AZ UROBOROSZ TITKA
A mitológiai uroborosz egy saját farkába harapó kígyó, esetleg
sárkány ábrázolás, amit az örökkévalóság, az örök körforgás, a
folyamatos megújulás és a feltámadás szimbólumaként használtak az
ókori népek, majd a középkori alkímisták, de a mai kultúrákban is
előfordul. Az eredete az ókori Egyiptomba vezethető vissza, az
első ismert ábrázolása Tutanhamon fáradó szarkofágján található
(Kr.e.: 14. század). Indiában a Kundalini energiakígyóval
azonosítják, ami az emberben alszik és a jógik feladata ezt
felébreszteni és munkára fogni. Az uroborosz szó ógörög jelentése:
oura (farok) és bora (étel), tehát farokevő. Magyarul viszont az
ezoterikus jelentése: úr-ó-bor-os, azaz: az úristen öreg borulása
(az isten múltidőbe borul), vagyis a Teremtő tachion
visszakanyarodása önmagába.
A kígyó ez esetben időkígyó (tachionkúp), ami a saját farka felé
rohan, azaz hátrál. A biológiai kígyók, mint hüllők nem képesek
hátrafelé siklani, tehát az ábrázolás szimbolikus: a formai
hasonlóságon alapul. A sárkányként való ábrázolása további fontos
információt árul el az időkígyóról: a sárkányok repülni képes,
tűzokádó, értelmes, mítikus lények, akiknek több fejük is van
(helyesen: 5 vagy 7). Tehát ennek szájából (fejéből) tűz (Tűz
elem: tachion) árad kifelé a hátrálása közben és szabadon mozog a
levegőben (Levegő elem: fényidő), tágabb értelemben akár az űrben
is (Éter elem: e-tér: téridő). A sárkány fejei pedig az első fej
megsokszorozódásával (virtuális másolódás) jönnek létre, mivel ha
levágjuk valamelyiket, azonnal újranő (a többi újrakelti).
Az időkígyó hátrafelé rohanása annak köszönhető, hogy a
tachionikus sebességre ugró időforrás hátrálni kezd a saját
tardionikus idejében, kifelé rohanva belőle (a saját régmúltja
irányába). Amikor ennek farka meggörbül és visszakanyarodik,
oldalra borulva a csúcspontja belép a saját kúpos hullámterébe és
ezzel meglátja önmagát egy időben korábbi (múltbeli) pillanatában,
saját maga előtt (térbelileg), de valójában önmaga mögött (a
haladási útvonalán) szaladni. Ez a teremtés (minden dolgok
születésének) első pillanata. Amit a második pillanatban nyomban
követ a tachionkúp kettős idősűrűségű belső közegében való kettős
felhasadás (a mitológiában "az Atya rémülete" vagy "a kétségbeesés
pillanata" néven emlegetik), azaz a látott múltbeli kép
megkettőződése és kétfelé válása. Mivel a kúp belsejében minden
ponthoz két különböző átmérőjű érintőgömböt lehet szerkeszteni,
amik érintik a kúp palástját is és az origójuk a kúp középvonalán,
forgástengelyén található.
Kiegészítés: A geometriában a kúpon belüli síkmetszetekhez, azok
szögétől függően egy vagy két Dandelin-gömbnek nevezett érintőgömb
szerkeszthető, amik érintik a palástot (egy körvonal mentén) és az
origójuk a kúp forgástengelyére esik. Lásd: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dandelin-g%C3%B6mb
Az uroborosz ábrázolása akkor pontos, ha a kígyó farka felé
haladva órairányban (jobbra) járjuk körül a testét, mivel a
teremtésben keletkező első időhurok is jobbos csavarodású. Ez a
térforrás, ami öt virtuális tachionból áll, amik egymás farkába
harapnak egy körív görbe mentén körbeszáguldva és fogságba ejtve
az őket létrehozó okforrás tachion szubjektív szemlélőpontját. A
szemlélő, mint tudatos megfigyelő ekkor fizikailag fogságba esik
az időhurokban, állandóan áthelyeződve egyik tachion jelentpontból
a másikba előrefelé haladva, amivel újrakelti a hurkot. Ezt a
legelső időhurkot nevezzük az első teremtménynek, az elsőrangú
térforrásnak, az Istennek. Ő egy tudatos, intelligens élőlény, egy
olyan parányi fénylény (az átmérője: Planck-hossznyi), aki a belső
visszacsatolása révén képes gondolkodni és emlékezni a korábbi
tapasztalataira (az okforrások nem képesek erre, csak szimplán
tudatosak). Vagyis tanul, alkalmazkodik és hatást gyakorol a
környezetére a belőle áradó rétegezett, spirálgömbi hullámterével,
amit alfatéri téridőnek hívunk. Az Istenből jönnek létre ezután a
hármas felhasadás folyamata során a további másodrangú istenek,
olyan másolati időhurkok, akik az összes többi teremtményt,
fénylényt ugyanilyen módon létrehozzák önmagukból. Ezen folyamat
az ősfénylés, ami a végtelenbe szétrohanó időhurkokkal tölti meg a
téridő egyes téresszenciáit.
Az uroborosznak vannak balra csavarodó ábrázolásai is, például a
maja és azték kultúrában (amik tele vannak kígyó istenekkel), ami
egy utalás az antitérforrásra. Ez tükörképe a térforrásnak, tehát
balos csavarodású rétegezett téresszenciákat kelt maga köré. A
térforrás és antitérforrás találkozása zavaróan hat rájuk a
hullámtereik taszító tulajdonságai miatt, amivel akadályozzák a
másik működését. Arra viszont nem képesek, hogy kölcsönösen
elpusztítsák, annihilálják (semmivé tegyék), megszüntessék
egymást. Mert egyrészt rendkívül nehéz lenne őket ütköztetni a kis
méretük és mozgékonyságuk miatt, másrészt minél közelebb kerülnek
egymáshoz, annál jobban eltaszítják egymást. Vagyis nincs rá mód,
hogy egy halhatatlan istent bármi is elpusztítson, így a léte
minden körülmények között örökké tart.
Az uroborosznak vannak lemniszkáta alakú és többszörösen hurkolt
ábrázolásai is, amik a vele kapcsolatos fogalomzavaroknak és az
ezoterikus jelentés meg nem értésének köszönhetők. Mert bár a
lemniszkáta a végtelen szimbóluma és a térforrás időhurok a
végtelenségig képes fennmaradni, a létezésének hossza mégis minden
pillanatában véges, mivel a születésének volt egy kezdő pillanata.
Az időhurok geometriailag nem lemniszkáta alakú és nem is
torzítható el ilyenné. A lemniszkáta ezért csak az időforrás
(topológiai ekvivalensének, a tórusznak) és a Teremtő okforrás
ábrázolására alkalmas. A többszörösen hurkolt ábrázolások az
időhurok másolódási folyamatára utalnak, amivel megtöbbszörözi
önmagát. Ezek geometriailag szintén pontatlanok, mert még a
fényláncok sem így néznek ki fizikailag.
A skandináv mitológiában Jörmundgandr (hatalmas rúd, azaz:
Világtengely) néven szerepel a Midgard-kígyó, az óriások
nemzetségének tagja. Magyarul a nevének jelentése:
jött-ment-g-égi-úr. Apja: Loki (a térbeli hely istene), anyja:
Angerboda (magyarul: égig érő víz). Az óriásira nőtt kígyót Odin
isten (magyarul: ó-tíz, az Öreg Teremtő) bedobta a világtengerbe
(őskáosz idősemmi hullámterébe). Ott olyan hosszú lett (akkorára
nőtt a hullámtere), hogy körbeéri a földet (valójában: a
hullámtere áthatja a teljes teremtést) és a saját farkába harap
(tehát időhurok lett belőle). Ő őrzi az Életfát (Yggdrasil,
magyarul: égre-szál). Thor isten háromszor találkozik vele a
mitológiában. Harmadszor a ragnarök során harcolnak egymással.
Thor megöli az időkígyót, majd kilencet lép és a mérgétől holtan
esik össze (megszakad a sajátideje).
A görög mitológiában az uroborosz a létezés oka, a világegyetem
kezdete és vége, az önmagába visszatérő mozgás, ami azért eszi
önmagát, mert rajta kívül nincs más, amit megehetne, amivel
táplálhatná önmagát. A táplálék fizikai értelemben tehát: a saját
múltbeli képe, amit lát maga előtt és ezáltal átadja neki önnön
létét, áthelyezve ennek pontjába a szemlélő tudatát, figyelmét.
Készült: 2024.03.10.
Vissza a tartalomhoz