TOLÓERŐ
1. BEVEZETÉS
Az emberiség lassan egy évszázada fejleszti a különféle rakéta
meghajtási rendszereket az űreszközei számára. Ezek mindegyike
ugyanazon az egyszerű elven működik: minél nagyobb sebességgel
anyagsugarat lövellnek ki hátrafelé azért, hogy a járművet ezzel
előrelökjék. Ami folyamatos tömegcsökkenéssel jár és erősen
korlátozza mind az összesített tolóerőt, mind az üzemeltetés
időtartamát. Mindegyik módszerhez nagy mennyiségű üzemanyagra van
szükség, ami elfoglalja a jármű össztömegének nagyobbik részét.
Ráadásul ez az üzemanyag többnyire robbanásveszélyes, mérgező,
környezetkárosító tulajdonságú és problémás az előállítása,
tárolása, felhasználása. Legyen a rakéta kémiai égésen alapuló
vagy ionizációs, fúziós vagy anyag-antianyag reakción alapuló,
mindegyik közös problémája az alacsony hatásfok, az utántöltési
kényszer és a veszélyes üzemeltetési körülmények.
Az emberiség valamiért csak ilyen űrhajtómű típusokban tud
gondolkodni a jövőbe tekintve, ami egyértelműen arra utal, hogy
nem sikerült megértenie a világegyetemet működtető
mozgástörvényeket és ezek következményeit, felhasználási
lehetőségeit. Annak ellenére sem, hogy évezredek óta látogatják a
bolygónkat különböző földönkívüli civilizációk űrhajói és folyton
kapcsolatba lépnek velünk (telepatikusan és emberrablások révén).
Tehát látjuk az egyértelműen nem rakéta elven működő járműveiket,
amik példaként szolgálnak a számunkra. Az idegenek technológiája
épp úgy nem tökéletes, mint a miénk. Ezért időnként
szerencsétlenül járnak itt a gépeik. Vagyis vannak szép számmal
begyűjtött idegen űrjármű roncsaink, amikre a különböző országok
titkos ügynökségei, kutatócsoportjai gyorsan ráteszik a kezüket,
eltüntetik őket a nyilvánosság elől, majd még a létüket is
letagadva és széthazudva, évtizedek óta dolgoznak az idegen
technológiák visszafejtésén és hasznosításán, ismeretlen
eredménnyel.
Ennek ellenére mégis ott tartunk a civil szférában, hogy továbbra
is a nyilvánvalóan rossz és a célra egyértelműen alkalmatlan
meghajtási rendszerekkel akarunk űrhajózni. Pedig tudjuk, hogy
lehetne más, jobb módszereket is használni, amik kifejlesztése nem
igényelne különösebb erőfeszítést. De az űrkutatási cégek
szakemberei mintha teljesen eszüket vesztették volna, úgy
erőltetik át a hibás elképzeléseiket a tervezőasztaloktól a
gyártósorokon át az indítópadokig. Mindez rengeteg pénzébe,
erőforrásába és sok-sok elvesztegetett évtizedébe kerül az
emberiségnek, sikeresen a Földön marasztalva minket és akadályozva
a Naprendszerbe történő kirajzásunkat.
Mi mehetett félre ennyire tragikusan a fejekben, ami ezt a
kollektív téveszmét táplálja? Hol vannak az alternatív, sokkal
jobb, hatékonyabb űrmeghajtási rendszerek és mindazok, akik
valóban új utakat keresnek a hajtóműfejlesztés terén világszerte?
És miért nincsenek nyilvános publikációk, gyakorlati eredmények a
médiában ezekről?
A XX. században szórványosan ugyan, de még akadtak beszámolók a
különféle antigravitációs hajtómű kísérletekről és
fejlesztésekről, aztán ezek nyomtalanul elhaltak, s mindenki
könnyelműen megfeledkezett róluk, mintha soha nem is léteztek
volna. Ebben nyilván nagy szerepük van a közvéleményt folyamatosan
manipuláló és dezinformáló médiamunkásoknak, kormányügynökségeknek
és az őket irányító, a háttérben meghúzódó hatalmi csoportoknak
is, amik nagyon igyekeznek megőrizni döntő stratégiai előnyüket és
fölényüket a rivális csoportokkal szemben. Ennek érdekében
igyekeznek rossz irányba terelni a világ figyelmét, egyre jobban
lebutítva a tudománynak nevezett hazugság, tévedés és ostobaság
özönt, amivel bolondítják a fiatalokat az oktatási intézményekben.
