EGY BUDDHA FESTMÉNY ELEMZÉSE
Ennek a buddhát ábrázoló festménynek a készítője beavatott
személy, aki alaposan tanulmányozta a megvilágosodás folyamatát és
ismeri az ősi szent iratokat. Megpróbálta képi szimbólumokkal
ábrázolni a mondanivalóját, egyetlen ábrába összesűrítve a fontos
ismereteket. Az alábbiakban ezeket mutatom be röviden. A képet a
facebookon találtam, egyik felhasználótól a másikig terjed, így az
eredeti forrását nem ismerem.
A festményen egy olyan megvilágosodott személy látható, aki
halandó. Nem isteni lélek, hanem emberi, mert a kék és aranysárga
aurájában kétoldalt 7-7 tachion csepp látható, vagyis fotinók
fényburka övezi. Ezek felváltva zöld és piros színűek. A bal
oldali 7 balra csavarodó, a jobb oldali 7 jobbra csavarodó. A
sugaras vonalazás azt jelzi, hogy mindenfelé árad belőle a fény.
A buddha az alvilágban ül: a 3D-s altérben, mert az emelvény
síkját 4 db figura tartja két kézben, mellettük pedig két oldalt
van még 1-1 téridő szimbólum (dordzse: szerinó), így összesen
hatos szimmetriájú az emelvény (a téridő: XYZ tengelyes, a 3
tengelynek 6 vége van), ami a környezetét meghatározza. Viszont
ennek a térhatosnak (térforrásnak) csak 5 db téresszenciája van, a
hatodik hiányzik (nemtér-nemidő réteg, ami nincs sehol ábrázolva,
pont azért, mert nem tér), mivel az emelvény 5 oldalú. Ezt
szögletes vonalakkal próbálta ábrázolni, a két középső figura
terét összekapcsolva, egy oldalra téve (nem választja el őket se
oldaltörés, se kagyló).
Az emelvényen látható figurák és források
vörös-kék-vörös-kék-vörös-kék háttérszínű nyolcszögekben
(fénymezőkben) láthatók. Ez jelzi, hogy mások (különbözők),
egymástól elválasztottak és a fény az, ami révén életben tartják a
világot. Alattuk és fölöttük, a kékesfehér (időszálakra
emlékeztető) csíkokból álló elválasztó díszítésen túl, két-két
sorban kétszer 24 folt (pötty, csepp, ellipszis) látható,
különböző színű mezőkben. Ami arra utal, hogy a 3D-s altér alapját
(beágyazási környezetét) egy 4D-s téridő (6x4 térdimenziós)
alkotja, ami két irányból (ana és kata irányokból) körbeveszi az
alteret.
Az emelvény teteje kék, mintha víz borítaná, körben fehér peremmel
(alacsony fallal), ami előre nyitott és 8 oszlop tagolja részekre
két oldalt. Ez mutatja, hogy a buddha számára nyitott hely a
világ, vagyis elhagyhatja ezt a teremtést (nincs oda bezárva a
lelke a tudatlansága miatt). A kék VÍZ közepén lévő rózsaszín
lótuszvirágra helyezett fehér párna azt jelzi, hogy úszik a vízen,
tehát lebeg a teremtés idő VÍZ-eiben (a bolygó).
A buddha a pokolban tartózkodik, mert körülötte a külső aura
rétegben ördögök (2 sárkány), démonok (2 lovas emberalak),
oroszlánok (vagy kutyaszerű lények: 2) láthatók, felette pedig egy
galambszárnyú, szarvas ördögfej lótuszon ülve. Ő a Sátán, az
alvilág ura, akit két oldalról 1-1 emberalak (angyal?) imád (imára
tett kézzel fordulnak az uruk felé). Így összesen 9-en veszik
körbe a bölcset (a 9 a számmisztikában a bölcsesség száma). Az
alvilági hátteret indás, virágos, girlandos díszítés, azaz a
teremtés bőséges elburjánzása tölti ki. Az egészet kívülről több
rétegű (kék, rózsaszín, aranysárga) keret övezi (a térbúra lélek
visszatartó védelmi rendszere, azaz a teremtés határa).
A buddha bal kezében tartott kék gömb fehér felső résszel
(sarkvidéki jégmező) egy vízzel borított bolygó szimbóluma, ami
egyértelműen nem a Föld, hanem egy másik vizes bolygó, valahol az
univerzumban. Mivel nincsenek rajta szárazföldek. Ez a szimbólum
két dolgot jelenthet:
1. A festmény egy külföldi buddhát ábrázol, akinek a lelke nem
idevalósi a Földre, hanem máshonnan jött.
2. A buddha épp egy másik bolygón meditál, arra figyel, oda utazik
lélekben. Erre az is utal, hogy a két szemével a gömbre figyel,
nem előre néz, ki a festmény síkjából.
A buddha ruhája áll egy vörös, szögletes mintájú, foltozottnak
tűnő köpenyből, egy vékony, zöld derékövből és egy rózsaszín
kiegészítőből. A fekete haja varkocsba van kötve a feje tetején.
Tehát szerzetes, aki visszavonult a világi élettől a tanulás
érdekében.
A buddha feje körüli glória kívül lila, ami egy kevert szín
kékből, vörösből és fehérből. Ez jelzi a beavatottsági fokát. A
buddhák glóriája ugyanis kezdetben vörös, aztán ahogy fejlődnek,
ez narancsra vált, majd sárgára, zöldre, türkizre, kékre,
ibolyára, végül kifehéredik. Pontosabban átcsúszik az ultraibolya
tartományba, ahol még vannak további fokozatok, csak azokat itt,
az alvilágban már nem tudjuk hűen ábrázolni, megfesteni, mert nem
látjuk. A lila szín valószínűleg egy utalás az ibolyán túli
tartományra, tehát magas szintű beavatottról van szó, aki túlnőtt
már szellemében a 3D-s alvilágon.
Készült: 2022.10.28.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz