Fiat Coupé |
Történeti áttekintés
![]()
A Fiat Coupé a Tipo padlólemezére épült autó, 1993-ban jelent meg. Erejét az 1995cc-s 16V-s 142 lóerõs vagy az 1995cc-s 16V-s turbófeltöltõs 195 lóerõs motor szolgáltatta. Mindkét erõforrás a Lancia-tól érkezett. 1996-tól a Barchetta 1747cc-s 16 szelepes 130 lóerõs motorját is beszerelték. Majd 1997-tõl mindkét kétliteres erõforrást felváltotta az új 5 hengeres 1998cc-s motor 220 és turbó nélkül 147 lóerõvel.
A formatervet a Fiat házon belül tervezte, bár az alacsony eladási ráták miatt a Pininfarina gyárban szerelik õket össze. A két ajtós karosszéria 4 teljes értékû ülést tartalmaz rengeteg érdekes stilisztikai megoldással. Például a kilincseket feltolták a B oszlopba, hogy ne zavarja meg az árnyék-fény játékot az autó oldalán. A Fiat ebbe az autóba olyan indító rendszert épített, ami gombnyomásra indította az autót.
Hogy az ember le tudja küzdeni az 5 hengeres turbómotor teljesítményét (220 lóerõ és 310 Nm), önzáró differenciálmûvet is beépítettek (ezt a verziót Viscodrive-nak hívták). Ebbe a variánsban mind a négy fék Brembo márkájú volt. 1998-ban a 20V turbo limited edition-ba 6 sebességes kézi váltót építettek. Késõbb az összes turbófeltöltõs változatba beépítették.
A gyártást 2000-ben hagyták abba.
Technikai adatok
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású Motor 1995cc (84x90mm) 4 hengeres soros dohc 16V-s turbo, 195LE @ 5,500rpm
1747cc (82x82.7mm) 4 hengeres soros dohc 16V-s, 130LE @ 6,300rpm (kép)
1995cc (84x90mm) 4 hengeres soros dohc 16V-s, 142LE @ 6,000rpm
1998cc (82x75.65mm) 5 hengeres soros dohc 20V-s, 147LE
1998cc (82x75.65mm) 5 hengeres soros dohc 20V -s turbo, 220LE @ 5,750rpmFelfüggesztés elöl : MacPherson féle teleszkópos lengéscsillapító, tekercsrugó és kanyarstilizátor
hátul : független kerékfelfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapító, tekercsrugó és kanyarstabilizátor
tengelytáv : 2540mm
nyomtáv (elöl/hátul) : 1483mm/1468mm (elöl : 1491mm a 20V turbón)Fékek elöl : tárcsa, hûtöt, átmérõ : 284mm (305mm a 20V turbón)
hátul : tárcsa, átmérõ : 240mm
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hatVáltó 5 vagy 6 sebességes, kézi Kormánymû fogasléces kormányszerkezet, szervorásegítéssel Súly 1995cc 16V : 1250kg
1997 20V turbo : 1310kg ; súlyeloszlás elöl/hátul: 67.2%/32.8%
1997 1.8 16v : 1180kgMéretek 20v turbo
Menetteljesítmény
modell végsebesség 0-100km/h gyorsulás 5.-ben 2.0 16V 198 km/h 9.5 sec 80-120 : 11.9 sec 2.0 16V turbo 224 km/h 6.8 sec 80-120 : 7.9 sec 2.0 20V 215 km/h 8.6 sec 2.0 20V turbo 238 km/h 6.0 sec 80-120 : 6.2 sec
![]()
![]()
![]()
![]()