INFORMETRIAI TUDNIVALÓK AZ
IMAMALMOKRÓL
1. TUDNIVALÓK
Nemrég beszélgettem az egyik tanítványommal
az informetria alapjairól és közben valahogy a
gyakorlati alkalmazásokra terelődött a szó.
Elmagyaráztam neki egy ősi technológia, az imamalom
működését, valamint a
készítésének szakrális és
időfizikai alapjait. Aztán úgy döntöttem, ideje
írni erről egy cikket az Eseményhorizontra, hogy a
téma iránt érdeklődők pontos képet kapjanak
ezen mágikus szerkezetekről. Imamalmokat tervező és
készítő emberek számára
feltétlenül ajánlott elolvasni az alábbiakat,
de akik rendszeresen forgatják őket, azoknak is jót fog
tenni, ha megfordul a fejükben ez a gondolatsor.
A buddhista imamalom egy függőleges tengelyen forgó henger,
amiben egy papírtekercsre írt mantra
található. A malom megforgatásakor lefut a mantra,
szétsugárzódva a környezetbe. A malmot
forgathatják emberek, a szél vagy a víz
mozgása, de motorral is működtethető. Vannak kicsi (bot
végén forgó), közepes
(állványra szerelt) és nagy
(rögzített) változatai egyaránt. A
leggyakrabban használt mantrák az „Om mani padme hung”
Avalokitesvarától, az „Om mani deva hri” Amitabha
Buddhától, az „Om tare tuttare ture szoha” Zöld
Tárától, az „Om ah hung benza guru pema sziddhi
hung” Padmaszambhavától és a „Om ah ra pa ca na
dhi” Mandzsusritól.
Fizikailag az imamalom egy szakrális információt
kisugárzó mágikus
adókészülék, ami egy valamekkora
hatósugáron belül, a szerkezetétől függő
hatékonysággal elárasztja a
környezetét a beleprogramozott utasítással.
Ahhoz, hogy a rendszer jól működjön, ismerni kell a
technológia időfizikai alapjait és az informetria
szabályait. Mindezeket itt nem részletezem, mivel
bőséges irodalmuk van már az Eseményhorizonton.
Aki nem ismeri őket, olvasson utána a témának.
2. AZ INFORMÁCIÓ
Ahhoz, hogy az imamalomba helyezett papírtekercsre írt
szöveg, mint kisugárzandó információ a
lehető leghatékonyabb munkát végezze a
környezetén, számos követelménynek kell
megfelelnie. A szöveget nagy gondossággal kell előre
összeállítani, érthető
megfogalmazásban, világos és egyértelmű
cél érdekében megszerkesztve, mint egy
üzenetet. Amennyiben az információ egy
varázslatot idéz meg, azon a nyelven kell leírni,
és azzal a betűkészlettel, amin a varázslat
készítője eredetileg megfogalmazta. Ha viszont az
információt közvetlenül az emberek
tudatába akarjuk bejuttatni (transzcendens sugallatként),
úgy a szöveget mindig azon a nyelven kell megfogalmazni,
amely ország területén használni fogjuk a
malmot, és azzal a betűkészlettel kell leírni,
amit az ottaniak használnak.
A szöveg mellé rajzolni kell egyszerű
magyarázó ábrákat is, ha
szükséges, mert a kép sokkal könnyebben
megjelenik a lelkekben, mint az írott szöveg. A rajzok
lehetnek fekete-fehérek vagy színesek, kicsik vagy
nagyok, a lényeg, hogy első ránézésre
érthető legyen a mondanivalójuk. Amennyiben isteni
tanításokat közlünk, a közismert
szakrális szimbólumok használata megerősíti
az információt és növeli annak
hatását.
Az az ember, aki a tekercset írja és rajzolja,
kötelezően legyen mestere a szakmájának (buddha,
szent). Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy ki készíti az
üzenetet, rágondolva a papírra annak
értelemszerű tartalmát. A szöveg és a rajzok
csak és kizárólag kézi munkával
készülhetnek, vagyis nyomtatni, másolni,
bármilyen technikát alkalmazni szigorúan tilos.
Ennek oka az, hogy a géppel rögzített
információ csak üres, értelem
nélküli szerkezet, mert anyagi hordozója (a
papír és a tinta) nem tartalmazza az alkotó
lélek személyes rezgéseit, a
készítés során érintéssel
átadott gondolatait és érzéseit.
