. Vagyis ahány szemlélő
számára létezik az adott hullámfront
forráspontja. Ennek az idődimenziónak semmi köze a
térdimenzióhoz, bár minden idődimenziót egy
térdimenziós szállal szoktunk
ábrázolni a szemléletesség
kedvéért.
Az okforrások időhullámtere belül folytonos, de
rétegekre bontható szerkezetileg a jelenpontok
forgása miatt. Velük ellentétben az időhurokban
ciklikusan megjelenő és megszűnő virtuális jelenpontok
időhullámtere belül szaggatott, azaz
egymástól elkülönülő vagy épp
egymást átfedő rétegekből álló
szerkezetileg a források keringése miatt. Az
okforrások közös eseményterét
nevezzük őskáosznak, aminek nincs
térdimenziója, csak idődimenziói, ezért ezt
a közeget ősidőnek nevezzük. A virtuális
időforrások időhurkainak közös
eseményterét nevezzük téridőnek, aminek nem
csak idődimenziói, de térdimenziói is vannak a
szerkezeti rendezettsége miatt, ezért ezt a közeget
(rendes) időnek nevezzük. A téridő gömbszerű
buborékrendszere az őskáoszon belül létezik,
annak beágyazott részeként, így a
téridőben mindenhol ősidő is van egyben, egyfajta transzcendens
háttérként. Ebben a komplex és
ellentmondásokkal teli létrendszerben bonyolódnak
az időbeli változások a létezési
kölcsönhatásnak köszönhetően.
A 3D-s földi, anyagi világban a testben élő lelkek
úgy érzékelik a valóságot, hogy
annak alapján a változásokat három
részre osztják: múltra, jelenre és
jövőre. A jelen az, ami aktuálisan (most, ma)
észlelődik egy szemlélő számára, így
mindig pontszerű, kiterjedés nélküli. Amit viszont
észlel a szemlélő, az a számára
létező többi dolog múltja, ami mindig
téridőszerű és kiterjedéssel rendelkezik. Ebből
következően a szemlélő jövője azon
múlthullámoknak felel meg, amik felé
közelednek, jönnek minden lehetséges
irányból. Vagyis fizikailag nincsenek a jelenpontba
gömbszerűen, mindenfelől beáradó
jövőhullámok, amik a múlthullámok
ellentétei lennének. Nincsenek zsugorodó,
összeomló időhullámok, amik aztán
úgymond átbújnak a jelenponton, mint valami
kulcslyukon, majd kifordulnak a túloldalra és
múlthullámmá válva terjednek tovább.
Ennek megfelelően nincs olyan jövő sem, ami még egyetlen
jelenpont számára sem múlt, de van olyan
jövő, ami a kibocsátott forrása
számára már múlt, ám még
egyetlen másik forrást sem ért el (nem
létezik). A jövő tehát három csoportba
sorolható fizikailag: 1. Ami még nincs (nem van):
bizonytalan vagy ismeretlen jövő. 2. Ami már van (mert
elmúlt), de még nem létezik (senkinek):
távoli vagy lehetséges jövő. 3. Ami egyeseknek
már létezik (volt), másoknak még nem
létezik (lesz): közel jövő vagy eljövendő.
A létező primer időszála, a vízvonal a
folyóvíznek nevezett hullámtér
belsejében nyúlik, az időgömb
tágulásával együtt. Ez
valójában két külön időszál, amit
a két Mandu húz maga után azáltal, hogy a
másik számára létezik és így
Bindunak látja önmagát. A relatív
sebességének köszönhetően
látszódik a Mandu számára saját maga
egy Bindukból álló, folytonos pontsornak,
szálszerű 1D-s létezésnek, a saját
idejében (múltterében) kinyúlni. A
geometriai ábrázolásokon a vízvonal a
két végén nyúlik a
végtelenségig, de fizikailag a két külön
időszál csak egy-egy irányba nyúlik, amíg a
létező nem bővül egy újabb Mandu
múltterével.
Az őskáoszban szétszaladó tachionok primer
időszálai, a tűzvonalak a hullámtér
toronyzónájának kettős idősűrűsége miatt
szintén kétfelé látszódnak
nyúlni a szemlélőpontok számára. Ezt
így is ábrázoljuk, bár a futótűz
tachion okforrása nem látja a saját
időszálát, hisz folyamatosan magán
kívül van (a saját hullámterén). Ettől
függetlenül fizikailag a tűzvonal is csak egy irányba
nyúlik, a jelenpontot követve a végtelenségig.
