Hellósztok! Dante vagyok. Én egy kicsit szerényebb játék beszámolóval állok ma elétek. Pár dolgot megemlítek azokról a dolgokról, amik úgy megfogtak, de leginkább a berserker classról fogok beszélni.
Nos, hát kezdem is az elején. Mikor el kezdődött a béta, próbáltam live-ot nyomatni, sajnos ezt a gépem nem bírta még nagyon low grafikán sem, de megérte ezt is kipróbálnom, mert azt kell mondanom, hogy a játék teljesen lebutított grafikája is teljesen élvezhető, nincsenek benne túlkapások effektileg, de még mindig szebb, mint pár versenytársa közepes grafikán és a gépigénye nagy kevés is lesz.
Nos, ha érdekel valakit, akkor azt is leírnám, hogy én egy 2.1 dual cor x2 AMD atlonnal tolom 9600 gt nvidia és 4 gb ram.
Ez ahhoz volt elég, hogy közepes grafikán élvezhetően tudjak játszani, és itt csak a procim volt a gyenge szóval nem kell rögtön a boltba szaladni, venni egy új gépet, de azért nem árt átnézni mi is a gyenge.
Na, akkor lássunk is neki.
Berserker élmények, tanulság:
Nos, hát a berserker az első perctől kezdve pozitív csalódás volt. Kicsit lassú mozgását hamar meg lehet szokni, és fel sem tűnik hatalmas sebzései mellet. Ezt szó szerint értem, mert lvl 7-8 közt megvoltak már az első 1000-res kritjeim. Ahogy haladtam, a berserekerrel, annál inkább éreztem a plate armor előnyeit, hogy szinte pofátlanul ölhetek, csak tényleg a nagyon erős lényeknél követelt odafigyelést. Tisztábban lássátok, úgy néz ki, hogy „group-mob”okból már lvl 6-osan is 7 pakkot öltem meg egyszerre szinte minimális hp veszteséggel irgalmatlan rövid idő alatt. Majd 14. szint környékén is szinte ugyan ez az eredmény egészen 24-ig. Amikor elérkezünk az elit mobokhoz és a rendkívül fejlett inteligenciával rendelkező ellenfelekhez. Itt már sokat kellett védekeznem és oda kell figyelnem a támadásokra, valamit arra, hogy mikor és milyen skillt használok el és ők hogy reagálnak, mert meg is kell magam védeni blockkal, ha túl hamar kezdek el védekezni vagy támadni, elmenekülnek és lesből támadnak.
Ami nagyon fontos egy berserkernél, az a fegyver. Nem vittem nagyon sokáig, bevallom őszintén, idegesítő volt, hogy egy ilyen pontos ütéseket megkívánó karakterrel mellécsap az ember a lagg miatt, ez nagyon rombolja a képet, amit addig megalkotott róla az ember. Ezt 24. szinttől kezdtem el érezni. Tehát rákényszerültem a nagyobb odafigyelésre a single mobok elleni harcnál. Nem azt mondom, hogy a berzerker egy mob ellen hatástalan, hanem inkább azt, hogy nem idiótán csapkod, mint társai, hanem tényleg észnél kell lenni, hogy játszol vele.
Berserker és az irányítása:
Nos, hát annyit kell tudni a berserker irányításáról, hogy minden ütés után nagyon fontos figyelni a fegyver helyzetét, hogy éppen hogyan tartja a kezét a karakter, mert ha éppen az előző ütésünkkel csaptunk egy jó nagyot előre, akkor a hátulról lendített stunolo képességre igen csak sok időt kell várni, mert a játék nem fogja megszakítani az animációt, mert én most rögtön ezt akarom csinálni. Rendkívül fontos megemlítenem még a block képesség fontosságát, főleg hogy ez a leg hasznosabb képessége ezeken a szinteken, mikor egy mobnak becsilan a szeme, akkor érdemes blockot nyomni, és teljesen azt a hatást érjük el, mint a lancer. Nos, akkor mivel tudjuk jól, hogy figyelni kell a kéz és fegyver tartását, akkor azt is el kell árulnom, hogy minden támadását hátulról lendíti előre, szóval csak akkor érdemes skill-t indítani, ha már alap helyzetben, vagy a második alap ütés után járunk. Ez nem baj, abszolút nem, mert kell neki a mana, hogy tudjon skilleket use-zolni, és az alapcsapások is hatalmasakat sebeznek, melyek maga előtt körívben sebeznek nagy eséllyel fellökve az ellenfeleket és sok manát termel az ellenfél mennyiségétől függően.
