FIAT Idea |
Történeti áttekintés
Az Idea vagy ahogy õk hívták a Type 350 egy mini MPV. A kocsi a Puntopicit megnövelt padlólemezére épült. Mechnaikailag semmi különleges sincs a kocsiban. A kis 4 hengeres benzines (1.2 és 1.4 literes) és dízel (1.3 és 1.9 JTD) motorok elöl keresztben foglalnak helyet. Az új fejlesztásû Dualogic elnevezésû váltot is beszerelik az autóba. A váltó tud félautomatán és automatán üzemelni. A közkedvelt 1.3 16V-s MultiJet turbódízel motorokat is választhatja a vásárló.
Kellemes és letisztult formaterv fogadja az embert belül. Az autó tágas, akár 5 személy és néhány csomag is kényelmesen elfér, habár ez kívülrõl annyira nem látszik. A kocsi belsejében található a legtöbb fejlesztés. A hátsó ülések egymástól függetlenül mozgathatóak, dönthetõek és hajthatóak le. Az alsó rész 40/60 míg a felsõ 40/20/20 (a középsõ 20 amolyan könyöktámaszként is mûködhet) arányban dönthetõ le. Az anyósülés egy egész méretes asztallá alakítható. Ezen kívül tele van öteletes tárolórekeszekkel, és az egész autót olyanná alakíthatjuk amilyenné szeretnénk. Könnyû és világos anyagok tarkítják a belsõt, ami a hatalmas üvegfelületek miatt elõtérbe kerül. Nagyon kellemes benne utazni. Ez nem csak akkor igaz, ha csak ketten utaznak az autóban, ugyanis, nincs az a korlát a két üléssor között, ami egy átlagos autóban akaratlanul is megvan. A felszerelések amik a kocsiban vannak csupán felsõkategóriás autóban voltak eddig kaphatóak, de már a két zónás klíma, a tolató radar, az esõérzékelõs ablaktörlõ mind az alapfelszereltség részét képezik.Csakúgym mint a biztonsági felszerelések, amik manapság egyre több helyen alapból jár az autókhoz, az Ideaban is megtalálhatóak. Az ABS EBD-vel, hat légzsák, övfeszítõ, stb, de akár ESP és automatikus kézifék (arra tervezték, hogy hegyen felfele segítse az elindulást) is rendelhetõ hozzá.
2004 elején kezdték árusítani Európa szerte az Idea-kat. A 2004 márciusi Genovai Autókiállításon a Fiat jelezte, hogy lesz összkerékmeghajtású változata is az Ideanak, amit 5terre-nek neveztek el.
![]()
Technikai adatok
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású Motorok 1242cc (70.8x78.86mm) 16v 4 hengeres dohc, 80LE @ 5,000rpm
1368cc (72x84mm) 16v 4 hengeres dohc, 95LE @ 5,800rpm
1248cc (69.6x82mm) 16v 4 hengeres dohc turbódízel, 70LE @ 4,000rpm
1910cc (82x90.4mm) 8v 4 hengeres sohc turbódízel, 100LE @ 4,000rpmFelfüggesztés elöl : MacPherson féle teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : független
nyomtáv (elöl/hátul) : 1434mm/1424mm
tengelytáv : 2510mmFékek elöl : tárcsa, átmérõ : 257mm hûtött (1.9 MultiJet-en : 284mm hûtött)
hátul : dob, átmérõ : 203mm (1.9 MultiJet-en 228mm)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
ABSVáltó 5 sebességes, kézi, vagy 'Dualogic' sekvenciális/automata (kuplunk nélküli) Kormánymû fogasléces, elektromos rásegítéssel Méretek Hosszúság / Szélesség / Magasság : 3930mm / 1698mm / 1660mm
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()