Egyrészt azért, hogy elvegyék a kedvüket a világ megismerésétől,
megértésétől. Másrészt, hogy megakadályozzák őket bármiféle
előremutató felfedezés kigondolásában, megalkotásában. Ezt a
hátráltató tevékenységet nevezzük aztán "innovatív" hozzáállásnak.
Ha ma megkérdezünk egy "szakembert" arról, mit gondol az
antigravitációs meghajtásról, csak nézni fog bután, mit sem tudva
róla. Jó esetben azt állítja, hogy az lehetetlen, mert a
gravitációnak nincs ellenpárja, ami nem vonz, hanem taszít. Azt is
mondják, hogy az ilyesmi ellentmond a newtoni fizika
alaptörvényeinek, tehát nem lehet megcsinálni. Szerencsére a
földönkívüli civilizációk tudósai és mérnökei erről mit sem
tudnak, mert az űreszközeik vidáman tovább röpködnek mindenfelé a
galaxisban, így a Föld térségében is. És a képünkbe röhögnek,
látva az emberiség kollektív ostobaságát.
A siralmas helyzetet látva, az alábbiakban megpróbáltam röviden
összefoglalni, a lehető legegyszerűbben bemutatni, mit is
jelentenek valójában a newtoni mozgástörvények? Hogyan és miért
működik a newtoni fizika és ennek milyen következményei vannak,
amiket felhasználhatunk a saját, tényleg korszerű űrhajtóműveink
kifejlesztéséhez? Ezért az itt tárgyalt gondolatok nem tükrözik a
mai, hivatalos tudomány mélységes tudatlanságát és hozzá nem
értését a fizika alapjaival kapcsolatban. Erről nem tanítanak az
iskolákban, nem beszélnek a kutatóintézetekben, de ami a
legnagyobb baj, hogy nem is gondolkodnak róla szinte sehol, még
elméleti szinten sem mindazok, akik elvileg ezért kapják a
fizetésüket.
Az alábbiak megértéséhez józan paraszti észre és az időfizikai
világmodell alapjainak ismeretére van szükség mindössze. Tehát nem
igényel magas iskolai végzettséget, olyan egyszerű az egész.
2. LINEÁRIS MEGHAJTÁS
Kezdjük a legegyszerűbb kérdéssel: Hogyan tudunk tolóerőt
generálni a világűr vákuumában, amivel előre mozgathatjuk az
űrhajónkat? Azaz: hogyan működik a rakéta, ami lényegében egy
lineráis tolóerő generáló eszköz?
Minden rakéta meghajtás lényege, hogy valamilyen üzemanyagot
szabályozott módon felrobbantunk egy égéstérben, gondoskodva róla,
hogy minél gyorsabban kitáguljon, majd ezt hátrafelé, egy tölcsér
alakú fúvókán keresztül kiáramoltatjuk az űrbe, hogy helyet
csináljunk a következő üzemanyag adagnak. Az ismétlődő robbanások
sorozata tolja előre az űrhajót. Amiből az következik, hogy a
tolóerőt nem a hátrafelé kiáramló anyagsugár okozza, hanem a
kezdeti robbanáskor bekövetkező hirtelen térfogatnövekedés, ami a
lökéshullámával előrefelé taszítja a járművet. A hátrafelé
kiáramlásnak két célja van: egyrészt kiüríteni a robbantókamrát,
másrészt aszimmetrikussá tenni a lökéshullám járműre gyakorolt
hatását.
A hatás-ellenhatás elvének ismeretében könnyű belátni, hogy ha
zárt lenne az égéstér, a lökéshullám kinetikus taszító energiája
minden irányba tolná egyszerre a kamra falát, azaz kiegyenlítődne.
Így a jármű meg se mozdulna. Ha viszont hátrafelé szabadon
távozhatnak az égéstermékek és a lökéshullám energiája, ami
gyakorlatilag kárba vész, akkor aszimmetrikus lesz a kamra falát
érő tolóerő és a szerkezet elindul előre. De miért mozdul el a
kamra és a hozzákapcsolt űrhajó attól, hogy egy robbanással
meglökjük?
Mind a kamra fala, mind az üzemanyag kitáguló felhője atomokból,
azok pedig elemi részecskékből állnak. Amik gyakorlatilag nem
ütköztethetők egymással közvetlenül. Egyrészt, mert olyan picik
(kicsi a hatáskeresztmetszetük), másrészt mert olyan kevés helyet
foglalnak el az atomokban (aminek nagy része belül teljesen üres),
hogy szinte lehetetlen az egyikkel eltalálni a másikat. Hogyan
adódik akkor át a kinetikus energia, valódi, biliárdgolyószerű
ütközések sokasága nélkül? A válasz: a részecskék közti fizikai
kölcsönhatásokon keresztül, amik közvetítik a mozgási energiát.
A klasszikus (értsd: rossz) fizikában ilyen kölcsönhatások a
magerők, az elektromos töltés, a mágneses tér és a gravitáció. A
magerők logikusan nem vehetnek részt a tolóerő átadásában, mivel
kicsi a hatósugaruk és az atommagok nem érintkeznek egymással. A
turbulensen kavargó robbanás anyagfelhőjében nem alakulhat ki
rendezett mágneses tér, az össztömeg pedig túl kicsi ahhoz, hogy
jelentős gravitációs vonzást idézzen elő. Marad tehát, kizárásos
alapon az elektromos töltés. Az atomok elektronhéjaiban található,
negatív töltésű elektronok kölcsönösen taszítják egymást, a
tömegükhöz képest nagy erővel, amennyiben kellően közel kerülnek
egymáshoz. Vagyis az egymással soha nem ütköző elektronok közt
adódik át a töltésnek nevezett kölcsönhatás segítségével,
valahogyan a tolóerő. Gyakorlatilag minden anyagi mozgás esetében
ez játssza a főszerepet. Ez kell ahhoz, hogy felugorjunk a
talajról: a talpunk elektronfelhői ellökődnek a talaj
elektronfelhőitől. A biliárdgolyók ütközésekor is elektronok
taszítanak el elektronokat a tárgyak felülete mentén. Vagyis minél
nagyobbak az érintkező felületek és minél több rajtuk az elektron,
annál hatékonyabban adható át velük a mozgási energia.
Itt felmerül a kérdés, hogy tulajdonképpen micsoda az elektromos
töltés? A fizika azonban gyakorlatilag nem ad választ erre. Szépen
leírják a jelenséget, társítanak hozzá képleteket, lerajzolják a
kölcsönhatási folyamatokat, de egyetlen szó sem esik sehol a
töltés, mint fizikai jelenség mibenlétéről. Ezért, ha valódi
válaszokat akarunk kapni, akkor máshová kell fordulnunk a dolog
lényegi megértése érdekében.
Az időfizikában csak egyetlen kölcsönhatás létezik: az időhullámok
sugárirányban taszítják az elért időforrásokat. Pozitív időréteg
esetén ennek irányvektora a gömbhullám origójától kifelé mutat,
negatív időréteg esetén befelé. Az időforrások időhurkokban
csapdába esve léteznek a teremtésben, virtuális tachionok
formájában körberohangálva és egymást tartva létezésben. Kétféle
időhurkot ismerünk: szerinót (5 tachion) és fotinót (7 tachion),
amik tulajdonságairól már több ezer oldalnyi kutatási anyag
olvasható az Eseményhorizonton (és más honlapokon is). Az
univerzumban szabadon száguldozó fénysugarak ezek sokaságából
állnak, valamilyen (változó) arányban keveredve egymással. Az
anyagi részecskék, legyenek stabilak (hosszú életűek) vagy
instabilak (gyorsan lebomlók) mind ezekből állnak össze,
meghatározott geometriai szabályok szerint képződve, egyetlen
időhurokból. Az elektronok a jelenlegi ismereteink szerint 9
fotinóból állnak, a neutronok és protonok pedig kb. 16.384 -
17.576 fotinóból, nagyságrendileg (csak a három térdimenziós
téridőben). Lásd: Az elektron belső szerkezete (2023,
létfilozófia) és A neutron belső szerkezete (2021, létfilozófia)
című írásokban.
Az elektron töltésjelenségét az őt alkotó fotinók jobbra
csavarodó, komplex időhullámtereinek taszigáló hatása okozza.
Amikor egy elektron benne van a proton párjában, együtt neutront
alkotnak, aminek azért nincs töltése, mert a két időrendszer
hullámtereinek interferenciái kioltják egymást. A taszító hatásaik
eredői a töltésjelenség szempontjából nullát adnak. Ennek pontos
működését még kutatni kell, de a lényeg, hogy az elektronok
hullámterei folyamatosan eltaszítják tőlük a többi elektron
forráspontjait. Az elektronok természetesen taszítják a protonok
és neutronok forráspontjait is, de mivel az atommagot alkotó
részecskék mérete és össztömege jóval nagyobb náluk (1836-szor),
ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az elektron taszítódik el a
neutrontól és a protontól, amennyiben túl közel kerül hozzájuk.
Ezért rendeződnek az elektronok a magrészecskék körül
elektronhéjaknak nevezett térbeli zónákba, amik a számukra vonzó
interferenciamintázatok a részecskék hullámterében.
Ami ebből a lényeg a mi számunkra, hogy a mozgási energia átadása
nem közvetlenül, mechanikus ütközések révén történik, mintha a
részecskék kis, kemény bogyók lennének, hanem a távolsággal
változó nagyságú taszító hatást a forráspontokból fénysebességgel
kiáradó, teljesen transzcendens (mindenen áthatoló és
megállíthatatlanul kitáguló) gömbhullámok rétegei közvetítik. Amik
a forrásukat elhagyva nem változtathatók meg, tehát örökre
megőrzik a kibocsátáskori jellemzőiket (idődoppler okozta
torzulásaikat).
Ezt azért fontos megérteni, mert gyakorlatilag azt jelenti, hogy a
fizikai kölcsönhatást hordozó hullám akkor is megmarad a
létezésében, kiterjedve a végtelenségig, ha a forráspontja már
eltávozott a gömbhullám origójából vagy egyenesen megszűnt létezni
valami okból. És mivel megmarad, a felszínén hordozott hatást is
viszi magával és közvetíti minden elért időforrás számára. Tehát a
hatása a kibocsátásának pillanatától kezdve teljesen független a
forrásának későbbi állapotaitól. Nem befolyásolja az időforrás
jövőbeli viselkedése, mivel az még nem létezik a számára. De ha
létezne, mert az időhurok mondjuk térugrással a saját hullámtere
elé ugrana, hogy bevárja azt, akkor sem befolyásolná a korábban
kibocsátott hullámrétegeit semennyire, mivel az időhullámok
akadálytalanul és bármiféle kölcsönhatás nélkül áthaladnak
egymáson, mintha ott se lennének. Ebből pedig számos fontos
következtetés adódik.
3. CIRKULÁRIS MEGHAJTÁS
A cirkuláris tolóerő generáló módszer lényege, hogy nem pazaroljuk
el az üzemanyagot, folyamatosan kilökve azt hátrafelé az
űrhajtóműből. Helyette megfelelően kialakított spirálpályákon való
csavarodásra kényszerítjük, adott sebességgel, hogy az anyagi
részecskék (pontosabban az őket alkotó fotinók) komplex
hullámterei az idődoppler hatására eltorzuljanak és
aszimmetrikussá váljanak. Azt kell vele elérnünk, hogy a hullámtér
taszigáló hatása az egyik irányba folyamatosan eltérő nagyságú
legyen, mint a másik irányba. Ezzel állandó és egyenletes, jól
szabályozható tolóerőt generálhatunk, tömegveszteség nélkül. A
térbeli csavarodó mozgás fenntartása persze energiát igényel a
tömegtehetetlenség és súrlódás következtében, de ennek nagysága
elhanyagolható a jól megválasztott és helyesen kialakított
hajtóműtípusok esetében, az üzemanyag pazarló rakéták összes
energiaveszteségéhez viszonyítva.
Az ötlet nem új. Sokan, sokszor felfedezték, kitalálták már az
elmúlt száz évben és számos kísérletet folytattak a gyakorlati
megvalósítása érdekében. De amennyire tudom, máig nem született
egyszerű és közérthető magyarázata a fizikai jelenségnek. Mintha
senki nem értette volna meg Newton mozgástörvényét, miszerint
minden hatás azonos nagyságú, de ellentétes irányú ellenhatást
kelt a fizikai kölcsönhatás következtében. Függetlenül a hatást
kibocsátó dolgok későbbi viselkedésétől (mozgásától, helyzetétől).
Mert ez itt a kulcs a Hullámtér Torzító Hajtány (a
továbbiakban: HTH) megvalósításához.