Skillek használata:
Nos, hát ez egy érdekes rész, egy teljesen alapütéssel kezdtem, ami már alapból is meglepő volt, mert hát a human berserker elég szép animációkkal rendelkezik, de hát akkor vegyük őket sorba, amennyire emlékszem.
Egy whirlwind nevű képességet kaptam már kettes szinten, ami még magas szinten is az egyik legnagyobb sebzésem. Ez egy erőtöltős képesség, ami ha teljesen fel van töltve, sebez engem, de ez akár 10 ütést is jelenthet egy pörgés alatt és ez nekem 24-es szinten egy 22-es kék axe-val pörgésenként 800-1200-as sebzéseket okozott nem critben (jelzem, hogy sem enchantolva sem glyphelve nem voltam és a fegyveremen kívül minden más zöld volt). Ez a támadás aoe támadás, hatalmas tömegeket lehet vele elpusztítani játszi könnyedséggel.
A következő, amit megemlítenék, egy olyan támadás, ami minden berserker nagy kedvence lesz: egy instant lecsapás, ami fellöki az ellenfelet. Elég gyorsan elcsapja, tölteni sem kell, a feje felet suhintja és fellöki vele az ellent (5000-6000 crit 22 kék axe). De hogy ne panaszkodjunk, van ám healelős képessége is, amit ha szépen feltöltünk, a bemért sebzésnek a 60%-át visszaadja nekünk hp-ban. Nagyon látványos skill, ég a balta a kezünkben használata közben (2000-3000 crit 22 kék axe). És hát meg kel említenem azt a képességet, amivel eddigi rekordom tartom, velem azonos szintű mobba ez szintén a stunolós képességhez hasonlóan csak egy előre csapás, de ezt kétszer fel kell tölteni, ha jó nagyot akarunk vele sújtani. Lehet közben mozogni vele, mint a whirlwindnél is (7000-8000 crit 22-es kék axe-val). Itt az ideje azért megemlítenem pár olyan képességet is, ami nagy segítség a harcokban: 2 mana töltő képességgel rendelkezik a berserker, ezeknek a nevét nem ismerem, de az egyik 250 manát a másik 100 manát tölt egyből fel a berserkeren és ebből a 100 manás valamilyen pozitív buffot helyez el rajtam, de még nem jöttem rá, hogy mit is pontosan.
Majd, hogy ne maradjon ki a már jól megszokott L2-ős képesség a baltás gyilkos repertoárjából: a berser rage. Ha ezt a képességet elnyomjuk, nagymértékben megnövekszik a támadó képességünk, de L2-vel ellentétben csak minimális a védekezésünk, szóval csak bátran lehet használni. Még amit így érdemesnek tartok megjegyezni, ez egy 24-es skill, sajnos lagg miatt nem igen vettem ennek sem hasznát: egy ugrás, amivel pontosan rá kell ugrani az ellenfélre és így fellökhetjük, és elkezdődhet a harc. Ez nagyon jó kis képesség üldözésre.
Berserker és a pvp:
Sajnos itt túlzottan sok jó dolgot nem tudok megemlíteni. Lvl 10-ig nem volt ellenfelem hatalmas ütéseimmel szinte egyből megöltem az ellenfeleimet. 10. szinttől már nehezebb dolgom lett a sok menekülő képesség és a lagg miatt is - mivel teleportálnak, ugrálnak, és folyton mozognak az ellenfelek, miközben én úgy látom, hogy előttem állnak és elnyomhatom a képességeim, holott igazából ők már nincsenek is ott, csak nálam látszott úgy. Emiatt hatalmas hátrányba kerülök az ellenfelemmel szemben, mert sok ideig tart míg újra támadóképes leszek, és a nehezen megtermelt manám is elpazaroltam egy ütésre találat nélkül. A sima meele csapásaim folyton mellé mentek, mert a helyzete nem ott volt, ahol én láttam, ezért csak totális testközelségben voltam hatékony. Szóval nem valami üdítő, ha van egy kis lagg, reméljük, hogy nem lesz, mert berserkerrel nagyon nehéz pvp-ben eredményesnek lenni akkor. De aki berserkert szeretne, akkor itt egy kis pozitívum: amikor nem volt lagg, vagy valami véletlen folytán végre sikerült kicseleznem ellenfeleim, szinte 2 csapásból véget ért a duel.
Akikkel dueleztem, mind azt mondták, hogy berserker ellen nagyon oda kell figyelni, mert ha egyszer elkap, lecsap, mint vak a poharat, és van bőségesen rá képessége, hogy elkapjon (zárójelben megjegyezném, hogy nem fényezem a berserkert, hanem tényleg tele van brutális pvp-pve képességekkel, csak ezek nagy részét endgame felé kapja meg. Amikkel igazán jól tud majd pvp-zni, mert 42-ig szinte semmi értelmes pvp-re használható üldöző vagy menekülő képessége nincs. Ő is hátra fog tud ugrani, lerohanja majd az ellenfelet, és alulról tudja majd felvágni a baltával, így fellökni az ellenséget. Szóval, nem kell elásni a classt, csak kitartás kell hozzá, és gyakorolni a pvp-t, mert nem fenékig tejfel ez a játék, sok tudást igényel és rutint.
Bossok, dungeonok berserker szemszögből:
Hát igen, ezek bétás élményeim legszebb részei. 5 fős groupban kezdtük el a küldizést. Tűz hidrákat öltünk lvl 20-ason fejenként 5-öt kellet ezekből megölni. 10-15 perc volt ez. Részletezném, hogy a berserkernek nem kell félni a bossoktól, mert ha véletlen a tank mellé is kerül, mikor az skill-t használ, akkor simán elnyomod a block-ot, és te is kivéded a boss támadásait, és folytathatod a dps-elést (ez persze nem azt jelenti, hogy nyugodt szívvel a tank mellet állhatsz, a cél továbbra is az hogy a boss oldalát csapd).
Dungeonben szintén nem változik a helyzet, röhögve a tank mellet futva dpselhetunk, nem félve a trashsek csapásaitól, ha bajban vagyunk a heal megérkezéséig elég csak nyomva tartani a block képességet. A berserker instákban hatalmas tömegpusztító, ha egy jó tank szépen magán tudja tartani az összes mobot, szinte 3 pörgésből meg is öli az összeset. Erre ki is térek később, hogy miért is.
Nos, akkor kitérnék pár egyéni dologra:
Az első instánk után, amit 45 perc alatt vittünk végig, szereztem meg a jelenlegi fegyverem, amit kicsit sem mondanék gyengének. Ennek a segítségével is, háromfős partyval az elit mob küldetéseket (amit öten csináltunk korábban), cirka 3 perc/darabba csapkodtunk, egy lancerrel, egy és mystikkel még rajtam kívül. Az instát 25 – 30 perc alatt pucoltuk ki. eEz nem teljessen igaz, mert három termet kihagytunk, akik viszont a boss ölésnél jöttek be irgalmatlan lagg közepette. Tömgbe verődve firtatták, hogy mi miért pofoztuk meg a főnöküket. A whilrwind 4. pörgése után már újra csak a boss maradt ellenfélnek, de valami isteni csoda volt, hogy 1fps/ secben megbírtuk csinálni.
Végezetül:
Annyit szeretnék mondani, hogy a berserker egy nagyon erős, dinamikus jó solo és party játékos. A karakter szerepét nem igazán értem, de a dps-e alapján tömeg mobok legyőzése, bossok dpselése a fő jártassága, na meg a hatalmas vonatok kiírtása (L2). Az alacsony szintű pvpben tapasztalt gyengesége remélem ez még a játék kiadásáig változni fog, mert a nép mindig balanszot követel.
Csak ajánlani tudom. Nem igen lehet össze hasonlítani a slayerrel, ahogy ezt sokan teszik, mert sokkal masszívabb, nagyobb odafigyelést és jó reagálást követel, nem lehet vele őrült módjára hadonászni. Ennyit szerettem volna hozzáfűzni. Most éppen egy sorcerert tesztelgetek, de erről majd Nimrod ír nektek.
Dante Fearless Guild
|