FIAT 850 |
Overview
1964 meghozta az új 600-ast, a Fiat 850-est. A karosszéria teljesen új volt habár 1-2 design elem megmaradt az elõdrõl. Az új karosszéria légellenállása 0.42-volt, ami 1964-ben jónak számított. Alapjaiban azonban maradt 2 ajtós, farmotors autó, a 600-as fõbb elemeivel. A motor viszont teljesen új volt, 843cc-s vízhûtéses. 2 féle típus létezett a Normale 34 és a Super 37 lóerõvel. Itt van egy-két kép az eredeti modellrõl.
A következõ évben megjelent a Spider és a Coupé, mindkettõ a Genovai Autókiállításon. A Coupét a Fiat házon belül tervezte (Centro Stile Fiat) és készítette, míg a Spidert Bertone tervezte és gyártotta. Alapjaiban ugyanaz volt technikailag mint az alapmodell, csak még erõsebb motorokkal. A Coupé 47, a Spider pedeig 49 lóerõvel. Mindkettõn elöl tárcsafékek voltak, az alapmodell dob fékei helyett.
Két évvel az alapmodell megjelenése után megjelent a Familiare, a 600 Multipla utódja. Ez is egy mini MPV (Multi-Purpose Vehicle, szabadidõ autó, egyterû) volt (habár akkor még nem ismerték ezt a kifejezést). Ugyanúgy, mint az elõdnél, itt is 3 sor ülés volt. Ezt a 850-est gyártották a legtovább egészen 1976-ig (1970-tõl 903cc-s motorral).
1966-ban egy új félautomata váltót mutattak be. Hagyományos váltókart használt, de kuplungpedál helyett egy kapcsoló volt a váltókaron, amit váltásnál benyomva lehetett váltani.
Az egész 850-es szériát felújították 1968-ban. Megjelent a 850 Special, ami egy alapmodell volt, a Coupé 47 lóerõs motorjával és elöl tárcsafékekkel. Márciusban megjelent a Sport Coupé és a Sport Sider, amiket könnyen fel lehetett ismerni a lámpájukról. A Sport Coupé dupla kerek lámpákat (elõl-hátul) kapott, az edigi szimpla helyett, míg a Sport Spider az eddigi íves elsõ lámpatest helyett kapott egy süllyesztettet. Mindték sport modellbe az új 903cc-s 52 lóerõs motort szerelték.
1971-ben S port Coupé átesett még egy ráncfellvarráson. Ez csak a hûtõrácsot és az elsõ lámpákat érintette. Az alapmodell és a Coupé gyártását egyidõben hagyták abba, míg a Spidert 1972-ig gyártották.
Az utód a FIAT 127 lett, a Spider helyett pedig jött az X1/9.
saloon 2,203,380 coupe 342,873 spider 124,660
Technikai adatok
Hajtáslánc farmotoros, hátsókerékmeghajtású Motor 843cc (65x63.5mm) négyhengeres ohv, 34LE @ 4,800rpm vagy 37LE @ 5,000rpm
Coupe és Special : 47LE @ 6,200rpm
Spider : 49LE @ 6,200rpm
Sport Coupe és Spider (1968-71) : 903cc (65x68mm), 52LE @ 6,500rpmFelfüggesztés elöl : független kerékfelfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítóval és szimpla keresztlaprugóval
elöl : (Familiare) tekercsrugó és kanyarstabilizátor
hátul : Független kerékfelfüggesztés, tekercsrugóval és teleszkópos lengéscsillapítóval
tengelytáv : 2027mm
nyomtáv elöl: 1146mm (saloon), 1158mm (Coupe), 1170mm (Coupe)
nyomtáv hátul: 1211mm (saloon), 1212mm (Coupe), 1222mm (Coupe)Fékek elöl : tárcsa, átmérõ: 226mm (dob, átmérõ: 185mm a 34 és 37LE-s változaton)
hátul : dob, átmérõ: 185mm
a mechanikuskézifék a hátsó kerekekre hatVáltó 4 sebességes, kézi
bowdenes kuplung
kuplungtárcsa átmérõje: 160mmKormányzás globoid csigás Súly saloon : 670kg
Coupe : 720kg; 745kg (II. széria)
Spider : 725kg; 705kg (II. széria)
Familiare : 900kg
Menetteljesítménx
model végsebesség 0-100 km/h 1km-es táv, 0-ról Fékút (100 km/h-ról) 850 Spider (1965) 147 km/h 17.7 sec 38.74 sec 59.5 m 850 Coupé (1965) 139 km/h 18.5 sec 39.45 sec 52.5 m
![]()
![]()
![]()