a
múlt, hogy mit kell tennünk,
hanem, hogy mit kerüljünk
el.”
(ORTEGA
y Gasset)
Olvasztó tégelyébe belehullt a kultúra, az emberi
munka és a szellem minősége és a jogegyenlőség
jelszavát félreértve-és magyarázva az emberek az egyenlőségről kezdtek beszélni. A tömeg minden egyes, sokszor akár
legérdemtelenebb tagja, egyenlő jogokat követelt magának a közéletben és a
társadalom irányításában egyaránt. A többségi (tömeg)uralom megvalósulásával, a
„többet ér két csatornatisztító munkás szavazata egy egyetemi tanárénál” elv
alapján, az elit egyre marginálisabb helyzetbe kényszerült, majd a nagy
bosszúállások és leszámolások időszakában végleg kiszorult a társadalom
vezetéséből.(1)
Az egész történelmi folyamat egy szélsőséges és elkerülhetetlen válaszreakció
volt a társadalom hierarchikus kereteinek megmerevedésére és zártságára, ám a
nagy áldozatok ellenére sem hozta meg a várt eredményt: a nyitott, az emberi
értékek szabad kibontakozását lehetővé tevő társadalom-típust. Nem is hozhatta,
mert a globálisan érvényesülő társadalmi mozgás-törvények keretei között minden társadalom kitermeli
a maga hierarchiáját, legyen az nemesi kiválasztódáson alapuló, vagy hatalmi
hierarchia. A forradalom mindig hatalmi hierarchiát hoz létre, és az ezt alkotó
hatalmi elit - maga is érezve a
társadalom irányítására való alkalmatlanságát - sokkal hajlamosabb a
megmerevedésre, védelmi állásainak körülbetonozására és fedezékbe húzódásra,
mint egy konszolidált körülmények között fejlődtt, érdemei alapján
szelektálódott, társadalmi elismeréssel rendelkező nemesi elit.
Ráadásul, saját érdemtelenségét palástolandó, a hatalmi elit blokkolja a
társadalmi nemesedés folyamatát, sőt, az egyenlőség elvének
túldimenzionálásával tagadja annak érvényét és jogosultságát.
_________________________________________________________________________
(x)Megjelent a Havi Magyar Fórum 1997. júliusi számában
(1)PADÁNYI Viktor „A nagy tragédia” c. művében erről így ír: „Ma
már nincs szerénység, alázat és jelentéktelenségtudat (s ha van, azt Freud óta
betegségnek tekintik), emberi lények,...akikben a vegetatív léten túlterjedő
szellemi színvonalat csupán olcsó divatcikkek viselése és primitiv szórakozások
hajszolása jelenti...feljogosítva érzik magukat primitív jelentéktelenségük és
semminél alig több fontosságuk számára ugyanazt követelni, ami egykor csak a
legnagyobb, legértékesebb és legfontosabb erőfeszítéseknek járt ki.”
Mindazonáltal, hiba lenne az elit marginalizálódását csupán a liberalizmus
számlájára írni. Az elit szereptévesztése, népszerűség-hajhászása és belső
eltömegesülése ugyanúgy szerepet játszott ebben a folyamatban, mint az, hogy
elit-minősültségét hajlandó
időről-időre a tömegítélkezés kiegyensúlyozatlan mérlegén „megmérettetni”.
Másfelől: a tradicionális európai elit a faji alapon szerveződő új világelit
áldozatának tekinthető. Áldozat-jellege a világháborúkat követő cion-bolsevik
forradalmakban vált nyilvánvalóvá, amikor is ezt az elitet nyilvánították a Purimot
tartó győztesek elsőszámú közellenségnek és likvidálták a „népbírósági”
perekkel. További evidencia, hogy most, több, mint fél évszázaddal a háború
befejezése és egy évtizeddel a kommunista diktatúra összeomlása után, még
mindig az a hatalmi „elit” (zsidó-bolsevista érdekszövetség) van uralmon, mely
a nemzetet megtizedelte, és ugyanaz a többségi
(bolsevik) uralomra épülő parancsuralmi rendszer („demokratikus” diktatúra = demokratúra),
melyet ez a hatalom létrehozott. A
helyzet csupán annyiban változott, hogy ma már a nyugati világ demokratikus
rendszerei is fokozatosan ebbe a társadalmi közmegegyezést mellőző,
diktatórikus többségi uralom irányába tolódnak el, mintegy átvéve a kedvező
„kísérleti tapasztalatokat”. A Kelet-európai társadalmi átalakulásokból
leszűrhető egyik legmegrázóbb tapasztalatunk éppen az, hogy társadalmaink
mintegy kísérleti terepül szolgálnak; a nyugati államok
csak a kedvező, bevezethető és adaptálható tapasztalatokat veszik át, így védve
saját társadalmaikat a kísérletezés megrázkódtatásaitól.
A (jog)egyenlőség a történelem egyik legnagyobb hazugsága,
melyre a XX. század liberális és marxista társadalmainak tömeguralma épül.
A liberális demokrácia (LD) tulajdonképpen
egyfajta, kommunisztikus színezetétől megfosztott bolsevik diktatúra,
mely a hazugságoknak a kommunista mintához hasonló, ám annál sokkal finomabb
szövésű hálóját borítja a társadalomra. E háló minden egyes láncszeme az egalizálást, a társadalmi entrópia
növekedését, azaz a társadalom „hőhalálát” segíti. E hazugság-láncolat
egyik sokat hangoztatott eleme az
előítéletek elutasítása.
Itt, mint annyi más esetben, a fogalomzavart és az
ebben rejlő demagóg félremagyarázhatóság lehetőségét használják ki a tolerancia
apostolai, és bélyegeznek elfogultságnak
minden előítéletet.
Előítéletekre tehát szükségünk van. Különösen most, amikor egy
új, külsőleg tőlünk talán nem is nagyon különböző, de az emberiség közös
kultúrájától, tradícióitól, érzéseitől idegen embertípus készül átvenni a világ
vezetését. Az emberiség egy olyan világ kapujához érkezett, amikor fennáll a
veszélye annak, hogy az eleddig csak rémálmokban és tudományos-fantasztikus
filmekben elképzelt „homo nouvo”, a géntranszformált
új ember megjelenik közéletünkben, átvéve a hatalmat a lassan állati sorba
visszasüllyedő tömegember felett.
E kreatúrák szálláscsinálói éppen azok, akik a másság elfogadását, a fajok keveredését
és ezáltal az emberi fajok eljellegtelenítését szorgalmazzák. Céljaik
már most világosan körvonalazható: el akarják érni, hogy a jövő század - nyelvében, szokásaiban, viseletében homogenizált,
antropológiai jegyeiben kevert és eljellegtelenített, a más, a szokatlan, az eltérő felismerésére képtelenné tett –
tömegtársadalmába a kilökődés veszélye nélkül be lehessen ültetni és el
lehessen terjeszteni azt az új uralkodó réteget, mely, kívül állva az emberi
társadalmakon, mentes az érzelmektől, nemzeti (etnikai) kötődésektől és így
mindennél alkalmasabb egy totális hatalom kiszolgálására és megvalósítására.
Ezek itt fognak élni - már itt is élnek! - közöttünk, anyátlan, apátlan, „genetikailag
átnevelt”, a mindenkori hatalmat gátlástalanul kiszolgáló lények, akik felismerésére és elpusztítására
képtelen lesz az előítéletek immun-rendszerével nem rendelkező emberiség.
Amiként megbetegszik és elpusztul a szervezet maga, ha önvédelmi
rendszere - az immunrendszer - sérül, vagy a betolakodó vírus mimikrije
folytán képtelenné válik annak felismerésére, akként kerülhet végveszélybe a
nagyobb organizmus, az emberi társadalom is, ha rosszul értelmezett
toleranciából, a másság tudatos
negligálásából és megtűréséből nem utasítja el, vagy ki a rá
veszélyt jelentő ellenséget.
Fel kell tehát elevenítenünk a
faji-nemzeti összetartozásra, származásra, megkülönböztetésre, a másság felismerésére
vonatkozó előítéleteinket, hogy képessé tegyük magunkat a tájékozódásra. Mert amíg van olyan állam, érdekszervezet,
faji alapon szerveződő gazdasági-pénzügyi hatalmi érdekközösség, mely a népek
fölötti hegemóniára, sőt a (nemzet)államok erőszakos, vagy sziszifuszi, lassú,
alattomos aknamunkával való felszámolására, átalakítására és népének másodrendű
állampolgárrá, szolgává süllyesztésére, vagy egyenesen egy nemzetek fölötti
világbirodalom kiépítésére tör, addig nem szabad lebontani azokat az önvédelmi
mechanizmusokat, előítélet-rendszereket, melyek képessé tehetnek bennünket
ellenségeink felismerésére és a velük való szembefordulásra.
Felül kell vizsgálni és újra kollektív tudásunk szerves részévé
kell tenni azokat az ősi tapasztalatrendszereket és elfeledett fogalmakat,
melyek alapján bizonyos jelenségek, érdekeinket veszélyeztető emberek és
embercsoportok neve mellé esetenként egy óvatosságra intő felkiáltójel tehető.
Nem mindig kirekesztés, vagy negatív
diszkrimináció céljából, hanem csupán azért, hogy ne bízzuk önfeledten a
„kutyára a szalonnát”...
Közismertté kell tenni a hírekben szereplő közéleti személyek, bűnözők
stb. származási-etnikai adatait, hogy a
társadalom ne csak az őt érintő eseményekről, hanem az azokba involválódott
személyekről, körökről is tájékozódhasson. Csak ilyen ismeretek birtokában
válhat ismét működőképessé a társadalom liberális téveszmék által lebénított
önvédelmi rendszere, csak így várható el a bel-és külbiztonság jobb
megszervezése, a bizalmi munkakörök körültekintőbb betöltése, a társadalom és
az ország méltóbb képviselőinek kiválasztása.
Már szinte halljuk is az érintettek köréből az ellenvéleményeket,
hogy a fennálló törvények alapján ilyen
diszkrimináció nem lehetséges, és kapásból felsorolnak még legalább tíz
ellenérvet, hogy mindez különösen nálunk miért nem lehetséges.
Nemzeti tisztánlátásunk és a vezetői alkalmasság elbírálhatósága
céljából is meg kell szűntetni a
családi nevek használata és megváltoztathatósága („magyarosítás”) körül uralkodó önkényességet és védelem alá kell helyezni a történelmi
írásmódú magyar családneveket. A jelenlegi liberális gyakorlat ugyanis
legtöbbször nem a névmagyarosítás igazi célját: a nemzettel való azonosulást, a
beolvadást szolgálja, hanem egy priuszos előélet palástolását, terhes rokoni
kapcsolatok elfedését, a törvények kijátszását, nem egyszer ősi magyar
családnevek bemocskolását – egyszóval nem tekinthető másnak, mint törvényesített álnév használatnak. A felsoroltak csupán kiragadott szempontok,
melyek a gyors közéleti tájékozódást segíthetik és csak vetületei, parányi
töredékei annak a nagy, tudományos előítélet-rendszernek, amelynek a neve: történelem. De, miként a történelem maga
sem ad a jövő problémáira tanácsot, megoldási javaslatot, úgy az előítéleteink
sem irányt mutatnak, hanem csupán
figyelmeztetnek lehetséges veszélyekre.
(1996)
Erdélyi-Erdey Zoltán agrármérnök, nemzeti ébredést élesztő írási a '90-es évek közepétől jelennek meg különböző nemzeti lapokban. Ezt az esszéjét a Havi Magyar Fórum közölte az 1997. júliusi számában. Publikált dolgozatainak egy részét a Sub rosa – Magyarok, tinéktek szólok... című esszé-kötetében foglalja össze az ezredfordulón. Megalakítja az Ébredés Mozgalmat és összeállítja a tradicionális nemzeti jobboldal (TNJ) nemzetpolitikai programját. Grandpierre K. Endre trténész és Dr.Badiny Jós Ferenc sumerológus professzor hitújítási kezdeményezését követve újjáéleszti ősi magyar hit táltos-manicheus napkeresztény egyházát, melynek élére az Ébredés Mozgalom és az Aranykopjás Szervezet a 2003. évi dobogókői Táltos Szeren nemzeti főtáltost választ, Koppány nembeli Karaul Horváth fia János György táltos Aranykopjás Fővezér személyében.