f650.atw.hu

www.bmw.hu | www.bmw.de | www.f650.de
F650 | F650 ST | F650 GS | F650 GS Dakar | F650 CS | F650 Rally by Schalber | Oryx Enduro | Oryx Supermoto
Cockpit | Gumik | Dobozok | Navigáció | Világítás | Elektronika | Sárvédő | Védelem | Lengéscsillapítók | Kézvédők | Kipufogók | Ülések | Tankok | Matricák | Ruházat

BMW F650 - Az egy henger ereje

small logo
Untitled Document

Technika

BMW G650 XChallenge

Végre itt van amit én már oly rég óta vártam! Míg a motorgyártók sorra beszálltak a súlycsökkentésért és a jobb kezelhetőségért folytatott harcba, valahogy ebből az f650-es szerintem kimaradt. A GS legutóbbi ráncfelvarrásai csupán gyenge próbálkozások voltak. Az az igazság, hogy a konkurrenciák motorjai majdnem mind új fejlesztések. De megtört a jég, és itt az új sorozat, a G (mint gustaw :-)

A motor
Az egyhengeres aggragát 53 lóerőt fejt ki 7000-es fordulatszámon. Az F650GS motorjánál bő két kilóval könnyebb a folyadékhűtéses továbbfejlesztés. Az erő gyárilag O-gyűrűs láncon jut a hátsó kerékre. A váltómű maradt a régi 5 sebességes, a henger furata 100mm x 83mm. A BMW mérnökei egy új hajtómű létrehozása helyett azonban még mindig az F sorozat motorjának átdolgozásával próbálkoznak. A súlycsökkentés és a 3 lóerő plusz remélhetőleg pörgösebbé teszi az új gépet.

A keret
A hídvázas konstrukció acél csővázból és öntött aluminium áll, a hátsó traktusban pedig szintén aluminium keret tartja az ülést, kipufogót és burkolatelemeket. Aluminiumötvözetből készült hátsó lengővilla teszi kerekké a terepmotoros külsőt. A 8 literes tank az F-hez hasonlóan a háromszög váznyúlvány belsejében foglal helyet az ülés alatt. Ez az üzemanyagkapacitás 250 km-es hatótávolságot eredményez. Erős aluminiumból kovácsolt lábtartókat találhatunk az Xchallenge és Xmoto modellen is. Az első rugózó elem 45mm-es UpsideDown villa

A gumik
Az Xchallenge 21"-os első és 18"-os hátsó kerekeken gurul, mindkettő fűzőtt aluminiumfelnis és kerékagyú, a szokásos off-road elvárásoknak megfelelően 90/90-21 és 140/80-18 méretben. Az első hullámos féktárcsa 300 mm-es, ezt kétdugattyús úszó ágyazású féknyereg fogja, a hátsó 240 mm-es szintén hullámos tárcsát pedig egydugattyús. Az Xchallenge 650-es testvéreitől eltérően rövidebb végáttétellel rendelkezik, elől 15, hátul 47 fogas kerekeken jut tovább az erő. (16/47-es áttétellel rendelkezik az Xmoto és az Xcountry).

 
BMW F650.hu

 

 

Üdvözöllek az f650.atw.hu honlapon!

Előszó

A történet 2004 áprilisában kezdődött, amikor is hosszas töprengés után a feleségemmel összesporolt pénzünkön első közös befektetésként vásároltunk egy 2002-es évjáratú titánkék BMW F650GS-t. A német márkák iránti szeretetem és tiszteletem után számos egyéb érv is a "kis bajor" mellett szólt. Kezdő nagymotornak ideálisnak tartottam, könnyű kezelhetőségét, sokoldalúságát számos szaklap megírta, s ezt később magam is megtapasztaltam. Fontosnak tartottam, hogy terepre is alkalmas motort vegyek, mivel a természet szeretete számomra nagyon fontos dolog. Hacsak tehetem földúton közlekedek vele. Kiválóan megbirkózik a laza homokos talajjal, de nem ijed meg a hegymenettől sem. Nem stílusom a száguldozás a 110-120km/h-ás átlagsebesség számomra bőven megfelel, ez persze nem azt jelenti, hogy néha nem megy el a mutató 160-ig. Kiváló tulajdonsága a motornak, hogy magasságából adódóan legtöbbször nagyon jól átlátható a közlekedési helyzet. 6300 km-t mutatott a kilóméteróra, jelenleg 46000 fölött járunk, számos kellemes órát tölthettünk az F nyergében. Azoknak akik szeretnék átélni mindazt, amit az egy henger 650 köbcentije nyújtani képes, kívánom, hogy minél hamarabb teljesüljenek álmaik. Azok pedig, akik már megismerték, úgyis tudják miről beszélek.