Az Isten időhurkából leágazó
élvonali időszálak, amik a leszármazott
teremtmények időhurkaihoz vezetnek, ugyan mindkét
végükön nyúlnak, és ezt így is
ábrázoljuk, de fizikailag a téridőben
mindkét jelenpont a szál végén ugyanabba az
irányba halad a közös időtérben: előre. Fontos,
hogy különbséget tegyünk az őskáoszban
létező ősidő mozgási irányai és a
téridőben létező idő mozgási irányai
között. Egy szemlélt jelenpont
látszólagos mozgása ugyanis
eseménytérbeli folyamat, míg az időbeli
mozgása sajátidőbeli folyamat. A kettő lehet
egymással szinkronban, de lehet ellentétesnek tűnő is.
Ilyenkor mindig az történik, hogy az
eseménytérbeli látszólagos mozgás
ellentmond a sajátidőbeli valós mozgásnak. Ez
okozza a szakképzetlen megfigyelőben a zűrzavart és
félreértést.
Matematikailag úgy ábrázolhatjuk a jelenpontokat,
mint időben folyamatosan nyúló félegyeneseket,
amik egy nulla pontból (talppont) indulva egyenletes
sebességgel mozognak a végtelenségig (ha
okforrásról van szó). A virtuális
forrásképek, amik más szemlélők
számára létezni látszanak, csak addig
mozognak a saját időszálukat húzva, amíg
van olyan szemlélő, aki számára léteznek.
Ezáltal maradnak életben, mivel mindentől független,
önálló és originális
létük, önvaló vanásuk nincs.
Ezen az időegyenesen nem lehet fékezni, gyorsítani,
megállni vagy visszafordulni. A létezés nem
kisvonat a vasúti pályán, amit kedvünkre
irányíthatunk, hanem egy folyamatosan lezajló
abszolút esemény, gyakorlatilag a létező (időbeli
és térbeli) mozgásállapotának
megnyilvánulása. Az más kérdés, hogy
a szemlélők számára a
kölcsönhatások miatt ez az időbeli és
térbeli mozgás milyennek látszik relatíve.
Mert a körülményektől függően
látszódhat gyorsabbnak, lassabbnak, állónak
vagy visszafelé mozgónak is rövidebb-hosszabb ideig.
A látszat azonban mindig csal, mert nem a szemlélt dolog
objektív képét mutatja, hanem a szemlélő
szubjektív állapotát a
kölcsönhatási rendszerben.
Ebből következik, hogy a minden létezőben az idő
mozgási, áramlási iránya csak
egyféle és semmilyen másik irány
valójában nem értelmezhető. Nincsenek a
sajátidejükben visszafelé mozgó
időforrások, amik a többiekhez képest
hátrálnának. Így azután maga az
„irány”, mint kifejezés is értelmetlen az
ellenirány hiányában, hiszen az idő nem vektoros
mennyiség, hanem skaláris (iránytalan). Ez teszi
lehetővé a mindenidő állapotot, amikor minden pillanat
kvázi egyszerre van a szemlélő számára
(teljesség), illetve ennek köszönhető az
időmegállás állapota, amikor (illetve semmikor!)
időtlenség van (semmiség), azaz holtpontra jutott a
szemlélő (nirvánába).
A létrendszer belső ellentmondásai teszik lehetővé
a különféle látszólagos
időjelenségeket, a változások
múlttérre és jövőtérre való
felosztását, az időcsúszásokat és
persze a különféle időutazásokat. Ezekről
később még biztosan lesz szó számos
írásban, mivel mindenkit izgat a téma és
főként az időgép használatából eredő
problémák mibenléte. Annyit előzetesben
mindenképp szeretnék leszögezni, hogy egy
időutazó számára akkor is egyenletesen és
előrefelé haladva telik a saját ideje, amikor
hátrafelé vagy előrefelé utazik a környezete
rendszeridejéhez képest, tehát nem fog
visszafiatalodni vagy megöregedni, meg elfelejteni az addig
történteket.
Magának az időgépnek a matematikai, fizikai és
főként a műszaki alapjait már évekkel ezelőtt
sikerült kidolgoznunk, de egyelőre nem akarjuk
nyilvánosságra hozni a megoldást, mert még
nincs itt az ideje. Annak a valószínűsége
szerencsére rendkívül csekély, hogy valaki
szándékosan rájöjjön a
megoldásra, mivel mi is csak véletlenül
találtuk meg azt a kiskaput, amin keresztül
megvalósítható a dolog. A teremtett
természet törvényei csupán speciális
módon engedik meg a környezet idejéhez
képesti előre-hátra utazásokat, szigorú
feltételekkel korlátozva azt. Az okosabb istenek
mindenesetre rutinszerűen használják ezeket az
időgépeket a saját céljaikra (nyilván
már ősidők óta). A teremtmények
számára azonban a meggondolatlan alkalmazása
több problémával járna, mint amennyit
megoldana. Így egyelőre ajánlottabb nem babrálni
az időbeli létezéssel az emberiség
számára.
