f650.atw.hu

www.bmw.hu | www.bmw.de | www.f650.de
F650 | F650 ST | F650 GS | F650 GS Dakar | F650 CS | F650 Rally by Schalber | Oryx Enduro | Oryx Supermoto
Cockpit | Gumik | Dobozok | Navigáció | Világítás | Elektronika | Sárvédő | Védelem | Lengéscsillapítók | Kézvédők | Kipufogók | Ülések | Tankok | Matricák | Ruházat

BMW F650 - Az egy henger ereje

small logo

Hírek

 

2010.02.24.

  • 4 nap híján három éve már, hogy nem nyúltam a honlaphoz. Ez betudható annak, hogy egyre kevesebb a szabadidőm, valamint időközben beindult a www.f650.hu oldalunk, ami ezt az oldalt hivatott felváltani. Látom azonban, hogy még mindig van látogatottsága ennek a pár lapnak, ezért úgy döntöttem újra előveszem és leporolom egy kicsit...
  • Időközben lezajlott már több jó hangulatú márkatalálkozó, amiken nem vettem részt (az első kivételével). Ez leginkább a fórumozásról való leszokásomnak köszönhető.

 

2007.02.28.

  • Jó pár hónap kihagyás után az oldalt vissza próbálom téríteni a régi kerékvágásba. Felteszek majd néhány képet az Budapest-Bamako Rally-n készült képeimből, valamint leírom majd a tapasztalataimat, amiket a hosszú úton gyűjtöttem.
  • Megindítottam magamban az első F650 találkozó tervének kidolgozását, ígérem nyárra végre összehozzuk az első közös napunkat.
  • Az új széria a G650, német forrásaim szerint kint kb májustól lesz majd kapható, kb 8500 EUR környékén.

2006.10.24.

Az F-sorozat továbbfejlesztéseként a BMW 2007-es modellpalettáján három új motorral rukkol elő G sorozat néven. Három különböző motor három majdnem különböző célra:
Oldalaik fejlesztése folyamatban...

BMW G650 Xmoto
BMW G650 Xcountry
BMW G650 Xchallenge
G650 Xmoto
G650 Xcountry
G650 Xchallenge

 


 

2006.10.17.

Most figyeltem fel csak igazán rá, hogy milyen régóta nem fejlesztettem az oldalt. Elnézést, de megszaporodott időközben a családom, és a gyereknevelés köztudottan időigényes sport. Mindenesetre most kicsit pofozgattam rajta, főoldalra felkerült a mindennapjaimat betöltő cél rövid leírása. Módosítottam az eredeti elképzelést és a Történelem rovatban igyekszem majd egy átfogó képet festeni a BMW márka kialakulásáról és történelméről.


 

2006.09.09-10.

Részt vettem a Budapest-Makó Rally-n ez egy kissé alulszervezett, de annál hangulatosabb tájékozódási verseny volt, ahol a feladat az volt, hogy előre megadott GPS koordináták alapján el kellett jutni Budapestről Makóra. A két napos rendezvény a Budapest-Bamako Rally előfutama volt és szerintem itt mindneki megtapasztalhatta, hogy mire számíthat a homokban.


 

2005.12.23.

Itt az új egyhengeres őrület a BMW házatájáról!

Bár nekem nem igazán jön be a Supermoto stílus, kiváncsian várom az új HP1 névre keresztelt koncepciót.

BMW G450 koncepció

Az interneten és az írott sajtóban ez a kép terjedt el az új jövevényről. Köztudott, hogy az új F800-ast az Apriliánál rakják össze, kíváncsi leszek, hogyha ebből egyszer lesz valami, azt is ott fogják-e gyártani.

Annyit lehet már tudni, hogy a HP1-gyel a BMW ugyanazt a koncepciót próbálja majd követni, amitől a HP2 sikerét várták. Ez pedig nem más mint radikálisan csökkentik a súlyt, a motorból pedig kihozzák a maximumot. 150 Kg súlyúra tervezik a városi szöcskét, de a jelenlegi probléma, hogy az F650 motorja majd ötven kilót nyom, hogy fogják ezt lecsökkenteni? A beszállító továbbra is valószínű a Rotax marad.

Ha sikerül nekik összehozni, az olyan terepre vágyók akik ragaszkodnak a kékfehér márkához (mint én is) biztosan nem hagyják szó nélkül az aszfaltabroncsokat és hamar meg fog jelenni a terepváltozat is.

Ez egy másik megközelítés. Nekem a felső változat a Touratech Oryx-ére hasonlít míg az alsóról a Derbi kis supermotója ugrott be. Az biztos, hogy ezekkel az új koncepciókkal a BMW újra megpróbálja összekötni a sportosságot és fiatalságot a kissé már elöregurasodott márkával, habár az öreguras pénztárcára mindig is szükség lesz ha az ember BMW-t szeretne vásárolni.

 


 

2005.08.22.

