FIAT Idea
Történeti áttekintés

Fiat Idea at Geneva launch

Az Idea vagy ahogy õk hívták a Type 350 egy mini MPV. A kocsi a Puntopicit megnövelt padlólemezére épült. Mechnaikailag semmi különleges sincs a kocsiban. A kis 4 hengeres benzines (1.2 és 1.4 literes) és dízel (1.3 és 1.9 JTD) motorok elöl keresztben foglalnak helyet. Az új fejlesztásû Dualogic elnevezésû váltot is beszerelik az autóba. A váltó tud félautomatán és automatán üzemelni. A közkedvelt 1.3 16V-s MultiJet turbódízel motorokat is választhatja a vásárló.



Kellemes és letisztult formaterv fogadja az embert belül. Az autó tágas, akár 5 személy és néhány csomag is kényelmesen elfér, habár ez kívülrõl annyira nem látszik. A kocsi belsejében található a legtöbb fejlesztés. A hátsó ülések egymástól függetlenül mozgathatóak, dönthetõek és hajthatóak le. Az alsó rész 40/60 míg a felsõ 40/20/20 (a középsõ 20 amolyan könyöktámaszként is mûködhet) arányban dönthetõ le
. Az anyósülés egy egész méretes asztallá alakítható. Ezen kívül tele van öteletes tárolórekeszekkel, és az egész autót olyanná alakíthatjuk amilyenné szeretnénk. Könnyû és világos anyagok tarkítják a belsõt, ami a hatalmas üvegfelületek miatt elõtérbe kerül. Nagyon kellemes benne utazni. Ez nem csak akkor igaz, ha csak ketten utaznak az autóban, ugyanis, nincs az a korlát a két üléssor között, ami egy átlagos autóban akaratlanul is megvan. A felszerelések amik a kocsiban vannak csupán felsõkategóriás autóban voltak eddig kaphatóak, de már a két zónás klíma, a tolató radar, az esõérzékelõs ablaktörlõ mind az alapfelszereltség részét képezik.

Csakúgym mint a biztonsági felszerelések, amik manapság egyre több helyen alapból jár az autókhoz, az Ideaban is megtalálhatóak. Az ABS EBD-vel, hat légzsák, övfeszítõ, stb, de akár ESP és automatikus kézifék (arra tervezték, hogy hegyen felfele segítse az elindulást) is rendelhetõ hozzá.

2004 elején kezdték árusítani Európa szerte az Idea-kat. A 2004 márciusi Genovai Autókiállításon a Fiat jelezte, hogy lesz összkerékmeghajtású változata is az Ideanak, amit 5terre-nek neveztek el.
 
 
The Fiat Idea
The Fiat Idea

 


Technikai adatok
 
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású
Motorok 1242cc (70.8x78.86mm) 16v 4 hengeres dohc, 80LE @ 5,000rpm
1368cc (72x84mm) 16v 4 hengeres dohc, 95LE @ 5,800rpm
1248cc (69.6x82mm) 16v 4 hengeres dohc turbódízel, 70LE @ 4,000rpm
1910cc (82x90.4mm) 8v 4 hengeres sohc turbódízel, 100LE @ 4,000rpm
Felfüggesztés elöl : MacPherson féle teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : független
nyomtáv (elöl/hátul) : 1434mm/1424mm
tengelytáv : 2510mm
Fékek elöl : tárcsa, átmérõ : 257mm hûtött (1.9 MultiJet-en : 284mm hûtött)
hátul : dob, átmérõ : 203mm (1.9 MultiJet-en 228mm)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekekre hat
ABS
Váltó 5 sebességes, kézi, vagy 'Dualogic' sekvenciális/automata (kuplunk nélküli)
Kormánymû fogasléces, elektromos rásegítéssel
Méretek Hosszúság / Szélesség / Magasság : 3930mm / 1698mm / 1660mm

5terre 5terre