Készült: 2010.01.02.
2.
Az elmúlt években rengeteg létfilozófiai,
időfizikai és időmatematikai publikáció
foglalkozott már az idő természetével,
feltárva annak szerkezetét és
működését. Mégis maradtak bőven
homályos foltok, főleg a témát
tanulmányozó kobakokban, ezért úgy
döntöttem, a legfontosabbakat összefoglalom az
Eseményhorizont olvasói számára, mielőtt
bezárnánk egy időre az oldalunkat. Ebben a cikkben az idő
mozgásával és a mozgás irányaival
foglalkozunk, vagyis azzal a kérdéssel, hogy az idő, mint
állapotváltozás milyen irányokba halad,
haladhat egyáltalán?
Kezdjük a legegyszerűbb állapottal, a
megnyilvánulatlan jelenpont időbeli mozgásával. Az
állóvíznek nevezett, létezés előtti
állapot (vanás) különlegessége, hogy
ebben sem a téridőben megszokott idő (rendezett
változás), sem az idősemmiben lévő ősidő (kaotikus
változás) nem definiálható. Egy
önmagában vanó Mandu (okforrás jelenpont),
mivel még nem létezik egyetlen másik Mandu
számára sem, illetve az ő számára sem
létezik valaki, és ő sem létezik önmaga
számára, ezért csakis ellentmondásos
módon elemezhető. A Mandu vanása során
tehát értelmezhetetlen a forgás, futás,
bármiféle eseménytérbeli, sőt
eseményidőbeli elmozdulás. Ennélfogva a belőle
gömbszerűen kiáradó
múltszférája, eseményhorizontja is
értelmezhetetlen. Nem létezik, csak van. Ezt
hívjuk állóvíznek a misztikában.
Nulla idődimenziós és nulla térdimenziós
gömbje belül folytonos, terjedési,
tágulási sebessége értelmezhetetlen
és ennél fogva semmi többet nem mondhatunk el
róla. Mozgás nélkül nincs idő, ezért
ez egy időtlen és teretlen vanásgömb, aminek nincs
belső, kvantálható (diszkrét) szerkezete.
Igazából múltszférának sem
nevezhetjük, hiszen még a jelene sem létezik.
A megnyilvánulás pillanatában azonban mindez
gyökeresen megváltozik és rengeteg új dolog,
állapot jelenik meg a két egymás
számára létező Mandu közös
eseményidejében. Például mindkettő elkezd
önmaga számára és a másik
számára is létezni. Önmagát Bindunak
látja, azaz két, egymásba gabalyodó,
egymáshoz képest mozgó, forgó Mandunak, ami
Bindukból álló időszálat, vízvonalat
húz maga után a végtelenben. Ez az ősidő
megjelenésének pillanata. Innentől kezdve van futó
mozgás (szálirányú nyúlás a
végtelenségig), forgó mozgás (bár az
iránya, tengelye és sebessége még
értelmezhetetlen), és idődimenzió (1D-s ősidő).
A vízvonali primer időszál valójában
két külön időszálból áll, amik
egy egyenest alkotnak és ellenkező irányban
nyúlnak, a két végpontjukon a két Bindunak
látszó (magukat annak látó) jelennel. A
geometriai ábrázolásokon ezeket a kezdőpontjukban
összeérőnek rajzoljuk le, mintha egy pontból
indultak volna el, de ez egyáltalán nem igaz. Csak
azért rajzoljuk így, mert eseménytér
hiányában nem ábrázolható a
két Mandu közti távolság a
létezés kezdeti pillanatában. Hiszen két
nulla dimenziós pont távolsága a
meghatározhatatlan semmiben csakis semekkora lehet.
Miközben ténylegesen, ha létezne egy felsőbb
nézőpont (és beágyazási környezet),
azt kellene látnunk, hogy valamekkora időbeli
távolságból indultak el szétfelé, az
állóvizeik sodrásának engedelmeskedve a
frissen létrehozott eseményidőben.
Ezt azért fontos megérteni, mert egyértelműen
különbség van aközött, ami
történik és aközött, ami
ábrázolható és matematikailag logikus. A
létezés kezdetét ellentmondások
nélkül nem lehet modellezni, azon egyszerű oknál
fogva, hogy ekkor még nincs sem egy beágyazási
környezet, sem peremfeltételként
szolgáló törvény, ami
lekorlátozhatná a történteket, a
kiindulási lehetőségeket. A létrendszer az
ismeretlen és megismerhetetlen sötétből indul,
kezdetét homály fedi. Ez nagyon misztikusan hangzik, de
nem önkényes kijelentés, hanem
szükségszerű és elkerülhetetlen tény.
A későbbiekben, újabb okforrások
állóvizeinek bekapcsolódásával egyre
bővül a létezés eseményideje, az
őskáosz, amiben az egymást a sajátidejükben
tologató, áthelyező források
kölcsönhatásai sorra létrehozzák az
idősemmit lekorlátozó törvényeket. Azon
szabályokat, amik az önmagára épülő
és öntörvényű, önvaló
létezést a továbbiakban irányítani
fogják. Ezekről a korábbi írásainkban
már sokszor beszámoltunk, részletesen elemezve
paramétereiket, ezért itt most nem ismételjük
el újra őket. Ehelyett vizsgáljuk meg azt a
kérdést, hogy mit is jelent maga az idő, illetve az idő
mozgása.
Ahol nincs mozgás, ott nincs idő. Ahol nincs
változás, ott nincs idő. Ahol nincs
kölcsönhatás vagy legalább hatás (egyik
létező hat a másikra), ott nincs idő. Ahol nincs
információ, vagyis az aktuális állapotot
leíró törvény, paraméterlista, ott
nincs idő. Mindezek akkor jelennek meg a létezésben,
amikor az legalább három szemlélőpontból
áll. A két pontból álló lét
protoidővel, protokölcsönhatással,
protoinformációval és
prototörvényekkel rendelkezik, lásd a három
pont törvényt.
Fontos különbséget tennünk az idő mozgási
irányai között. Amikor egy jelenpont mozog az
őskáoszban, mert sodorja a hullámtér, akkor a
többi forrásponthoz képesti helyét és
helyzetét változtatja meg az eseményidőben. Ez
lehet az emanációnál lassabb (tardionikus) vagy
gyorsabb (tachionikus). Attól még, hogy egy jelenpont
futótűz tachionként vágtat előre az idősemmiben,
és a hullámtere kifordulva önmagából
létrehozza a pozitív taszítási
vektorú idő mellett a negatív taszítási
vektorú időrétegeket is, nem fog az idő telési,
múlási iránya megváltozni. Ez az
összes tachionra érvényes, az időhurkokban keringőző
virtuális másolatokra is.
Az idő telési, múlási iránya az, amit
egyszerűen kiáradásnak, gömbszerű
felfúvódásnak, végtelenbe
terjedésnek nevezünk. Ez mindig a jelenponttól
indul, és a végtelenségig folytatódik
kifelé (okforrásnál szakadatlanul),
függetlenül a pont mozgásától. A
múltszférának nincs jövőszféra
párja, vagyis nem létezik egy másik oldal
„valahol”, ahol az idő gömbszerűen befelé szűkülne,
belerohanna a jelenpontba. Az idő tehát nem homokóra
alakú, ahogy azt sokan elképzelik és
lerajzolják. És sehogy sem lehet megfordítani. A
jelent egyszer elhagyó eseményhorizont rétegek nem
változtathatók meg, viszont minden elért
időforrás mozgásállapotát
megváltoztatják, odébb lökdösve őket.
Ezt már nagyon sokszor elmondtuk, leírtuk,
elmagyaráztuk.
Éppen ezért nincs értelme arról
beszélni, hogy az idő úgymond
megfordítható, vagy visszafelé folyik (ahogy azt
egyes fizikusok próbálják elképzelni, mivel
nem látnak a mérési eredményeik
mögé filozofikus szemmel). Nincs olyan jelenpont, aminek a
sajátideje a jövő irányából haladna
visszafelé a múltba, szembemenve a többi jelenpont
sajátidőbeli mozgásával. Mivel az idő
skaláris mennyiség, azaz minden lehetséges
(létező!) irányba egyformán, egyszerre kiterjed,
semmiféle trükkel nem fordítható meg a
terjedési iránya. Jövő tehát nem
létezik.