Éppen ezért az írónak egyedül kell
lennie, zavartalanul nyugodt környezetben egy tiszta,
elmélkedésre alkalmas helyen, ahol tiszta és
koncentrált tudattal, kizárólag a feladatra
figyelve kell elkészítenie a tekercset.
A szövegnek jól olvashatónak,
fogalmazásában tökéletesnek és
nyelvtanilag hibátlannak kell lennie, továbbá
folyó kézírással kell
elkészíteni, nem nyomtatott betűkkel. Ha
írás közben bármilyen hibát
vét, az alkotónak félre kell tennie az adott
papírlapot és újra kell kezdenie a munkát,
vagyis semmilyen hiba nem megengedett munka közben. A rontott
papírlapokat a munka végén célszerű
megsemmisíteni, például elégetni.
Készítés előtt a papírt, a tollat, a
tintát, sőt az asztalt és az egész
helyiséget meg kell tisztítani fehér
fénnyel, hogy a korábban beléjük
íródott információk
(háttérzaj) kvázi törlődjenek. Mivel az
időhurkokba beleíródó információk
fizikailag nem törölhetők ki tökéletesen, a
sztochasztikus fehér fénnyel való
elárasztás valójában csak
elzajosítja őket, legyengítve hatásukat. A
tisztítást az alkotónak kell végeznie, majd
ezt követően csak ő érhet hozzá eme
tárgyakhoz, csak ő léphet be a kérdéses
helyiségbe, egészen a munka végéig. Ez
azért fontos, hogy senki más személyes
rezgései, zavaró gondolatai és
érzései ne íródhassanak bele ezekbe a
tárgyakba, megzavarva az információ tartalmukat.
Miután a tekercs vagy tekercsek elkészültek, az
alkotójuknak egyenként be kell csomagolnia őket egy-egy
védőtokba, henger alakú papírtartóba, amit
le kell zárni, hogy a továbbiakban senki ne
érhessen hozzájuk. Ezeket a tokokat az alkotónak
kell személyesen elvinnie a kész imamalomhoz és
belehelyeznie őket. Út közben, rajta kívül
senki nem érhet hozzá a tokokhoz. A kész és
feltöltött, majd lezárt imamalomhoz viszont
utána már bárki hozzáérhet, mert az
imahenger csak tárolója és hordozója az
információnak. Vagyis róla rossz
hatásfokkal íródnak át a
különféle egyéni információk a
tekercsekre.
3. A PAPÍR
A szöveget tartalmazó papírnak kiváló
minőségűnek és főként időtállónak
kell lennie, ami még évszázadok múlva is
jó állapotban megmarad a levegőn. Nem foszlik
szét, és főként nem törik darabokra a
forgás közbeni gyorsulás okozta
deformáció miatt. Lehet fából, rizsből,
papirusznádból vagy más természetes
anyagokból készült papírt is
használni. A lényeg, hogy magas legyen a cellulóz
tartalma (a műpapírok, műanyagok nem jók), mert a
cellulóz lényegében egy glükóz
(szőlőcukor) molekulákból felépülő,
hosszú lánc. A cukor molekulák (C6H12O6) pedig
szerkezetileg rezonánsak az Istennel, mert formailag
hatszögletesek, vagyis a szerinók időhurkait idézik.
Ráadásul szénből, oxigénből és
hidrogénből állnak, amik könnyű elemek és a
leggyakoribb alkotói a földi élőlények
testének. Tehát ezen atomok gravitációs
hullámképe nem különbözik nagyon az
élőlényekétől. Ráadásul a cukor
molekulákba jó hatásfokkal lehet
információt beleírni, amit az is bizonyít,
hogy a homeopátiás gyógyszerek nagy
részének cukor az alapanyaga.
A tintának szintén kiváló
minőségűnek és időtállónak kell lennie, ami
még évszázadok múlva sem halványul
el, nem kopik, vízálló és
természetes anyagokból van (korom, szurok, tölgyfa
gubacs, kátrány, stb). A toll bármilyen lehet
(tus, töltőtoll), mert csak az számít, hogy az
író jól tudja kezelni munka közben.
Ha hosszabb szöveget akarunk rögzíteni, több
papírlapot kell használni. Ez esetben viszont minden
lapnak csak az egyik oldalára szabad írni, hogy a
tárgyban rögzülő transzcendens
információ is egyféle legyen. Ha mindkét
oldalára írnánk a papírnak, a
kétféle információ tartalom
összekeveredne, ami a közlés tisztasága
szempontjából nem előnyös. A lapokat meg kell
számozni, mint egy könyv oldalait és a
továbbiakban ennek megfelelően kell kezelni őket, amiről a
következő fejezetben lesz szó részletesen.
