FIAT Cinquecento
Technikai áttekintés

Fiat Cinquecento Sporting A Fiat 90-es évek beli kisautója a Cinquecento (vagy ahogy a Fiat-nál ismerik X1/79) 1991-ben jelent meg. Két féle motorral lehetett megrendelni, a 704cc-s 2 hengeressel (31LE) és a 903cc-s 4 hengeressel (41LE). Mindkét motorhoz lehetett rendelni katalizátort, a 704cc-s motorhoz elektronikusan szabályzott karburátort, a 903cc-s motorhoz injektort csatlakoztattak. 1993-ban a 903cc-s motor hengerûrtartalmát lecsökkentették 899cc-re az adók miatt, így csupán 39 lóerõt teljesített.

Az elõzõ kisautókhoz képest, ennek csupán egyféle karosszéria változata volt, a háromajtós. Ezeket az autókat csak a Lengyelországi Tychy-ben gyártották. Elõl-hátul független kerékfelfüggesztéssel, elöl tárcsa, hátul dobfékkel, szervo nélküli fogasléces kormányszerkezettel és rendkívül jó fogyasztással, amit a 0.33cw-s légellenállás is elõsegített. Központi zár, elektromos ablak, napfénytetõ és még légkondícionáló is járt némelyik modellhez, vagy lehetett megrendelni a többihez. Megelõzendõ a rozsdásodást, a karosszéria elemeit galvanizálták. A kocsi fejlett gyûrõdõ zónával és kitûnõ oldalsó merevítésekkel rendelkezett, hogy minden helyzetben megóvja az utasait.

Fiat Cinquecento1994-ben megjelent a Sporting változat, az 1108cc-s sohc FIRE (54LE) motorral és módosított felfüggesztéssel (20mm-el leültették, extra kanyarstabilizátort és keményebb lengéscsillapítókat kapott). Kívülrõl, színre fújt lökhárítókat, tükröket kapott, belülrõl pedig kapott egy különálló fordulatszámmérõt, bõrkormányt, sport ülést és bordázott gázpedált.

1995-ben jelent meg a második szériás Cinquecento. A legjelentõsebb változás az volt, hogy mindegyik modellhez lehetett rendelni színre fújt dolgokat. A gyártást 1998-ban hagyták abba amikor a Seicento megjelent.

Rally verziót is építettek belõle, a Cinquecento Trofea-t, ami az A csoportban és a Kit Car csoportban jelent meg. Ebbõl is volt elektromos változat az Elettra, amit elemek hajtottak.


Technikai adatok
 
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású
Motor 704cc (80x70mm) ohv 2 hengeres, 31LE @ 5,000rpm (30LE katalizátorral)
903cc (65x68mm) ohv 4 hengeres, 41LE @ 5,500rpm
899cc (65x67.7mm) ohv 4 hengeres, 39LE @ 5,500rpm
1108cc (70x72mm) ohc 4 hengeres, 54bhp @ 5,500rpm
Klikkelj ide a motor szervezési rendszeréhez
Felfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : független kerékfelfüggesztés, alsó háromszög keresztlengõkarral, tekercsrugóval, és teleszkópos lengéscsillapítóval
tengelytáv : 2200mm
nyomtáv elöl: 1270mm
nyomtáv hátul: 1276mm
Fékek elöl : tárcsa, támérõ : 240mm
hátul : dob, átmérõ : 185mm
a mechanikus kézifék a hátsó kerekere hat
kétkörös fékrendszer
A Sportingon szervó rásegítéssel
Váltó 4 vagy 5 sebességes, kézi
CVT
Kormánymû fogasléces
4 fordulat a két végpont között
Súly Sporting : 735kg
700 : 675kg
903i : 710kg
Méretek Cinquecento


Menetteljesítmény
 
modell végsebesség 0-100km/h
899cc 140 mm/h 17.7 sec
Sporting 152 km/h 14 sec