Kellemes böngészést kíván az oldal alapítója Majer "gustaw" Viktor

...az oldal célja...

Az oldal hasábjain megpróbálok minél több információt közreadni a BMW egyik legsokoldalúbb motorjáról az F650-es típusról, valamint szeretnék egy olyan pontot létrehozni a magyar BMW F650 tulajdonosok számára, ahol megismerkedhetnek egymással, tapasztalatot cserélhetnek, hirdethetik eladó járműveiket, vagy éppen eladó alkatrészek között keresgélhetnek. Az ötlet a német www.f650.de oldalról származik akikkel már régóta napi kapcsolatban állok, s az ő javaslataialapján vágtam neki a nagy feladatnak.
Örülnék, ha minél több f650 tulajdonos jelentkezne az oldalon, hogy később találkozókat szervezhessünk, kirándulhassunk, vagy csak összejöjjünk egy jó kis beszélgetésre.

Egyelőre az oldal kísérleti üzemmódban működik, ez azt jelenti, hogy megpróbálom folyamatosan felpakolni rá az anyagokat, de még kezdeti állapotában is megtalálható lesz a neten, hogy minél hamarabb erőre kapjon. Szívesen várok mindennemű kritikát, amellyel javítani tudom az oldal működését, kinézetét.

Íme egy rövid kis áttekintés a tervezett tartalomból:

Hírek A hírek rovatban megpróbálom majd összegyüjteni az aktuális történéseket a BMW, illetve a remélhetőleg később klubbá alakuló kis csapattal kapcsolatban. Gondolom azzal sem árultam el nagy titkot, hogy szeretném, ha később mint valódi BMW F650 Klub működhetnénk.

Történelem A BMW motorkerékpárok múltja, jelene és jövője, ha röviden szeretném összefoglalni. A márka kialakulása, számokkal kifejezve, technikai megjelenés, változtatások, jövőbeni tervek, változatok.

Technika Itt venném górcső alá az egyes alváltozatokat az utolsó csavarokig. Megpróbálok letölthető szerelési útmutatókat keríteni minden F-típushoz. Képekkel illusztrálnám az egyes "fajtaspecifikus" technikai megoldásokat, hogy azok is megtalálják itt a részleteket, akik bütykölni szeretnék gépjeiket, illetve azok, akik esetleg egy új gép vásárlásán gondolkodnak és szeretnének minél többet megtudni a kiválasztottról.

Felszerelés Számtalan út létezik, hogy már meglévő járművünk kinézetét, működését, kezelhetőségét a magunk számára megfelelővé formálhassuk. Ez a rovat a különféle kiegészítők, alkatrészek felszerelések sokaságát mutatná be mind magunk, mind járműveink számára a GPS-től kezdve a póttankokon át a motorosruházatig.

Programok Remélem ez a kezdeményezés egyszer odáig növi ki magát, hogy egyszer majd közösen vehessünk részt programokon. Ide gyűjtök össze mindent, ami közös, vagy egyéni megmozdulásunk tárgyát képezhetik a versenyektől a közös túrákig bármit.

Kapcsolatok Szeretném, ha idővel több céggel, BMW szalonnal, szervízzel sikerülne felvenni a kapcsolatot, hogy mindig tudjuk, hová menjünk, ha szükségünk van pl alkatrészre, műszaki segítségre, vagy akár egy új motorra. Ebbe a rovatba kerülnek még egyelőre a személyes kapcsolatok (taglista) is, amiknek később egy külön oladalt fogok szentelni.

©2004 BMW www.f650.atw.hu