Amikor elkészült a hibátlan szöveg, a lapokat
bele kell helyezni a védőtokokba. A védőtokok legyenek
szintén papírból, lehetőleg vastagabb
kartonpapírból, amik felülete vagy legyen üres
(feliratok, gyári címkék nélkül) vagy
szakrális rajzok díszítsék, amiket
szintén az alkotónak kell felvinnie rájuk. Egy
tokba csak egy papírlap helyezhető és minden tokot a
papírlap oldalszámával azonos számmal kell
megjelölni kívül. Fontos, hogy nem szabad
összehajtani a papírlapokat, nehogy megtörjön a
felületük és ezzel a belőle folyamatosan
lesugárzódó információs tér
szerkezete. Tehát csak hengerbe összehajlítani vagy
feltekercselni szabad a lapokat. Ha henger alakban hajlítjuk
össze, a széleinél össze kell ragasztani a
papírt, hogy stabilan úgy is maradjon
(például ragasztószalaggal körbefogni). Ha
feltekercseljük, a tekercs átmérője ne legyen
túl kicsi, vagyis a spirál minél kevesebb
fordulatból álljon. A fordulatok száma lehetőleg
legyen egész számú (2-3-4-5).
Fontos, hogy a lapon lévő szöveg a külső oldalra
kerüljön, mivel az információ
kiárasztásra kerül. A tekercseken lévő
szövegnek kintről befelé haladva kell
látszódnia, tehát az írás felső
része kerül kívülre. Amennyiben az
írás iránya balról jobbra haladó, a
papírhengert a talpára állítva a tekercsnek
felülről nézve, bentről kifelé jobbra
csavarodónak (órairányúnak) kell lennie,
ahogyan a téridő hullámtere csavarodik. Ekkor a
szövegsorok lentről fölfelé tartanak a papíron.
Ha az írás iránya jobbról balra
haladó, akkor értelemszerűen föntről lefelé
tartanak a sorok. A lezárt védőtokok külsején
fel kell tüntetni a bennük lévő tekercs
csavarodási irányát nyilakkal, hogy
egyértelmű legyen, melyik a fent és melyik a lent
irány. A hengernek az a felső része, amelyiknél a
tekercs bentről kifelé jobbra csavarodik. Ez a forgatás
szempontjából kulcsfontosságú és nem
szabad összekeverni a jobbos irányt a balossal.
4. A HENGER
Az imamalom henger alakú testét szintén
célszerű beavatott munkásokkal
elkészíttetni. Amennyiben nem így teszünk, a
kész hengert még üresen fehér fénnyel
le kell tisztítani, mielőtt az író
belehelyezné a tekercseket. A henger oldalfala
készüljön könnyű, vékony anyagból,
például vászonból vagy
kartonpapírból, amire kívül szakrális
ábrákat, szövegeket kell festeni. A nehéz
anyagokból (fémekből) készült imamalmok ugyan
szépek és időtállóak, de informetriai
szempontból nem hatékonyak az információ
lesugárzásában. Ennek oka az, hogy a
fémhengerben lévő tekercsek információ
tartalma a lesugárzás során áthalad a
henger falán. Minél sűrűbb, nehezebb anyagból van
a henger, illetve minél vastagabb a palástja, az atomjai
annál több gravitációs
háttérzajjal szennyezik (torzítják) a
rajtuk áthaladó információs teret. Ez
olyan, mintha egy árnyékoló sapkát
tennénk az adóantennára.
Az imamalom alsó és fölső lapja
készülhet nehezebb anyagokból, mert a
függőleges tengely körül forgó henger
gyakorlatilag oldalirányban, a palástja mentén
sugároz, körben. A forgástengelyt célszerű
fából elkészíteni, ezzel is utalva az
Életfára és a Világtengelyre. A henger
legyen gondosan kiegyensúlyozva, a centírozást a
belsejébe helyezett apró kavicsokkal
(drágakövekkel) lehet megoldani. Így
minimális lesz az imbolygása és a
csapágyazása is tovább bírja.
