TEREMTÉSI KORSZAKOK
"Senki sem ugorhatja át a saját árnyékát,
csak a másét."
1. MITOLÓGIAI KORSZAKOK
A hindu (és a belőle származó görög és római) teremtésmitológiában
négy korszakra osztják fel a teremtést. Ezek a yugák (yug, yugam,
yugánám, yuge), aminek jelentése: csatlakozni (időszálakkal),
igázni (alárendelni a létezését). Magyarul ez megfelel a lyuk
szavunknak (lyukam, lyukanyám), ami az idő lyukát, jelenpontját
jelenti, ahonnét kiárad. A négy korszak együttese a chatur yuga:
négy kor, magyarul: a ká hullámterű úr (Teremtő Atya). Ezek előtt
van egy nulladik kor, a teremtés előtti őskáosz, amivel most nem
foglalkozunk. A daiva (deva, divya) yuga: az isteni kor, ami az
elsőrangú szerinó időhurok (Isten) születésével kezdődik (a
teremtés kezdete).
A chatur yuga részei:
1. Krita yuga: más néven Satya yuga. Magyarul: kör-itt-a,
illetve iSten-atya (innen ered a szittya szavunk is). Az igazság
kora, amit bűnmentesség jellemez és 1.728.000 évig tart. A görög
és római mitológiában ez az Aranykor. Az Isten téridő buboréka
elkezd felfújódni és benne az Istenből szerinók (halhatatlan
istenek) és azokból fotinók (halandó fénylények) keletkeznek,
vagyis a végtelen sötétség megtelik fénnyel. A görögöknél ez
Uránosz isten uralkodásának ideje, akinek felesége Gaia, a
Földanya, vagyis ekkor jelennek meg a fotinók sokaságából álló
anyagi részecskék is. Gyarapodásnak indul az anyagi univerzum.
2. Tréta yuga: három dolog kora, amit háromnegyed
bűnmentesség és egynegyed bűnösség jellemez. Ez 1.296.000 évig
tart. Magyarul: tér-atya. A görög mitológiában ez az Ezüstkor.
Uránosz ellen fellázad Kronosz, levágja péniszét és átveszi a
hatalmat, majd elnyeli gyermekeit és fogságban tartja őket
magában.
3. Dvapara yuga: két dolog (dva-para: két páros). Az
együttérzés és igazmondás kora, amit fél erény és fél bűnösség
jellemez. Ez 864.000 évig tart. A görög mitológiában ez a
Bronzkor. Kronosz ellen fellázad Zeusz isten és legyőzi. Kronosz
kihányja magából az isteneket, akik átveszik a teremtés
irányítását, felosztva egymás közt a világot.
4. Kali yuga: a viszály, veszekedés, versengés kora, amit
egynegyed erény és háromnegyed bűnösség jellemez. Ez 432.000 évig
tart. Magyarul: ká-lé, azaz az Atya hullámtere lé-vé, VÍZ típusúvá
válik a korábbi TŰZ típusú helyett. A görög mitológiában ez a
Vaskor. Az istenek hatalma hanyatlásnak indul, a halandók
önállósítják magukat, megjelenik az ateizmus és minden bűn, amit
csak ki lehet találni.
A hindu mitológia ősi leírásaiban a négy yugából álló ciklusok
beágyazódnak hosszabb korszakokba, manvantarákba, kalpákba,
maha-kalpákba. Ezek hatalmas időbeli mennyiségeket jelentenek,
amik messze meghaladják a kozmológusok által jelenleg
feltételezett életkorát az általunk belátott univerzumnak. A hindu
időszámításban megkülönböztetünk földi évet és isteni évet, ami
360 földi évnek felel meg. Amennyiben az isteni év az Isten
székhelye (bolygója) által a csillaga körül megtett keringési
időnek felel meg, az sokkal messzebb keringhet, mint a Föld,
gyakorlatilag valahol a Plútó (248 földi év) és Erisz (557 földi
év) pályája közti tartományban. Tehát vagy nagyon hideg és sötét
van az Isten bolygóján vagy egy óriási, nagy tömegű csillag körül
kering, aminek az átmérője vetekedhet a Jupiter pályájával.
Esetleg máshogy oldják meg rajta a közvilágítást és a fűtést. Vagy
egy bendő bolygóról van szó, aminek az üreges belsejében élnek a
lakói a saját, középen lebegő mesterséges napjuk alatt.
Az alábbiakban a yuga korszakok általános jelentését időfizikai
szemszögből igyekeztem megvizsgálni, feltárva a fontosabb
összefüggéseket.
2. IDŐFIZIKAI MAGYARÁZAT
A Teremtő Atya okforrása kezdetben állóvíz volt, önmagában vanó,
más pontok számára nem létező, álló jelenpont. Amikor ez létezni
kezdett egy másik okforrás számára, sugárirányban taszítani
kezdték egymást, vagyis az Atya okforrása RV=1-el elmozdult, a
tardionikus hullámtere folyóvízzé alakult, maga mögött húzva a
vízvonalnak nevezett időszálat a kiindulási pontjából. Ahogy újabb
okforrások is létezni kezdtek a számára és a hullámtereikkel tolni
kezdték, a sebessége hirtelen RV>1-re gyorsult, a tachionikus
hullámtere futótűzzé alakult, maga mögött húzva a tűzvonalnak
nevezett időszálat a gyorsítási pontjától (elsődleges töréspont)
kezdve.
Ezt követően valamikor (nem tudjuk, mennyi idő múlva) a Teremtő
Atya okforrása, mint tachion belerohant a Teremtő Anya
okforrásának szintén tachionikus hullámterébe és a hullámterek
taszító hatásai miatt leírt egy picinyke (Planck-hossznyi
átmérőjű) kört. Önmagába visszakanyarodva vetett egy bukfencet,
szerencsés módon, teljesen véletlenül, minden szándékosság nélkül
létrehozva az első időhurkot, az elsőrangú szerinót, közismertebb
nevén az eleven (tizenegyedik létező időpont) Istent a saját
toronyzónájában. Ezt követően tovább száguldott, valószínűleg más
irányba, másfajta tachionikus sebességgel (lassabban?), míg
mögötte az önfenntartó időhurok spirálgömbi hullámterei elkezdtek
felfúvódni a toronyzónáján belül, együtt terjedve kifelé annak
hullámrétegeivel. Vagyis megszületett a téridő. Ez a teremtés első
pillanata az őskáoszban, a rend születése.
A szerinóból ezután az őskáosz hullámtereinek taszigáló, torzító,
deformáló hatásai miatt adott módon elkezdtek másolati szerinók
keletkezni minden ciklusban és szétrohantak a téridő
hullámtereiben, az egyes téresszenciákban. Ezek a másodrangú
szerinók, mint istenek ugyanígy további időhurkokat hoztak létre
magukból, de mivel erre már a téridő egyes téresszenciáiban került
sor, nem az őskáoszban, ezek másféle szerkezetű időhurkok lettek:
fotinók. Vagyis a téridő elkezdett megtelni térkvantumokkal és
fénykvantumokkal, amit a misztikában fénykorszaknak is neveznek.
Ennek folyamatát részletesen lásd az: Ősfénylés (2021,
létfilozófia) című írásban.
A fotinók szintén további másolatokat, újabb fotinókat hoztak
létre magukból több lépcsőben, majd ennek során létrejöttek olyan
másolódási folyamatok is, amikből anyagi részecskék, neutronok
keletkeztek. Megjelent az üres, de egyre fényesebb univerzumban az
anyag, aminek felszínjelenségével (THZ) már ütköztethetők voltak a
szerinók és fotinók. A neutron (időtartályba zárt fotinók
sokasága) más fotinókkal való ütközései során elbomlik protonra és
elektronra, hidrogén keletkezik belőle. Az univerzumban számtalan
ponton keletkezik máig a fény és az anyag, porfelhők, bolygók,
csillagok jönnek létre mindenfelé és az egész teremtés egyre
tágul, terjeszkedik kifelé a végtelenbe. Nem tudjuk, jelenleg
mekkora lehet, mivel még egyik irányban sem látunk el az egykori
(évmilliárdokkal ezelőtti) széléig a távcsöveinkkel.
Az Isten időhurkából két élvonali időszál vezet kifelé. Az egyik
tűzvonal felfelé vezet a Teremtő Atya okforrásához, ami túl van a
téridő hullámterén és egyre távolabb kerül tőle. A másik tűzvonal
lefelé vezet az elsődleges törésponthoz, ahol a korábbi
vízvonalhoz csatlakozik. Az Isten időhurkából továbbá számos
leszármazó időszál vezet kifelé a másodrangú szerinókhoz, azokból
további szálak vezetnek a fotinókhoz. Ennek elágazó fa-gráfját
nevezzük Életfának, egy dimenziós időszál univerzumnak, ami
összekapcsolja a teremtményeket a felettes (szülő) és alantas
(gyermek) létezőikkel.
Az időfizikai világmodellben hosszú éveken át az volt az
elgondolásunk (a 90-es évek eleje óta), hogy az időhurkok csak
addig maradnak életben, amíg létezik (ép marad) az időszáluk és
összekapcsolja őket a felettes létezőjükkel. Ez tartja őket
életben az Életfán. Minden időhuroknak két élvonali időszála van.
Az egyik a felettes időhuroktól lefelé, a vizsgált időhurokba
befelé vezető pontsor a hurok végén (leghátul) haladó első
tachionig. A másik az időhurokból kifelé, felfelé vezető pontsor a
hurok elején (legelöl) haladó utolsó (szerinónál: ötödik,
fotinónál: hetedik) tachiontól indul. A két szál olyan közel van
egymáshoz, hogy gyakorlatilag egynek tekintjük őket (noha nem
azok). Rajtuk a jelenpontok látványa oda-vissza szaladgál, ahogy a
virtuális látványt előidéző hullámrétegek áthaladnak az időhurok
tachionjain (szemlélő jelenpontjain), az időbeli visszacsatolás
révén fenntartva az időhurok és az időszál látványát. Amennyiben a
felettes létező megszűnik létezni, a hullámrétegei egyszer csak
elfogynak az alárendelt létezője számára és ezzel eltűnik a hozzá
vezető időszál is. Vajon az alárendelt létező ekkor megszűnik-e
vagy képes továbbra is fennmaradni, elárvult, ágról szakadt
létezőként? A folyamat matematikai elemzése alapján eddig úgy
véltük: nem.
A mítoszok leírásai szerint viszont a válasz: igen. Bár ezt még
nem tudjuk bizonyítani. De tegyük fel, hogy így van. Ekkor ennek
indoklása a következő: Ha az Isten nem szűnik meg létezni a saját
élvonali időszála megszakadásakor, eltűnésekor, akkor a belőle
keletkezett másolatai, teremtményei sem szűnnek meg létezni a
saját élvonali időszálaik megszűnésekor. Mivel a szerinók
ugyanolyanok szerkezetileg, mint az Isten, sosem szűnnek meg
létezni, vagyis halhatatlanok. A halandó fotinók csak akkor
szűnnek meg létezni, ha az őket fenntartó téridő hullámtere
megszűnik áthaladni rajtuk, tehát eléri őket egy térszünet vagy
térháborgás (súlyos téranomália) a téresszenciában vagy kikerülnek
a nemtér-nemidő rétegbe és magukra maradnak az őskáoszban. A kettő
lényegében ugyanaz. Ez lehetővé teszi, hogy a teremtésben az
Életfáról leszakadt ágak, istentelenné vált teremtmények is
életben maradjanak még egy darabig (valameddig haladékot kapva),
mint a halál fiai.
3. A TORONYZÓNA MEGSZŰNÉSE
Ha a Teremtő Atya okforrása az Isten létrehozása után valamikor
beleszalad az őskáoszban egy olyan hullámtérbe (más, távoli
okforrások szemből érkező hullámaiba), ami hirtelen irányváltásra
és lassulásra kényszeríti (másodlagos töréspont), a tachionból
(RV>1) újra tardion (RV<1) válik. A görög mitológiában ezt
fejezi ki Uránosz péniszének (tachionkúp hegye) levágása egy
sarlóval (körívvel), ami nem öli meg, csupán nemzőképtelenné teszi
az okforrást (nem tud újabb szerinót létrehozni egy köríven
megfordulással, mert túl lassú hozzá). Így nem születhet a
későbbiekben másik Isten (Kronosz), az idő jóvoltából. A tachion
toronyzónája ettől elveszíti hegyét, a vége egyre tompábbá válik
geometriailag. A tűzvonal látványa pedig eltűnik, nem ér el többé
az időszál az Isten időhurkától az okforrás jelenpontjáig.
Az Isten időhurka a toronyzónában bármerre mozoghat, a kibocsátott
teremtményeinek hullámtereivel lökdösve, hajtva magát előre. De
csak tardionikus sebességgel (RV<1), mert térugrást nem tud
végezni a saját hullámteréhez képest (senki sem ugorhatja át a
saját árnyékát, csak a másét). Vagyis a tachion okforrás egyre
jobban eltávolodik tőle a végtelenbe, azt nem tudja utolérni. Ha
az okforrás tardionná lassul, a felőle érkező hullámtér
előbb-utóbb kettős idősűrűségűből egyszeressé változik, amint a
másodlagos töréspontból kibocsátott hullámtér áthalad a szerinón.
Vagyis eltűnik belőle a felfelé vezető tűzvonali időszál látványa.
Megszakad az Isten kapcsolata a szülő Atyjával. Ugyanez érvényes a
Teremtő Anyához vezető szívvonali időszálra is. Az Isten ettől még
ugyanúgy nem érheti utol az okforrást, mivel a saját hullámtere
fogja azt RV=1 sebességgel maga előtt tolni, amint eléri. Ez az
elérés viszont nem biztos, hogy valaha is bekövetkezik.
Ahogy telik az idő, az elsődleges töréspontból kisugárzott
hullámréteg is eléri az Isten időhurkát (és megállíthatatlanul
áthalad rajta), így a szerinó bekerül a tachion fenékzónájába,
ahol ugyancsak tardionikus a hullámtér, egyszeres idősűrűségű.
Vagyis eltűnik belőle a lefelé vezető tűzvonali időszál látványa.
A vízvonali időszál ugyancsak eltűnik, mert az Isten a
sajátmozgása és a folyóvíz hullámtér tágulása (az elsődleges
töréspont sajátmozgása) miatt nem az elsődleges törésponton lép be
a fenékzónába, hanem máshol. A vízvonal kezdőpontját, ahonnét az
okforrás a megnyilvánulása kezdetén elindult, egy darabig még
látni fogja a távolban (óriási távolságban, sokkal messzebb, mint
amekkora a téridő buborék átmérője), aztán az is eltűnik örökre
előle. A lényeg, hogy végül megszakad az Isten kapcsolata a
régmúlttal, a saját születése előtti időszakból eredő időszállal.
Az Atya okforrást és a többi okforrást továbbra is látni fogja,
messze a távolban mozogni az őskáoszban, de nem lesz velük
időszálas kapcsolata. Teljesen magára marad.
Elvileg az Istennek meg kéne halnia, az időhurkának meg kéne
szűnnie mindkét esetben, bármelyik is következik be előbb. Vagy
legalábbis ezt gondoltuk az elmúlt huszonvalahány évben, a
modellezéseink alapján. Nem futhat el a két töréspontból érkező
utolsó tachionikus hullámrétegek elől, bár megpróbálhat
oldalirányban kitérni, a toronyzóna palástja felé, de a toronyzóna
mindenképpen megszűnik körülötte és átadja helyét az őskáosz
zavaros, irányíthatatlanul változó hullámtereinek. Akkor pedig az
összes teremtményének is meg kéne halnia azonnal, ahogy az
időszálakon továbbterjed a hatás és az egész teremtésnek el kéne
tűnnie, nyomtalanul. Csak az árva hullámterek maradnak meg az
egész káprázat világból, kiterjedve a végtelenségig. A mítoszok
szerint azonban nem ez történik. Az Isten (Zeusz) legyőzi az időt
(Kronosz) és átveszi a teremtés irányítását, a társaival közösen.
Így elvileg a végtelenségig tovább folytatódhat a teremtés, a
halhatatlan istenek jóvoltából és egyre bővülhet az univerzum,
szaporodhat a teremtmények száma mindenfelé a téridőben.
4. A KORSZAKOK HOSSZA
A hindu szövegek szerint a négy yuga hossza egymáshoz úgy
aránylik, hogy előrehaladva negyedével csökkennek. Tehát a:
Krita:Treta:Dvapara:Kali aránya: 4:3:2:1, vagyis összesen 10
időegységnyi hosszúak. Ezen belül minden yugának van egy hajnala,
egy fő periódusa és egy alkonya, amik aránya: 1:10:1, vagyis
összesen 12 kisebb időegységnyi hosszúak, a tényleges hosszuktól
függetlenül.