A HTH-ban mozgatott anyagtömeg aszimmetrikussá torzított
hullámtere folyamatosan kiárad belőle, tehát újra és újra tolóerőt
kelt, anélkül, hogy maga az anyag elfogyna, kimerülne,
elhasználódna. Mivel a HTH-n kívül is állandóan ezt csinálja,
végig a teljes létezése folyamán, csak épp szimmetrikus formában.
Ezért nem mozog magától, hanem tehetetlen tömegként viselkedik,
arra várva, hogy meglökjék. Newton törvénye szerint ugyanis a
tárgyak mozgásállapota (sebessége, iránya) addig nem változik meg,
amíg valamilyen erőhatás nem éri.
Ha megnézzük az anyagi részecskéket (vagy a szabadon röpködő
fénykvantumokat), azt látjuk, hogy igazi örökmozgóként
viselkednek. Sosem állnak meg, nem pihennek, hanem állandóan
rezegnek, mozognak, pattognak, még abszolút nulla fokon is. Ezen
az sem változtat, hogy az abszolút nulla fok gyakorlatilag
elérhetetlen és csupán ezredfokokra megközelíthető, mert a hőzaj
csupán egy tényező a mozgatóerők között. A gravitációs hullámtér
ugyanis mindenen akadálytalanul áthatol és leárnyékolhatatlan.
Tehát mindenhol jelen van az univerzumban, ahová már elértek az
anyagok fénysebességgel kiterjedő gömbhullámai. Mert gravitációja
nem csak a csillagoknak, bolygóknak van, de a kavicsoknak,
porszemeknek, atomoknak, magányos elemi részecskéknek is. Csak
nagyon kicsi, de attól még létezik és hat minden elért
részecskére, fotinóra. Vagyis az univerzum összes fény és
anyagtömegének eredő hullámtere nem hagyja megnyugodni az összes
fénykvantum és anyagi részecske mozgásállapotát. A rendszer
önmagát háborgatja, rázogatja folyamatosan, pusztán azáltal, hogy
létezik.
Ehhez a kibocsátó forrásoknak nem kell "munkát" végezniük és nem
veszítenek miatta "energiát". Mivel ez maga az energia, a
létezésének legegyszerűbb és legtisztább formájában, ami
folyamatosan keletkezik, sosem fogy el és örökre megmarad. Ezért
az egész univerzumot, minden alkotórészében örökmozgónak kell
tekintenünk, ami a végtelenségig termeli, előállítja, megteremti
az energiát és mozgatja vele saját magát. Már csak ezért is
ostobaság a tudomány részéről, hogy az örökmozgót
megvalósíthatatlannak kiáltották ki és száműzték az elméleti
kutatások és gyakorlati kísérletek területéről, sikeresen kiöntve
a gyereket a fürdővízzel. Ezért szenved az ostoba emberiség
"energiahiányban", miközben másunk sincs, csak energiánk, óriási
mennyiségben. Szó szerint fürdünk benne, ki se tudunk kerülni
belőle. Csak épp olyan ostobák vagyunk, hogy nem jöttünk rá erre
és képtelenek voltunk megcsapolni ezt a végtelen erőforrást
(szabadon rendelkezésünkre álló energiát, röviden: szabadenergiát
vagy vákuumenergiát) a saját hasznunkra.
De térjünk vissza a fejezet eredeti témájához, a ciklikus tolóerő
generáláshoz. Hogyan lehet a lehető legegyszerűbben
aszimmetrikussá tenni a minden anyagból folyamatosan kiáradó,
szimmetrikus hullámtér taszigáló hatását? Ha megforgatjuk az
anyagot, az csak a forgássíkban fog mozogni, a hullámtere pedig
szimmetrikusan eltorzul. Tengelyirányban nem történik mozgás,
tehát nincs doppler hatás, nincs aszimmetria. Ha a megforgatott
anyagot eközben egy másik tengely körül is megforgatjuk, amit úgy
jelölünk ki a térben, hogy minden pillanatban merőleges legyen az
első tengelyre, de sose metszék egymást, akkor az egyszerre két
tengely körül csavarodó anyagtömeg mozgásának sebessége és iránya
minden pillanatban dinamikusan megváltozik, vagyis aszimmetrikus
lesz. Az anyagtömeg egyes részeinek (részecskéinek) sebessége
nagyobb lesz, másoké kisebb. Az egyik rész erre mozog, a másik
arra. Tehát az idődoppler miatt eltorzuló taszítási vektorok
iránya és nagysága folyamatosan változik. Az irányuk körbejár, a
nagyságuk két szélsőérték közt ide-oda ingadozik.
Minél messzebb van egymástól a két tengely és minél nagyobb
tömeget, minél nagyobb sebességgel mozgatunk körülöttük egyszerre,
annál nagyobb lesz a tömeg hullámterének aszimmetriája, vagyis az
emiatt folyamatosan keletkező tolóerő. Fizikai okokból ez nem
fokozható bármeddig, mivel a forgatáshoz használt energia egy
része a súrlódás, más része a tömegtehetetlenség leküzdésére
fordítódik. De jól kialakított mérnöki megoldásokkal
optimalizálható a hajtómű tömegarányos tolóereje, hogy a lehető
legkisebb tömeg, lehető leggyorsabb mozgatásával a lehető
legnagyobb hatást érjük el. Amit utána felhasználhatunk az űrhajó
hasznos tömegének mozgatására. Vagyis van egy kvázi örökéletű
űrhajtóművünk, ami energiaveszteség árán, de anyagveszteség
nélkül, gyakorlatilag "zárt inerciarendszerű" meghajtásként
használható, akár folyamatosan is, amíg tönkre nem megy.
A fentiekből következik, hogy a HTH megvalósítható szilárd testek
mozgatásával: ez esetben a forgó korongok szakítószilárdsága lesz
a tolóerő növelésének fő korlátja. Mert a centrifugális erő
igyekszik deformálni és széttépni a korongot. Ha ez bekövetkezik,
a korong robbanásszerűen darabokra szakad, akár egy kézigránát és
a szilánkjai mindent beterítenek, kilyuggatnak. Ezért nem tanácsos
megfelelő védőpajzs nélkül alkalmazni ezt a módszert.
Ha folyadékot keringtetünk olyan csőrendszerben, ami spirálisan
van feltekerve egy tórusz felülete mentén, a csőfali súrlódás és a
turbulens áramlások kialakulása lesz a tolóerő növelésének fő
korlátja. A víz olcsó hajtóanyag, viszont hidegben megfagy,
melegben felforr. Ráadásul relatíve kicsi a tömege, mondjuk a
higanyhoz viszonyítva, ami viszont drága és mérgező. Tömegesen nem
lehetne alkalmazni a higanyhajtóművet ezen problémák miatt, bár
kétségtelenül óriási tolóerőt lehetne vele szolgáltatni.
Ha gázt keringtetünk a csőrendszerben, annak még nagy nyomáson is
kicsi a tömege, így nagyon nagy sebesség különbséget kell
létrehozni a tolóerőhöz a csőátmérő módosításával. Itt a
legelőnyösebbek a nehéz nemesgázok, mint a xenon és a radon, bár
ezek izotópjai radioaktívak (ráadásul a radon gyorsan elbomlik). A
xenont már használják ionhajtóművek hajtóanyagaként, viszont csak
keveset tudunk belőle előállítani (a földi légkörből
szétválasztással), ezért drága lenne sorozatban gyártott
hajtóművekben alkalmazni.
A plazma keringtetés elméletileg megvalósítható, de értelmetlen a
megfelelő hőmérséklet fenntartásának járulékos költségei miatt.
Ha elektronokat keringtetünk egy kábelrendszerben, ami spirálisan
van feltekerve, az elektromos ellenállás lesz az erősáramú
egyenáram mozgásának fő akadálya. Ezen lehet ugyan segíteni magas
hőmérsékletű szupravezető tekercsek használatával, viszont az
elektronok gyorsítása mégis könnyebb egy gázkisülési csőben, mint
egy fémvezetékben, ami tele van fizikai akadályokkal még akkor is,
ha egyébként kiváló vezető (réz, ezüst, arany?). Ekkor a fő gond
az elektronok relatíve pici tömege a hozzájuk képest óriási
protonokhoz és neutronokhoz képest. Vagyis nem hatékony a könnyű
elektronokkal kelteni a tolóerőt a nehéz magrészecskék
mozgatásához.
Ha protonokat keringtetünk egy csőrendszerben, már jobb eredményt
érhetünk el. De itt is fellép az a probléma, mint az elektronok
esetében: hogy az azonos töltésű részecskék taszítják egymást, így
nem lehet őket tetszőlegesen összesűríteni egy véges térfogatban.
A részecskegyorsítókban mágnesekkel tartják középen a
körbeszáguldó protonokat és terelik adott irányba őket, közel
fénysebességig gyorsítva őket. Ezzel ígéretesen nagy tolóerőt
lehetne generálni elméletileg. De sok munkája lesz vele a
mérnököknek, mire jó hatásfokot érnek el vele a gyakorlatban.
Ha fénysugarat keringtetünk egy optikai üvegszálban, aminek
fényáteresztő tulajdonságai helyenként változók, azaz hol
gyorsabban, hol lassabban tud haladni benne a fény, azzal még
kisebb tolóerőt generálhatunk, mint az elektronok mozgatásával,
hisz egy elektron 9 fotinóból áll. Viszont a fotinók nem taszítják
úgy egymást, mint az elektronok, ezért nagy sűrűségű gamma
fénysugarat lehet belőlük létrehozni, amivel már jelentős tolóerő
generálható. A jelenleg ismert legújabb metaanyagokban a fény
sebessége akár az ezred vagy tízezred részére is csökkenthető,
tehát igen nagy aszimmetriát lehet velük kialakítani. Könnyen
lehet, hogy a felsorolt módszerek közül végül ez bizonyul majd a
leghatékonyabbnak.
Azt tudjuk, hogy a fénysugár manipulációja felhasználható tolóerő
keltésére, mivel a porszemnyi lelkek belsejében körbepattogó
fényszálak teszik lehetővé a lelkek térbeli mozgását a testen
kívüli élmény során. Igaz, itt nem két tengely körüli spirális
mozgással történik a tolóerő generálása, hanem a fénykvantumok
mozgási sebességének irányfüggő változtatásával, ami az eredő
hullámterüket teszi aszimmetrikussá. Lásd: Lélektani kutatások
(2021, létfilozófia) című írásban. Ha tehát ez ennyire piciben
működik, akkor nagyban is fog.
4. KIEGÉSZÍTÉSEK
Mivel nincs erő ellenerő nélkül, a HTH működése önmagában ugyanúgy
elforgatja az elsődleges tengelye körül az állórészét és vele az
űrhajót, ahogy a helikopterek törzse is elfordul a főrotorjuk
reakciónyomatéka miatt, a forgásával ellenkező irányba. Ezért vagy
kiegyenlítő HTH-t kell használni (mint a helikopterek
farokrotorja) vagy több, ellenkező irányban csavarodó HTH-t
együttesen (mint a koaxiális rotor elrendezésnél).
A tolóerő sok lépésben történő, finom szabályozását technikailag
könnyebb megoldani több kis HTH alkalmazásával, mint kevés nagy
HTH működését apránként módosítani. Ezért a jövő HTH-s járművei
sok hajtóművesek lesznek, amik működését (egyenkénti be-ki
kapcsolását) külön elektronikus vezérlőrendszer hangolja össze a
pilóta utasításainak megfelelően. Ezzel gyakorlatilag
léggömbszerűen, lassan lehet fölemelkedni a talajról a világűrbe,
illetve leereszkedni onnan, tehát az utasoknak nem kell kibírniuk
a jelentős gyorsulásokat úgy, mint a rakétáknál.
A szerkezet relatíve csöndes, biztonságos, hosszú élettartamú,
könnyű karbantartani és nem környezetszennyező. Nincs szükség
hozzá hővédőpajzsra. Nem kell légköri belépési szögeket és
irányvektorokat számolni. Amíg van energia a fedélzeten, addig
lehet vele mozogni, tehát nem kell aggódni az üzemanyagszint
miatt. Egy szabadenergia kicsatoló generátorral kombinált HTH-s
űrhajóval gyakorlatilag évszázadokig el lehet röpködni a
kozmoszban utántöltés nélkül, ami a közlekedés egy teljesen új
szintjét fogja lehetővé tenni az emberiség számára: a Földön is.
Elvileg lehetne olyan hajtóművet is építeni, amiben egyszerre
három különböző tengely körül forgatjuk meg az anyagtömeget, de ez
sajnos nem még nagyobb tolóerőt eredményezne, hanem annak
folyamatos váltakozását fel-le, ami gyorsan szétrázná, tönkretenné
a berendezést. Ezért nincs értelme a megvalósításának.
Készült: 2024.02.26. - 28.
Vissza a tartalomhoz