Az imamalom forgásiránya felülről nézve
jobbos, órairányú legyen, vagyis oldalról
nézve a henger jobbról balra látszik forogni. A
forgási sebesség kulcsfontosságú az
információk lesugárzása
szempontjából, ezért célszerű
állandóan forgatott rendszert használni. Ha a
forgatást nem vízáramlással, hanem motorral
oldjuk meg, az legyen zajtalan és az imamalomtól
távolabb kell elhelyezni, lehetőleg alatta. A forgási
sebesség legyen közepesen gyors. A
másodpercenkénti 1-2 fordulat már elegendő a
tekercsek hullámterének
torzításához, ami az információt
oldalirányban, körben szétszórja a
környezetben. Ez annak köszönhető, hogy a forgás
gyorsuló mozgás, ami deformálja az időhurkokat
és ezzel aszimmetrikussá teszi a
hullámterüket. Az aszimmetria pedig azért
lényeges tulajdonság, mert ciklikusan ismétlődve
rázó, rezgető hatást gyakorol az összes
elért időhurok forrásaira, jóval
hatékonyabban, mint egy álló, kvázi
szimmetrikus hullámtér rétegei.
A hengerbe a tekercseket tartalmazó tokokat úgy kell
belehelyezni, hogy ne lötyögjenek az előre kialakított
tartókeretükben, vagyis rögzítve legyenek a
vázhoz. Annak érdekében, hogy a papírlapok
atomjainak torlódási frontjai a forgás közben
maximális hatékonysággal terítsék be
a környéket (minél nagyobb
hatósugárban), a tekercseket egy adott módon kell
elhelyezni a hengerben. A tekercsek elhelyezésének
egyébként három lehetséges (szimmetrikus)
módja van, amik közül csak az egyik
használható.
Ha a tekercsek sugárirányban fekszenek a hengerben, az
azért rossz, mert a papírlapok szögsebessége
kintről befelé haladva egyre csökken, vagyis az
atomjaikból kisugárzó információ
torlódási frontjai is gyengülnek a tengelyhez
közeledve. Ha a tekercsek érintőirányban fekszenek
körben a hengerben, az azért rossz, mert a tekercsek
torlódási frontjai a papírlapok
élének irányában sugárzódnak
le, a pillanatnyi mozgási vektor felé. Ami
más-más irányokba mutat a tekercs elején,
közepén és végén, oldalirányban
szétszórva az időhullámokat.
Ráadásul a szemlélő felé a tekercs a
legkisebb profilját mutatja ilyenkor, tehát kicsi az
adóantenna sugárzó felszíne a
sugárzás irányában.
A jó megoldás az, ha a forgási tengellyel
párhuzamosan, függőlegesen állnak a tekercsek a
hengerben, a palást mentén körben. Ekkor
koncentráltak a torlódási frontjaik
taszítási vektorai, nagy felületről
sugároznak le és minden pontból egyforma erővel
áradnak ki. Ha több tekercset tartalmaz az imamalom,
azoknak meghatározott sorrendben kell követniük
egymást, hogy a rajtuk lévő információk
értelemszerű sorrendben sugározzanak ki belőlük.
Jobbra forgó henger esetén a papírlapok sorrendje
(oldalszáma) ellentétes a forgásiránnyal,
tehát balra forgó. Így fordulatonként
egyszer a tekercsek tartalma egymás után
lesugárzódik a környezetbe minden egyes
irányban, és beleíródik az elért
tárgyakba, valamint az emberek (állatok,
növények) lelkébe.
Amennyiben a papírlapok tekercselve vannak a
védőtokokban, mindegyiket úgy kell belehelyezni az
imamalomba, hogy a felső vége nézzen fölfelé,
vagyis felülről nézve a tekercsek bentről kifelé
jobbra csavarodjanak. Ezért fontos, hogy a tokokon
kívül fel legyen tüntetve a tekercsek
forgásiránya.
Egy imamalom hatósugara a Föld felszínének
domborzata és főként görbülete miatt
korlátozott. Ez minimum 30-40 kilométer, de a
függőleges szóródás (a hullámfrontok
kiterülése) miatt elérheti ennek
5-10-szeresét is. Vagyis egy Kárpát-medence
nagyságú terület számára bőven
elég egy jól megépített imamalom, amit a
terület közepén kell felállítani. Annak
nincs különösebb jelentősége, hogy az imamalom a
talajszinten áll vagy egy torony csúcsán
működik, de ez esetben nyilvánvaló, hogy a
hullámtér csak a hengertől távolabb éri el
a felszínt. Vagyis az alatta állók kiesnek a
hatósugarából. Föld alá
építeni imamalmot nem szabad, mert a talaj sűrű anyaga
elzajosítja a rezgéseket. Ugyanígy, ha egy
hegyekkel körülzárt völgybe
telepítünk imamalmot, tudnunk kell, hogy a hatása
elsősorban a völgyre fog koncentrálódni emiatt.
Készült: 2010.07.30. - 08.16.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz