HUNGARORING

 

2002
Jelenleg
Pálya hossza:
3971,8 méter
4381,08 méter
Kanyarok száma:
14
14
Legkisebb ívsugár:
20 méter
20 méter
Legnagyobb ívsugár:
400 méter
400 méter
Szintkülönbség:
36 méter
36 méter
Célegyenes hossza:
586,29 méter
788,9 méter
Legnagyobb emelkedõ:
6,2 %
6,2 %
Legnagyobb esés:
7,0 %
7,0 %

 

Céginformáció

Hungaroring Sport Rt.

cím: H-2146 Mogyoród Pf.: 10.
telefon: (06-28) 444 444
fax: (06-28) 441 860
e-mail: office@hungaroring.hu
mailbox@hungaroring.hu
info@hungaroring.hu
website: w w w . h u n g a r o r i n g . h u


Pályatörténet

Hungaroring Sport Rt.

Bernie Ecclestone a FOA (anno még FOCA) elnöke a nyolcvanas évek közepén határozottan érezte, hogy a Forma 1 Világbajnokságnak terjeszkednie kell, mégpedig lehetõleg az akkor még meglévõ "vasfüggöny" mögé.

Kína, Szovjetunió, majd Jugoszlávia szerepeltek a tervekben, de végül is, Rohonyi Tamás, magyar származású barátja tanácsára Magyarország felé fordult a figyelme.

Villámgyors érdeklõdés, majd villámlátogatás után Budapestre, majd a fõvároshoz közeli Mogyoródra esett a választása. A versenypálya rekordidõ, nyolc hónap alatt készülte el. 1985. szeptember 10-én írták alá a szerzõdést, október 1-jén kezdõdtek meg a munkálatok, majd 1986. március 24-én a Drapál Emlékverseny kapcsán avatták fel a Hungaroring versenypályát. Az elsõ Forma 1-es futamot 1986. augusztus 10-én rendezték a pályán.

A pályát a Forma 1 Gazdasági Társaság építette, és ennek évente változó vezetõje gyakorolta az elsõ öt évben a vezetõi jogokat. Az elsõ öt éves ciklus vége egybeesett a magyarországi rendszerváltozással, melynek következtében, az anyagi nehézségeket áthidalandó, a versenypálya öt évre Bernie Ecclestone-nak került bérbeadásra, aki ennek fejében vállalta további öt verseny megrendezését.

Ezen gyakorlat egyik fél számára sem vált be. Így 1994-ben megkezdõdtek a tárgyalások Bernie Ecclestone és a Hungaroring Sport Rt. elnöke, Dr. Berényi János között. A tárgyalások eredményeképp a versenypálya tulajdonosi viszonyai 1995-re rendezõdtek, és azóta a Hungaroring Sport Rt. gyakorolhatja a tulajdonosi jogokat annak a biztos tudatában, hogy 2006-ig lesz Forma 1 Marlboro Magyar Nagydíj. Így mára rendezettek a Hungaroring? versenypálya ügyei. A magyar állam felismerve a verseny máshoz nem fogható reklámértékét és jelentõsségét, valamint az ország-image építõ hatását a rendezõket teljes támogatásáról biztosította.

A "lapos tányér"
A Hungaroring versenypálya Budapest centrumától 19 kilométerre, az M3-as autópálya mentén, Mogyoród község határában található. A pálya természetes völgyben fekszik, s karéj formájában 50 hektár lelátó öleli körül. Ezen kiváló természeti adottságok miatt a nézõtér bármely pontjáról a versenypálya 80 százaléka belátható. Ezért is hívják lapos tányérnak, hiszen a nézõk a képzeletbeli tányér szélén ülnek, s onnan kísérik figyelemmel a versenyeket.

A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt. Az 1989-es évben kisebb korrekciót hajtottunk végre. Az azévi Forma 1-es versenyre, egy kanyarkombináció átvágásával, ezáltal egy járulékos elõzési lehetõség biztosításával, a versenypálya gyorsabb lett, hossza azonban 3968 méterre csökkent. Az 1997. évi átalakítások során a versenypálya hossza, a célegyenes áthelyezése miatt, 3971,8 méterre módosult.

A legkisebb ívsugár 20, míg a legnagyobb 400 méter. A célegyenes teljes hossza 586,29 méter, itt az elérhetõ legnagyobb sebesség megközelítõleg 320 km/h. A versenypálya szélessége a célegyenesben 15 méter, a többi szakaszon, az elérhetõ legnagyobb sebesség függvényében 10, illetve 11 méterre csökken.

A burkolat szerkezete: 20 centiméter vastag kavicságyazaton és 20 centiméter vastag sovány betonlapon háromrétegû, egyenként 5 centiméter vastag aszfalt. A versenypálya legalacsonyabban és legmagasabban fekvõ pontja között a relatív szintkülönbség 36 méter. A legnagyobb emelkedõ 6,2 százalékos, míg a legnagyobb esés eléri a 7,0 százalékot.

A Hungaroring versenypálya a legmagasabb szintû technikai követelményeknek is eleget tesz, ezáltal a világ egyik legbiztonságosabb versenypályájává vált.
A Hungaroring versenypálya 2003. évi átalakítása kapcsán, amely az FIA-val (Federation Internationale de l'Automobile), a FOM-mal (Formula One Management Ltd.), valamint a helyi sporthatósággal, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel egyeztetett, a célegyenes 202 méterrel hosszabbodott, a versenypálya hossza 4381,08 méterre növekedett.


Pályaátépítés


2005. évi Formula-1 versenynaptár

Nagydíjak

dátum Grand Prix
1. 2005. 03. 06. Grand Prix of Australia, Melbourne, Albert Park
2. 2005. 03. 20. Grand Prix of Malaysia, Kuala Lumpur, Sepang International Circuit
3. 2005. 04. 03. Grand Prix of Bahrain, Sakhir, Bahrain International Circuit
4. 2005. 04. 24. Grand Prix of San Marino, Imola, Autodromo Enzo e Dino Ferrari
5. 2005. 05. 08. Grand Prix of Spain, Barcelona, Circuit de Catalunya
6. 2005. 05. 22. Grand Prix de Monaco, Monaco
7. 2005. 05. 29. Grand Prix of Europe, Nürburgring
8. 2005. 06. 12. Grand Prix du Canada, Montreal, Circuit Gilles-Villeneuve
9. 2005. 06. 19. Grand Prix of USA, Indianapolis, Indianapolis Motor Speedway
10. 2005. 07. 03. Grand Prix de France, Nevers, Magny-Cours
11. 2005. 07. 10. Grand Prix of Great Britain, Silverstone Circuit
12. 2005. 07. 24. Grand Prix of Germany, Hockenheim
13. 2005. 07. 31. Grand Prix of Hungary, Budapest, Hungaroring
14. 2005. 08. 21. Grand Prix of Turkey, Istambul
15. 2005. 09. 04. Grand Prix of Italy, Monza, Autodromo Nazionale Monza
16. 2005. 09. 11. Grand Prix of Belgium, Circuit Spa-Francorchamps
17. 2005. 09. 25. Grand Prix of Brazil, Sao Paulo, Interlagos Circuit
18. 2005. 10. 09. Grand Prix of Japan, Suzuka Circuit
19. 2005. 10. 16. Grand Prix of China, Shanghai International Circuit