KRONOSZ TÖRTÉNETE
Az alábbiak megértéséhez érdemes elolvasni: Az alvilági folyók
titka, A hellén mítoszok időfizikai jelentése, Hellász földrajza
és az időfizika (2008, ezoterika) című írásokat az
Eseményhorizonton.
1. TITÁNOK
A görög mitológiában Kronosz isten Uranosz és Gaia gyermeke, az
idő istene. A neve magyarul: kor-on-ős (az ideje öreg) vagy
koronás (fején gyűrű alakú koronát viselő: istenkirály) vagy
körönös (körbenjáró), tehát egy időhurokról van szó. Méghozzá az
első rangú időhurokról, mivel Uranosz (magyarul: úr-án-usz: az
Úristen égi forráspontja) a Teremtő Atya okforrás, Gaia (magyarul:
ága-ja: az időelágazás anyja) pedig a Teremtő Anya okforrás. A
Kronosz térforrás tehát az első teremtmény (virtuális időforrás
másolat), az első élőlény (angolul az eleven jelentése: a
tizenegyedik létező), az első értelmes lény (legöregebb
intelligencia) az egész teremtésben. Állandó mellékneve:
Csavaroselméjű, amit lehetne Csavarosfejűnek is fordítani.
Köszönhetően annak, hogy az időhurok szabadon csavarodik különböző
irányokba az őskáoszban és ennek köszönhető a belső információs
visszacsatolása, ami létrehozza a gondolkodó, kreatív, csavaros
elméjét.
Kronosz a mítoszok szerint a tizenkét titán legfiatalabbja, de ez
valószínűleg nem igaz, mivel a titánok nevei és tettei az időhurok
és a teremtés különböző fizikai tulajdonságaira utalnak a
létezésben. Tehát nem személyekről és külön térforrásokról
(öregebb istenekről) van szó, hanem Kronosz saját fizikai
jellemzőiről. A titán magyarul: tett-án: égi cselekvés (történés),
de értelmezhető: ti-tan-nak is (a ti tudásotok) vagy at-i-tan-nak
(Atya isten tudása).
A titánok listája:
1. Ókeanosz: világóceán (az idő vize az őskáoszban),
mellékneve: kanyargó, mélyörvényű. Magyarul: ó-ker-án-us (öreg
körbevevő ég forrása). Felesége: Téthüsz.
2. Koiosz: kérdés (kíváncsiság: tudatos információ gyűjtés
és rendszerezés a megismerés érdekében). Magyarul: ko-i-us (forrás
isten). Felesége: Phoibé.
3. Hüperion: naphordozó (egy csillag térforrása), aki
bölcsen semleges maradt a titanomakhia során, így a győztes Zeusz
nem zárta a Tartaroszba. Magyarul: há-pír-jön (Há okforrás tachion
mozgása). Felesége: Theia.
4. Iapetosz: nyugati világpillér (helytartó isten).
Magyarul: i-apát-us (isten apától való forrás). Felesége: Aszia
tengeristennő.
5. Kriosz (vagy Kreiosz): a mondákban nem esik róla szó.
Magyarul: köre-i-us (körbejáró forrású). Felesége: Eubüria
tengeristennő.
6. Kronosz: lásd: fent. Felesége: Rheia.
7. Rheia: az istenek anyja, akinek kocsiját hegyi
oroszlánok húzzák. Elégtételt vett a férjén, így most három fia
kormányozza a világot, három lánya pedig nagyhatalmú istennő lett.
Magyarul: ré-ja (napisten anyja). Férje: Kronosz.
8. Téthüsz: a tengerek és folyók istennője (az idő vize a
téridőben), aki 3000 fiút és 3000 lányt szült (erről még nem
tudjuk, mire utalhat?). Magyarul: tett-us (cselekvő forrás).
Férje: Ókeanosz.
9. Phoibé: fényes, sugárzó, látnoki (fénykvantumokat
teremtő és kibocsátó). Magyarul: fő-i-be (az isten fejében lévő).
Férje: Koiosz.
10. Theia: három gyereket szült: Héliosz Napistent, Szeléné
Holdistennőt, Éósz hajnalistennőt. Magyarul: te-ia vagy tej-e
(fehér, azaz teljes fényű, minden színt tartalmazó). Férje:
Hüperion.
11. Themisz: a törvényes rend és az igazság (szimmetriára
törekvés) istennője, mellékneve: széporcájú. Magyarul: téma-is
(tudás istene). Férje: Zeusz (második felesége Métisz után).
12. Mnémoszüné: emlékezés (információ visszacsatolás).
Magyarul: ma-nem-ó-szünik (a jelenében nem szűnik meg a múltjának
emléke). Férje: nem volt, viszont Zeusztól született 9 egyforma
lánya, a múzsák.
Megjegyzés: A múzsák (görögül: muszai) eredetileg hárman
voltak a költészet támogatóiként: Aoidé (éneklés, dalolás), Meleté
(gyakorlás), Mnémé (emlékezés). Viszont Delphoiban a líra
(phorminx, kitharisz, kithara) húrjairól elnevezett énekes-zenész
múzsáknak állítottak szentélyeket: Neté (legalsó), Meszé
(középső), Hüpaté (legfelső). Az ősi hagyomány szerint volt egy
negyedik múzsa is: Arkhé (kezdet, ősnyelv, ősforma, ősanyag): az
összes létező ősoka (okforrás), de ő logikailag egyértelműen nem
illik ebbe a sorba, az inspiráló istennők közé. Később a
művészetek fejlődésével a múzsák kilencen lettek: Kalliopé
(költészet), Terpszikhoré (tánc), Thaleia (komédia, színház),
Melpomené (tragédia), Polühümnia (himnuszok, szent énekek),
Euterpé (zene), Erató (szerelmes dalok), Kleió (történetírás),
Uránia (asztronómia és asztrológia). A múzsa magyarul: muszáj
(alkotói kényszer értelemben), illetve muzsika (múzsák művészete
értelemben).
Források:
1. https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%BAzs%C3%A1k
2. https://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADra_(hangszer)
További első generációs teremtmények:
1. Hekatonkheirek: ötven fejűek és százkarúak, Uranosz és
Gaia gyermekei. Magyarul: há-ká-tón-éke-ír (a Há és Ká okforrások
idővizében szaladó tachionok teremtései). Hárman voltak:
1.1. Kottosz: két-tó-s: kettős tavas: kettős idősűrűségű
tachion.
1.2. Briareósz: be-ír-ár-os: befelé író áradattal
rendelkező, azaz: belső teremtés a téridőben vagy: befelé taszító
hullámtérrel rendelkező.
1.3. Gügész: gügye-ész: primitív értelmű vagy: ág-ügye-ész:
az időelágazás eseményének (időhurkának) esze, értelme van.
Ők a khthonikus szörnyetegek csoportjába tartoznak, akik a földhöz
tartozók, föld alattiak, alvilágiak, halálhozók, ugyanakkor
termékenységet adók is. Közéjük tartozik Hadész (az "alvilági
Zeusz Katakhthonios"), Perszephoné, az Erinnüszök, Hekaté, Tüphón,
a gorgók, stb. Magyarul: Ká-Há-tó-n-i-os, vagyis az őskáosz
vizében, a Ká és Há tachionok hullámterében létező istenek (az
okforrások alatti toronyzónákban találhatók). Tehát valójában nem
a földhöz (anyagi világhoz) tartoznak, ez téves értelmezés.
2. Küklopszok: újgörögül: kíklopaszok. Egyszemű, csúnya
óriások, az istenek kovácsai, Héphaisztosz segédei, akiket Apollón
ölt meg és Szicília szigetén vannak eltemetve az Etna alá.
Magyarul: ki-k-lopó-istenek, ahol a lopás elvételt, veszteséget,
elmúlást jelent, mivel angolul a lapse: múlás, telés, elenyészés.
Ők is hárman voltak:
2.1. Brontész: mennydörgő. Magyarul: be-ront-es: berontás
(valahová nagy zajjal).
2.2. Szteropész: villámló. Magyarul: ász-tér-öreg-es (öreg
isteni tér).
2.3. Argész: fénylő, felvillanó. Magyarul: ár-ég-es (égi
áradat, égi tűz).
Rajtuk kívül még több másodgenerációs titán is van a mitológiában
(Atlasz, Epimétheusz, Prométheusz, Métisz, stb.), akik nevei
szintén ilyen tulajdonságokat jelenítenek meg. A görög mitológia
ezoterikus titkainak teremtésfilozófiai vizsgálata során érdemes
az ő neveiket és tulajdonságaikat, tetteiket is elemezni. De ezek
az összefüggések olyan messzire vezetnek, hogy itt most nem
foglalkozunk velük. Akit érdekel, nézzen utána a részleteknek és
fejtse meg önállóan a további összefüggéseket.
2. TARTAROSZ
Uranosz az általa Gaia segítségével teremtett titánokat (valamint
a hekatonkheireket és a küklopszokat) az alvilágba száműzte
(lefelé eltaszította magától), mivel "megijedt" az erejüktől,
hatalmuktól. Ez a hely a Tartarosz: az örökös kín, szenvedés,
bűnhődés helye, az olümposzi istenek uralmát veszélyeztető lények
börtöne, ami a Hadész uralta alvilági birodalom (a mi 3D-s
univerzumunk) alatt található a legsötétebb (feneketlen)
mélységben. A Tartarosz egyidős a fény és a kozmosz születésével.
Olyan messze van a Földtől, mint a Föld az égtől. Fizikailag a
Teremtő okforrás futótűz tachion toronyzónája alatt elterülő
fenékzónáról van szó, illetve az ebben, errefelé található legelső
téridő buborékról, amit Kronosz kelt magából azóta is. Tehát ez az
első teremtés (téridő univerzum) helye. Tartarosz kormányzónője
Hekaté, magyarul: há-ká-te, ahol csak az Anya Há és az Atya Ká
hullámtere található. Tartarosznak fia született Gaiától: Tüphón a
rettenetes szörny (magyarul: tűz-főn), akinek felesége Ekhidna
kígyóistennő (magyarul: ék-híd-nagy, azaz: a Teremtő tachion
belsejében vezető időszála nagyon messzire nyúlik, vagy: nagy a
látószöge (ék hídja: keresztirányú átmérője), olyan hatalmas
méretű), minden szörnyek anyja. Ezek ketten óriási méretű, ősi
fekete lyukak lehetnek, amik felfalták a saját univerzumuk minden
fényét és anyagát.
A Tartarosz szónak magyarul több jelentése is van, amik logikailag
összefüggenek, ugyanazon dologra utalva. Egyrészt: tartályos, mert
magában tartja és tárolja a létezőket (az idő vizét). Másrészt:
tar-tár-us (csupasz/kopasz tároló forrás), mert csupa (a kopasz
itt: tiszta) időforrással van tele. Harmadrészt: tart-ár-us, mert
források áradatát (sokaságát) tartalmazza. Ennek alapján egy olyan
ősi (legelső) téridő gömb lehet, ahol már régen elszabadult a
fényözön és az egész egy vagy két hatalmas fekete lyukká alakult
(Tüphónná, illetve Ekhidnává, akik egyesültek: összeolvadtak).
Gaia megelégelte, hogy Uranosz minden gyermekét a Tartaroszba
száműzi (szétszóródnak a tachion toronyzónáján belül), ezért
létrehozott egy gyémánt keménységű adamantin sarlót (magyarul:
adja-ma-égi-tíz: az okforrások hullámterei által keltett
interferenciát), amivel Kronosz levágta atyja nemi szervét (újabb
időhurok teremtésére alkalmatlan tulajdonságúvá tette) és a
dühöngő tengerbe (világóceán, őskáosz) vetette. Majd felhozta a
mélységből a titánokat, küklopszokat, hekatonkheireket és a
segítségükkel átvette a hatalmat a teremtés felett, Uranoszt pedig
száműzték (az okforrás kilökődött a minden létező határára).
Uranosz tengerbe hullott hímtagjából született Aphrodité (habokból
kiemelkedő, mert aphrosz: hab), a szerelem és szépség istennője,
akit hívtak Küprisznek (ciprusi), Küthereanak (küthérai) vagy
Kallipügosznak (szép fenekű) is. Magyarul: apa-ró-dit-je, azaz:
atya róvásának árka (angolul: ditch: árok), amit itt "nyomának",
útvonalának kell érteni (arrafelé ment az okforrás). Amikor a
tenger habjaiból kagylóhéjon állva kijött a partra Aphrodité, a
lába nyomán csodás növények keltek ki a földből (lótusz, mirtusz,
menta, gránátalma, citrom, rózsa), amik alkalmasak a szerelmi vágy
fokozására (afrodiziákumok).
3. ERINNÜSZÖK ÉS GIGÁSZOK
Uranosz kiontott véréből születtek az erinnüszök (bosszúállók) és
a gigászok (óriások). A gigászokat a gigantomakhia: a gigászok és
a tizenkét olümposzi isten csatája közben ölték meg, mert támadást
indítottak Phlegrából (lángoló, magyarul: fő-lé-g-ra) az Olümposz
istenei ellen, amiért Zeusz a titanomakhia során elbánt a
titánokkal.
Az erinnüszök: kutyafejű istennők, denevérszárnyakkal, fekete
testtel, a hajuk helyén kígyókkal. Hadész szolgálóiként a
bűnösöket halálra korbácsolták, mielőtt a Tartaroszba jutottak
volna. A törvényesség őrei és az igazság érvényesítői, ezért
hívják őket Eumeniszeknek is (jóindulatúak). Ők hárman voltak:
1. Aléktó: A sohase pihenő, az engesztelhetetlen. Magyarul:
al-ék-tó, azaz: alárendelt, leszármazott tachion hullámtere.
2. Tisziphoné: A véres ruhájú, sápadtan dühöngő, kezében
jeges tűzpengével. Magyarul: teszi-fő-né (a tiszi lehet: tíz-i
vagy: tűz-i is), azaz: cselekvő feje van (aktív a
forrásrendszere).
3. Mégaira: A féltékeny. Magyarul: meg-a-ír-ja, azaz:
hozzáadott az írása (teremtése).
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Erinn%C3%BCsz%C3%B6k
A gigászok: szakállas, bozontos hajú, félig kígyó testű, hatalmas
erejű óriások, akik olyan sokan voltak, hogy az anyjuk sem tudta
számukat (az első generációjukból 17 nevesítve van a mitológiában,
a második generációból 13). Az istenek nem ölhették meg őket,
mégis legyőzték mindet a félistenek (Héraklész) segítségével a
gigantomakhia során.
1. Porphürión: A legnagyobb óriás. A titanomakhia során
szerelmes lett Hérába, meg akarta erőszakolni, mire Zeusz és
Héraklész megölték. Magyarul: por-fő-rí-on, azaz: részecske fejet
író létező.
2. Alküóneusz: A marhapásztor. A titanomakhia során
Héraklész megölte a Phlegra mezején vívott csatában. Magyarul:
al-kül-ó-ne-usz, azaz: külső alárendelt öreg nem forrású.
3. Mimasz: A gigantomakhia során Zeusz megölte a villámával
(más források szerint Arész ölte meg). Magyarul: mi-más, azaz: a
mi másolatunk.
4. Pallasz: Sztüx férje, aki a titanomakhiában Zeuszt
segítette a családjával együtt. Magyarul: pál-ász, azaz: Pál
isten. Az ő neve ismerős lehet a Szent Koronán található
ezoterikus szövegből, lásd: A Szent Korona, a mágikus pecsét
kritikája (2009, létfilozófia).
5. Damüszosz: A gyorslábú, a leggyorsabban futó. Magyarul:
ád-ám-ős-os azaz: Ádám ősapa (egy a sok Ádám közül).
6. Agriosz: A gigantomakhia során a Moirák győzték le réz
mozsártörőkkel. Magyarul: ág-rí-os, azaz: leszármazási ág írta ős.
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Gig%C3%A1szok
Kronosz a győzelme után újra a Tartaroszba zárta a
hekatonkheireket (egy Kampé nevű női szörnyre bízta az őrzésüket),
majd feleségül vette Rheia testvérét és a titánokkal együtt
uralkodtak a teremtésben. Ez volt a mítikus aranykor, amikor még
minden könnyű volt (egyszerű volt a teremtés felépítése) és a
teremtmények nem ismerték a bűnt (nem volt saját szabad akaratuk
és önállóan gondolkodó értelmük), nem voltak rosszak (jól
működtek, az istenek által elvárt módokon). Az aranykor ezoterikus
jelentése kapcsán lásd: Az aranykortól a vaskorig (2024,
ezoterika) című írást.
4. ZEUSZ
Mivel Gaia jóslata szerint Kronosz uralmát a fia fogja megdönteni,
Kronosz sorra lenyelte a gyermekeit (Hesztia, Démétér, Héra,
Poszeidón, Hadész). Zeuszt azonban Rheia megmentette és Kréta
szigetén titokban felnevelték a nimfák, egy Amaltheia nevű kecske
társaságában. Kronosz Zeusz helyett egy nagy magnetitsziklát
(magyarul: mag-nem-tit, mert a magja nem titán, azaz nincs benne
forrásrendszer) nyelt le. Mintha "csavaroseszűként" olyan ostoba
lett volna, hogy nem veszi észre a különbséget.
A mitológiai leírásokban valamiért nem maradt fenn a hat isten
születési sorrendje (a tachionok keletkezési sorrendje a
téridőben). Csupán annyit tudunk, hogy Poszeidón volt a negyedik,
Zeusz pedig az utolsó. Amennyiben a sorrendjük: egy női, egy férfi
isten felváltva, a legvalószínűbb sorrendnek a tulajdonságaik
alapján ez tűnik:
1. Démétér: termékenység (magvetés).
2. Hadész: gazdagság.
3. Héra: születés (a termékenységet követi időben).
4. Poszeidón: Víz és Föld.
5. Hesztia: család (a születést követi időben).
6. Zeusz: Fény.
Kronosz gyermekei:
1. Démétér: A földművelés, termékenység komoly istennője, a
gabona (mag) védője, az emberek táplálója. Magyarul: Ad-eme-tér,
azaz: ezen tár által adott (teremtett) dolgok. A neki szentelt
hálaadási ünnep volt a: theszmophoria, magyarul: tesz-ma-fő-rí-a,
azaz a cselekvő jelenforrás teremtése.
2. Hadész: A földalatti kincsek, bányák, fémércek istene,
jelzője: a leggazdagabb. Az alvilág istene, a holtak ura. Nem
voltak szentélyei, ünnepei, nem emlegették, nehogy magukra vonják
a figyelmét. A neki szánt állatáldozat mindig fekete volt (bárány
és bika). Négy fekete tüzes paripája húzza szekerét: Orphnaiosz
(sötét, magyarul: Ó-r-f-nagy-i-osz), Aithón (égő, magyarul:
aj-tó-n), Nükteusz (éji, magyarul: Nüx-te-usz), Alasztór
(magyarul: al-ász-tér). A láthatatlanná tevő sisakját a küklopszok
készítették. Magyarul: Há-d-ez, azaz: a Há hullámtered ez, mivel
mi most ezen isten téridő birodalmában élünk.
Megjegyzés: Az alvilág birodalmát öt folyó (téresszencia)
határolja: Sztüx (gyűlölet, magyarul: Ász-tűz), Phlegethón (tűz,
magyarul: fő-leg-e-tó-n), Léthé (feledés, magyarul: lét-Há),
Akherón (fájdalom, magyarul: A-Ká-Há-ró-n), Kókütosz (jajgatás,
magyarul: kó-ki-tesz). A Sztüxön hajózik Kharón (Ká-Há-ró-n)
révész, a holtak lelkét szállítva az alvilágba. Lásd: Az alvilági
folyók titka (2008, ezoterika) című írásban.
3. Héra: A házasság és születés tehénszemű istennője
(oltalmazó úrnő). Zeusz feleségeként az Olümposz királynője.
Magyarul: Há-éra, azaz: Há hullámtér korszaka.
4. Poszeidón: A tenger istene, aki eredetileg földistenség
volt, mert ő teremtette a szigeteket, Kronosz negyedik
gyerekeként. Háromágú szigonnyal a kezében ábrázolják, amit a
küklopszoktól és a százkezűektől kapott. Rengeteg nővel hált és
nagyon sok gyereke született (közülük 147 van nevesítve a
mitológiában). Magyarul: Apó-szem-időn, azaz: Öregatya időforrása.
5. Hesztia: A családi tűzhely, házas élet védője. A
legszerényebb és legudvariasabb istennő, aki megesküdött, hogy
örökre megőrzi szűzességét. Ő őrzi az örökké égő szent lángot a
megszentelt hegyen: az Olümposzon. A szentélyeit prütaneión-nak
nevezték. Magyarul: Há-ez-titán, azaz: a Há hullámtérben található
ez a tachion forráspont. Pir-ő-tan-eon, azaz a tűz tanítása az
időről.
6. Zeusz: A fény és ragyogás istene, a mindenség ura és
parancsolója, akitől a jog, a törvény és az igazság ered. Hazája a
Levegő-ég, ahonnan mindent és mindenkit lát, ismeri a múltat,
jelent, jövőt. Ereje a Hang-ban lakozik, hatalma van a világ
fölött, de a sorstól ő sem független. Magyarul: Az-égi-usz
(forrás).
Források:
1. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/d-CB495/demeter-CB510/
2. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/h-CBA28/hades-pluton-CBA29/
3. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/h-CBA28/hera-CBADA/
4. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/p-CC4F4/posidon-CC86C/
5. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/h-CBA28/hestia-CBB30/
6. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-okori-lexikon-CA894/z-CD2CD/zeus-CD2F7/
Felnőve Zeusz beépült Kronosz palotájába pohárnokként és Métisz
titán segítségével mérget (mustár és bor keverék) adott apjának,
aki kihányta gyermekeit, fordított benyelési sorrendben, tehát itt
egy keletkezési folyamatra történik utalás: a térforrásban egymás
előtt felvillanó virtuális tachion képekről van szó. Majd Zeusz
megölte Kampét és kiszabadította a hekatonkheireket és
küklopszokat, aztán az istenek és szövetségeseik megtámadták a
titánokat és hosszú, váltakozó sikerrel megvívott csaták után
végül legyőzték őket. Ez volt a titanomakhia, aminek rejtett
összefüggéseit részletesen lásd a: Titanomakhia Thesszáliában
(2024, ezoterika) című írásban. Ezután Kronosz és az őt segítő
titánok a Tartaroszba kerültek, ahonnét Zeusz később egyeseket
kiengedett.
Miután Zeusz megszilárdította hatalmát a teremtés fölött, még
Kronoszt is kiengedte a Tartaroszból és Hádész alvilágának
"nyugati" részére száműzte. A Boldogok szigeteire, ahol az
üdvözült halottak fejedelme lett. Az üdvözült halottak azok, akik
már háromszor kiérdemelték az Élüsziont (magyarul: élő-szó-jön).
Ezen szigeteken megállt az idő, így az itt lakók örökké élnek.
5. IDŐFIZIKA
Kronosz isten mitológiai élettörténetének az időfizikai jelentése
a felsorolt összefüggések alapján világos. Az első téridő
univerzumot Kronosz hozta létre, vagyis ő az első rangú időhurok,
aki a Teremtő okforrásból (Uranosz) keletkezett. Ezt a teremtést a
saját isteni teremtményei (másodrangú szerinók) pusztították el, a
főisten ellen fordulva annak tettei miatt és az őskáoszba vagy az
univerzum közepén növekvő óriás fekete lyukba (vagy afelé)
taszították a veszteseket. Majd új teremtésbe kezdtek a régi
fölött a Teremtő tachion toronyzónájában, gyakorlatilag átvéve az
irányítást a világ ezen része fölött.
A Kronosz lenyeli, majd fordított sorrendben kihányja gyermekeit
motívumnak két időfizikai értelmezése is van. Egyrészt az
időhurokban megszülető virtuális tachion forrásképek
felvillanásának és eltűnésének folyamatára utal a leírás, vagyis a
térforrás keletkezési folyamatára. Másrészt arra, hogy a bétatéri
szerinók sokáig bezárva léteztek a téridő egyes téresszenciáiban
(az 5 testvér 5 különböző téresszenciában). A Zeusz nevű térforrás
viszont valahogy kijutott a téridőből (térváltással) és
megtanulta, hogyan legyen önálló alfatér keltő térforrás (saját
univerzum teremtő). Később erre megtanította a kiszabadított
testvéreit is (szeparált univerzumok kialakítása), majd
fellázadtak az öreg univerzum ellen és elhagyva azt, új teremtést
hoztak létre, Kronosztól távol, amiket szintekre osztottak. Zeusz
kelti a 6D-s feltéri univerzumot (az egyiket a sok közül), ami a
fény világa. A testvérei kapták az 5D-s és 4D-s univerzumokat
(ezekből több van, mint ahány isten nevesítésre került). Hadész a
3D-s alvilági univerzumot (az egyiket a sok közül) kapta, ahol mi
élünk.
Ezen fizikai jelenség leírásának a meg nem értése és
félreértelmezése eredményezett sok más, emberevő mítoszt is az
ókorban, látszólag legalábbis. Például: Téreusz (Térforrás)
gyermekét, Ítüszt (Ítélet?) megölte Prokné (Pír-ok-né), a
felesége, hogy így álljon bosszút hűtlen férjén. Egyes történetek
szerint feltálalta a gyereküket az apjának. Iászón (Isten-ász-on)
gyermekeit Médea (Méd-ea) ölte meg ugyanígy. Tantalosz
(Tan-tál-osz) gyermekét, Pelopszot (Ép-él-op-sz) is így ölte meg
az anyja. Thüesztész (Tűz-ez-tesz) pedig Atreusz (Atya-ré-usz)
gyermekeit tálaltatta föl az apának. Ugyanakkor a felsorolt
szereplők neveinek ezoterikus jelentései egyértelműen arra
utalnak, hogy ezek ugyanazon jelenség megismételt leírásai. Vagyis
a mitológiába beépített redundáns elemek, szándékos ismétlődések.
Amiket valószínűleg azért adtak hozzá a történetfolyamhoz, hogy
biztosítsák a lényeges információ fennmaradását abban az esetben
is, ha a sztori egyes részei elvesznének vagy megsérülnének
(eltorzulnának) az évezredek folyamán. Hisz az alkotók nem
tudhatták biztosan, mikor jut el az emberiség arra a szintre a
megértésben, hogy felfedezi a közlendőjük valódi jelentését? Ahogy
azt sem, hogyan fog torzulni a szöveg az ismételt leírások,
szóbeli átadások, fordítások, értelmezések, félremagyarázások
során?
Kronosz kiengedése a Tartaroszból és az alvilág nyugati részén
lévő Boldogok szigeteire száműzése, ahol megállt az idő; elárulja
az első rangú térforrás későbbi sorsát. A "kelet" az az irány a
Teremtő tachion kúpos toronyzónájában, ahol megszületik a fény,
ami a nap (idő értelemben) kezdete. Vagyis az okforrás és Zeusz
teremtése felfelé található benne (felőlünk nézve, akik alattuk
vagyunk). A "nyugat" tehát ennek az ellenkezője, ahol kialszik a
fény (fekete sötétség köszönt a világra), ami a nap (idő) vége.
Ebből következik, hogy a toronyzóna alatti feneketlen mélység felé
tart Kronosz térforrása, RV=1-el. Mivel az idő csak azon szemlélő
számára látszik megállni, aki emanációs sebességgel mozog az
időhullámtérben, s így a forrásrendszere rajta van egy adott
időpillanat hullámrétegén. Ekkor állandóan ugyanazt látja: ami a
régmúltban történt vele, a száguldása kezdetén. Továbbá saját
magát egy fényszálnak látja folyamatosan nyúlni a fekete
végtelenbe.
Ha a Tartarosz közepén egy óriás fekete lyuk (Ekhidna) található,
akkor Kronosznak a túloldalán kell elhelyezkednie hozzánk képest,
ahová az istenek háborúja után került. A szövetségesei közül, akik
szintén "kijutottak" a Tartaroszból, azaz vagy nem estek bele a
fekete lyukba vagy térváltással kiugrottak belőle, valószínűleg
többen is ugyanarra tartanak, mint Kronosz, lefelé haladva a
toronyzónában a fenékzóna és a Há tachion (Teremtő Anya) irányába.
Vagyis a teremtés lényegében két zónára szakadt, amik egyre jobban
eltávolodnak egymástól és csupán időszálas kapcsolat létezik
köztük, hisz az okforrás tűzvonali időszála továbbra is Kronoszhoz
vezet, majd belőle az élvonali időszálai vezetnek a gyermekeihez,
az összes másodrangú istenhez, beleértve Zeuszt is. A kétfajta
teremtés közt gyakorlatilag nincs átjárás, tehát se űrhajókkal, se
térablakokon keresztül nem lehet oda-vissza átmenni egyikből a
másikba, egyrészt a hatalmas távolság, másrészt a közbülső fekete
lyuk zavaró hatása miatt. Az időszálakon keresztüli felderítést
pedig igyekeznek korlátozni az istenek, ezért nem szereztünk
tudomást korábban erről az egészről. Így gyakorlatilag nem sokat
tudunk arról a másik, régebbi teremtésről, hogy miként néz ki és
hogyan működik?
Megjegyzés: A beavatottak (sámánok) régóta beszélnek egy másik
teremtésről, amit rendre összekevernek az antivilággal (balos
csavarodású antitéri univerzum) vagy egy másik létező világgal
(párhuzamos létezés), ahol minden egészen másképp van, mint
nálunk. Pedig a feltárt összefüggések alapján valószínű, hogy
valójában erről a másik, távoli teremtésről van szó, ami nem azért
antivilág, mert fordítva csavarodik, hanem mert ellenkező irányba
halad a térforrása, mint a miénké (ellenirányú).
A görög mitológia az eddig feltárt ezoterikus jelentéstartalmak és
logikai összefüggések alapján egyértelműen egy isteni
teremtéstörténet. Tehát nem az emberek találták ki, kedvük szerint
alakítva a cselekményt és neveket rendelve az egyes szereplőkhöz,
hanem ezt valakik (egyes istenek?) megtervezték, részletesen
megkomponálták és az író médiumokon, papokon keresztül
továbbították a Földre. S bíztak benne, hogy egyszer majd valaki
megérti az üzenetüket. Ráadásul olyan plusz információkat,
utalásokat is tartalmaz, amik a többi ókori teremtéstörténetből
hiányoznak. Ezért a tényleges teremtéstörténet rekonstruálásához
mindegyikre szükségünk van, hogy összerakjuk belőlük a lehető
legpontosabb világképet. Ez még mindig nincs kész, sok évtizednyi
munka után sem, hisz amíg nem értjük az egyes fizikai
jelenségeket, addig nem tudjuk helyesen értelmezni a velük
kapcsolatos mítikus utalásokat sem. Viszont az ősi leírások sokat
segítenek a fizikai jelenségek feltárásában.
A görög Kronosz fogalmilag azonos az egyiptomi Atummal, a
skandináv Odinnal és a hindu Krisnával, lásd: Egyiptom istenei
(2023, ezoterika), Időfizika a Srímad Bhágavatamban (2010,
ezoterika). Vagyis az egyes mítoszok leírásai összevethetőek
egymással és alkalmasak rá, hogy a redundanciák segítségével
hibajavítást végezzünk a tudásunkon, sorra kizárva a különböző
tévedéseket, félremagyarázásokat. Mindez jelentősen megkönnyíti a
dolgunkat az időfizikai világmodell kifejlesztése során.
Aki többet szeretne megtudni a görög mitológia alakjairól és
eseményeiről, annak ajánlom ezt az oldalt: https://www.valtozovilag.hu/ag/gorogmitologia.htm
Készült: 2024.07.11. - 10.02.
Vissza a tartalomhoz