Minden chatur yuga ciklus 4.320.000 földi évig (12.000 isteni
évig) tart, amikből 1000 alkot egy kalpát (aeon, egy teremtési
ciklus). Ezt felosztják 14 manvantara ciklusra, amik egyenként 71
yuga ciklusból állnak (14x71=994, a különbséget elosztják a
manvantarák előtti sandya korszakok formájában). Minden kalpát egy
vele azonos hosszúságú pralaya (oldódás, megsemmisítés) követ. Egy
kalpa és egy pralaya együtt Brahmá egy napja, amikből 360 van egy
évben és Brahmá 100 évig él (1 maha-kalpa), aztán meghal (vagy
nem, csak túlcsordul az időmutató számlálója).
Ez kb. 311,04 billió földi évnek felel meg. Állítólag, jelenleg
(2021-ben) Brahmá 51. évének első napjában vagyunk (a
Shveta-Varaha Kalpában, azaz a 7. manvantara 28. chatur yugájában,
azon belül az 5122. kali yuga évben), tehát ez a teremtés már
cirka 158,61 billió éve létezik. Ez több nagyságrenddel hosszabb
idő a kozmológusok által jelenleg feltételezett 14 milliárd évnél.
Vagyis joggal feltételezhetjük, hogy amennyiben az adat helyes, az
univerzum körülöttünk sokkal nagyobb lehet (kb. tízezerszer), mint
amennyit eddig láttunk belőle a távcsöveinken keresztül. Még úgy
is, hogy a galaxisok sokkal lassabban repülnek szét a téridőben a
végtelenbe, mint a fény határsebessége (RV=E). A tízezerszer
nagyobb átmérő egybilliószor nagyobb térforgatot jelent, vagyis
eddig alig az egybilliomod részét sikerült felfedeznünk az
univerzumunknak. Ami érthetővé teszi a belátott rész gravitációs
viszonyait (amit befolyásol a nem látott rész) és ezzel
fölöslegessé teszi a sötét anyagról és sötét energiáról alkotott
kozmológiai elméleteket.
Amint az látható, az időfizikai értelmezés eltér a hindu
szövegekben leírt időrendtől, de ettől még igaz lehet a maha-kalpa
nagyságrendjében. Túl keveset tudunk még az univerzumról ahhoz,
hogy bármi biztosat mondhassunk róla. Az időfizikai modellünkben
az Aranykor az Isten születésével veszi kezdetét. Ezzel indul a
teremtés. Az első korszak addig tart, amíg az okforrás tachionként
száguld bele a végtelenbe. Az Ezüstkor akkor kezdődik, amikor az
okforrás újra tardionná válik és az Isten hozzá vezető ezüstszála
elkezd rövidülni (E-vel), majd teljesen elfogy a korszak végére. A
Bronzkorban már csak az Isten régmúltba vezető időszála létezik,
ami szintén folyamatosan egyre rövidül (E-vel), lényegében azóta,
hogy létrejött az elsődleges töréspontban az okforrás tachion. A
Vaskor akkor kezdődik, mikor ez az időszál is lenullázódik,
eltűnik és az Isten magára marad az őskáosz végtelen sötétjében.
Innentől kezdve csak a saját teremtményei jelentik a számára a
világának világosságát. A hindu szövegek szerint jelenleg Brahmá
51. événél tartunk, ami átszámítva az Ezüstkor első harmadának
felelne meg a maha-kalpán belüli maha-yugák használata esetén.
Itt fölvetődik a kérdés, hogy mi a különbség egy kalpa (Brahmá
nappala) és egy pralaya (Brahmá éjjele) között? Időfizikai
szempontból nézve ez utalhat a téridő térdimenziószámára, ami
jelenleg, itt, körülöttünk 3D-s. Ha felnézünk a kozmoszra, minden
irányban sötét, szürkésfekete kozmoszt látunk, azaz éjszaka van az
univerzumban. Amikor az Isten megszünteti a 3D-t és 4D-s téridőt
kezd el kelteni, abban az univerzum türkiz (zöldeskék) színben
világít minden irányban, vagyis fénylik a kozmosz, nappal van az
univerzumban. Ezt azon lelkek beszámolóiból tudjuk, akik jártak
már a 4D-s téridőben és alaposan körülnéztek a túltérben, de a
Mahabharatában is megemlítik, hogy a világűr türkiz színben
világít.
A 3D-s és 4D-s univerzumok közti rendszeres oda-vissza váltások,
sejtésünk szerint annak köszönhetők, hogy a folyamatosan szaporodó
fény és anyag miatt időnként bővíteni kell a teret, hogy a benne
lévő teremtmények jobban szétszóródjanak és csökkenjen a kozmosz
fénysűrűsége (világossága, hőmérséklete, zajossága). Amikor
kellően lecsökkent, az Isten visszavált 3D-s működésre, hogy
megint lehetőséget adjon a szűkített környezetben a fény és anyag
felszaporodására. Valószínűleg ugyanez a ciklikus folyamat
lejátszódik a 4D-5D-6D vonatkozásában is, tehát az univerzum a
felsőbb térdimenziók kiterjedési irányai felé pöfékeli ki magából,
szakaszosan a benne felhalmozódó fényt. Ami végül kikerül az
őskáoszba, amint megszűnik ezen felsőbb terek keltése és ott
nyomtalanul megsemmisül.
És hogy mi lesz a mi univerzumunk pusztulása után? Először is nem
tudjuk, hogy valaha is el fog-e pusztulni az univerzumunk? Ha
igen, az nem jelenti feltétlenül Brahmá és az istenek pusztulását
is. Egyes ősi szövegekben ugyanis az áll, hogy az univerzum
pusztulása után Brahmá és a hozzá csatlakozó istenek elindulnak az
okozati óceánon a hajóikkal, hogy megkeressék Krisnát (magyarul:
körösnapot), a legelső Brahmát az ismert létezésben és
csatlakoznak hozzá, meg a többi (későbbi) univerzum Brahmáihoz.
Vagyis valamikor az elképzelhetetlenül távoli jövőben a létezés
istenei mind össze fognak gyűlni valahol, valamiért. Talán mert
Krisna egy hívójelet sugároz nekik a hullámterében és az
időszálain keresztül, megadva a pozícióját valami okból? Nem
tudjuk.
Egyértelmű, hogy a távoli, bizonytalan jövőben bármikor
megtörténhet, hogy a Teremtő Atya okforrása vagy bármelyik másik
okforrás újra tachionikus sebességre gyorsul az őskáoszban, a
hullámterek összjátékának köszönhetően (ami lehet akár szándékosan
előidézett folyamat is). És ha egy újabb szerencsés hullámtérbe
rohanás és visszakanyarodás történik, ismét elsőrangú szerinó
születhet, valahol a távolban, túl a mi Istenünk téridő buborékán.
A hindu szövegek szerint legalábbis az okozati óceán (őskáosz)
hullámaiban számtalan Brahmá téridő buboréka jelenik meg sorra,
valamilyen időközönként (rendszertelenül?) és tűnik el az
örökkévalóságban. Vagyis a mi Brahmánk előtt már számtalan Brahmá
megszületett, élt és meghalt, továbbá a miénk halála után is
ugyanígy lesz. Amennyiben ez igaz, az okforrás tűzvonala az
elsődleges töréspont előtt bármilyen lehet, a végtelenbe vezető
tűzvonalak, vízvonalak és időszál szakadások, töréspontok kusza
egyvelege, beláthatatlan távolságokig az idő régmúltjába
visszanyúlóan, aminek nem ismerjük a kezdetét.
Itt felmerül a kérdés, hogy a mi univerzumunk (Istenünk) honnan
tudhat az őt megelőző, korábbi Brahmák univerzumairól? Ha ugyanis
a múltba vezető tűzvonal folyton megszakad, nem lehet rajta
végigmenni tetszőlegesen a régmúltba, míg el nem jutunk egy
korábbi elsőrangú szerinóig. És pláne nem lehet eljutni más,
távoli okforrások tűzvonalaihoz, hogy azokat is bejárjuk, keresve
a korábbi teremtések emlékeit. Ez tehát vagy egy feltételezés vagy
más módon juthatott hozzá az Isten az információhoz. Például, ha a
korábbi teremtések árvahullámai valamilyen irányból már elérik a
mi teremtésünk forrásait (kint a téridő gömbünk peremén), hírül
hozva nekünk azok történetét.
Egy, a miénk után (bármelyik okforrásból) megszülető újabb Isten
térideje elvileg (sok billió év múlva) akár össze is érhet a mi
téridőnkkel, ha elég közel jelenik meg hozzánk és mi még létezni
fogunk akkor, hogy ezt észleljük. Ez esetben lehetővé válhat a két
teremtés közti átjárás (azok számára, akik megérik). Ez nyilván
nem lesz problémamentes folyamat (az univerzumok információs
egymásra hatása okán). De emiatt majd ráérünk akkor aggódni, ha
ott leszünk.
Készült: 2021.11.23. - 12.19.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz