ESZTER KÖNYVE - A ZSIDÓ BOSSZÚ APOTEÓZISA(x)
...Amikor
Nabukodonozor babilóniai uralkodó az
uralma ellen sorozatosan fellázadó Judeát három hadjárattal elpusztította (i.e.
605-586), s az osztozott a korábban (i.e. 722) már felszámolt két északi tartomány:
Samária és Galilea sorsában, ezzel az
egész kezelhetetlen zsidó nép szétszóratásba került. Az asszír uralkodók
azonban még nem sejtették, hogy a diaszpórákban prófétái (Ézsaiás, Jeremiás,
Ezékiel, Dániel) segítségével hitében megerősödő zsidóság egy olyan napjainkig
kiható önfenntartási stratégiát és erkölcsi értékrendet dolgoz ki, mely a
zsidóság világban való szétszóratását, hazátlanságát már nem istene
büntetésének, hanem küldetésnek fogja fel, gyűlöletre és kíméletlen
bosszúra alapozott erkölcsrendjét (Talmud) pedig világhódító programjának alapelvévé teszi.(1)
Árulás, lázítás, másokon való élősködés és azok erkölcsi megtörése, a nemzeti
egység megbontása lett e világhódító stratégia alapja, melynek sikeres
epizódjait a zsidó mitológia erkölcsi tanmesékbe öltöztette. Kr.e.
535-ben a perzsák (Kyros) a zsidók árulása segítségével elfoglalták
Babilont és a zsidóság számára megnyílt az út, hogy visszatérjenek
Palesztínába. Ám, csak kis részük élt ezzel a lehetőséggel, többségük a
„szétszóratásban” maradt, hogy teljesítsék a jeruzsálemi templom felépítésénél
is nagyobb feladatot: megakadályozni,
hogy újra hatalmas ellensége támadhasson Izrael fiainak…
Babilon
meghódítása után Kyros, perzsa uralkodó - mint az Ezsdrás .könyvében
(1, 1-11) írva vagyon - óriási kárpótlást ajánlott fel a „fogva tartott”(!)
zsidóknak csak, hogy megszabadulhasson tőlük. Azon túl, hogy kamatostól
visszaadta nekik a babilóniaiak által Jeruzsálemből állítólag
elhozott értékeket és
anyagilag is hozzájárult a jeruzsálemi templomuk
újjáépítéséhez, az asszír nép vagyonából
is „kárpótolta” őket, „mindazon kívül, amit (azok) önkénytesen adának.”
_________________________________________________________________________________________
(x) Megjelent az ÉM
kiadásában – BrusaM K., Békéscsaba, 2002.
(xx)Ezt a stratégiát
két-és félezer évvel később a zsidók újították fel, amikor a 2. világháború után
politikai értelemben is megszállták hazánkat. E politikát szolgálták a
„népbírósági” perek csak úgy, mint a kitelepítések, államosítások és kolhozosítások
(a nemzet proletárrá tétele), valamint Sztálin azon hírhedt - szerencsére csak
részben megvalósult - kijelentése, miszerint „a magyarkérdés = vagonkérdés”.
53
A nép pedig nem
lázadozott, hanem fizetett, mert semmit sem tartott túlzott árnak azért, hogy
ezen „importált” népséget újra a birodalom határain kívül tudhassa.
A
zsidók pedig átvették a váltságdíjat és - maradtak.(xxx)
Főpapjaik
mindössze 42.360 hazatelepülni kívánkozót tudtak összetrombitálni, mert
többségük (már akkor is!) úgy gondolta, hogy a perzsáknak tett „jószolgálatuk”
(értsd: árulásuk) jutalmát maradéktalanabbul fogják tudni élvezni a birodalom
„fejőstehénként” használt népei, mintsem fajtársaik között, ahol legfeljebb
egymást szipolyozhatták, csalhatták, fosztogathatták volna. A szétszóratásukban kifinomodott
erkölcsrendjük ugyanis különös jogokkal ruházta fel őket a goyokkal (gentiles) szemben. Eszerint
nemcsak állatoknak tekintik a
nemzsidókat és szabad prédának azok minden vagyonát, birtokait és házait, hanem
parancsolatuk egyenesen előírja a
nemzsidók becsapását és megkárosítását.(1a,b,c,d)
Mindezen bölcs életelvek esszenciáját pedig vették a babiloni „fogságuk” alatt
kimunkált Deuteronómiumból, a Mózes
nevű kitalált prófétájuk V. könyvéből,
ahol is a 7. rész 2-6. versében az alábbi épületes sorok olvashatók:
2.
És adja őket az Úr, a te Istened a te hatalmadba, és
megvered őket: mindenestől veszítsd ki őket; ne köss velük szövetséget, és ne
könyörülj rajtuk.
3. Sógorságot se szerezz velük, a lányodat se adjad az ő
fioknak, és az ő lányaikat se vedd a te fiaidnak.
4. Mert elpártoltatja a te fiaidat éntőlem és idegen
isteneknek szolgálnak: és felgerjed az Úrnak haragja reátok, és hamar kipusztít
titeket.
5. Hanem így cselekedjetek velük: Oltáraikat rontsátok le,
oszlopaikat törjétek össze, berkeiket vágjátok ki, faragott képeiket pedig
tűzzel égessétek meg.
6. Mert az Úrnak, a te Istenednek szent népe vagy te; téged
választott az úr, a te Istened, hogy saját népe légy neki, minden nép közül a
föld színén.
És, ha az ő Uruk választott, bizonyára jól
választott, mert tudta, hogy ki(ke)t választott. Nem is csalódott, mert saját
képmására teremtett és „választott”
népe legott megkezdte erkölcsi-fizikai dúlását, rombolását a földön. Kezük
nyomát azóta is lépten-nyomon tapasztalhatjuk felperzselt templomainkon,
feldúlt nemzeti kegyhelyeinken, meggyalázott sírjainkon, kivágott és felprédált
berkeinken.(2)
__________________________________________________________________________
(××) Kísérteties történelmi analógia az
1945. utáni állapotokkal. Ekkor a zsidók ugyanúgy nem tértek haza az 1948-ban
megalakult Izraelbe, hanem maradtak tovább „keserű szétszóratásban”.
54
Isten (el)választott népe maradt tehát Babilon földjén és ette
tovább „száműzetése” egyre édesebbé váló „keserű kenyerét”. Kiépítve
patriarchális szervezeti egységeit terjedt, mint rákos daganat a testben.
Családközösségeik egyúttal vallási közösségek is voltak, ahol a családfő
töltötte be a vallási vezető szerepét. Ő volt a legfőbb biztosítéka annak, hogy
a gyerekek már kiskorukban felruházkodjanak mindazokkal a fentebb említett
valláserkölcsi alapelvekkel, melyek - hitük szerint - méltóvá teszi őket istenükhöz.(xxxx)
A befogadó néppel
azonban már ekkor is sikerült magukat gyorsan megutáltatniuk.(3)
Alig hetven évvel azután, hogy a perzsa uralkodó fel-és rászabadította őket
népére, máris komoly súrlódások keletkeztek. Ha csak a népet szipolyozták volna, nem is lett volna komoly probléma, ám
gazdasági erejükkel együtt nőtt a zsidók szarva is, olyannyira, hogy Xerxes (Kr.e. 485-465) perzsa király
uralkodásának vége felé már odáig merészkedtek, hogy a király képviselőitől is
megtagadták a kötelező tiszteletadást, teljesítve a Talmud idevonatkozó
parancsát:
„Minden helyen, ahová zsidók mennek, tegyék magukat uraik
fejedelmévé…”.(4)
Az ilyen
magatartás azonban nagy bűn és kihívás volt azokban az időkben, amikor a királyok
még kényesen ügyeltek arra, hogy megkapják a nekik kijáró hódolatot, és még
saját feleségüket is eltaszították maguktól, ha az netán vonakodott
szeszélyüket, vagy hiúságukat kielégíteni. Így tett Xerxes is feleségével, Vastival,
amikor az nem volt hajlandó teljesíteni a hétnapos dorbézolástól leittasult
felséges férje kérését, hogy bemutassa
a hasonlóan részeg udvari kompániának „az ő szépségét” - miként írva van.
A király ezért
igen megharagudott és - hogy a példa nehogy ragadós legyen a birodalom
asszonyai között - tanácsadói javaslatára menesztette Vastit.
Mielőtt
folytatnánk a történetet, itt kell egy közbevetést tennünk: nem lehet pontosan
tudni, hogy a bibliai Eszter történetében van-e egy szemernyi igazság, vagy az
egészet csupán a zsidó erkölcsrendet
aláfestő és a Purim-ünnepet magyarázó
és „megideologizáló” költői képzelet ötlötte-e ki? Mindenesetre annak, ahogyan
a perzsa uralkodó egy kis engedetlenség miatt elbánt a feleségével, erősen „Talmud-szaga” van. Ugyanis,
miként azt Molnár Dezső
dr. fentebb hivatkozott könyvében(4) kifejti és bőséges idézetekkel
is alátámasztja, a zsidó erkölcstan a nőt
megvetendő, törvényen kívül álló eszköznek tekinti, akivel férje, apja szabadon
rendelkezik. Ez a szellem sugárzik az épületes bibliai történetből is.
Akárhogyan is
volt, a király ittas állapotában, hirtelen felindulásból kiadott rendeletét már
nem lehetett visszavonni. A szegény Vastinak
tehát mennie kellett.
_________________________________________________________________________
(xxxx) Nem állhatjuk meg, hogy ne
tegyünk egy idekívánkozó megjegyzést: Ahogy madarat tolláról és embert
barátjáról, úgy az isteneket választott
népükről lehet megismerni. Egyébként, ennek az „isteni kiválasztottságnak” a
bibliai magyarázattól eltérő értelmezése is lehetséges. E szerint a Teremtő a
zsidó népet arra választotta ki, és különítette el, hogy felszerelve őket az
emberi nem összes hibáival és gyarlóságával, őket – mint egy „állatorvosi
lovat” – elrettentésül és okulásul állítsa más népek elé.
55
A királynak azonban új feleség kellett. Összegyűjték tehát a
birodalom szépeit (ezzel a
kifejezéssel az archaikus szövegek a „könnyű nőket” illették) és közülük is
kiválaszták a király szemének legtetszetősebbet, a Susa(n) várában lebzselő
zsidó Mardochai unokahúgának Hadaszá-nak személyében.
Mardochai, vagy
ahogy a Biblia írja: Mardokeus pedig
kiokosította a lányt, hogy ne vallja meg
a király előtt származását és ne mondja meg az igazi nevét, mert a zsidók,
már akkoriban is jónak látták eltitkolni származásukat a külvilág előtt.
Ezen
a ponton azonban ismét kétségeink merülhetnek fel a történet hitelességét
illetően, és nem csak az átalakított, más mitológiai történetekből lopott nevek
miatt. Nem valószínű ugyanis, hogy egy ókori uralkodó származási igazolás
nélkül választott volna feleséget magának - még ha erkölcsileg olyan megrendült
állapotba került is, mint a Salamisnál
elszenvedett veresége után Susan várába visszavonult és ott hedonista
kicsapongásokban elmerült Xerxes.
Valószínűbb, hogy csupán ágyasául vette
maga mellé a szép zsidó lányt, és csak a zsidó történetírók kozmetikázták
erkölcsileg elfogadhatóbbá az esetet. Hogy a szép Hadaszának miért kellet Eszterré változnia és titkolnia
származását, nemcsak a király, hanem saját
népe előtt is, arra további magyarázat lehet a fentebb idézett mózesi
parancs 3. pontja. Nem volt ugyanis nagy dicsőség az isteni parancsot áthágva a
király metreszévé lenni...
Nem is lett
volna Eszterből zsidó nemzeti hős, ha nem jön egy olyan fordulat, mely
alkalmat adott a zsidó írástudóknak arra, hogy Eszter történetét
átideologizálják, tudatosan vállalt
küldetésnek állítsák be és erkölcsi tanmesévé formálják.
Történt
ugyanis, hogy a sikertelen görög hadjárata után Xerxes király - mint említettük - elzüllött. Nem volt az ilyesmi
újdonság már az Ókorban sem. Igy tett atyja is, a nagy Darius, aki az athéniek ellen Marathonnál
elszenvedett veresége után hasonló tobzódásokba menekült kudarcai elől. Xerxes
még apján is túltett, mert gyáva, kegyetlenkedő és féktelen ember volt.
Alattvalói többször is lázadást kíséreltek meg ellene, míg végül is i.e.
465-ben meggyilkolták. Egy ilyen gyilkossági kísérlet tervét hallgatta ki a
király kapujában ólálkodó, szimatoló és mindenre fülelő Mardokeus, és a jutalom
reményében, Eszter közvetítésével, rögtön be is árulta a királynak. Az
összeesküvőket példásan megbüntették, Eszter pedig ezáltal végleg a király
bizalmába férkőzött, mert egyébként
kedves, odaadó, fajtársai körében már megfelelő engedelmességre nevelt leányzó
vala.
Röviddel
ezután azonban - mint már utaltunk rá - nagy veszedelem szakadt a babiloni
zsidók nyakába. Mardokeus, nagy elhittségében, a Thora parancsát követve,
megtagadta a kötelező tiszteletet a király képét viselő Hamantól.(5) Haman pedig átlátta, hogy itt nem egyedi
esetről van szó, hanem a zsidók érlelődő kollektív
lázadásáról, és a lényegre világosan rávilágító érveléssel kérte a királyt
a helyzet orvoslására, ekképpen:
”Van egy nép,
elszórva és elkülönítve a népek között, országod minden tartományában, és az
ő törvényei különböznek minden nemzetségtől, és a király törvényeit nem
teljesíti; a királynak bizony nem illik úgy hagyni őket… (E. 3, 8.)(6)
56
Nagy felismerés volt ez, és a király hajlott
is a zsidók móresre tanítására, ami akkoriban egyet jelentett az engedetlenek
elveszejtésével. Lett is legott nagy sírás-rívás, ájvékolás, böjtölés és
hamuhintés a zsidók körében. Mardokeus azonnal Eszterhez futott, hogy rajta
keresztül próbáljon meg kegyelmet kieszközölni maga és népe javára.
Eszter eleinte
habozott. Kényes feladat volt ez nagyon, hiszen, ha felfedi származását ő is
könnyen kegyvesztett lehet. Márdokeus azonban meggyőzte őt, hogy a zsidók elleni általános pogrom esetén
mindenképpen ki fog tudódni az Eszter
származása is, és a királyi udvarban sem kerülheti el sorsát. Eszter megértette
a burkolt fenyegetést és kellő kiokosítás után hozzálátott a nagy
körültekintést igénylő feladat megvalósításához. Vigyáznia kellett, mert ha a
király „bal lábbal kelt fel”, még egyszerűbb kérésektől is dühbe gurult, már
pedig itt nem kevesebbről volt szó, mint egy már kiadott királyi parancs
visszavonásáról, ami az akkori törvények értelmében teljességgel lehetetlen
volt. Kérését ezért nem is nyilvános kihallgatáson, az udvari emberek
jelenlétében terjesztette elő, hanem lakomára hívta a királyt és boritallal kellően megalapozván annak
hangulatát adta elő panaszát Hámán ellen.
„Mi a te kívánságod Eszter?” -kérdé a részeg
király. „Mondd meg, ha az ország fele is,
meglészen az.”
Eszter
pedig elmondta, hogy a gonosz Hámán
most egész nemzetségét ki akarja pusztítani annak az embernek, akinek a király
az életét köszönheti.
Xerxes
már most nem tudta mitévő legyen, mert kiadott rendeletét meg nem másíthatta. Eszter
megérezte, ha most nem tudja dűlőre vinni a dolgot, a zsidók sorsa
megpecsételődött. Ezért a szokásos női cselhez folyamodott és olyan látszatot keltett, mintha Hámán meg akarta volna őt
erőszakolni. Ez azonban már sok volt a királynak, és ezzel Hámán sorsa
rövid úton elvégeztetett.
L. von Leyden:
Márdokeus felmagasztalása
A kép, s maga az egész egyházi festészet
jó példa arra, hogy telítette évszázadok során a zsidókereszténység ó-testamentumi
szellemiséggel a nem-zsidó népek
tudatvilágát. Ez a már szinte öngyalázásig menő tudat-átprogramozás a
Dávid-zsoltárokban (magyar ford. Szenci Molnár Albert 1607.), azoknak is CIX.
énekében éri el csúcspontját melyben
az ájtatos keresztény hívők lelkesen invokálják saját fejükre Jákob (Izrael)
és Dávid istenének átkát – anélkül, hogy ennek iróniáját észrevennék!
57
De elvégeztetett
a birodalom és a király sorsa is abban a pillanatban, amikor a kegyvesztett
Hámán helyét a zsidó Mardokeus vette
át. A féktelen zsidó bosszúállás szelleme
szabadult az országra. A zsidók, a király pecsétjét megszerezvén, körlevelet adtak ki, melyben a birodalom zsidóságát
felszólították - nem az ellenállásra, hanem a bosszúállásra. Felszólította őket Mardokeus a király nevében(!?),
hogy Adár hónapja 13. napján az ország minden
tartományában egybegyűljenek és keljenek fel életükért, és hogy kipusztítsák,
megöljék és megsemmisítsék minden népnek és tartománynak seregét, mely őket
nyomorgatja, kicsinyeket és nőket, és
hogy javaikat elragadják (E. 8, 11) – összekötve így kellemeset a
hasznossal.
És lőn óriási
vérengzés, rablás és fosztogatás szerte az országban.
Eszter könyvének
9. része gyönyörűségtől fuldokolva
ecseteli, hol, mennyi férfit öltek meg, hány várost pusztítottak el. Megölték
Hámán tíz fiát is, és a kormányzók és a
király hivatalnokai magasztalták a zsidókat, mert a Mardokeustól való félelem
szállott rájuk.(7)
Ezek után a
„jólelkű” Eszter még azt is kikönyörögte a királynál, hogy másnap is folytatódhasson a vérengzés. És kérte Eszter, hogy Hámán meggyilkolt fiait
felakaszthassák a fára, hogy beteljen
a Talmud parancsolata.(1e)
A
gyilkolás folytatására szóló parancsot távoli vidékekre – telefax és internet hiányában - szerencsére már nem tudták
eljuttatni, így csak Susan
várában tobzódhatott még két napig a
zsidó terror. Ezután pedig országszerte öröm-ünnepet ültek a zsidók, a vidékiek
Adár hónap 14., a városiak pedig a 15. napján. És megtartják ezt az ünnepet
azóta is, melyet a Pur-ról
(sorsvetésről), mellyel „őket elveszíteni akarták”, Purimnak neveznek…
A nyájas olvasó,
aki lelki épülésére forgatva a Bibliát
olvassa Eszter és a többi zsidó „nemzeti hős”, emelkedett lelkületű próféta és
uralkodó viselt dolgait, joggal ütközhet meg azon, hogy íme, él egy nép közöttünk, mely egyedüliként a világon, egy aljas
tömeggyilkosságot ünnepel nemzeti ünnepeként.
Elgondolkozhat
azon is – kontraszként maga elé idézve pl. Velazquez
híres festményét Bréda várának átadásáról
és hozzá egy jelenetet az 1945-ös ostrom utáni Budapestről, vagy bármelyik
magyar, vagy német városról -, hogy hová vezette a világot a Purim szelleme az utóbbi száz év alatt?(xxxxx)
Végül
azonban fel kell tennie azt a kérdést is, hogy létezhetett-e egyáltalán olyan
elvetemült uralkodó, aki a nép legalját, a csőcseléket rászabadítja országára
és egy királyi szajha kedvéért
fékevesztett gyilkolást és szabadrablást engedélyez számukra?
_____________________________________________________________________________________________________
(xxxxx)
Velazquez azt a jelenetet festette meg, amikor a hollandok többhavi ostrom után
- tartalékaikat felélve - átadni kényszerülnek Bréda várát a spanyoloknak. Az
átadási ceremónia előtt három nappal a spanyolok társzekereken vittek élelmet a
teljesen kiéhezett várőrségnek, hogy összeszedjék
magukat. A védőknek eszükbe sem jutott, hogy visszaéljenek a spanyolok
lovagias gesztusával, a spanyoloknak meg sem fordult a fejükben, hogy lemészárolhatnák az erejüket vesztett
védőket, vagy elvihetnék rabmunkára a várba menekült polgári lakosságot, mint
tették ezt Budapest megszállói három
évszázaddal később.
58
Vagy csupán egy
zsidó vágyálom - és sajnos, a történelemben később nagyon is megvalósított
vágyálom - előrevetítéséről van-e szó, egy
olyan tanmeséről, mely konkrét formába öltöztetve mutatja meg a zsidóságnak,
hogyan lehet egy nép uralkodó osztályát megosztani, felszámolni és egy egész
birodalmon hatalmat venni a kulcspozíciók elfoglalásával?…
És
a választ keresve rövidesen rá fog jönni, hogy bizony erről és nem másról van
szó: bemutatni azt, hogyan képes a
brutális terror megtörni egy nép ellenállását, hogy a megfélemlített nép egy farkasok által megtámadott nyájhoz váljon
hasonlatossá.(7) Meggyőzni a zsidókat egy kézzelfogható példázattal arról, hogy ne
egyénileg, hanem közösen keressék megváltásukat,
ellentétben a goyok társadalmával, ahol a köz java számtalan egyéni
érdek rivalizációjában és harcában őrlődik
fel.
Ilyen és csak
ilyen megközelítésben szabad értelmeznünk a zsidó
Biblia történeteit, melyek lehetnek borzalmasak, néha undorítók és felháborítók,
de nem minden tanulság nélkül valók. E
történeteken, törvénykönyveken keresztül
ismerhetjük csak meg ennek az idegen testként köztünk élő és rajtunk
élősködő faji-vallási közösségnek a lelkiségét, tudhatjuk meg, hogy mit
várhatunk tőlük és alakíthatjuk ki hozzájuk való viszonyunkat.
Mert
Hámán feleségének szavai minden
nemzsidónak figyelmeztetésül kell szolgáljanak: „Ha Mardokeus, aki előtt kezdtél hanyatlani, a zsidók magvából való, nem
bírsz véle, hanem bizony elesel előtte.” (E. 6, 13)
Költött szavak
ezek is, nem is Hámánhoz szóltak, hanem a zsidókhoz és arra hivatottak,
hogy minden zsidót hatalma tudatára ébresszen.
Hatalmára, s egyszersmind hatalma
lényegének tudatára, amit MOLNÁR Dezső úgy
fogalmazott meg, hogy „ha Piripócson egy
zsidó vigécnek a lábára lép egy gój, úgy Londonban Rotschild jajdul fel rá, s a
litván, vagy ruszinszkói menekültekről az Egyesült Államok zsidó származású
feje gondoskodik.” (4)
A zsidóság
története tele van csodás megmenekülésekről
szóló legendákkal.
Nem harcokról,
győztes, vagy vesztes csatákról, emberi helytállásról szólnak történeteik,
hanem könyörgésekről, csodákról és
bosszúról. Nem saját, egyéni
erejükben, képességeikben bíznak, hanem tömegerejükben,
és lelki erejüket a csodákból,
abból a hitükből merítik, hogy istenük
nem hagyja el őket. Történelmük ezért csodákra,
hazugságok és hamisítások rendszerére épül. Ilyen „csodák” sorozata hozta
ki őket sohasem létezett Mózes nevű prófétájuk vezetésével Egyiptom földjéről
(ahol mellékesen sohasem voltak!), segítette őket vándorútjaikon,
sorsfordulóiknál, fogságuk és szétszóratásuk idején. De történetíróik
tovább is mennek, és a három zsidó kimenekülése a tüzes kemencéből (Dn. 3,
15-29.), vagy Dániel megmenekülése az oroszlánok ketrecéből (Dn. 6, 3-27.) már nem csak egyszerű Deus ex machina, hanem egyúttal a zsidó nép erkölcsi
felmagasztalása is.
A
csoda látványától megrettent Nabukodonozor
asszír és Dárius perzsa uralkodók
parancsaiban már nem csak egy idegen nép
istene előtti tiszteletadás jele mutatkozik meg, hanem a Talmud féktelen bosszúért kiáltó szellemétől való félelem is:
59
Parancsolom
azért, hogy minden nép, nemzetség és nyelv, mely káromlást mond a (zsidók)
istene ellen, darabokra tépessék, és annak háza szemétdombbá tétessék......(Dn.
3, 29.)
Én tőlem adatott
ez a végzés, hogy az én birodalmamnak minden országában féljék és rettegjék
Dániel istenét, mert ő az élő Isten.......(Dn. 6, 26)
A zsidók tehát,
egyrészt feltétlen tiszteletet követelnek másoktól a maguk és istenük számára,
és a tisztelet megtagadóit a legsúlyosabb büntetésekkel fenyegetik, másfelől
viszont nekik Chona rabbi azt tanítja
a Talmudban, hogy „egy zsidónak szabad egy nemzsidónak azt mondani: „Vedd a te bálványodat és dugd az ülepedbe!”
(T. 25b. lap…Megillach)
Ezek szerint, a
már akkoriban is a másság tiszteletét és
irántuk való toleranciát valló zsidókkal szemben - mint a Biblia írja - Belsazar
babilóniai uralkodónak azért kellett elbuknia, mert lakomáján a jeruzsálemi
templom kegytárgyaiból itta a bort (a bibliai jelenetet Rembrandt festette
meg). Tehát nem „az ülepébe dugatta”
azokat Dánielnek és társainak, csupán ivott
belőlük, és ezért egész birodalmával együtt pusztulnia kellett!
Jóllehet a történelem kicsit másról szól és számunkra más
tanulságokat rejt, de a zsidók így
ideologizálják át a maguk erkölcsiségére a valóságot. Ez az egyik alapos okunk arra, hogy ab ovo elutasítsunk
minden zsidók által írt, vagy zsidó szellemmel áthatott történelmi munkát,
mint a „valóság” megismerésének eszközét. Bizonyos szempontból azonban nem
hagyhatjuk figyelmen kívül ezt az átformált valóságképet sem, és hogy milyen
szempontból, arra Eszter története jó magyarázatul szolgál. Mert miről is van
szó tulajdonképpen?
Arról,
hogy egy kudarcaiba erkölcsileg beleroppant uralkodó féktelen dáridókban
fecséreli életét, és elhidegül életmódjában osztozni nem kívánó feleségétől.
Rendszeresen begyűjteti palotájába a birodalom ilyenféle szolgálattól nem
ódzkodó szépeit (szíp a semita Babilonban már prostituáltat jelent – dr. BADINY JÓS Ferenc: Mah-Gar a
Magyar - p. 120.), köztük egy zsidó lányt is, aki különböző
fifikákkal a király kegyeibe férkőzik és ennek révén egyszer sikerül
megmentenie a halálbüntetéstől (esetleg csak a megkorbácsolástól) a pimaszul
viselkedő nagybátyját.
Ezt a banális történetet a zsidó apokrif történetírók kiszínezték,
feltupírozták és a más népekkel szembeni zsidó bosszú és leszámolás
vágyálom-képévé alakították, egy olyan álomképpé, melyre lassan ráépítették
egész napjainkig ható térfoglaló startégiájukat.
Mert, bár
elképzelhetetlen, hogy a zsidó - egy önmaga és mások által is kiközösített,
diaszpórákban élő nép - olyan méretű összehangolt öldöklésre lett volna képes akkoriban(!), melynek az Írás
szerint 75.000 ember (tehát kétszer annyi, mint Nagy Sándor hadserege!)
eshetett volna áldozatul - és a történelem ilyen megtörtént esetről nem is tud -,
de kétezer évvel később ezeket a zsidó vágyálmokat láthatjuk valósággá válni Párizsban, a jakobinusok forradalmában és a
Loire-menti kastélyok felcsapó lángjaiban, majd kiteljesedni a világháborúkban, az azokat követő zsidó-bolsevik
terrorban és békediktátumokban.
60
Nem szabad tehát könnyelműen kezelni a zsidók tanmeséit,
hanem tudatában kell lennünk annak, hogy ők az azokban található látszólag leglehetetlenebb
próféciák megvalósításán is kitartóan munkálkodnak.
Nem szabad azzal
hitegetnünk magunkat, hogy az Ótestamentum történeteit „esetenként nem is úgy kell értelmezni”, ahogy írva van;
hogy a Thóra tézisei csupán a korabeli viszonyokra és csak azokra
vonatkoztathatók; hogy a Thóra (a Mózes-i Törvény) – jogi nyelven szólva
- végrehajtási utasítása, a Talmud talán nem is létezik; hogy a Cion Bölcseinek Jegyzőkönyvei talán
hamisítványok -, mert a tanmesék
világosak, a Thóra általános érvényű zsidó törvénykönyvek gyűjteménye, melyet a zsidókeresztény egyházak is kanonizáltak,
a Talmud sajnos valóság és nem rémálom, a Cion-jegyzőkönyvekről pedig joggal
állapítja meg MARSCHALKÓ Lajos, hogy nem az a fő kérdés, hogy hamisítvány-e, vagy eredeti (bár valódiságához
alig férhet kétség), hanem az, hogy működik.
Száz
éve még talán kételkedhetett valaki egy átfogó,
világhódító program létezésében, de
ma már vak, aki nem látja és balga, ha tudatosan nem akarja látni, hogy
RODKINSONnak, a Talmud angol fordítójának tökéletesen igaza van, amikor
kijelenti, hogy a modern zsidó a Talmud
terméke, és minden támadás a Talmud ellen egyúttal támadás a zsidók ellen.(1)
Mindennek pedig
legfontosabb tanulsága számunkra az kellene legyen, hogy világosan felismerjük az
összefüggést Eszter története és a Purim ünnep eszmeisége, valamint a „Gulag” börtöneiben a II. világháború
után itthon és külföldön kivégzett milliók sorsa között. Mert ami Katynban,
vagy a szénpor-lángban elízzó Drezda poklában történt, az kétezer évvel
korábban az Eszter „királynő” történetét kiszínezők vágyálmaiban már
megfogalmazódott.
Ugyanúgy
a Talmud szelleme pusztított a háború után a francia és amerikai
hadifogoly-táborokban, ahol több, mint egymillió német hadifoglyot
sorvasztottak halálra a „felszabadítók”(8), mint a nürnbergi megtorló perekben, valamint
ahogy a hazai „népbíróságok” ítéleteiben
is a Nabukodonozor törvényében megfogalmazott zsidó bosszú továbbfejlesztett
változatát ismerhetjük fel.
A Purim-ünnep a márciusi újholdat követő tizenkettedik hónap
14-15. napja. Sztálin erre a napra akarta időzíteni Magyarország elfoglalását
és ezért lett a „felszabadulás” napja április 4-e, jóllehet még 11-én is
folytak harcok Magyarország területén. Mert a zsidóság - Montelfior Mózes nevú újkori prófétája utasítása
nyomán - immár nemcsak Izraelt, hanem Magyarországot is tradicionális örökségének tekinti, ahol távlatilag ugyanolyan
szögesdrótok mögé szorított sorsot szánnak nekünk, mint Palesztina őslakóinak.
Így függ össze
jelen történelmünk Eszter Könyvével és a Purimmal, valamint a zsidóság európai
és világméretű terjeszkedése Mózes törvényeivel.(9)
___ . ___
61
FORRÁS
(1) CONNER, J.E.:
Christ was not a Jew (Krisztus nem volt
zsidó) - Hawthorn, California, 1985.
1a) - „You (Jews) are human beings, but the
nations of the earth are not human beings, but beasts” (Ti zsidók emberek
vagytok, de a föld többi népei nem emberek, hanem állatok - v.ö. Deuteronomium
7, 2-6.)
1b) - „On the house of the Goy one looks as
on the fold of cattle - (Tosefta, Erubin VIII); The estates of the Goys are
like wilderness, who first settles in them, has a right to them (Baba Batra,
54b) (A gójok háza barmok szállásának
tekintendő, birtokaik gazdátlan jószágnak, melyre, ki először letelepül,
birtokolja azt.) Ugyanez olvasható még
Chosen Hamiszpat-nál: „A gójok birtoka gazdátlan jószághoz hasonlatos”.
1c) - „Where is written, Thou shalt not do
injury to thy neighbor, it is not said, Thou shalt not do onjury to a Goy (Mishna,
Sanhedrim 57) (Meg vagyon írva, ne tégy
jogtalanságot a szomszédoddal, de nincs megírva, hogy ne tégy jogtalanságot egy
gójjal)
Ha jól figyelünk, e
törvények szellemét láthatjuk érvényesülni a háború utáni államosítási,
kolhozosítási törvényekben és a magyar nép ellopott vagyonát a zsidók és kiszolgálóik kezére átjátszó
„kárpótlási” komédiában.
1d)- „If a Goy wants a Jew to stand witness
agains a Jew at a court os law, and the Jew could give fair evidence, he is forbidden
to do it; but if a Jew wants a Jew to be a witness in a similar case against a
Goy, he may do it.” (Choszen Hamiszpat,
28 art., 3 & 4) (Ha egy gój felszólít egy zsidót, hogy tanúskodjon mellette egy
másik zsidóval szemben a bíróság előtt, és a zsidó tudna bizonyítékkal
szolgálni, meg van tiltva, hogy azt megtegye; ellenben, ha egy zsidó kér egy
másik zsidót hasonló ügyben egy gójjal szemben tanúskodni, megteheti.)
1e)-
„All who are stoned are also hanged, and the sages said only a
blasphemer and an idolater were hanged, a male with his face toward the people,
and the female with her face toward the tree.” (R. Vol. VIII. p. 139) (Akit pedig megköveznek, azt fel is kell
akasztani; a bölcsek szerint csak az istenkáromlók és bálványimádók /ma ennek számít minden keresztény!/
felakasztása helyénvaló, amikor is a férfiakat arccal a tömeg felé, a nőket
pedig a tömegnek háttal, arccal a fa felé kell felakasztani.)
A fenti idézetek közül az 1a) & b) pontok a cenzúrázatlan babiloni Talmudból származnak, a többi pedig
a Rodkinson által - valószínűleg
hivatalos jóváhagyással - cenzúrázott változatból, melyből - saját bevallása
szerint - eltávolította azokat a külső
forrásból származó betoldásokat, melyekből félreértések és félremagyarázások
származtak. E „finomított” változat alapján sejthetjük, hogy milyen
lehetett az eredeti, és ha ezek után ez
az autentikus Talmud-szakértő és fordító maga állítja, hogy a modern
zsidó a Talmud terméke, akkor nincs
okunk kételkedni abban, hogy ez így igaz.
1f)- Végül még egy megszívlelendő idézet a
Talmudból: „Every Goy who studies
Talmud, and every Jew who helps him in it ought to die.” (Sanhedrim 59a, Aboda
Zora 8-6) (Minden gój, aki a Talmudot
olvassa és minden zsidó, aki segít neki ebben, haljon meg.)
Ha pedig valaki
netán egy zsidótól akarna bizonyságot szerezni arra, hogy tartalmaz-e a Talmud bármit is a gójok ellen, akkor a Talmud azt is előírja, hogy kötelesek eskü alatt vallani, hogy abban
semmi ilyesmi sem található.
A Szerző teljesen jogosan állapítja meg, hogy a Talmud a paraziták törvénykönyve. (p. 178)
(2) A feldúlt és romhalmazzá változtatott magyarországi
kastélyok és udvarházak szomorú látványán túl a zsidó korszellem számlájára írandók napjaink olyan eseményei, mint
az avasi fatemplom felgyújtása (Magyar Fórum, 1997. 49. sz), a fehéregyházi Honalapítási Emlékmű
sorozatos meggyalázása (Hunnia 109. sz. p. 38-39), vagy gróf Tisza István
síremlékének szintén sorozatos feldúlása és kifosztása (azé a Tisza István
egykori miniszterelnöké, akit egy Kéri (Krammer) Pál nevű zsidó újságíró
gyilkolt meg 1918. okt. 31-én - HMF 1999. január p. 35)
(3) HUBERT Lipót: Zsidóság és kereszténység I. -
Árpád Rt., Kalocsa, 1936. A Szerző a zsidók elleni ellenszenv okaiként említi a
kihívó viselkedésüket, igazságtalanságaikat, erőszakosságukat, vallási és
nemzeti gőgjüket. Megállapítja: „A zsidó-ellenes közhangulatnak,
ingerültségnek, elkeseredésnek és gyűlöletnek mélyebb és tulajdonképpeni fő oka
a zsidók ősi bűne…: szertelen önzésük, mérhetetlen kapzsiságuk, a vagyon utáni
erkölcstelen és vad hajszájuk és ezzel együttjáró egyéb bűneik…"
(4) Marcsamagyari MOLNÁR Dezső
dr.: A zsidóság belszervezete a Talmud tükrében -Budapest, 1938. (p. 32.
idézet:: Sanhedrin 104a. lap és p. 10)
(5) A Deuteronomium
(Mózes V. könyve) 17. részének 15. verse mondja: „…a te atyádfiai közül emelj magad fölé királyt; nem tehetsz magad fölé
idegent, aki nem atyádfia.”
(6) KOSSUTH Lajos hasonló véleményt hangoztat a Pesti Hírlap
1844. május 5-i számában: „…A zsidókat tehát nem lehet emancipálni, mert vallásuk politikai institúció,
theokrátiai alapokra fektetve, mely a fentálló országlási rendszerrel
politikailag egybehangzásba nem hozható.” – forrás MARSCHALKÓ L.: Országhódítók - München, 1975 (p. 13.)
(7) A rettegés és a félelemben tartás elméletét a zsidók a
századfordulón a Cion stratégiája szerves részévé tették. „Tőlünk indul ki a mindent elnyelő terror” - írják
a sionista „bölcsek” a IX. jegyzőkönyvükben, mely leegyszerűsített
megfogalmazása annak a szintén tőlük származó machiavellista alapgondolatnak, hogy „a politikának nincs semmi
köze az erkölcshöz…a mi jogunk az erőszakban rejlik.” (ld. Protokol, I. rész, p.8 )
(8) BACQUE, J.:
Other Losses (A francia és amerikai megszállók által a II. Vh. után fogolytáborokban elpusztított németek
vizsgálati jegyzőkönyvei) - Toronto,
Canada, 1989.
(9) „Akkor kiűzi az Úr
mindazokat a nemzeteket ti előletek, és úrrá lesztek nálatoknál nagyobb és erősebb nemzeteken.
Minden hely, melyet lábatok megnyom, tiétek
lesz, a pusztától a Libánonig, és az Eufrátes
folyóvizétől a nyugoti tengerig lesz a ti határotok” (Móz. V. 11, 23-24)
Ezzel összefüggésben a fentebb idézett HUBERT L. kanonok írja, hogy
a kereszténység révén a világ népei
ugyan megismerték a Thórát, de azt tévesen értelmezik és tévedésükre csak akkor
fognak rádöbbenni, ha majd „a zsidók fegyveres hatalom élén a világ nemzsidó
népeit leigázzák s azokat, akik Noé törvényeit el nem fogadják, asszonyostól,
gyermekestől kiirtják…”
Azt gondolom, ennél
aligha kell világosabb beszéd!…
___ . ___
Erdélyi-Erdey D. Zoltán agrármérnök, 1948-ban született Debrecenben. Nemzeti ébredést élesztő írásai a '90-es évek közepétől jelentek meg különböző nemzeti lapokban. Publikált dolgozatainak és előadásainak egy részét a Sub rosa – Magyarok, tinéktek szólok... (ÉM K. Vg., 2000) című esszé-kötetében foglalta össze. Az Ébredés Mozgalom alapítója. Dr.Badiny Jós Ferenc sumerológus professzor hitújítási kezdeményezése nyomán újjáéleszti ősi magyar hitünk táltos-manicheus napkeresztény egyházát, melynek élére az Aranykopjás Szervezet és az ÉM a 2003. (1703.) évi dobogókői Táltos Szeren nemzeti főtáltost választ, Koppány nembeli Karaul Horváth fia János György táltos Aranykopjás Fővezér személyében.
Az "Eszter könyvével..." a Szerző a hazánkat megszálló "országhódító" árnyékhatalom bibliai mítoszainak és történelmi valóságunknak összefüggéseire kívánta ráirányítani a figyelmet.
§§§
Európai fővárosokat is célba vettek atomrakétáikkal a zsidók egy izraeli katonai szakértő szerint.
Izrael
az egyedüli állam a világon, amely megengedheti magának, hogy amennyiben „veszélyben”
érzi magát, „nukleáris Armageddonnal” fenyegesse meg a világot – jelentette ki
Mark Glenn, a neves amerikai politikai elemző az iráni Press TV-nek.
Mark Glenn - aki
az Izrael és Amerika agresszív háborúi ellen fellépő Félhold és Kereszt Szolidaritási
Mozgalom egyik vezetője is - az interjúban rámutatott: „Egyetlen más állam sem
létezik, amely azt mondaná a világnak, hogy ha nekünk el kell pusztulnunk,
velünk együtt fogtok elpusztulni ti is.”
Mark Glenn
felhívta a figyelmet arra, hogy Martin Van Creveld tekintélyes izraeli katonai
szakértő nem is oly rég megerősítette: Izrael több száz atombombával, illetve
atomrakétával rendelkezik, melyek különböző célpontokra - leginkább
európai államok fővárosaira - irányulnak. Az amerikai politikai elemző sajnálatosnak
nevezte, hogy miközben Tel-Aviv nukleáris megsemmisüléssel fenyegeti a világot,
a befolyása alatt álló médián keresztül más államokat vádol atomfegyverek
előállítására irányuló törekvésekkel.
Abszurd
világunkban nyilvánvalóan „gyűlöletkeltésnek” és „antiszemitizmusnak” számít
kimondani: a Közel-Keleten Izrael birtokol egyedül atomfegyvereket. A zsidó
állam 1958-ban kezdte el építeni első plutónium- és urándúsító üzemét a
Negev-sivatagban található Dimonában.
Jimmy Carter,
korábbi amerikai elnök is elismerte korábban, hogy Izrael 2-300 nukleáris
atomtöltettel rendelkezik. Számos jelentés, kiszivárgott dokumentum és légi
felvétel is megerősíti az egyáltalán nem békés célokat szolgáló izraeli
nukleáris program létét. Tel-Aviv nem tagadja, de nem is ismeri el, hogy
atombombákat birtokol: a téma egyszerűen tabu a cionista befolyás alatt álló
nyugati tömegtájékoztatásban. A törvények fölött álló zsidó államnak
természetesen azt is csak az „antiszemiták” és a „gyűlölködők” merik felróni,
hogy nem csatlakozott a nukleáris fegyverek korlátozását célzó nemzetközi
egyezményekhez, és nem hajlandó atomlétesítményeibe beengedni a Nemzetközi
Atomenergia Ügynökség ellenőreit sem.
Perge Ottó - Press TV nyomán (forrás: Kuruc Info – 2012.
május 7.)