Új BMW Motoros kiegészítők a HP2-höz

A megalkuvást nem ismerő kéthengeres endurohoz a BMW egy ugyanilyen komoly minőségű kiegészítő felszereléssel rukkolt ki. A HP2 sportos elszántsága jellemzi azokat a kiegészítőket, amivel a BMW újra nyit a terepmotorozás irányába. Az egyes kiegészítők rövid jellemzését alább olvashatjátok, sajnos csak ennyi infót tudtam rólok összeszedni. Annyi már köztudott, hogy kereskedelmi forgalomba csak a HP2 szeptemberi hivatalos bevezetésekor fognak kerülni. Úgy gondolom ezek a cuccok nem csak az 1200-es erőművön fognak jól mutatni!

Az Enduro sisak

A modern, kissé futurisztikus formatervezésű és felépítésű sisak a lehető legmagasabb fokú védelmet nyújtja. Az üvegszál, carbon és KEVLAR® keverékéből készült pehelykönnyű rétegelt felépítésű sisak nagy szakítószilárdságú és kiválóan törésálló..

Különös figyelmet érdemel az Enduro aerodinamikája. A napellenzővel, vagy nélküle a sisak kiemelkedő aerodinamikája csökkenti a zajképződést és az ellenszél lükdösését. Az Enduro sisak három konfigurációban lesz kapható, hogy a legjobban megfeleljen a motoros elvárásainak - napellenzővel és plexivel - napellenző nélkül, plexivel - és napellenzővel plexi nélkül.


A Protektoring

Elasztikus hálóból és DuPont Coolmax® anyagból készül a Protection Jacket kifejezetten az enduro motorsporthoz fejlesztve.

Az ing kivehető protektorai - új BMW fejlesztés - kiemelkedő tompítási karakterisztikájúak, ami szigorú tesztelés eredménye.. Az ing viselője számára igen jó védelmet nyújt, mindamellett meghagyja a mozgás szabadságát. A nyúlékony szövet a test minden mozdulatához alkalmazkodik, és ami nagyon fontos, megakadályozza a protektorok elmozdulását esés esetén.

A BMW már bevált Back Protector II nevű gerincvédőjét építették be az ingbe, ami kiváló védelmet nyújt a zúzódások, horzsolások sőt törések ellen is.


A Rallye GS2 csizma

A Rallye GS1 csizma trónörököse optimális kényelmet és védelmet biztosít - döntő a biztonság szempontjából, ha az ember bármilyen terepen is motorozik..

A csizma különleges tulajdonsága az automatikusan formálódó protektor, ami a sípcsontot védi és szélességében állítható. Pántok a Rallye GS2 külső és belső felén számos állítási lehetőséget nyújt, hogy megfeleljen az egyéni elvárásoknak. A bokarésznél beépített csuklórész gondoskodik a megfelelő kényelemről és könnyű használatról.

Az 5mm-es középső talprész nagyobb kényelmet nyújt a motorosnak, ha a lábtartón áll, valamint védi a lábat a zúzódásoktól és a kicsavarodástól.


A szemüveg A kesztyű

A Jersey

A praktikus és kiváló kidolgozású Enduro Shirt a megfelelő ing a terepezéshez.


A kabát és a nadrág

Rallye 2 Pro textilruha számos praktikus részletet tartalmaz: pl.:. nagyméretű cippzáras szellőzők, levehető karok, beszerelhető Trinkbak (ivóhátizsák) és levehető övtáska a szerszámok számára.

 

2005.06.09. Részt vettem a BMW Motoros Túraklub Magyarország által szervezett, ötödik 24 órás túraversenyen, ahol csapatunk a 6. helyezést érte el (igaz 32 elso lett!) :-)

2005.05.12. Átalakítottam a honlap mappaszerkezetét, ez számomra megkönnyíti a munkát, de lehet, hogy egy ideig a képek nem lesznek a helyükön!

2005.04.17 Most lehet jelentkezni a BMW Motoros Túraklub Magyarország által szervezett 24 órás túraversenyre. Mivel szeretnék a honlap színeiben egy csapatot indítani, várom azok jelentkezését akik vállalnák a versennyel járó izgalmakat és természetesen F650-es gépük van. Bovebb info a Fórumban

Szponzorokat keresek! Szeretnék idén részt venni a 2. Hungarian Baja elnevezésu tereprally versenyen egy módosított BMW F650-nel a honlap szineiben. Várom azok jelentkezését, akik fantáziát látnak a dologban, és esetleg bármilyen segítséget (anyagi, technikai) tudnának nyújtani.

Kibovítettem a technika rovatot egy olasz F650 átépítéssel, a Trofeo-val. Érdekes változat, érdemes megnézni. Terepezok elonyben.

2005.02.09 Néhány szó a gumikról és képek a BMW F650 Rally-ról. Ja, meg rendbekaptam a fenti menüsort.

2005.01.24 Az oldalt kibovítettem egy fórummal ahol megvitathatjuk a számunkra fontos dolgokat.

2004.11.29. Mint látható elkészült az oldal teljes külso megjelenése, most már csak a beltartalom hiányzik...hamarosan...

 

 
BMW F650.hu

 

 

Üdvözöllek az f650.atw.hu honlapon!

Előszó

A történet 2004 áprilisában kezdődött, amikor is hosszas töprengés után a feleségemmel összesporolt pénzünkön első közös befektetésként vásároltunk egy 2002-es évjáratú titánkék BMW F650GS-t. A német márkák iránti szeretetem és tiszteletem után számos egyéb érv is a "kis bajor" mellett szólt. Kezdő nagymotornak ideálisnak tartottam, könnyű kezelhetőségét, sokoldalúságát számos szaklap megírta, s ezt később magam is megtapasztaltam. Fontosnak tartottam, hogy terepre is alkalmas motort vegyek, mivel a természet szeretete számomra nagyon fontos dolog. Hacsak tehetem földúton közlekedek vele. Kiválóan megbirkózik a laza homokos talajjal, de nem ijed meg a hegymenettől sem. Nem stílusom a száguldozás a 110-120km/h-ás átlagsebesség számomra bőven megfelel, ez persze nem azt jelenti, hogy néha nem megy el a mutató 160-ig. Kiváló tulajdonsága a motornak, hogy magasságából adódóan legtöbbször nagyon jól átlátható a közlekedési helyzet. 6300 km-t mutatott a kilóméteróra, jelenleg 46000 fölött járunk, számos kellemes órát tölthettünk az F nyergében. Azoknak akik szeretnék átélni mindazt, amit az egy henger 650 köbcentije nyújtani képes, kívánom, hogy minél hamarabb teljesüljenek álmaik. Azok pedig, akik már megismerték, úgyis tudják miről beszélek.

Kellemes böngészést kíván az oldal alapítója Majer "gustaw" Viktor

...az oldal célja...

Az oldal hasábjain megpróbálok minél több információt közreadni a BMW egyik legsokoldalúbb motorjáról az F650-es típusról, valamint szeretnék egy olyan pontot létrehozni a magyar BMW F650 tulajdonosok számára, ahol megismerkedhetnek egymással, tapasztalatot cserélhetnek, hirdethetik eladó járműveiket, vagy éppen eladó alkatrészek között keresgélhetnek. Az ötlet a német www.f650.de oldalról származik akikkel már régóta napi kapcsolatban állok, s az ő javaslataialapján vágtam neki a nagy feladatnak.
Örülnék, ha minél több f650 tulajdonos jelentkezne az oldalon, hogy később találkozókat szervezhessünk, kirándulhassunk, vagy csak összejöjjünk egy jó kis beszélgetésre.

Egyelőre az oldal kísérleti üzemmódban működik, ez azt jelenti, hogy megpróbálom folyamatosan felpakolni rá az anyagokat, de még kezdeti állapotában is megtalálható lesz a neten, hogy minél hamarabb erőre kapjon. Szívesen várok mindennemű kritikát, amellyel javítani tudom az oldal működését, kinézetét.

Íme egy rövid kis áttekintés a tervezett tartalomból:

Hírek A hírek rovatban megpróbálom majd összegyüjteni az aktuális történéseket a BMW, illetve a remélhetőleg később klubbá alakuló kis csapattal kapcsolatban. Gondolom azzal sem árultam el nagy titkot, hogy szeretném, ha később mint valódi BMW F650 Klub működhetnénk.

Történelem A BMW motorkerékpárok múltja, jelene és jövője, ha röviden szeretném összefoglalni. A márka kialakulása, számokkal kifejezve, technikai megjelenés, változtatások, jövőbeni tervek, változatok.

Technika Itt venném górcső alá az egyes alváltozatokat az utolsó csavarokig. Megpróbálok letölthető szerelési útmutatókat keríteni minden F-típushoz. Képekkel illusztrálnám az egyes "fajtaspecifikus" technikai megoldásokat, hogy azok is megtalálják itt a részleteket, akik bütykölni szeretnék gépjeiket, illetve azok, akik esetleg egy új gép vásárlásán gondolkodnak és szeretnének minél többet megtudni a kiválasztottról.

Felszerelés Számtalan út létezik, hogy már meglévő járművünk kinézetét, működését, kezelhetőségét a magunk számára megfelelővé formálhassuk. Ez a rovat a különféle kiegészítők, alkatrészek felszerelések sokaságát mutatná be mind magunk, mind járműveink számára a GPS-től kezdve a póttankokon át a motorosruházatig.

Programok Remélem ez a kezdeményezés egyszer odáig növi ki magát, hogy egyszer majd közösen vehessünk részt programokon. Ide gyűjtök össze mindent, ami közös, vagy egyéni megmozdulásunk tárgyát képezhetik a versenyektől a közös túrákig bármit.

Kapcsolatok Szeretném, ha idővel több céggel, BMW szalonnal, szervízzel sikerülne felvenni a kapcsolatot, hogy mindig tudjuk, hová menjünk, ha szükségünk van pl alkatrészre, műszaki segítségre, vagy akár egy új motorra. Ebbe a rovatba kerülnek még egyelőre a személyes kapcsolatok (taglista) is, amiknek később egy külön oladalt fogok szentelni.

©2004 BMW www.f650.atw.hu