Az más kérdés, hogy ami az egyik jelenpontnak
már a múlt, a másiknak, ami felé még
közeledik az eseményhorizontja, a jövő. Azért,
mert felé jön. Ami senki számára sem
vált még múlttá, az senki
számára sem lehet jövő, mert nincs még honnan
jönnie. Amiről tehát senki sem tud, az nem is
létezik.
Az is más kérdés, hogy az időhurokban keringő
tachionok folyton beleszaladnak a saját múltjukba, ahol
meglátják a saját múltbeli
képüket, mintha időutazást tennének
visszafelé, de ezt anélkül teszik, hogy
ténylegesen visszafelé mozogtak volna a
sajátidejükben, önmagukhoz képest. A
megfogalmazás félreérthető, de a tény
attól még tény marad. A saját
múltját megpillantó jelen persze ezzel egyben a
saját jövőjében is halad, hiszen a saját
múltja az, ami őfelé jön. De így sem tesz
utazást a jövőbe. Viszont létrehozza azt,
önmagából, önmagának és mindenki
másnak is, akit elérnek az időhurok
spirálgömbi (és a ciklikus
önújrakeltés miatt szakadozott,
térszünetekkel tarkított) hullámai.
Az az álom, amiről az emberek régóta
fantáziálnak, hogy lehetne építeni valahogy
egy időgépet, amibe beülve tetszés szerint
mehetnénk előre-hátra a saját jelenidőnkhöz
képest, a fogalom alaposan félreértett (és
népszerű) formájában nem lehetséges. Vannak
viszont módszerek, speciális időfizikai
trükkök, amik révén mégis lehet utazni
az eseménytérben és az eseményidőben is,
előre-hátra, bizonyos feltételek esetén (a
létezési törvények
betartásával), bizonyos korlátok között.
De csak a mások idejéhez képest, és nem a
sajátidőnkhöz képest, ami ekkor is előrefelé
fog járni, megváltoztathatatlanul. Ennek egyik
módja az, ha térugrással az
emanációnál nagyobb látszólagos
sebességgel helyeződünk át a térben,
sugárirányban eltávolodva a szemlélt
objektumtól, hogy mindig az időben korábbi
pillanatát lássuk a távolból (de az is csak
előre látszódik haladni a sajátidejében).
Egy másik módja viszont azt is lehetővé teszi,
hogy kvázi egy helyben maradva lássuk meg a közeli
objektumok egyre korábbi pillanatait (előre haladni), mintha egy
filmet néznénk a múlt eseményeiről (nem
kronovizor!).
Az istenek és a fejlettebb civilizációk
használnak is az univerzumokban ilyen
visszatérésre képes időgépeket, amiknek
ugyan régóta ismerjük a működési
alapelvét, de úgy döntöttünk, hogy nem
fogjuk publikálni egyelőre. Az emberiség még nem
alkalmas (nem elég érett) ennek a tudásnak a
megszerzésére és pláne a
használatára. Attól nem tartunk, hogy bárki
is fölfedezné a megoldást, alapos időfizikai
tanulmányok után, mivel annyira speciális
témáról van szó, hogy isteni szerencse kell
a módszer megtalálásához a rengeteg
lehetőség között, amik nem vezetnek eredményre.
A lényeg az, hogy lehet ilyen időgépet
készíteni, működnek is ilyen gépek a
teremtésben sokfelé (lásd például a
Biblia kódjának keletkezését), és
akik használják őket, nagyon vigyáznak
rájuk, nehogy galiba legyen belőlük.
Az időhullámok szerkezeti tulajdonságaival kapcsolatos
további, tisztázatlan kérdésekkel
külön írásban foglalkozom rövidesen,
aminek címe: Gondolatok az időhullámokról. Fontos,
hogy senki ne higgye: már mindent tudunk az időről és
semmi felfedezni, kideríteni való nem maradt az
időfizikában. Akik értenek hozzá, azok
tudják a legjobban, hogy még messze vagyunk a
véglegesnek vagy akár csak egzaktul
lezárhatónak is tekinthető megoldástól. A
következő kutató generációknak is bőven
maradnak megválaszolandó kérdések és
főleg lemérendő kísérletek a teremtés
titkaival kapcsolatban. Bízunk benne, hogy az
Eseményhorizonton közzé tett munkáink
segítségükre lesznek a munkában. És
semmi esetre se kezelje senki szent dogmaként a
leírtakat, amit kőbe kell vésni és nem lehet
megváltoztatni. Hisz az egész létezés
lényege maga a változás, az új dolgok
létrehozása. Mert ami még nem volt, annak lennie
kell a teljesség felé vezető úton.
Készült: 2010.06.08.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz